Въпрос за тролинг

Модератори: alekst, Димо Михалев, dobria1

valio_suzumar
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 217
Регистриран на: Нед Юни 17, 2012 9:02 pm

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от valio_suzumar »

Готин бееее браво,аз снощи влачих по тъмно но нищо само един хариб ми удари.
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от КИРО »

Синко,нещо не е каквото очаквах.
Зимата ще проверим всичко отначало.
Сега така ще орем морето. :D
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Аватар
EU_BG_akademika
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 333
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 8:03 am
Местоположение: с.Пчелник област Варна

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от EU_BG_akademika »

КИРО написа:Синко,нещо не е каквото очаквах.
Аз ти казах, напъни се и смени кречеталото, един матор който сгъва алуминиеви пластинки в цилиндъра, не ясно от къде попаднали там, не е сигурно нещо.... :roll:

Винаги можеш да ми звъннеш де, ако видиш зор, щом ти си влязъл, значи и аз ще мога......
Ако искаш да си щастлив 2 часа-напий се, ако искаш да си щастлив 1 месец- ожени се, ако искаш да си щастлив цял живот- стани рибар.
/китайска мъдрост/
lozzy.68
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1636
Регистриран на: Сря Сеп 18, 2013 6:33 pm

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от lozzy.68 »

Бат Киро,...сухи мъде и пълна душа,безаварийно и пълни ,,живарници,, !!! :lol: :drinkers:
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от КИРО »

EU_BG_akademika написа:
КИРО написа:Синко,нещо не е каквото очаквах.
Аз ти казах, напъни се и смени кречеталото, един матор който сгъва алуминиеви пластинки в цилиндъра, не ясно от къде попаднали там, не е сигурно нещо.... :roll:

Винаги можеш да ми звъннеш де, ако видиш зор, щом ти си влязъл, значи и аз ще мога......
Даде ми акъл да сложа хидравлика,ама не ми каза подробности.
Ади повече не ми давай акъл ве.
Този матор над 10г не ме е предавал,така че не вземай решения вместо мен.
Понякога ме караш да набирам обороти Синко.
Я разгледай клипове,братушките с такива "кречетала" наполовината
на моята мощност,какви хидравлики правят.
Не ми намери материал,как се командва с хидравлика винта на кораб примерно,
търсих за някакви норми,нищо не намерих,всичко сам си измислям.
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
bsgold
новобранец
новобранец
Мнения: 46
Регистриран на: Пон Юли 05, 2010 8:51 am
Местоположение: Поморие

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от bsgold »

Браво бат Киро! Много здраве и слука !
krp
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 192
Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:33 am

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от krp »

Честито...и кормилото кърти мивки!

Иначе по темата втория мотор ако е малък е много шумен за тролинг както се спомена горе.
И оше един въпрос...какъв резервен мотор слагате примерно на риб 5-5.5 и изобщо слагате ли?
Ел тролинг мотор като мин кота би ли свършил работа като резервен и какво води това след себе си- акумулатор? Тези от вас които ходят до Гърция как процедират?
Последно промяна от krp на Нед Сеп 17, 2017 11:35 am, променено общо 1 път.
Аватар
EU_BG_akademika
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 333
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 8:03 am
Местоположение: с.Пчелник област Варна

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от EU_BG_akademika »

krp написа:
Иначе по темата втория мотор ако е малък е много шумен за тролинг както се спомена горе.
И оше един въпрос...какъв резервен мотор слагате примерно на риб 5-5.5 и изобщо слагате ли?
Ел тролинг мотор като мин кота би ли свършил работа като резервен и какво води това след себе си- акумулатор? Тези от вас които ходят до Гърция как процедурата?

Ще кажа какво мисля, па после кажи като Киро, че аз съм виновен....
Но за да бъда максимално полезен, ми трябва теглото на лодката и точната дължина!
Ако искаш да си щастлив 2 часа-напий се, ако искаш да си щастлив 1 месец- ожени се, ако искаш да си щастлив цял живот- стани рибар.
/китайска мъдрост/
krp
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 192
Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:33 am

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от krp »

Ами чудя се кой размер... 5.5 или 5 да взема, че за това написах и двата. Евентуално със 70-90кс.
5 е 240кг празна, а 5.5 е 290кг. Мотор от 115 до 170кг. Гориво 75. багаж и двама души. Грубо 450 -500 кг става
Аватар
EU_BG_akademika
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 333
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 8:03 am
Местоположение: с.Пчелник област Варна

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от EU_BG_akademika »

Трябва да вземеш следното предвид. Колкото е по тежка и по дълга лодката, толкова си ограничен в местата за пускане. Вторият вариант, например на Болата няма да можеш да го пуснеш. Аз бих взел 5м със 75кс става към 400кг, 50 литра гориво, два акумулатора, ако има резервоар за 50 литра сладка вода са още 130кг , две котви вериги, въжета, кутия с инструменти и оборудване то за две мили още 20кг. Ето ти 550кг постоянно натоварване. Остават ти към 500кг за екипаж такъми и уловена риба. Ако вземеш вторият вариант ще надвишиш общото тегло на колесаря и при възникване на не дай си Боже на инцидент, вместо гражданската ще плащаш ти, защото застрахователите се ловят и за най малкото несъответствие. При хубав японски двигател от 75кс, при най неблагоприятни условия тролене за паламуд, 10км/ч насрещен вятър, вълна течение и прочие, разхода няма да е над литър на час... Тук http://www.boat-fuel-economy.com/%D1%80 ... 0%B8%D0%B9 можеш, да се ориентираш в разхода за различните марки при различни обороти. Ако ще слагаш, нов двигател добре е да има тролинг опцията, бутон за промяна оборотите на двигателя през 50. Ел мотор не ти трябва, защото за тази лодка ти трябват 54либри на 24 волта или на 12 но и двата случая трябва да имаш вече три акумулатора, защото лично аз знам поне 5 случая на буксиране на лодки след използване на подобен мотор. Тук не ловим на големи дълбочини и пускането на котва не е проблем, пък и тя се пуска само за попчета, за сафрид най добре е плаваща. В Гърция ползват тези двигатели за котва, но там дълбочините са до 400 метра. Ако лодката няма ключове за гребла трябва да имаш втори двигател 5 коня вършат работа. Регистрираш лодката тук и си ходиш в Гърция. За там обаче трябва застраховка за лодката, гражданска отговорност...но цени не мога да ти кажа.......Успех
Ако искаш да си щастлив 2 часа-напий се, ако искаш да си щастлив 1 месец- ожени се, ако искаш да си щастлив цял живот- стани рибар.
/китайска мъдрост/
ЖАБИ-2
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 206
Регистриран на: Вто Юли 26, 2011 2:11 pm
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от ЖАБИ-2 »

Според мен варианта с един мощен основен мотор и резервен 5 кс не е оправдан. Ако говорим за два мотора, много по добре е те да са еднакви. Вместо един 75 кс да се сложат 2х25 или вместо един 90 да бъдат 2х40. Математически вариантите за 2 мотора, които описвам са с по-малка мощност от единия движител, но на практика упора на двата винта е съизмерим с този на съответния единичен. Тук се задават въпроси за Гърция - там навигационната обстановка си е сложна, а прибавяйки силен вятър, който не е рядкост....не ми се иска да съм там с моторче 5 кс, още по- малко с електричка. Наскоро бях на 6 м лодка с мотори 2х40 - управляемост, стабилност и избор на скорост са на съвсем друго ниво отколкото при лодки с един основен мотор. Успех в избора и мислете за сигурноста на първо място!
И най-лошия ден на риболов е много по-добър от най-добрия ден на работа!
d.dim
новобранец
новобранец
Мнения: 49
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 9:06 pm

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от d.dim »

ЖАБИ-2 написа:Според мен варианта с един мощен основен мотор и резервен 5 кс не е оправдан. Ако говорим за два мотора, много по добре е те да са еднакви. Вместо един 75 кс да се сложат 2х25 или вместо един 90 да бъдат 2х40. Математически вариантите за 2 мотора, които описвам са с по-малка мощност от единия движител, но на практика упора на двата винта е съизмерим с този на съответния единичен. Тук се задават въпроси за Гърция - там навигационната обстановка си е сложна, а прибавяйки силен вятър, който не е рядкост....не ми се иска да съм там с моторче 5 кс, още по- малко с електричка. Наскоро бях на 6 м лодка с мотори 2х40 - управляемост, стабилност и избор на скорост са на съвсем друго ниво отколкото при лодки с един основен мотор. Успех в избора и мислете за сигурноста на първо място!
Лесно е за писане ма като дойде ред за правене може и да издъхне математиката ти. И тази с две по 40 с коя точно я сравняваш щото докато не бяхме видели Лада и 403 си беше Змей Горянин. Пък за стабилността и избора на скорост сигурно си прав. Трудно е да се оспори толкова непопулярен метод. При малките коне де. Те големите са друга бира. Та казваш и навигационнната обстановка в Гърция е сложна. Сигур е така. И за къде по-точно имаш на в предвид тая сложност? Просто да се ориентираме де да се не навираме.
Аватар
EU_BG_akademika
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 333
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 8:03 am
Местоположение: с.Пчелник област Варна

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от EU_BG_akademika »

Тая работа малко не е реална. Ще дам примери със Сузуки, тъй като с тях съм подробно запознат.
1.Обема (физическият обем) на 2х40 е много по голям на един от 80.
2. Цената също. 40кс е 12570 лв, а 80кс е 15710
3.Транецът и той трябва да е изработен за два двигателя.
4. тежината на два по 40 са значително по тежки от от един 80. Един от 40 е 102кг един от 80 е 155кг
5 разходът на два 40 е по голям на един от 80, но не е много това.
От всичко казано излиза, че не можем да сложим, максималният по мощност движител, защото килограмите няма да го позволят. Трябва да търсим ама аз мисля че няма, в диапазона 5-5.5м, значи да поръчаме лодка с транец позволяващ монтиране на два двигателя, нещо което със сигурност ще изяде стълбата, да платим 1.7 пъти по скъпо и да поддържаме два вместо един двигател и 6 цилиндъра вместо 4.
Всичко това, защото може да ни хване време в Гърция с което резервен мотор не може да се справи....
Единствената полза която аз виждам, е че вместо литър на час ще гори да речем 700гр единият при тролонг.... За да избием направените излишни разходи от тази икономия ще трябва да тролим около 20г без прекъсване :D
Има наистина лодки с по два еднакви двигателя, но те са старите двутактови и не стават за тролинг. Не случайно производителите се мъчат да наблъскват все повече коне в един двигател, За сега 350 са достигнати. Така че ............е всеки сам да си решава. Акълът е най хубавото нещо на света, защото и да го нямаш, можеш да го дадеш.... така както правя аз....:D
Ако искаш да си щастлив 2 часа-напий се, ако искаш да си щастлив 1 месец- ожени се, ако искаш да си щастлив цял живот- стани рибар.
/китайска мъдрост/
ЖАБИ-2
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 206
Регистриран на: Вто Юли 26, 2011 2:11 pm
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от ЖАБИ-2 »

Щом ще конкретизираме - така да е... Не искам да споменавам конкретна марка - това не е рекламен сайт, но при водещия производител на извънбордови мотори нещата стоят така:
1. Раб обем на 2х40 е 2х747=1494 срещу 1596 при мотор 80 кс.
2. Тегло на 2х40 е 2х95=190 срещу 170 кг при 80 кс. Ще възразите че двата с по- тежки, но не забравяйте гореспоменатия резервен 5 кс с тегло 25 кг и отделен резервоар - т.е при основен мотор 80 коня теглото стана 200 кг което си е повече от 190.
3.Цена на 2х40 е 2х10300=20600 лв а цената на 80 е 18600 + 2 хиляди за онези 5 к.с и се получи същата като 2 еднакви двигателя.
4. Относно поддръжката - масления картер при 40 кс събира 1.5 литра а този на 80 кс 3.5 литра. Две свещи и две филтърчета допълнително не са непосилни разходи...и не забравяйте поддръжката на оня резервен 5 кс.
Неслучайно производителите предлагат моторите с противоположна посока на въртене на винтовете и комбинирани щамбайни. А 350 кс в един двигател продават на онези които си слагат 4 а дори и 5х350 съм виждал по лодки.
Разходете се малко из пристанищата на държави с традиции в морските спортове и ще видите че всъщност повечето лодки са си с два еднакви двигателя...говоря точно за ново поколение четиритактови с впръскване на горивото. Двутактови старци не съм виждал по два...
Както и да е - не задължавм никой да се съгласява с моето мнение - аз слагам на лодката си каквото ми харесва на мен, а акъл имам колкото за себе си - тук само пиша коментари. Успех в риболова и помнете че спора ражда истината.
И най-лошия ден на риболов е много по-добър от най-добрия ден на работа!
Аватар
EU_BG_akademika
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 333
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 8:03 am
Местоположение: с.Пчелник област Варна

Re: Въпрос за тролинг

Мнение от EU_BG_akademika »

ЖАБИ-2 написа:Успех в риболова и помнете че спора ражда истината.
http://www.boatingmag.com/single-vs-twin-outboards-0
Ако искаш да си щастлив 2 часа-напий се, ако искаш да си щастлив 1 месец- ожени се, ако искаш да си щастлив цял живот- стани рибар.
/китайска мъдрост/
Публикувай отговор

Обратно към “Риболов от лодка”