Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Риболов Сладководен раздел Специализиран риболов ТролингКонски сили на МПС
Модератор: bobopeli
Конски сили на МПС
Здравейте колеги,
Имам няколко въпроса.
Заглеждам един джип Honda HR-V 105 коня 4х4 и незная дали ще ми върши раабота да тегля колесар с лодка ( 150кг. лодката с мотора заедно )
Ще спускам на яз. Въча ( устието от към Михалково ), яз. Батак и яз. Пясъчник. На посочените язовири не зная какво е състоянието на пътищата за спускане , както и на последните два не зная въобще откъде се слиза. Не е изключено да посещавам и други места ( яз. Копринка, яз. Жребчево, яз. Тракиец ).
Планирам да се връщам в България след дълъг гурбет и съм позабравил какво е състоянието на пловдивските язовири, затова ще се радвам да споделите мнения относно :
1. Достатъчно ли са тези 105 коня за джипка да тегли нагоре колесара ?
2. Височината на Honda HR-V ( 18 - 19 см. ) достатъчна ли е най-вече за яз. Въча (свободното спускало) и Батак?
Благодаря предварително на отзовалите се колеги
Имам няколко въпроса.
Заглеждам един джип Honda HR-V 105 коня 4х4 и незная дали ще ми върши раабота да тегля колесар с лодка ( 150кг. лодката с мотора заедно )
Ще спускам на яз. Въча ( устието от към Михалково ), яз. Батак и яз. Пясъчник. На посочените язовири не зная какво е състоянието на пътищата за спускане , както и на последните два не зная въобще откъде се слиза. Не е изключено да посещавам и други места ( яз. Копринка, яз. Жребчево, яз. Тракиец ).
Планирам да се връщам в България след дълъг гурбет и съм позабравил какво е състоянието на пловдивските язовири, затова ще се радвам да споделите мнения относно :
1. Достатъчно ли са тези 105 коня за джипка да тегли нагоре колесара ?
2. Височината на Honda HR-V ( 18 - 19 см. ) достатъчна ли е най-вече за яз. Въча (свободното спускало) и Батак?
Благодаря предварително на отзовалите се колеги
- трапера
- сериозен играч
- Мнения: 1471
- Регистриран на: Пон Апр 09, 2007 10:27 am
- Местоположение: Свилен Славов (Мюнхен-Русе)
Re: Конски сили на МПС
Я си спомни, едно време по соца какви коли имаше!? Жигула, Москвич...- дърпат ремаркета пълни с дини и домати... а конските им сили са къде 60-70dimitarii написа: 1. Достатъчно ли са тези 105 коня за джипка да тегли нагоре колесара ?
А и чужденците по морето с караваните!
Важното е от тия 105 коня всичките да са ти в двигателя, а и да са наред съединителя и спирачките!
Относно клиренса
лягам си star
събуждам се super star
събуждам се super star
Re: Конски сили на МПС
Съгласен съм колега трапер, но да спускаш колесар е едно , а да катериш нагоре е друго, за това ми е питането - до колко е стръмно при изкачване с колесар при посочените язовири и дали няма да има недостиг на сили ?
Извинявам се за неуместното питане, но до сега не съм имал лодка, и не съм се сблъсквал с подобни проблеми. И след като ще направя цялостна инвестиция, не ми се иска едно от звената (джипа) да се окаже куцо.
Извинявам се за неуместното питане, но до сега не съм имал лодка, и не съм се сблъсквал с подобни проблеми. И след като ще направя цялостна инвестиция, не ми се иска едно от звената (джипа) да се окаже куцо.
- Fishing_Fan
- разбира нещата
- Мнения: 654
- Регистриран на: Сря Апр 28, 2004 11:07 am
- Местоположение: Шумен
Re: Конски сили на МПС
Сигурен ли си че HRV има 4х4 ???,ако ще е Хонда по-добре се ориентирай към CRV
- chirusa_bg
- учете се от него
- Мнения: 7798
- Регистриран на: Вто Яну 11, 2005 11:07 am
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: Конски сили на МПС
Има разбира се!
150кг върху колесар са абсолютно нищо. Колата няма да ги усети, стига да не го навреш в кал до главините.
150кг върху колесар са абсолютно нищо. Колата няма да ги усети, стига да не го навреш в кал до главините.
- Но кое е това, което е тайна за улова на бабушка ? Тайна, която са знаели британците.
-Проста работа!!! Плувки 0.4-0.6 гр. ,основно влакно 0.10-0.08 и поводи 0.06.Оказа се че британците са имали поводи 0.04 , кука 26 и фуил вместо вердевас за стръв.
-Проста работа!!! Плувки 0.4-0.6 гр. ,основно влакно 0.10-0.08 и поводи 0.06.Оказа се че британците са имали поводи 0.04 , кука 26 и фуил вместо вердевас за стръв.
- gloupan
- разбира нещата
- Мнения: 758
- Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 11:48 am
- Местоположение: КИРО - гр.София /Видин/
Re: Конски сили на МПС
При двата модела зацепването на 4х4 е автоматично, след превъртане на предните гуми.Fishing_Fan написа:Сигурен ли си че HRV има 4х4 ???,ако ще е Хонда по-добре се ориентирай към CRV
Иначе карам CR-V дизел и съм доволен.
TRS70MLF2
Re: Конски сили на МПС
За да не останеш неприятно изненадан гледай добре, защото не всички HR-V са с двойно предаване.
Re: Конски сили на МПС
тука колегата е прав,ако неси я купил, огледайshtilio написа:За да не останеш неприятно изненадан гледай добре, защото не всички HR-V са с двойно предаване.
Re: Конски сили на МПС
Я си купи едно Кангоо 4Х4 ... достатъчно високо ... може даже отзад просвета да му е повече от на Хондата, другия плюс е това, че събира неприлично много багаж.1.6 бензин 95 коня, малък данък ...
-
- фен клуб-скобар
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон Юни 23, 2014 4:32 pm
- Местоположение: Плевен
Re: Конски сили на МПС
Колега за тази работа ти трябва дизел, имам две коли, и една 3-та за лов и риболов- пежо 205 1.9д 67к.с много дърпа този звяр, просто дизела си е по-бавно оборотен и е за тази работа, да влачи.
Случвало ми се е да тегля закъсал приятел които си е забравил ръчната дръпната влачих го 3км без проблем няма майтап, просто искам да кажа ,че дизела може много.
При джиповете с дизелови двигатели е още по-добре ,че имат и 4x4 и са по проходими и с такъв двигател просто нямат грешка.
Гледам на хондите цените са им в диапазона от 4000 до 6000 в същия диапазон може да си купиш един Land rover discoveri дизел 115к.с но съм сигурен ,че за това което ти трябва е 100 по-добър от хондата, ако искаш прочети малко в българския оффроад форум за тези джипки и сам ще се убедиш.
Случвало ми се е да тегля закъсал приятел които си е забравил ръчната дръпната влачих го 3км без проблем няма майтап, просто искам да кажа ,че дизела може много.
При джиповете с дизелови двигатели е още по-добре ,че имат и 4x4 и са по проходими и с такъв двигател просто нямат грешка.
Гледам на хондите цените са им в диапазона от 4000 до 6000 в същия диапазон може да си купиш един Land rover discoveri дизел 115к.с но съм сигурен ,че за това което ти трябва е 100 по-добър от хондата, ако искаш прочети малко в българския оффроад форум за тези джипки и сам ще се убедиш.
Re: Конски сили на МПС
Това което ще споделя е мое мнение и не ангажирам никого с него.
По принцип, масово истинските джипки произведени през 90-е на миналия век и в началото на новия, са около 100-те коня. Обаче, техните 100 коня са извлечени от турбо дизелови двигатели и съответно максималният им въртящ момент е почти двойно по голям от на въпросното HR-V и го постигат при почти двойно по ниски обороти.А както знаем силата-тягата не идва от конете а именно от максималния въртящ момент. Другия + на истинската джипка е, че има и понижаваща предавка. И като вземем 100 коня с висок максимален въртящ момент, постигнат при не повече от 2000 об/мин. + понижаваща предавка, се получава трактор, който при добро сцепление, ако е нужно ще изоре брега с колесара но ще го изкара с лодката.
Това го пиша не за да плюя по HR-V-то, въпреки, че ХОНДА ги уважавам като коли но като СУВ са пълен та..к, а за да се внимава къде си вкарваш колесара. Защото това е един повдигнат автомобил със супер глупаво задвижване на задния мост на които предимството му пред останалите автомобили с RWDили FWD е, че като му се изпикаеш на предната гума и решиш да потеглиш, дори и да превърти предната, задната ще те побутне и ще потеглиш.
От няколко месеца притежавам лодка, която я пускам само на един и същ язовир, но от две различни места. И на двете места пътя влиза в язовира, като на едното място пътя е чакълиран а на другото място е асфалт. Там където е асфалтовия път има един тъпанар (тъпанар защото е бракониер а и не само) който се оставя коритото точно на пътя където влиза във водата, та се наложи да я пусна и после да я вадя отстрани на коритото му, извън пътя. Заради релефа на брега при пускаме и вадене, колата и колесара са под 90* На около метър на вътре от брега се е образувал праг който при пускане на лодката не го преминах защото пускането е лесно. Просто и набих един крак на лодката и тя се сурна по ролките и падна във водата, обаче когато взех да я качвам се наложи да премина прага защото бях сам и нямаше как да я вдигна толкова че да мога да я издърпам. Това е един от малкото моменти в които впрегнах целия потенциал на колата за да мога да издърпам колесара, даже след първите няколко опита се уплаших, че няма да успея, но в крайна сметка успях. А колата ми е 2500 кубика над 150 коня и с два пъти по голям максимален въртящ момент от ходичката.
Така, че внимавайте къде си пускате лодките, защото това са автомобили не танкове.
Понятието джип и Honda HR-V са абсолютно не съвместими.dimitarii написа: Заглеждам един джип Honda HR-V 105 коня 4х4 и незная дали ще ми върши раабота да тегля колесар с лодка ( 150кг. лодката с мотора заедно )
105 коня са достатъчни, но понякога и не са. Не познавам язовирите които ще посещаваш но, ако бреговете на язовира са, песъчливи, каменисти или асфалтов път влиза в язовира, то тогава не би трябвало да имаш проблем. Но ако брега на язовира е тинест, в смисъл колелата на колесара потъват в тинята, то тогава ще имаш сериозен проблем. При меко дъно точно където се срещат водата и сушата се получава един праг, който може да е висок до 15-20 см, че и повече и като прибавим, че потеглянето е срещу баира, точно тогава тези 105 коня на HR-V-то, ще се окажат абсолютно не достатъчни.dimitarii написа: 1. Достатъчно ли са тези 105 коня за джипка да тегли нагоре колесара ?
По принцип, масово истинските джипки произведени през 90-е на миналия век и в началото на новия, са около 100-те коня. Обаче, техните 100 коня са извлечени от турбо дизелови двигатели и съответно максималният им въртящ момент е почти двойно по голям от на въпросното HR-V и го постигат при почти двойно по ниски обороти.А както знаем силата-тягата не идва от конете а именно от максималния въртящ момент. Другия + на истинската джипка е, че има и понижаваща предавка. И като вземем 100 коня с висок максимален въртящ момент, постигнат при не повече от 2000 об/мин. + понижаваща предавка, се получава трактор, който при добро сцепление, ако е нужно ще изоре брега с колесара но ще го изкара с лодката.
Това го пиша не за да плюя по HR-V-то, въпреки, че ХОНДА ги уважавам като коли но като СУВ са пълен та..к, а за да се внимава къде си вкарваш колесара. Защото това е един повдигнат автомобил със супер глупаво задвижване на задния мост на които предимството му пред останалите автомобили с RWDили FWD е, че като му се изпикаеш на предната гума и решиш да потеглиш, дори и да превърти предната, задната ще те побутне и ще потеглиш.
От няколко месеца притежавам лодка, която я пускам само на един и същ язовир, но от две различни места. И на двете места пътя влиза в язовира, като на едното място пътя е чакълиран а на другото място е асфалт. Там където е асфалтовия път има един тъпанар (тъпанар защото е бракониер а и не само) който се оставя коритото точно на пътя където влиза във водата, та се наложи да я пусна и после да я вадя отстрани на коритото му, извън пътя. Заради релефа на брега при пускаме и вадене, колата и колесара са под 90* На около метър на вътре от брега се е образувал праг който при пускане на лодката не го преминах защото пускането е лесно. Просто и набих един крак на лодката и тя се сурна по ролките и падна във водата, обаче когато взех да я качвам се наложи да премина прага защото бях сам и нямаше как да я вдигна толкова че да мога да я издърпам. Това е един от малкото моменти в които впрегнах целия потенциал на колата за да мога да издърпам колесара, даже след първите няколко опита се уплаших, че няма да успея, но в крайна сметка успях. А колата ми е 2500 кубика над 150 коня и с два пъти по голям максимален въртящ момент от ходичката.
Така, че внимавайте къде си пускате лодките, защото това са автомобили не танкове.
написа:Обърни си шапката с козирката назад. Шарана си мисли, че си тръгваш и започва да кълве.
- ivelin_1976
- разбира нещата
- Мнения: 838
- Регистриран на: Сря Май 28, 2008 9:00 am
- Местоположение: гр.Ямбол
Re: Конски сили на МПС
Извинявай за спама колега, но разгледай и гранд витарите, мисля, че е много по-добър вариант за риболовна кола.
shimano ANTARES BX FEEDER HEAVY
Re: Конски сили на МПС
Благодаря на всички за отговорите.
Мисля, че колегата Ивелин е прав. Гранд витарата е добър избор , късата база 95 к.с. е с малък данък, има понижаващи предавки и просвета е приличен отдолу. Някъде четох, че не били чак толкова здрави, но все пак ще се ползва за риболов основно, а предимствата са доста.
Мисля, че колегата Ивелин е прав. Гранд витарата е добър избор , късата база 95 к.с. е с малък данък, има понижаващи предавки и просвета е приличен отдолу. Някъде четох, че не били чак толкова здрави, но все пак ще се ползва за риболов основно, а предимствата са доста.
-
- фен клуб-скобар
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон Юни 23, 2014 4:32 pm
- Местоположение: Плевен
Re: Конски сили на МПС
А за моето предложение нямаш ли отзиви, за ланд ровера това е джип колега не съм имал такъв но аз също съм и ловец и много колега от дружинката имат основно този модел и всички са доволни.
Re: Конски сили на МПС
Кой точно имаш в предвид?N.Dimitrov написа:А за моето предложение нямаш ли отзиви, за ланд ровера това е джип .
написа:Обърни си шапката с козирката назад. Шарана си мисли, че си тръгваш и започва да кълве.