Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Модератори: emo vasilev, alekst

Публикувай отговор
Аватар
dobria1
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1561
Регистриран на: Сря Юни 24, 2009 9:58 pm
Местоположение: Варна

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от dobria1 »

radoadvokat написа:Това разбрах аз, както свъщност, и че Левски се е преродил в русалка :)
Мен по ми прилича на "Дон Кихот" особено след тез думи с голям шрифт
1000n написа: И НА ТОВА МНЕНИЕ Е И БЪЛГАРСКИЯ СЪД!!! ОТ НАС ОСТАВА САМО ДА ИЗИСКАМЕ СЪДЕБНИТЕ РЕШЕНИЯ ДА СЕ СПАЗВАТ, А НЕ ДА СЕ НАРУШАВАТ ОТ ПРИСТАНИЩНИЯ ОПЕРАТОР!
п.п.един лек въпрос имам: От кого ще ги изискваш???
НАЙ МИ Е ДОБРЕ ЛЯТО КАТО Е!!!
Изображение
Аватар
1000n
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 834
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:21 pm
Местоположение: Родом от Варна, живеещ в София

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от 1000n »

radoadvokat написа: В интерес на истината не мога да ти проследя мисълта за някои от нещата,които си написал.
Ами поне кажи какво точно не разбираш, за да го обясня отново и по-подробно!
radoadvokat написа:Не бих нарекъл, който и довод за и против "малоумен".
Аз пък използвам точните думи за всяко конкретно нещо!
Затова и един довод ако е малоумен го наричам "малоумен",
щом е бил изказан с не много, а с малко ум.
radoadvokat написа: Инак, от това което си написал разбирам, че граница е там където е граничния пункт а всичко останало: полосата на сухопътната, морската ивица и пристанищата на морската граници всъщност не са граница, защото няма "будка" или "гише".
Сега, първо е редно да спомена, че аз изобщо не съм говорил за граници!!!
За "граница" пишеш само ти!
Второ на въпросът ми до Главна Дирекция "Гранична полиция" дали те са причината да бъде забраняван риболова на Морска гара Варна, дори и когато там няма акостирал кораб получих отговор, че забраната не е тяхна инициатива, нито имат нещо общо с този казус и с това статукво. Така, че забраната за риболов на кея на Морска Гара Варна, когато там няма акостирал кораб не е и не може да бъде свързана с това, че там е гранична зона, например!!!

Да не би да си въобразяваш, че самият морски бряг е границата на Република България и
затова и кея на Морска Гара Варна да е също гранична зона по тази причина!?

Ако това са твоите опасения ще трябва да те успокоя, че това съвсем не е така,
защото от брега няколко мили навътре са все български териториални води,
т.е. морската граница на Република България е като застанеш на морския бряг, някъде на изток близо до хоризонта!

Просто пътническите кораби пресичат тази наша граница и
акостират на кея на Морска Гара Варна, където вече може
да се осъществява контрол на достъпа на пътници и товари през нашата граница
(защото е икономически нерентабилно митницата да е няколко мили навътре в морето) - просто и елементарно!

Кажи сега какво друго не си разбрал да ти го обясня отново?
radoadvokat написа: Това разбрах аз, както свъщност, и че Левски се е преродил в русалка :)
От казаното от теб, аз разбирам, че вярваш в прераждането и в съществуването на русалки!
Веднага ще потвърдя, че имаш това Конституционно право, според текста на
чл. 6 и чл. 13 от Конституцията на Република България!

Чл. 6.
(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права.
(2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.

Чл. 13.
(1) Вероизповеданията са свободни.
(2) Религиозните институции са отделени от държавата.
(3) Традиционна религия в Република България е източноправославното вероизповедание.
(4) Религиозните общности и институции, както и верските убеждения не могат да се използват за политически цели


Но аз за съжаление не съм констатирал в България да има в момента някакво подобие на Левски - всички са свикнали да бъдат едно робско племе още от времената на турско робство и все чакат някой друг да ги освобождава от подтисници и поробители!
Петко Славейков правилно е казал "Не сме народ, не сме народ, а мърша".
От турското робство ни освободиха да видим сега от комунистическо и от десесарско робство кой ще ни освободи!
dobria1 написа:
radoadvokat написа:Това разбрах аз, както свъщност, и че Левски се е преродил в русалка :)
Мен по ми прилича на "Дон Кихот" особено след тез думи с голям шрифт
1000n написа: И НА ТОВА МНЕНИЕ Е И БЪЛГАРСКИЯ СЪД!!! ОТ НАС ОСТАВА САМО ДА ИЗИСКАМЕ СЪДЕБНИТЕ РЕШЕНИЯ ДА СЕ СПАЗВАТ, А НЕ ДА СЕ НАРУШАВАТ ОТ ПРИСТАНИЩНИЯ ОПЕРАТОР!
п.п.един лек въпрос имам: От кого ще ги изискваш???
Ако мен сравняваш с Дон Кихот, то държа да уточня, че си в голямо заблуждение!
Аз не водя борби срещу въображаеми противници, а срещу съвсем реални такива
като при това и законът е на моя страна!!!

Но ще ти отговоря на "лекия ти" въпрос, който за пореден път ме убеждава в това,
че българският народ живее в пълно невежество и е свикнал да търпи
беззаконията на управляващите в държавата му!!!

„Пристанище Варна” ЕАД е държавен пристанищен оператор.

„Пристанище Варна” ЕАД представлява еднолично акционерно дружество.
Капиталът е 100% държавна собственост.
Правото на собственост на държавата се упражнява от Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Управлението на дружеството се извършва от Съвет на директорите, състоящ се от 3 члена.

Така че Изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД, не може да прави каквото си иска, а трябва да изпълнява законите и подзаконовите нормативни актове (постановления, разпореждания и решения, правилници, наредби, инструкции и заповеди), както личи от текста на чл. 114 и чл. 115 от Конституцията на Република България:

Чл. 114.
Въз основа и в изпълнение на законите Министерският съвет приема постановления, разпореждания и решения. С постановления Министерският съвет приема и правилници и наредби.
Чл. 115.
Министрите издават правилници, наредби, инструкции и заповеди.


Т.е. Изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД се подчинява
на правилниците, наредбите, инструкциите и заповедите
на Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията,
както и на постановленията, разпорежданията и решенията
на Министерския съвет на Република България (т.е. на Правителството ни).

Но преди всичко
Изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД трябва да не нарушава Конституцията на Република България, която е върховен закон и
другите закони не могат да й противоречат
(да не говорим пък за подзаконовите нормативни актове,
като правилници, наредби, инструкции, заповеди и т.н., които както е видно от текста на чл. 114 от Конституцията се приемат и издават въз основа и в изпълнение на законите
):

Чл. 5.
(1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.


А според чл. 18, ал. 6 от Конституцията на Република България:

Чл. 18.
(6) Държавните имоти се стопанисват и управляват в интерес на гражданите и на обществото.


Принципите на демокрацията са много лесни - налице е върховенство на закона,
т.е. всички с подчинени на закона,
а законът е подчинен на интересите на народа (т.е. на интересите на обществото от граждани в Република България)!

И така Изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД се подчинява
на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подчинен
на Министър-председателя на Република България.

А министър-председателят е подчинен на законите и решенията на Народното събрание,
като контрол над дейността му се осигурява чрез парламентарния контрол!

А народните представители в Народното събрание представляват народа,

(по същия начин, както адвокатът представлява гражданина,
чиито интереси защитава в съда
).

Също така е добра идея да се обърнем към Областния управител на Варна, който според чл.143 от Конституцията осигурява провеждането на държавната политика, отговаря за защитата на националните интереси, на законността и на обществения ред и осъществява административен контрол.


Чл. 143.
(1) Управлението в областта се осъществява от областен управител, подпомаган от областна администрация.
(2) Областният управител се назначава от Министерския съвет.
(3) Областният управител осигурява провеждането на държавната политика, отговаря за защитата на националните интереси, на законността и на обществения ред и осъществява административен контрол.


Така, че е налице дълъг списък от държавни длъжности, органи и институции, пред които може да бъде изискано изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД да спазва и да не нарушава върховния закон на Република България, наречен Конституция!!!

Наслука на всички! :D
Аватар
radoadvokat
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 389
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 5:05 pm
Местоположение: Варна

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от radoadvokat »

1000n написа:
radoadvokat написа: В интерес на истината не мога да ти проследя мисълта за някои от нещата,които си написал.
Ами поне кажи какво точно не разбираш, за да го обясня отново и по-подробно!
radoadvokat написа:Не бих нарекъл, който и довод за и против "малоумен".
Аз пък използвам точните думи за всяко конкретно нещо!
Затова и един довод ако е малоумен го наричам "малоумен",
щом е бил изказан с не много, а с малко ум.
radoadvokat написа: Инак, от това което си написал разбирам, че граница е там където е граничния пункт а всичко останало: полосата на сухопътната, морската ивица и пристанищата на морската граници всъщност не са граница, защото няма "будка" или "гише".
Сега, първо е редно да спомена, че аз изобщо не съм говорил за граници!!!
За "граница" пишеш само ти!
Второ на въпросът ми до Главна Дирекция "Гранична полиция" дали те са причината да бъде забраняван риболова на Морска гара Варна, дори и когато там няма акостирал кораб получих отговор, че забраната не е тяхна инициатива, нито имат нещо общо с този казус и с това статукво. Така, че забраната за риболов на кея на Морска Гара Варна, когато там няма акостирал кораб не е и не може да бъде свързана с това, че там е гранична зона, например!!!

Да не би да си въобразяваш, че самият морски бряг е границата на Република България и
затова и кея на Морска Гара Варна да е също гранична зона по тази причина!?

Ако това са твоите опасения ще трябва да те успокоя, че това съвсем не е така,
защото от брега няколко мили навътре са все български териториални води,
т.е. морската граница на Република България е като застанеш на морския бряг, някъде на изток близо до хоризонта!

Просто пътническите кораби пресичат тази наша граница и
акостират на кея на Морска Гара Варна, където вече може
да се осъществява контрол на достъпа на пътници и товари през нашата граница
(защото е икономически нерентабилно митницата да е няколко мили навътре в морето) - просто и елементарно!

Кажи сега какво друго не си разбрал да ти го обясня отново?
radoadvokat написа: Това разбрах аз, както свъщност, и че Левски се е преродил в русалка :)
От казаното от теб, аз разбирам, че вярваш в прераждането и в съществуването на русалки!
Веднага ще потвърдя, че имаш това Конституционно право, според текста на
чл. 6 и чл. 13 от Конституцията на Република България!

Чл. 6.
(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права.
(2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.

Чл. 13.
(1) Вероизповеданията са свободни.
(2) Религиозните институции са отделени от държавата.
(3) Традиционна религия в Република България е източноправославното вероизповедание.
(4) Религиозните общности и институции, както и верските убеждения не могат да се използват за политически цели


Но аз за съжаление не съм констатирал в България да има в момента някакво подобие на Левски - всички са свикнали да бъдат едно робско племе още от времената на турско робство и все чакат някой друг да ги освобождава от подтисници и поробители!
Петко Славейков правилно е казал "Не сме народ, не сме народ, а мърша".
От турското робство ни освободиха да видим сега от комунистическо и от десесарско робство кой ще ни освободи!
dobria1 написа:
radoadvokat написа:Това разбрах аз, както свъщност, и че Левски се е преродил в русалка :)
Мен по ми прилича на "Дон Кихот" особено след тез думи с голям шрифт
1000n написа: И НА ТОВА МНЕНИЕ Е И БЪЛГАРСКИЯ СЪД!!! ОТ НАС ОСТАВА САМО ДА ИЗИСКАМЕ СЪДЕБНИТЕ РЕШЕНИЯ ДА СЕ СПАЗВАТ, А НЕ ДА СЕ НАРУШАВАТ ОТ ПРИСТАНИЩНИЯ ОПЕРАТОР!
п.п.един лек въпрос имам: От кого ще ги изискваш???
Ако мен сравняваш с Дон Кихот, то държа да уточня, че си в голямо заблуждение!
Аз не водя борби срещу въображаеми противници, а срещу съвсем реални такива
като при това и законът е на моя страна!!!

Но ще ти отговоря на "лекия ти" въпрос, който за пореден път ме убеждава в това,
че българският народ живее в пълно невежество и е свикнал да търпи
беззаконията на управляващите в държавата му!!!

„Пристанище Варна” ЕАД е държавен пристанищен оператор.

„Пристанище Варна” ЕАД представлява еднолично акционерно дружество.
Капиталът е 100% държавна собственост.
Правото на собственост на държавата се упражнява от Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Управлението на дружеството се извършва от Съвет на директорите, състоящ се от 3 члена.

Така че Изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД, не може да прави каквото си иска, а трябва да изпълнява законите и подзаконовите нормативни актове (постановления, разпореждания и решения, правилници, наредби, инструкции и заповеди), както личи от текста на чл. 114 и чл. 115 от Конституцията на Република България:

Чл. 114.
Въз основа и в изпълнение на законите Министерският съвет приема постановления, разпореждания и решения. С постановления Министерският съвет приема и правилници и наредби.
Чл. 115.
Министрите издават правилници, наредби, инструкции и заповеди.


Т.е. Изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД се подчинява
на правилниците, наредбите, инструкциите и заповедите
на Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията,
както и на постановленията, разпорежданията и решенията
на Министерския съвет на Република България (т.е. на Правителството ни).

Но преди всичко
Изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД трябва да не нарушава Конституцията на Република България, която е върховен закон и
другите закони не могат да й противоречат
(да не говорим пък за подзаконовите нормативни актове,
като правилници, наредби, инструкции, заповеди и т.н., които както е видно от текста на чл. 114 от Конституцията се приемат и издават въз основа и в изпълнение на законите
):

Чл. 5.
(1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.


А според чл. 18, ал. 6 от Конституцията на Република България:

Чл. 18.
(6) Държавните имоти се стопанисват и управляват в интерес на гражданите и на обществото.


Принципите на демокрацията са много лесни - налице е върховенство на закона,
т.е. всички с подчинени на закона,
а законът е подчинен на интересите на народа (т.е. на интересите на обществото от граждани в Република България)!

И така Изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД се подчинява
на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подчинен
на Министър-председателя на Република България.

А министър-председателят е подчинен на законите и решенията на Народното събрание,
като контрол над дейността му се осигурява чрез парламентарния контрол!

А народните представители в Народното събрание представляват народа,

(по същия начин, както адвокатът представлява гражданина,
чиито интереси защитава в съда
).

Също така е добра идея да се обърнем към Областния управител на Варна, който според чл.143 от Конституцията осигурява провеждането на държавната политика, отговаря за защитата на националните интереси, на законността и на обществения ред и осъществява административен контрол.


Чл. 143.
(1) Управлението в областта се осъществява от областен управител, подпомаган от областна администрация.
(2) Областният управител се назначава от Министерския съвет.
(3) Областният управител осигурява провеждането на държавната политика, отговаря за защитата на националните интереси, на законността и на обществения ред и осъществява административен контрол.


Така, че е налице дълъг списък от държавни длъжности, органи и институции, пред които може да бъде изискано изпълнителният директор на „Пристанище Варна” ЕАД да спазва и да не нарушава върховния закон на Република България, наречен Конституция!!!

Наслука на всички! :D
В интерес на истината аз се радвам на упоритоста ти! Продължавай със същия хъс и дано да постигнеш успех. Поздрав!
Аватар
1000n
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 834
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:21 pm
Местоположение: Родом от Варна, живеещ в София

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от 1000n »

В края на миналата седмица отидох до Министерството
на транспорта, информационните технологии и съобщенията,
за да поискам да се срещна с министъра.

Но в информационния център ми отговориха, че тъй като министърът нямал приемен час за граждани
то за целта трябвало да напиша молба, и ако министърът преценял за удачно
можело и да се срещне с гражданина, който е написал молбата (т.е. с моя милост).

Затова реших в молбата си до министъра да напиша това,
което смятам да му кажа в случай, че благоволи да се съгласи
да се срещне с мен лично.

Ето и текста на въпросната молба и жалба, която подадох в началото на седмицата:


Г-н Министър, повод за настоящата ми молба и жалба се явява абсолютната забрана за риболов
на кея на Морска Гара Варна (дори и когато там няма акостирал кораб), която
Божидар Костадинов Чапаров - Изпълнителен директор на Пристанище Варна ЕАД явно смята,
че е най-правилното възможно решение на проблема,

нещо с което аз самия,
както и стотици хиляди граждани-риболовци от града и околностите му,
както и също гостите на Морската ни столица,

няма как да се съгласим по ред причини,
като най-съществената от тях е тази, че
подобно решение е противоконституционно,

тъй като с абсолютната забрана за риболов на това място се нарушава
чл. 18, ал 6. от Конституцията на Република България, гласящ:

Чл. 18.
(6) Държавните имоти се стопанисват и управляват
в интерес на гражданите и на обществото.


Съгласен съм напълно, с Изпълнителния директор на Пристанище Варна ЕАД,
че е налице дълъг списък са нормативни актове – наредби, правилници и т.н.,
които е редно да се прилагат и които ограничават и забраняват риболова на кея на Морска Гара Варна.

Но всички тези нормативни актове
имат някаква логика и някакъв смисъл само,
ако на кея има акостирали кораби!

А там кораби акостират сравнително рядко, като това се случва
средно веднъж на една-две седмици и то за ден или два.
Също така и яхтеното изложение, например, е само няколко дни в годината.

Или с други думи през огромната част от времето
риболовът на кея на Морска Гара Варна е абсолютно неоснователно забраняван.

Г-н Министър, добре ми е известно, че Вие сте заемал до скоро поста на
изпълнителен директор на „Пристанище Варна“ ЕАД и знам, че Вашето мнение по въпроса,
явно не се различава от това на сегашното ръководство на това дружество в лицето на Божидар Костадинов Чапаров.

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е
мажоритарен собственик на дружеството Пристанище Варна ЕАД,
а държавният дял в това дружество е 100%.

С други думи кея на Морска Гара Варна е държавна собственост.

А държавната собственост или държавните имоти според
чл.18, ал. 6 от Конституцията на Република България,
както вече споменах се стопанисват и управляват
в интерес на гражданите и на обществото.

Да, наистина, и гражданите и обществото имат интерес от това да бъде гарантирана сигурността
на плавателните съдове, на техните екипажи и пасажери, но едновременно с това в моментите,
когато на кея няма акостирал кораб, много на брой граждани и съвсем немалка част от обществото
имат интерес от това да може кея на Морска Гара Варна да се използва и за риболов,
тъй като е изключително удобен за тази цел.

В много съседни страни на България като Гърция и Турция риболовът от кея е разрешен,
а и Гърция като България е част от Европейския съюз,
Турция пък дори не е, а въпреки всичко риболовът от кея
не е забраняван така категорично, както у нас.

Г-н Министър, ако според Вас рибарите са такива терористи и атентатори,
(от които така зорко трябва да бъде пазено и пристанището,
и плавателните съдове, и техните екипажи и пасажери),

то тогава нека охраната да проверява тези „престъпници“,
и то както тях лично, така и техния багаж
за наличие на бойни вещества или на пособия, опасни за човешкото здраве
и сигурността на плавателните съдове и техните екипажи и пасажери.

Нека ако трябва да се записват и личните данни на ловящите риба на кея.
Нека ако трябва да се глобяват тези риболовци, които са замърсили с отпадъци района на кея.
Нека ако трябва да бъдат глобявани тези риболовци, които вдигат прекалено много шум и
пречат на посетителите на близкия до кея ресторант.

Дори ако е такъв голям разход на сили, средства и енергия
да се допускат риболовци на кея на Морска Гара Варна,
то нека се въведе входна такса за риболов там,

но да бъде категорично забраняван риболова, дори и когато на кея няма акостирал кораб
няма как да е нещо правилно, нещо законно, нито пък нещо, което да бъде
в интерес на гражданите или обществото ни!

Риболовът е хоби, вид почивка, спорт и развлечение, развиващо, както
физическата активност и реакции, така също и спомагащо
за нервно-психическото здраве и устойчивост на практикуващите риболов,
тъй като е и средство за преодоляване на психическия стрес и нервното напрежение,
характерни за съвременния забързан живот и развитие на обществото ни.

Така, че практикуването на риболов е в интерес на обществото и държавата ни.

С други думи държавата ни има интерес от това
нейните граждани да са физически и психически здрави,

от една страна, за да не натоварват здравеопазването в държавата ни,

а от друга страна и да са в състояние да могат да работят и съответно
да допринасят за развитието на държавата ни, плащайки данъци.

Т.е. на държавата ни са нужни здрави и работещи хора,
които да са в състояние да плащат данъци,
а не болни и натоварващи бюджета на държавата ни за своето лечение.

Г-н Министър, Вие сте част от Правителството, подкрепяно от БСП,
а тя е партия обявяваща се и загрижена за българския народ,
за неговото здраве, социално положение и благосъстояние,
за положението на най-бедните и най-онеправданите,
каквито са например пенсионерите в Република България,
а защо тогава, г-н Министър, възпрепятствате тези граждани
да могат да си наловят риба, която е и здравословна и полезна храна!?

Ако отговорът Ви е например „рибарите да ходят да ловят на вълнолома“,
то тогава ще ви уведомя, че вълноломът се е превърнал в неособено удачно
и дори нежелано място за риболов с дълбочина не по-голяма на места от един-два метра
след като пред него години наред корабите с кранове „Атлас“ и „Антей“ изхвърляха стотици
и дори хиляди тонове скална маса по неизвестни за мен причини и в резултат на което
там се е увеличила до екстремални нива популацията на една от най-отровните морски риби – Морски дракон!

Само ще добавя, че изхвърлянето на дъното на камъни пред вълнолома
няма как да спира големите морски вълни, тъй като и на децата е известно,
че вълните се движат по и над водната повърхност, т.е. над морското равнище,
а не по дъното на морето!

А пред кея на Морска Гара Варна дъното е пясъчно и дълбочината е около 11 метра!
Също така морето обикновено там е спокойно и няма вълни, което дава възможност
там да се лови и да се хващат видове риба, които в предната част на вълнолома изключително рядко
се улавят, като, например, Дунавската скумрия или както е по-известна с другото си име – Карагьоз.

Г-н Министър, Вие оглавявате Министерството на
транспорта, информационните технологии и съобщенията,
което означава, че трябва да способствате за
подобряването на обмяната на информация между гражданите,

а защо тогава, г-н Министър, с бездействието си или с мълчаливото си одобрение
на пълната забрана за риболов на кея на Морска Гара Варна
възпрепятствате възможността гражданите да могат да се събират заедно
на едно и също място (на кея) и да могат там,
наред с упражняване на своето хоби, отдих и развлечение
и да обменят и информация или да комуникират заедно
по по-добър и ефективен начин,
като това на свой ред би спомогнало и за
укрепване на единството на българския народ,
а да се пази националното и държавното единство на България е било неотменим дълг
за народните представители от Седмото Велико Народно събрание,
приели Конституцията на Република България, която пък на свой ред е приета,
за да се създаде демократична, правова и социална държава, както личи от преамбюла на Конституцията ни!?

Ние, народните представители от Седмото Велико Народно събрание,
в стремежа си да изразим волята на българския народ,
като обявяваме верността си към общочовешките ценности:
свобода, мир, хуманизъм, равенство, справедливост и търпимост;
като издигаме във върховен принцип правата на личността, нейното достойнство и сигурност;
като съзнаваме неотменимия си дълг да пазим националното и държавното единство на България,
прогласяваме своята решимост да създадем демократична, правова и социална държава,
за което приемаме тази Конституция.


Г-н Министър, Вие, както и всички други министри в Правителството,
според чл. 109 от Конституцията на Република България, сте положил
клетвата по чл. 76, ал. 2 от Конституцията ни, която ще припомня гласи:

"Заклевам се в името на Република България
да спазвам Конституцията и законите на страната и
във всичките си действия да се ръководя от интересите на народа.
Заклех се."

Та, г-н Министър, след като сте се заклел да спазвате Конституцията на Република България
можете ли да ми кажете как с пълната забрана за риболов на кея на Морска Гара Варна,
дори и когато там няма акостирали кораби, спазвате чл. 18, ал. 6 от Конституцията на Република България гласящ:
„Държавните имоти се стопанисват и управляват
в интерес на гражданите и на обществото“!?

Чл. 18.
(6) Държавните имоти се стопанисват и управляват
в интерес на гражданите и на обществото.

Г-н Министър, стопанисвате ли и управлявате ли наистина в интерес на гражданите и на обществото
държавния имот, наречен кей на Морска гара Варна!?

Наистина ли, г-н Министър, се ръководите от интересите на народа, както сте се заклел,
когато одобрявате пълната забрана за риболов на кея на Морска гара Варна,
дори и когато там няма акостирал кораб!?

Наистина ли се ръководите от интересите на народа, когато пречите по този начин
на безработни, социално слаби и пенсионери да могат да си наловят риба!?

Наистина ли се ръководите от интересите на народа, когато пречите на работещите българи
и гостите на Морската ни столица да могат да отдъхнат и да избягат от стреса и напрежението, ловейки риба!?

Наистина ли се ръководите от интересите на народа, когато пречите на подрастващите
да могат да се занимават с риболов, вместо с алкохол, цигари и наркотици!?


Да, наистина, Върховният административен съд на Република България
с решение №15549 от 16 декември 2010г. се произнася в полза на
забраната за риболов на кея на Морска гара Варна,

след като на първа инстанция заповедта Ви, г-н Папазов
(тогава в ролята Ви на Изпълнителен директор на „Пристанище Варна“ ЕАД)
за забрана за риболов е била отменена от Административен съд Варна,

но в този случай, първо - забраната е била продиктувана основно
от необходимостта от ремонтни дейности и второ - заповедта за забрана на риболова
на кея на Морска гара Варна на първа инстанция е била отменена като незаконосъобразна,
което в последствие се е оказало че не е така според решението на
Върховният административен съд,

но тогава никой не е изказвал мнение, че забраната за риболов на кея на Морска гара Варна
е противоконституционна, което твърдя аз в тази моя молба и жалба и следователно,
въпросното решение на Върховният административен съд не може да бъде основание
за забрана на риболова на кея на Морска гара Варна
с оглед сегашното статукво.

В заключение ще спомена, че според чл. 5, ал. 1 от Конституцията на Република България,
Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.
Да не говорим пък за подзаконовите нормативни актове
като наредби, правилници, инструкции, заповеди и т.н.,
които Изпълнителната власт приема въз основа и в изпълнение на
законите, както личи от текста на чл. 114 и 115 от
Конституцията на Република България

Чл. 5.
(1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.

Чл. 114.
Въз основа и в изпълнение на законите Министерският съвет приема
постановления, разпореждания и решения.
С постановления Министерският съвет приема и правилници и наредби.

Чл. 115.
Министрите издават правилници, наредби, инструкции и заповеди .


Така, че е недопустимо спазването на закони, на правилници, на заповеди и т.н.
ако с тях се нарушава Конституцията на Република България!

Закони, правилници, наредби, инструкции, заповеди и т.н.
в една истинска демократична и правова държава
могат да се спазват само по начин, по който
не се нарушава, а се изпълнява и
Конституцията!

Г-н Министър, надявам се в най-скоро време да разрешите риболова на кея на Морска гара Варна
в моментите, когато там няма акостирал кораб, не се провежда яхтено изложение или
някакво друго подобно мероприятие,

защото това изисква текстът на чл. 18, ал. 6 от Конституцията на Република България
по отношение на стопанисването и управлението на държавно имущество,
което трябва да бъде в интерес на гражданите и на обществото!

Също така моля в удобно за Вас време за среща с Вас,
на която да мога лично пред Вас да защитя написаното тук
и да мога да чуя Вашето мнение,
свързано с този важен обществен въпрос,
касаещ стотици и хиляди граждани на Република България.


Дата: 07.април.2014г.

Подпис: ............................
/Милен Велинов,
гражданин на Република България/
Аватар
1000n
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 834
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:21 pm
Местоположение: Родом от Варна, живеещ в София

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от 1000n »

Днес, за да има стимул Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията
да се задейства малко по-бързо изпратих молба и жалба до Бойко Борисов,
който е избран за народен представител от нашия многомандатен избирателен район,
за да се упражнява и парламентарен контрол над действията на
Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията
във връзка с пълната забрана за риболов на кея на Морска гара Варна.
Ето и текса на жалбата:



ГОСПОДИН БОРИСОВ,


повод за настоящата ми молба и жалба се явява абсолютната забрана за
риболов на кея на Морска Гара Варна (дори и когато там няма акостирал кораб), която

Божидар Костадинов Чапаров - Изпълнителен директор на Пристанище Варна ЕАД,
както и висшестоящия му Министър на Транспорта, Информационните технологии и съобщенията
и бивш Изпълнителен директор на Пристанище Варна ЕАД Данаил Папазов

явно смятат,

че е най-правилното възможно решение на проблема,

нещо с което аз самия,
както и стотици хиляди граждани-риболовци от града и околностите му,
както и също гостите на Морската ни столица,

няма как да се съгласим по ред причини,
като най-съществената от тях е тази, че
подобно решение е противоконституционно,

тъй като с абсолютната забрана за риболов на това място се нарушава
чл. 18, ал 6. от Конституцията на Република България, гласящ:

Чл. 18.
(6) Държавните имоти се стопанисват и управляват
в интерес на гражданите и на обществото.

Съгласен съм напълно, с Изпълнителния директор на Пристанище Варна ЕАД,
че е налице дълъг списък са нормативни актове – наредби, правилници и т.н.,
които е редно да се прилагат и които ограничават и забраняват риболова на кея на Морска Гара Варна.

Но всички тези нормативни актове
имат някаква логика и някакъв смисъл само,
ако на кея има акостирали кораби!

А там кораби акостират сравнително рядко, като това се случва
средно веднъж на една-две седмици и то за ден или два.
Също така и яхтеното изложение, например, е само няколко дни в годината.

Или с други думи през огромната част от времето
риболовът на кея на Морска Гара Варна
е абсолютно неоснователно забраняван.

Само ще напомня, че според чл. 5, ал. 1 от Конституцията на Република България,
Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.

Чл. 5.
(1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.

А и също така на Конституцията ни не могат да противоречат
дори и Международните договори,
които Република България сключва или съответно е сключила,

защото ако съществува подобно противоречие,

то сключването на международния договор
трябва да бъде предшествано от приемането на изменения
в текста на Конституцията на Република България,

за да се премахнат противоречията между текстовете на
Конституцията на Република България и сключвания международен договор,
както става ясно от текста на чл. 85, ал. 4 от Конституцията ни.

Чл. 85.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2005 г.) Сключването на международни договори, които изискват изменения в Конституцията, трябва да бъде предшествано от приемането на тези изменения.

Още по-малко пък на Конституцията биха могли да противоречат
подзаконовите нормативни актове като наредби, правилници, инструкции, заповеди и т.н.,
които Изпълнителната власт приема въз основа и в изпълнение на законите,
както личи от текста на чл. 114 и 115 от Конституцията на Република България

Чл. 5.
(1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.
Чл. 114.
Въз основа и в изпълнение на законите Министерският съвет приема
постановления, разпореждания и решения.
С постановления Министерският съвет приема и правилници и наредби.
Чл. 115.
Министрите издават правилници, наредби, инструкции и заповеди .


Така, че е недопустимо спазването на закони, на правилници, на заповеди и т.н.
ако с тях се нарушава Конституцията на Република България!

Закони, правилници, наредби, инструкции, заповеди и т.н.
в една истинска демократична и правова държава
могат да се спазват само по начин, по който
не се нарушава, а се изпълнява и
Конституцията!

Всички министри в Правителството,
според чл. 109 от Конституцията на Република България,
както и всички народни представители,
полагат клетвата по чл. 76, ал. 2 от Конституцията ни,
която ще припомня гласи:

"Заклевам се в името на Република България
да спазвам Конституцията и законите на страната и
във всичките си действия да се ръководя от интересите на народа.
Заклех се."


Та, след като всички сте се заклели да спазвате Конституцията на Република България
може ли Министър Папазов да ми каже
как с пълната забрана за риболов на кея на Морска Гара Варна,
дори и когато там няма акостирали кораби,
спазва чл. 18, ал. 6 от Конституцията на Република България гласящ:
„Държавните имоти се стопанисват и управляват в интерес на гражданите и на обществото“!?

Стопанисва ли този Министър и управлява ли наистина
в интерес на гражданите и на обществото
държавния имот, наречен кей на Морска гара Варна!?

Наистина ли, този Министър, се ръководи от интересите на народа, както се е заклел,
когато одобрява пълната забрана за риболов на кея на Морска гара Варна,
дори и когато там няма акостирал кораб!?

Наистина ли, този Министър
се ръководи от интересите на народа,
когато пречи по този начин
на безработни, социално слаби и пенсионери
да могат да си наловят риба!?

Наистина ли се ръководи от интересите на народа,
когато пречи на работещите българи
и гостите на Морската ни столица
да могат да отдъхнат и да избягат от стреса и напрежението,
ловейки риба!?

Наистина ли се ръководи от интересите на народа,
когато пречи на подрастващите
да могат да се занимават с риболов,
вместо с алкохол, цигари и наркотици!?

Г-н Борисов, търсите повод за оставка на Министри и Правителство – ето аз сега
с този случай Ви давам пореден ярък пример и основание за търсеното от Вас.

Така, че се надявам да се възползвате от Конституционното си право и задължение
да упражните парламентарен контрол и да зададете изброените по-горе въпроси на
Министъра на Транспорта, Информационните технологии и съобщенията,
защото това изисква прилагането на чл. 62 и чл. 83
от Конституцията на Република България,

Чл. 62.
(1) (Предишен текст на чл. 62 - ДВ, бр. 12 от 2007 г.) Народното събрание осъществява
законодателната власт и упражнява парламентарен контрол.

Чл. 83.
(1) Членовете на Министерския съвет могат да участват в заседанията на Народното събрание и на парламентарните комисии. По тяхно искане те се изслушват с предимство.
(2) Народното събрание и парламентарните комисии могат да задължават министрите да се явяват на техни заседания и да отговарят на поставени въпроси.


Подобен на този текст съм изпратил и до

Изпълнителния директор на Пристанище Варна ЕАД
Божидар Костадинов Чапаров,

както и до висшестоящия му Министър на Транспорта, Информационните технологии и съобщенията
и бивш Изпълнителен директор на Пристанище Варна ЕАД Данаил Папазов.

Така, че те, или по-точно тяхната администрация, са предупредени
за противоконституционността на пълната забрана за риболов
на кея на Морска Гара Варна, дори и когато там няма акостирал кораб.


Г-н Борисов, ако наистина сте истински представител на народа ни,
ако сте истински народен представител,
спазващ Конституцията и законите на страната и
и ако наистина във всичките си действия се ръководите от интересите на народа,
както сте се и заклел в името на Република България

то тогава ще се застъпите за нарушените права на стотици хиляди
български граждани и дори на чуждестранните гости на Морската ни столица.


А бездействието Ви ще имам за доказателство, че истинска разлика между ГЕРБ от една страна
и коалицията БСП, ДПС и АТАКА от друга, просто няма или ако има такава, то тя е само на думи,
но не и като дела, а е казано, че по делата се познават какви са хората, не само и единствено по думите им.





Дата: 09.април.2014г.

Подпис: ............................
/Милен Велинов,
гражданин на Република България/
valeripetrov
новобранец
новобранец
Мнения: 82
Регистриран на: Вто Авг 04, 2009 6:30 pm

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от valeripetrov »

Г-н Борисов, търсите повод за оставка на Министри и Правителство – ето аз сега
с този случай Ви давам пореден ярък пример и основание за търсеното от Вас.

Нека не бъркаме политиката с риболова.Точно по времето на г-н Борисов и г-н Папазов, които бяха от една партия започнаха забраните. Това с молбите и срещите вече е пробвано, ще ни разрешат по изборите и после пак ще ни забранят ,както всеки път.
Според мен трябва да се даде гласност на въпроса и веднъж за винаги да се реши тоя въпрос. Не трябва да се борим само за кея на Морска гара ,но и за плочата,която е НУЛЕВО МЯСТО.
Аватар
1000n
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 834
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:21 pm
Местоположение: Родом от Варна, живеещ в София

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от 1000n »

valeripetrov написа: Нека не бъркаме политиката с риболова.
Ама, как да стане това след като политиката и политиците ни се бъркат в риболова!? :wink:
valeripetrov написа: Точно по времето на г-н Борисов и г-н Папазов, които бяха от една партия започнаха забраните.
Добре, но сега явно не са от една партия, защото Данаил Папазов е министър,
а Бойко Борисов с парламентарната група на ГЕРБ на няколко пъти
искаше вот на недоверие на министрите и правителството.

В условията на истинско демократично управление,
ако някой член на партия нарушава законите на страната,
то тогава собствените му съратници и съпартийци
ще му поискат оставката, защото
такъв човек злепоставя
цялата политическа партия
със своите незаконни действия.

Ето защо още от първите дни на правителството на ГЕРБ
Бойко Борисов искаше всички министри в неговото правителство
да си носят оставката в джоба (и в случай, че се провинят директно да си подават оставката).

В Булгаристан, обаче понеже масово не се спазва този основен демократичен принцип,
влезе ли един мафиот или престъпник в някоя партия,
той започва смело да си върши зулумите

и понеже на тъпите БКП и ДС кадри в партията им е казано, че
не бива да казват и дума против собствените си съпартийци
(а те спазват това правило дори и когато тези техни съпартийци са отявлени престъпници),

то това бездействие или дори подкрепа на всички членове на партията
спрямо престъпника в техните редици не спомага за доброто име на партията,
а напротив - съсипва тотално нейния имидж сред обществото!

Та да се върнем на нашите проблеми - ако Данаил Папазов
не спазва върховния закон на Република България,
наречен Конституция
то тогава е редно да си понесе съответното отношение от страна на
гражданите в нашата страна и да му бъде ако трябва дори и искана оставката

и то най-вече чрез Бойко Борисов, който

или трябва да защити
интересите на гражданите и обществото
(както изисква чл. 18, ал. 6 от Конституцията)
и да се застъпи за нас, рибарите,

или ще докаже на обществеността, че
не е никаква опозиция на правителството в страната
и следователно избирателите няма да имат никакво основание да гласуват за ГЕРБ на изборите.
valeripetrov написа: Това с молбите и срещите вече е пробвано, ще ни разрешат по изборите и после пак ще ни забранят ,както всеки път.
Всяка една забрана за риболов трябва да бъде законово аргументирана и мотивирана,
така че нито могат да ни разрешават, нито да ни забраняват да ловим риба на кея на Морска Гара,
без да са се позовали на съответни нормативни актове (Конституция, закони, правилници, наредби и т.н.).

Ако ни пуснат да ловим риба предизборно, то тогава ние пък ще поискаме гаранции,
че това не е само и единствено някаква предизборна инициатива.
За целта е добре да поискаме, например, ръководството на Пристанище Варна ЕАД и
Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията
да подпишат декларация, че няма да забраняват за в бъдеще риболова на кея на Морска гара.

Но за да ни забраняват повторно след като веднъж вече ни е било позволено да ловим там риба,
явно някой от нас риболовците не е спазил ангажимента си да пази чистота наоколо, да не вдига шум и т.н.

Така, че трябва много ясно предварително да определим какво трябва да се прави
ако е замърсено с отпадъци около кея – т.е. да се знае кой носи отговорност
за това замърсяване с отпадъци и кой ако трябва да бъде глобяван или санкциониран по друг начин.

Иначе при първото замърсяване на кея риболова там отново ще бъде забранен,
защото ще излезе, че ние само си ловим риба, а след нас служителите на Пристанище Варна ЕАД
трябва да почистват отпадъците ни.

Затова моето предложение е:

Да се обединим в Сдружението на Варненските рибари.

Всеки риболовец с отиването си на кея на Морска гара Варна и при тръгване оттам
да проверява дали няма отпадъци по кея и дали кошчетата за смет не са препълнени.

Ако има отпадъци по кея всеки член на Сдружението на Варненските рибари
да се задължава да ги изхвърля своевременно и ако
кошчетата са препълнени - да изхвърли отпадъците, намиращи се кошчетата
в контейнерите на гърба на сградата на Морска гара Варна,
т.е. точно както в къщи изхвърляме боклука, например.

А ако охраната забележи, че кея не е почистен,
то тогава да имат право да правят забележка на рибарите и тези,
които са най-близо до замърсения участък да почистват своевременно.

Изобщо трябва да сме с нагласата, че кея на Морска гара е наш,
защото той действително е и наш, тъй като е държавна собственост.

Трябва веднъж завинаги да си избием от главите, че ако нещо е държавно, то то било ничие!

Държавното имущество не е ничие, то е на всеки един българин, на всеки един от нас!

В деня преди да акостира кораб на Морска гара Варна, последния риболовец,
който напуска кея трябва заедно с охраната да преминат по кея и ако има отпадъци,
то тогава този наш колега риболовец да ги почисти!

Надявам се разбирате основната ми идея - Сдружението на Варненските рибари
да поеме отговорността, за чистотата на кея на Морска гара Варна!

Ако не направим това – ето какво ще последва:

Някой колега си захвърля торбите и вестниците от стръвта.

Другите не смеят да му направят забележка,
нито пък почистват тези негови торбички и вестници,
тъй като са верни на житейското си верую:
„Аз не съм изхвърлял тези отпадъци!
Да си ги изхвърля този, който ги е зарязал там“


В деня, когато ще акостира кораб на кея на Морска гара
охраната виждат отпадъците и няма кой да ги почисти,
а трябва задължително на кея да бъде чисто.

И охраната или служителите на Пристанище Варна ЕАД
запретват ръкави и почистват мизериите оставени от някои наши колеги!

А сега познайте дали охраната и служителите на Пристанище Варна ЕАД
ще одобряват идеята кея на Морска гара да може да се използва и за риболов!?
valeripetrov написа: Според мен трябва да се даде гласност на въпроса и веднъж за винаги да се реши тоя въпрос.
Идеята е добра! :idea:
Остава да я реализираме!
Мислете по въпроса, как точно да осъществим това начинание!
valeripetrov написа: Не трябва да се борим само за кея на Морска гара ,но и за плочата,която е НУЛЕВО МЯСТО.
Съгласен съм, че и плочата е добро място за риболов,
но си мисля, че е добре поне да спечелим правото да можем да ловим риба
на кея на Морска гара, а после да предявяваме претенции и за плочата.
Иначе рискуваме да се окажем в положението на тези,
които са тръгнали с две дини под една мишница.

Наслука на всички! :D
valeripetrov
новобранец
новобранец
Мнения: 82
Регистриран на: Вто Авг 04, 2009 6:30 pm

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от valeripetrov »

Мисля ,че знаем кои най-много е против рибарите на кея на Морска гара-това е капитана на Морска гара. Царя дава падаря не дава.Ако ни позволят да риболуваме на кея на Морска гара той ще докара всички възможни корабчета,който си имат стоянки на друго място. На плочата на тези корабчета им искат тройно по голям наем а по принцип според мен те нямат право да са настоянка там.
Trol
новобранец
новобранец
Мнения: 68
Регистриран на: Пет Мар 16, 2007 9:29 am
Местоположение: Варна (GR-махала)
Обратна връзка:

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от Trol »

За информация на колегите с коли!
http://www.moreto.net/novini.php?n=249470" onclick="window.open(this.href);return false;
Аватар
dobria1
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1561
Регистриран на: Сря Юни 24, 2009 9:58 pm
Местоположение: Варна

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от dobria1 »

нещо интерсно (друг трябваше да го пусне ама карай) http://www.nariba-varna.com/index.php?n ... Q.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
НАЙ МИ Е ДОБРЕ ЛЯТО КАТО Е!!!
Изображение
Аватар
1000n
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 834
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:21 pm
Местоположение: Родом от Варна, живеещ в София

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от 1000n »

Здравейте! :D

Това е историята на кореспонденцията, която съм имал с институциите в Република България
относно пълната забрана за риболов от кея на Морска Гара Варна дори и когато там няма акостирал кораб.

На 29.11.2013г. изпращам (подавам) жалба:

ДО ДИРЕКТОРА НА ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ “ГРАНИЧНА ПОЛИЦИЯ”,
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...

ДО ГЕНЕРАЛНИЯ ДИРЕКТОР НА ДЪРЖАВНО ПРЕДПРИЯТИЕ "Пристанищна Инфраструктура",
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...

ДО ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ – МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ.
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...

На 18.12.2013г. ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯТ ДИРЕКТОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ – МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ отговаря, че цитирам „Формално няма забрана за извършване на риболов от кея на Морска гара“.
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...

От ДЪРЖАВНО ПРЕДПРИЯТИЕ "Пристанищна Инфраструктура"ме увериха, че те не са организация, която се занимава със забрана за риболов на Морска гара Варна и ме посъветваха да се обърна с моя въпрос към пристанищния оператор „Пристанище Варна“ ЕАД.


От ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ “ГРАНИЧНА ПОЛИЦИЯ” изобщо не знаеха за забраната за риболов на кея на Морска Гара Варна и ме попитаха, кой точно и къде забранява риболова. След като уточних, кое е мястото от там явно са прехвърлили моята жалба директно към „Пристанище Варна“ ЕАД, защото

на 09.01.2014г. получих отговор от „Пристанище Варна“ ЕАД, от който става ясно, че именно от ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД идва забраната за риболов на Морска Гара Варна.
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...
На 17.01.2014г. изпращам моето възражение спрямо отговора на
ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД.
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...
На 07.април.2014г. подавам жалба до Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, защото това е висшестоящата инстанция отговорна за дейността на
ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД. По това време Министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в Правителството на Орешарски е бившият изпълнителен директор на „Пристанище Варна“ ЕАД - Данаил Папазов.
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...
На 14.април.2014г. изпращам жалба до до Народния представител, избран в 25-и Многомандатен Избирателен Район и председател на Политическа Партия ГЕРБ г-н Бойко Борисов
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...
На 16.05.2014г. получавам отговор от Зам.-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web
...
На 06.06.2014г. изпращам моето възражение спрямо отговора на Зам.-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... =drive_web

В общи линии пречки за риболова на Морска гара Варна създава ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД и съответно министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията (все още не знам дали, защото е бивш изпълнителен директор на „Пристанище Варна“ ЕАД, но сега има ново правителство и съответно нов министър, така, че времето ще покаже).

И изпълнителния директор на „Пристанище Варна“ ЕАД
и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията
се опитват да пеят една и съща песен – че спазвали директиви, наредби, правилници и други подзаконови нормативни актове и поради тази причина риболовът на това място трябвало да бъде забранен.

Аргументът в наша полза е, че подзаконови нормативни актове се приемат и издават
въз основа и в изпълнение на законите, както личи от текста на чл. 114 и 115
от Конституцията на Република България.

Чл. 114.
Въз основа и в изпълнение на законите Министерският съвет приема
постановления, разпореждания и решения.
С постановления Министерският съвет приема и правилници и наредби.
Чл. 115.
Министрите издават правилници, наредби, инструкции и заповеди
.

Следователно подзаконовите нормативни актове, като
правилници, наредби, инструкции и заповеди
не могат да противоречат на законите,
а трябва да служат за изпълнение на законите!
А пък върховния закон в Република България се нарича Конституция на Република България и на него дори не само подзаконовите нормативни актове, но дори и законите не могат да противоречат, както личи от чл.5, ал. 1 от Конституцията на Република България!

Чл. 5.
(1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат
.

А чл. 18, ал. 6 от Конституцията на Република България гласи:

Чл. 18.
(6) Държавните имоти се стопанисват и управляват
в интерес на гражданите и на обществото
.

От текста на чл. 18, ал. 6 от Конституцията на Република България става ясно, че
абсолютната забрана за риболов на Морска Гара Варна дори и когато там няма акостирали кораби
е противоконституционна, тъй като подобно стопанисване и управление
на този държавен имот (наречен кей на Морска Гара)
не е в интерес на гражданите и на обществото.

Също така министрите се заклеват да спазват Конституцията (както личи от чл. 109 и чл. 76, ал. 2),
а за спазването на наредби, правилници и т.н. от тях никой не изисква чак да полагат клетва!!!

Чл. 109.
Членовете на Министерския съвет полагат
пред Народното събрание клетвата по чл. 76, ал. 2.
Чл. 76.
(2) На първото заседание народните представители полагат следната клетва:
"Заклевам се в името на Република България да спазвам
Конституцията
и законите на страната и във всичките си действия
да се ръководя от интересите на народа. Заклех се."

Характерно за всяко едно демократично управление е върховенството на закона,
т.е. всички граждани са равни пред закона, но и всички, дори и министрите, са подчинени на закона.
Принципът на върховенството на закона в нашата Конституция
може да се забележи в текста на чл.4, ал. 1 от Конституцията на Република България, който гласи:

Чл. 4.
(1) Република България е правова държава.
Тя се управлява според Конституцията и законите на страната.

С други думи всеки един министър, като част от изпълнителната власт,
е назначен като такъв, за да изпълнява законите на страната ни.

Какво е правено до момента:

Водени са дела за това, че заповедта, с която е бил забранен риболова на кея на Морска Гара Варна
е била незаконосъобразна, но тогава аргументът на ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД е бил, че се налага извършването на строително-ремонтни дейности и Върховният Административен съд на втора инстанция е излязъл с решение в полза на заповедта за забрана за риболов.

След като строително-ремонтните дейности са приключили от ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД излизат с тезата, че забраната трябвало да продължи, защото имало спуснати от Брюксел директиви, наредби, правилници и т.н., с които се осъществявала сигурността на плавателните съдове, пасажерите и пристанищните съоръжения.

Но за никаква сигурност на плавателни съдове, пасажери и съоръжения не може да става дума,
когато там няма никакъв плавателен съд, на който да се гарантира сигурността
и тогава риболовът е абсолютно неоснователно забраняван и такава забрана е

ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОННА.

Грешка е, че сме се обръщали за защита на нашите права към кмета на Варна,
защото кея на Морска Гара Варна не е общинска собственост, а е държавна такава
и следователно е било правилно да търсим съдействие от Областния управител на Варна.


Последното е видно от текста на чл. 142 и чл. 143 от Конституцията на Република България:


Чл. 142.
Областта е административно-териториална единица за провеждане на регионална политика, за осъществяване на държавно управление по места и за осигуряване на съответствие между националните и местните интереси.

Чл. 143.
(1) Управлението в областта се осъществява от областен управител,
подпомаган от областна администрация.
(2) Областният управител се назначава от Министерския съвет.
(3) Областният управител осигурява провеждането на държавната политика,
отговаря за защитата на националните интереси, на законността и на обществения ред и осъществява административен контрол.



Какво смятам, че е в наш интерес да направим от тук нататък
:


1. За да имаме успех трябва да сме

МНОГОБРОЙНИ и ЕДИННИ

в своите ЗАКОННИ искания.


И то такива ЗАКОННИ искания, които изразяват:
1) наши ЗАКОННИ права и
2) едновременно с това задължения на институциите.


2. За да заявим своята многочисленост и единство в исканията си единият вариант е да направим подписка, но това е работа на парче и не е толкова добра идея, защото за всяка една наша инициатива до дадена институция в страната ще трябва да правим нова подписка,

а другият далеч по ефективен вариант е да заявим участието си в организация,
която защитава нашите интереси и искания и която е сформирана от голям брой участници.

Такава организация може да бъде, например, „Сдружението на Варненските Рибари“.
http://www.nariba-varna.com/

Аз там съм редови член на сдружението.
Дори и да сте членове на някоя друга подобна организация
нищо не ви пречи да станете и член на „Сдружението на Варненските Рибари“,
защото това не е политическа партия, че да имате правото да сте член
само на една единствена политическа партия.

Целта е просто да сме максимално голям брой граждани, имащи едни и същи общи законни искания.
(Ако исканията ни не са законни съдът и институциите ще ги пренебрегнат и то основателно!)

3. Първоначално можем да се обърнем за решение към областния управител на Варна,
за да се опита той да осигури съответствието между националните и местните интереси,
между интересите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД от една страна и гражданите, желаещи да практикуват риболов на кея на Морска Гара Варна, когато там няма акостирал кораб от друга страна.

Сега идват парламентарни избори. Сега е моментът да искаме партиите да свършат нещо за нас, гражданите, а не безропотно да гласуваме за тая или оная партия без да искаме нищо в замяна от нея.

Ако и това не помага ще трябва да се преминава и към други методи, като например, при наличие на медийно отразяване искане на оставката на ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД,
което не спазва Конституцията на Република България.

Вариантите не са един и два и не мисля, че трябва да се отказваме да се борим
да ни се разреши да практикуваме риболов от кея на Морска Гара Варна,
когато там няма акостирали кораби.

Още повече, че Законът (и то Върховният) е на наша страна!

Наслука на всички! :D
Аватар
Аматьора Бс
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 398
Регистриран на: Нед Яну 02, 2011 7:51 pm
Местоположение: Бургас

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от Аматьора Бс »

Копилееее баткаа.Начи кат овършеиш Варната ила и към Бургасс.Начи тва за края на сиптември да нъ пуснат на мориту е хава-газа ундурма.Начи ила да воюваш за нас златен шта напраим.Момиче от Комлука шти намерим,целия с Адидас шта навличем,почетна батка на Меден Рудник шта напраим само ила.Тва не се издържа чоуек.Всеки излет 200 км в двете посоки.Тва Нефтохима да ни беше до гъза пак ни моим са спраим нафтица да наливаме,газец да впръсквами.Молим ти са батка ила нъ спаси че чернокопа вече на Порта хлопа. :drinkers:
Аватар
1000n
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 834
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:21 pm
Местоположение: Родом от Варна, живеещ в София

Re: Морска гара Варна - ПОБЕДА!!!

Мнение от 1000n »

Здравейте! :D

Ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД и заместник-министърът на транспорта,
информационните технологии и съобщенията твърдят, че риболовът от кея на Морска гара Варна
трябвало да бъде забранен дори и когато там няма акостирал кораб,
а причина за забраната според тях била, че инспектори от Европейската комисия
извършвали проверки.

Ето защо аз на свой ред написах жалба до председателя на Европейската комисия,
за да разбера дали наистина еврочиновниците смятат рибарите за такива големи терористи,
застрашаващи сигурността на кораби, пътници, екипаж, товари, митници и държавни граници. :!:

Ето текста на жалбата на български:
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... VINGs/edit

и на английски език:
https://docs.google.com/file/d/0B0PIO0K ... U5S1E/edit

Наслука на всички! :D
Публикувай отговор

Обратно към “Информация за местата за риболов по морето”