Размишления по Акваскутера

Модератор: nkolev66

Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » вт юни 10, 2014 8:53 am

Ако е правен специално за това борда може и да не товари ръцете, направи ми един батка и ми дай да го тествам няколко месеца :D
Аз тоя уикенд бая километри пак му навъртях и определено мога да кажа, че моето седло е по-удобно от топката - тествах и двете. По-удобно е, защото при по-голям преход(2-3км) без почивка, въжето което преминава точно през мъдете(с извинение) ги натиска и започват да наболяват. Поради тази причина през половината път бях леко разкрачен а на моменти свалях седлото до сгъвката на коленете. Ако съм с топка това няма как да стане веднага я изтървам.
И още нещо да добавя. Носих си шише от минерална вода 1.5л с резервен бензин. Докато се обличах от слънцето прегря и видях, че върху планшета ми е пуснало бензин. Изпуснах му излишния въздух и след това от студената вода се беше сгърчило навътре и просмукало 2 пръста вода. Добре, че не ми свърши някъде бензина, щях да сипа вода с бензин.
За целта вчера си купих от ebay специална бутилка за бензин http://www.ebay.co.uk/itm/290684844516 :)
Просто за статистиката моя гори 1л бензин на 5км като половината бяха срещу доста силно течение :)

Re: Размишления по Акваскутера

Реклама



Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » вт юни 10, 2014 9:08 am

spear написа:Понеже имах подобен проблем и да не обяснявам на всеки по телефона как се прави ще го обясня тук.
Ако скутера пали трудно или гасне след като бъде вкаран във водата е нужно да му се вдигнат малко оборотите. Причината е различното атмосферно налягане при теста в завода и тук.
Това става с ей това ключе(всеки го има в синия комплект):

Изображение

Махате гуменото калпаче и виждате тези 2 "болта". Интересува ни само болта с буква Н:

Изображение

Пъхаме ключето в него и завъртаме по часовниковата стрелка 1/4 оборот(45 градуса):

Изображение

След това влизаме в морето и пробваме и ако е нужно(скутера гасне) пак леко врътваме още няколко градуса болта.

В случай, че това не помага при паленето сменете свеща с резервната и пак пробвайте.
Когато е на смукач(run/marcia) трябва да се дръпне няколко пъти докато се чуе опит за припалване. След като се чуе трябва да се премести лостчето в положение start/stop и тогава пак да се дръпне.
Октана на бензина не е от значение важно е маслото да е качествено и задължително синтетично.


Имам грешки в този пост, но не мога да го редактирам.
Смукача е - start/stop червеното лостче е нагоре - първо в това положение дърпаме 1-2 пъти.
a run/marcia си е вече за запалването(червеното лостче е надолу) - дърпаме 1-2 пъти и пали.
Октана е по-добре да е 98. Не е нужна смяна на свеща при нов неползван скутер.
Писал съм:
След това влизаме в морето и пробваме и ако е нужно(скутера гасне) пак леко врътваме още няколко градуса болта.

това е грешно. При потапяне във вода оборотите падат. Нужно е да се натегне малко газта. Завъртате този болт по часовниковата стрелка няколко пъти(съответно хода на ръчката на газта става значително по-малък):

Изображение

Потребителски аватар
deso_bg
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 320
Регистриран на: чет авг 27, 2009 4:45 pm
Местоположение: София

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот deso_bg » чет сеп 18, 2014 9:35 pm

Spear, с тия инструкции някъде си се изгубил в превода :lol: :mrgreen:

Няма как да регулираш празен ход с винта за качеството на сместа във високи обороти :rolleyes: Пипаш ли единия от винтовете за сместа то трябва да врътнеш и другия...Принципно докато моторетката се разработи би трябвало заводски да е настроена да работи с по-богата смес, за да се маже по-добре. Предполагам заради което пали и по-трудно. Общо взето докато не изгориш десетина резервоара работа по винтовете L,H нямаш :D Регулирай си оборотите само с винта за дроселовата клапа и то на загрял двигател и го карай по възможност на цялата газ :lol: После, когато си регулираш карбуратора за нормална екплоатация, пак оставете една идея по-богата сместа във високите, заради режима в който му е писано да работи :wink:

Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » чет сеп 25, 2014 9:56 am

Прав си, това беше само в началото. След като го пипнах в началото на сезона дали от това или, че водата се стопли, но повече проблем с палене не съм имал - винаги пали с 1-то дърпане. Изкарах интересен сезон с моя акваскутер, нямам пропуснат уикенд без него, опознах доста секи по южното черноморие както и нови бурунчета :).
В Турско дори имам и вече един арест със скутера, но ми се размина и не ми го взеха комшиите :)
Смятам, че вече е напълно разработен изминал съм с него около 100км. Винаги го карам на пълна газ и по принцип винта за дроселовата клапа е натегнат наполовина още от самото начало.

Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » нед ное 09, 2014 1:25 pm

Посетих миналата седмица COMER - производителя на акваскутер носейки с мен един гаранционен скутер с клеясала ръчка на газта. Направих интересно клипче от ремонта, ето го сложил съм и БГ субтитри: https://www.youtube.com/watch?v=PXl1obytAX4
изберете HQ - 1080p

Потребителски аватар
Valyo68
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 242
Регистриран на: вт авг 04, 2009 11:00 am
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот Valyo68 » нед ное 09, 2014 4:22 pm

Перфектна работа! Поздравления Юли. :drinkers:

Re: Размишления по Акваскутера

Реклама



Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » ср ное 12, 2014 2:23 pm

Финна регулировка на карбуратора на Акваскутер: https://www.youtube.com/watch?v=LXg-HD0SmF8

Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » вт яну 06, 2015 11:23 pm

Макар, че го издискутирахме надълго и нашироко в групата "Подводен риболов" във Фейсбук, добавям и тук новите закопчалки за харпун на бодиборда ми, които открих къде се продават(Кауфланд, Баухаус и Практикер при авто аксесоарите) благодарение на Златко Баретата:
Прикачени файлове
bui3.jpg
bui3.jpg (382 KиБ) Видяна 1839 пъти
bui2.jpg
bui2.jpg (313.47 KиБ) Видяна 1839 пъти
bui1.jpg
bui1.jpg (313.71 KиБ) Видяна 1839 пъти

Потребителски аватар
rikitikitavi
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 972
Регистриран на: вт мар 06, 2007 4:29 pm
Местоположение: Варна

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот rikitikitavi » чет яну 08, 2015 9:43 pm

Даааа
много се разбира от една снимка само. Ако обичаш кажи от къде се сдоби с ролерчето и за какви точно ситуации е за предпочитане да сме с метални тетива.
Е-книгата "Черноморски риболов"
http://knigite.bg/book.php?pid=268

Потребителски аватар
Valyo68
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 242
Регистриран на: вт авг 04, 2009 11:00 am
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот Valyo68 » пет яну 09, 2015 9:18 am

Относно ролера, мисля че е изработен от Балчишкия тюлен, майстор Коце. А Юли ще каже прав ли съм!
Ах къде ги криели тези маслинки, мерси на Златко и на Юлиян за информацията. Край на велкро то!

Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » пет яну 09, 2015 10:11 am

Да, Коцето от Балчик( https://www.facebook.com/kostadin.kanav ... tos_albums ) е майстора на този ролер.
Ники когато харпуна е алуминиев няма смисъл от дайнима желъд. Металния е по-удобен, най вече че не е нужно да го сменяш след 200-300 зареждания както става с този от дайнимата.

Re: Размишления по Акваскутера

Реклама



Потребителски аватар
rikitikitavi
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 972
Регистриран на: вт мар 06, 2007 4:29 pm
Местоположение: Варна

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот rikitikitavi » пет яну 09, 2015 4:44 pm

spear написа:Да, Коцето от Балчик( https://www.facebook.com/kostadin.kanav ... tos_albums" rel="nofollow ) е майстора на този ролер.
Ники когато харпуна е алуминиев няма смисъл от дайнима желъд. Металния е по-удобен, най вече че не е нужно да го сменяш след 200-300 зареждания както става с този от дайнимата.

Благодаря
Е-книгата "Черноморски риболов"
http://knigite.bg/book.php?pid=268

gomu
новобранец
новобранец
Мнения: 6
Регистриран на: ср ное 11, 2015 5:23 pm

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот gomu » ср ное 25, 2015 7:02 pm

моля за съвет!
как да зазимя скутера
в резервуара имам смес около 200 мл
след източване да го паля ли и след това да махам свещта и процедурата с масло
каран е в солена вода и след това измит
да разглобявям ли стартера въже и тн ида ги мия смазвам
съвет от опитните моля

Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » вт дек 01, 2015 2:44 pm

Добавяш към тези 200мл още 2% масло, палиш го за 5 секунди и си готов със зазимяването.
Аз моя го пръскам с CRC 6-66 Marine след всяко подсушаване.
И двете процедури са ми препоръчани от COMER - производителя.

Потребителски аватар
spear
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 632
Регистриран на: вт дек 23, 2008 8:13 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Размишления по Акваскутера

Мнениеот spear » ср дек 02, 2015 3:28 pm

Понеже това е 1-я скутер, който се наложи да пратим на Комер за гаранционно обслужване реших да опиша проблема тук и да се види какво му е било, някой може и да му помогне в бъдеще тази информация.
Скутера беше закупен преди 4 месеца и клиента го е ползвал не повече от 20 часа. В един момент скутера започва да прекъсва и да гасне докато работи, в следвашия момент дори не може и да запали. Приятели сме с колегата, знам как го ползваше(пред мен единия път изсипа 1 литър вода от въздушната камера - оставил го да се върти в кръг а той гонил октопод през това време) и предполагах какво се е случило.
Препоръчах му направо да изпратим скутера в Комер и той се съгласи.
В документа се написана на английски причината, превеждам:
"През шнорхела е влязла вода и от там в карбуратора, запушва жигльорите и спира подаването на горивото. В резервоара беше намерен пясък и сол. Напомняме, че е задължително да се ползва само препоръчаното двутактово масло!"

Ето какво се вижда след като са го разглобили:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ето какво е сменено:
Изображение
- филтър
- сегменти
- свещ
- изпускателен клапан
- комплект гарнитури за карбуратора и двигателя
- комплексно осблужване и настройка на стенд
Тотал 82 евро + транспорта в 2-те посоки.
Клиента плати целия ремонт, защото е по негова вина.

Още от naRiba.com



Върни се в “Подводен риболов”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост