Страница 1 от 3

въпрос за транец и витло

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 4:49 pm
от хрис
Здравейте Колеги,
Честита Коледа и Весело посрещане на новата година!
Искам да запитам знаещите за някои неща от които
хич не разбирам и дано не бъда нападнат здраво:
Имам надуваема лодка 3,4 с височина на транеца 40см.
Намерих си и двигател 5кс на витлото му пише 3-7 1/2-*7 ,
не ми харесва как се движи лодката.След като напъна мотора след половината
от възможностите му само бучи, пени едни води а скороста не се увеличава,
максималната е около 11км/ч
Ще използвам снимка на колега за да дам и данни за височините му
Изображение
Коя част 1 или 2 трябва да бъде под дъното на лодката, и ако сменя
витлото с 3-7 1/2 *6 което го дават за по малък двигател ще се подобрят ли нещата?
Лодката тежи 60кг и аз 90 + мотора и оборудване общо не повече от 185-190кг
Благодаря предварително на отговорилите!

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 5:48 pm
от фишфрена
Колко коня е мотора?
Грешка видях. Трябва да караш с удължител на дръжката за да изместиш тежеста, като седнеш в средата на лодката.
Моторчето е малко слабичко.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 5:52 pm
от краси12345678
Здравей колега, във форума има много мнения за транеца просто напиши в търсачката "транец "и чети.Височината на транеца е позиция 2 аза витлото немога да ти помогна нека другите да се включат.Нещо не мога да маркирам линковете та да се ориентираш по лесно каде да четеш.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 8:29 pm
от outsider 59
http://fishercity.narod.ru/300/226_268_1.htm
Намали стъпката на 6 или 6и1/2(зависи от вносителя),огледай таблиците в книгата,доста неща ще ти станат ясни,за да вдигнеш кърмата слажи хидрофойли на антикавитационната плоча(тя е на р-р 44)и не на последно място правилното разпределение на багажа :wink: със всичко това ще постигнеш глисаж без проблеми :smt023
Поздрави!

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 8:30 pm
от Venkicha
Мотора ти е слабичък! Може да опиташ да промениш ъгъла на атака посредством пина. При теб е на втората дупка което за твоята лодка трябва да е нормално . Но не очаквай съществена разлика. Трябва ти по голям мотор. Аз имах същия проблем с надуваема лодка 3,30 с твърдо дъно и двигател Сузуки 4 коня - имах усещането че двигателя има мощност но не върви както трябва. Какво ли не правих не върви и не върви. продадох го и си купих 8 коня . Сега направо летя ! Ей таквиз ми станаха очите :shock: :shock: :shock: като се качих за първи път с новия мотор. И още нещо тежестта трябва да изнесеш напред, както спомена колегата по-нагоре. Ако тръгнеш да сменяш моторчето търси от 8 коня нагоре . най добре 10 си вземи за да може и да я понатовариш малко лодката. Може и компания да имаш някой ден .

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 8:35 pm
от dryzkiq
Здравей хрис,значи Kroki беше пуснал цяла тема просто го попитай той знае.
Весели празници. :D :drinkers:

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Чет Дек 31, 2009 1:13 am
от VGS
Ако транеца ти е 40см и ако показаното растояне там до кавитационната платка ти е 44см(както си го показал) значи не ти е там проблема, това си е даже много добре.
Проблема ти идва от това, че мотора е малко слаб за тази лодка. А ако си държиш на мотора ще ти трабва витло(пропелр) с по малко сечение, т.е. ще имаш по малка максимална скорост( по-малка от лодка на 2,60 със същия мотор, но по висока от до сегашната ти ) и ще разполагаш с по голяма мощност. Като намалиш сечението мотора ще може да развие нормалните си работни наксимални обороти.
Познавам хора които бутат водоизместващи лодки с тегло от 800кг със същия мотор, но с бутащо витло (Schubpropeller) и нямат никакъв проблем (максимална скорост 12км/ч).
За твойта лодка оптималния мотор би бил 15 коня според мен.

И един сайт, даже и да не знаеш немски от картинките става ясно :
http://www.wassersport-kellermann.de/pa ... opterm.htm

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Чет Дек 31, 2009 12:15 pm
от skorpion
Аз карам с 3,30 и 5кс - успях да докарам скорост от 15км.
Казвах ти че мотора е слабичък за високи скорости.
Както казват 10кс е най добре.
Един градски взема същата но с 9,8кс и като видях как се
движи ми стана мечта, а и отработените газове при него излизат над водата,
не при витлото.И въпреки че е китайски не е по шумен от Тохасу. Но пустите пари не стигат.
Ако сложа пропилер от 2,6кс дали ще ми падне минималната
скорост, щото сега в тихо време, намалих оборотите до минимални за
устойчива работа на двигателя и 4-4,1 по GPS, идва ми висока за някои воблери
при тролинга.
Весели празници на всички!!

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Пет Яну 08, 2010 9:28 pm
от хрис
Попрочетох малко из темите, но съм малко простичък
и не ми стана много ясно.
На пропилера ми е отпечатано 3-7 1/2 х 7
КОЯ цифра какво значи
Намерих в магазин на който пише 3-7 1/2 Х 6
Това 3-7 1/2 Х 6 по-малък диаметър ли има, стъпката ли е по малка
Какво ще спечеля ако го сменя

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Пет Яну 08, 2010 11:33 pm
от VGS
3-7 1/2 х 7
Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта). КОгато всичко това е оптимирано за дадена лодка се постига оптимален резултат, не се мъчи мотора (работи при оптимални условия, може да качва на маскимални на ход примерно) , и така нататък да не се повтаряме вече многократно.
Ако сложиш сечение 6 ще ти се подобри работата на мотора значително, но все пак не очаквай чудеса, лодката няма да литне с 5 коня мотор. Писах вече, че имам лодка със същтата големина и бях с 5 коня мотор и издържах една година, сега съм с 15(изпадна ми по евтино), но според мен за големината 10 са оптимални.
Има специални бутащи пропелери които са оптимирани за да задвижват големи и тежки водоизместващи лодки (платноходки и прочие), примерно повечето от мойто пристанище бутат платноходки от 700 до 3000кг с моторчета от 4 до 10 коня. Всички са с бутащи пропелери, но пък никой не цели доляма скорост.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Съб Яну 09, 2010 12:59 pm
от хрис
Благодаря!
Поне вече схващам какво значат размерите и какво ще се получи
с по малкото витло.
А това лято ще пробваме да докараме по голям двигател
от странство.Те и инглизите ще имат криза.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Сря Фев 03, 2010 7:19 pm
от Пламен Великов
Здравей колега,ако не съм закъснял с моето мнение то е че част 2 трябва да е на една линия с килът на лодката ако ли няма кил тогава с най-ниската част на самото дъно.Това по принцип е идеалното съотношение.Дано съм ти помогнал

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Пон Мар 01, 2010 4:45 pm
от skorpion
Само за сведение ня някой който ще има интерес.
Вчера направих проба с моя комплект от Промарине 3,30 и 5кс Геново.
С оригиналния пропилер по GPS 14,6км/ч
Смених пропилера с по малък, от 2,6кс и достигнах скорост 20,4км/ч
Не съм си правил експерименти с промяна на ъгъла, удължаване на дръжка и тн.
че ми беше каръшки ден.
Но сега и шума на двигатела е по-добре и връщам ръчката почти на половината ход,
като скороста пада до 19,7- 19,6км/ч.
В общи линие подобрението е явно, доволен съм.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Пон Мар 01, 2010 8:17 pm
от pachosz
6 км/ч! Сериозна е разликата наистина.
Благодарности на колегата skorpion за полезния пост :smt023
Почвам и аз да си търся по-малък пропелер да пробвам. Само че откъде... за сега не знам :?:
п.п. колега, да не тия 20 км/ч на връщане по надолнището да са били :lol: Шегувам се разбира се, има логика когато е с по-малък винт, по-малко да се товари моторчето

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Пон Мар 01, 2010 10:16 pm
от КИРО
:smt017 Скорпи,я дай малко подробности,ся ша питам :
– пропелера от 2,5 к.с колко е по малък по диаметър,
- и има ли разлика в ъгъла на атака
Питам,че искам да направя промени в моя пропелер,ама се чудя какви.
Мощност имам в повече - та ме заинтригува де.
Абе едни снимки ако може - ще вдяна де.