Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Риболов Морски раздел Внимание! Въпроси свързани с морския риболов.Капитанско право за море
Модератори: alekst, Димо Михалев, dobria1
Капитанско право за море
Как стои въпроса с капитанското право при любителски риболов в морето с лодка 14 фута с извънбордов мотор 4 к.с.? Ако някой може да ме насочи към съответната нормативна база ще бъда благодарен!
Роден за лов - принуден да работи!
Re: Капитанско право за море
Ми трябва да имаш капитанско.
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 229
- Регистриран на: Чет Май 14, 2009 9:33 pm
- Местоположение: Бургас
Re: Капитанско право за море
Да питам и аз за да не пускам нова тема. За лодка 3,30 м. гумена със 8 к.с. извънбордов двигател трябва ли да имам капитанско ?
Re: Капитанско право за море
Връткай си и не се притеснявай. Има доста писано по въпроса и сигурно вече си открил. Капитанското е над 4.60м, т.е. "размерът има значение", но конските сили нямат. Безавариен сезон!
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Капитанско право за море
Много дискотиран въпрос.
Ако имам време утре,ще търся нещо по законите,та да го напишем както се полага.
Иначе по спомен,щом си с мотор в морето се иска капитанско.
Друг е въпроса,че можеш да излизаш май до 500м от брега.
Абе изтеглете си този документ.
Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА
ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ “МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ”
ул. “Дякон Игнатий” № 9, София 1000 bma@marad.bg
тел: (+359 2) 930 09 10 http://www.bma.bg
факс: (+359 2) 930 09 20
РАЗПОРЕЖДАНЕ N 68
Ако имам време утре,ще търся нещо по законите,та да го напишем както се полага.
Иначе по спомен,щом си с мотор в морето се иска капитанско.
Друг е въпроса,че можеш да излизаш май до 500м от брега.
Абе изтеглете си този документ.
Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА
ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ “МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ”
ул. “Дякон Игнатий” № 9, София 1000 bma@marad.bg
тел: (+359 2) 930 09 10 http://www.bma.bg
факс: (+359 2) 930 09 20
РАЗПОРЕЖДАНЕ N 68
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Капитанско право за море
При мен не работи горе посочения сайт да не би да е този...http://www.marad.bg/index.php
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 233
- Регистриран на: Сря Мар 01, 2006 6:15 pm
- Местоположение: Добрич - 43˚34'25" N, 27˚49'43" E
Re: Капитанско право за море
Като прочетох ЗАКОНА ЗА МОРСКИТЕ ПРОСТРАНСТВА..... и Разпореждане № 68, стана ясно следното:
1.
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ЗАКОНА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА МОРСКИТЕ ПРОСТРАНСТВА, ВЪТРЕШНИТЕ ВОДНИ ПЪТИЩА И ПРИСТАНИЩАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ (ОБН. - ДВ, БР. 24 ОТ 2004 Г.)
§ 73. Навсякъде в закона:
1. думите "плавателен съд" и "плавателни съдове" се заменят съответно с "кораб" и "кораби"
Т.е., нашите гумЯрки са КОРАБИ !
2.
Раздел IV.
Условия за безопасност на корабите
Чл. 83. Корабите, плаващи по вътрешните водни пътища на Република България, трябва да отговарят на техническите предписания за корабите от вътрешно плаване, което удостоверяват със съответен документ.
Чл. 85. (1) Всеки кораб трябва да бъде снабден с достатъчен по брой и правоспособност екипаж, който да може по всяко време да осигури безопасността на хората, товара и плаването.
Т.е., нашите гумЯрки трябва да имат правоспособни капитани
3.
Нашите надуваеми лодки имат право да влизат до 500 м. от брега, тъй като, са безпалубни плавателни съдове, макар и над 3 м., но надводния борд е под 0.5 м. Айде, ако си затворим очите за някакви си 2 - 5 см., то имаме право да влизаме до 2 мили, т.е., в рамките на зона IIБ, съгласно Разпореждане № 68, точка 5, таблици 1 и 2 .
ЧЕСТИТО !!!
1.
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ЗАКОНА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА МОРСКИТЕ ПРОСТРАНСТВА, ВЪТРЕШНИТЕ ВОДНИ ПЪТИЩА И ПРИСТАНИЩАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ (ОБН. - ДВ, БР. 24 ОТ 2004 Г.)
§ 73. Навсякъде в закона:
1. думите "плавателен съд" и "плавателни съдове" се заменят съответно с "кораб" и "кораби"
Т.е., нашите гумЯрки са КОРАБИ !
2.
Раздел IV.
Условия за безопасност на корабите
Чл. 83. Корабите, плаващи по вътрешните водни пътища на Република България, трябва да отговарят на техническите предписания за корабите от вътрешно плаване, което удостоверяват със съответен документ.
Чл. 85. (1) Всеки кораб трябва да бъде снабден с достатъчен по брой и правоспособност екипаж, който да може по всяко време да осигури безопасността на хората, товара и плаването.
Т.е., нашите гумЯрки трябва да имат правоспособни капитани
3.
Нашите надуваеми лодки имат право да влизат до 500 м. от брега, тъй като, са безпалубни плавателни съдове, макар и над 3 м., но надводния борд е под 0.5 м. Айде, ако си затворим очите за някакви си 2 - 5 см., то имаме право да влизаме до 2 мили, т.е., в рамките на зона IIБ, съгласно Разпореждане № 68, точка 5, таблици 1 и 2 .
ЧЕСТИТО !!!
!!! Едно е да си ПРОСТОСМЪРТЕН,а съвсем различно е да си ПРОСТ и СМЪРТЕН ...... но някои така и не го разбраха !!!
Re: Капитанско право за море
Тоя, които е писал закона вероятно не е виждал лодка или море през живота си....Карай, живи и здрави, хубаво че не гонят до запетайката граничните и МА.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Капитанско право за море
Бъркаш капитанското с регистрацията на плавателни съдове...stih написа:Капитанското е над 4.60м...
You'll Never Walk Alone
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 231
- Регистриран на: Чет Яну 21, 2010 11:18 am
Re: Капитанско право за море
До 4.60 не подлежат на задължителна регистрация лодките.stih написа:Връткай си и не се притеснявай. Има доста писано по въпроса и сигурно вече си открил. Капитанското е над 4.60м, т.е. "размерът има значение", но конските сили нямат. Безавариен сезон!
Има ли мотор - трябва капитанско. Ако ще си на гребла - може всякак
-
- ще става разбирач
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет Май 28, 2010 10:18 pm
- Местоположение: на големия гиол
Re: Капитанско право за море
днес бях на събрание на морска администрация , разискваха въпросите с ДЖЕТОВЕТЕ и моторниците които кръстосват залива и минават през главите на хората по плажа + наглите мрежари от несебър и равда които най нахално си мятат мрежите пред носа на хората и на гранична...... без коментар . та на въпроса - всяко нещо което е плавателен съд и е на вода ТРЯБВА ДА СЕ РЕГИСТРИРА и ДА СЕ КАРА С КАПИТАНСКО до 20 бруто тона . щом си в териториални води . преди дни тук беше и министъра който си поигра с една граничарска играчка за спиране на моторите в лодките и джетовете от растояние ..... няма бягане вече .
последните ще станат първи......
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Капитанско право за море
Нещо не мога да се съглася.
По закон се регистрират съдове над 4.57 м.
А който иска под тези мерки да си го регистрира - може.
А за капитанското - много наредби изчетох на ИАМА,
ама нищо конкретно за малките съдове не видях.
За нашите лодки,които можем да влизаме до 2 мили,задължително го искат,
даже се описва в екипажния списък на лодката.
Но до 500м - не го прочетох никъде да се иска капитанско.
Сега ми е кът времето,но пак ще им прочета законите и наредбите,
че са доста
По закон се регистрират съдове над 4.57 м.
А който иска под тези мерки да си го регистрира - може.
А за капитанското - много наредби изчетох на ИАМА,
ама нищо конкретно за малките съдове не видях.
За нашите лодки,които можем да влизаме до 2 мили,задължително го искат,
даже се описва в екипажния списък на лодката.
Но до 500м - не го прочетох никъде да се иска капитанско.
Сега ми е кът времето,но пак ще им прочета законите и наредбите,
че са доста
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Капитанско право за море
Още повече, че джета също се води плавателен съд и като такъв, изисква правоуправление(капитанско). Кой руснак, германец или какъвто и да е, докато си лежи на хавлията и гледа джетовете, ще се тюхка -"Що ли си оставих капитанското в Казан/Дюселдорф..." Все едно да даваш автомобил под наем, на човек, който няма шофьорска книжка. Не са ги измислили нещата и хабер си нямат как да ги измислят - така ми се струва на мен. И тези 500 метра и две морски мили...смях голям. Това е море, може да са много, може да са нищо...
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Капитанско право за море
Прав си.500м за куиксилвър 4.60 с 25к.с са си нищо.
Ама това са го писали за малките гуменки на гребла,и е било по Тошково време,
когато е нямало зандери и тем подобни чудесии,а само руски балони.
И за джетовете си прав - 9-10 годишни ги карат, а сега де ?
Иначе добре е измислено с дистанционното и номера на борда.
Според мен,да седнат и наново да измислят правилата.
Че стана мазало в морето.
И ми пука,
че идват отгоре ми,и не знам да откачам ли котвата и да мръдна,
или идват да ме видят какво ловя.
Да не говогя,че въобще не се съобразяват някои,
каква вълна им прави отзад скъпото возило,ама трябва да мине на 50см от борда ти.
А й стига,че има много да разправям.
Ама това са го писали за малките гуменки на гребла,и е било по Тошково време,
когато е нямало зандери и тем подобни чудесии,а само руски балони.
И за джетовете си прав - 9-10 годишни ги карат, а сега де ?
Иначе добре е измислено с дистанционното и номера на борда.
Според мен,да седнат и наново да измислят правилата.
Че стана мазало в морето.
И ми пука,
че идват отгоре ми,и не знам да откачам ли котвата и да мръдна,
или идват да ме видят какво ловя.
Да не говогя,че въобще не се съобразяват някои,
каква вълна им прави отзад скъпото возило,ама трябва да мине на 50см от борда ти.
А й стига,че има много да разправям.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Капитанско право за море
Стига, стига, ама си прав и отгоре. Аз веднъж вече казах, че този, който пише правилата хабер си няма от море и лодка и вероятно не се е и качвал на такова нещо. Ще дам една торба пари и ще вляза на 500 метра, че той двигателя му трябва повече за да загрее.... И за вълните си прав и за всичко!
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост