Страница 1 от 2

Сменям лодката

Публикувано на: Сря Дек 28, 2016 4:18 pm
от pacho69
Привет пичове, весели празници, щастливо посрещане на НГ и спорна 2017 от към улов, иеденье пиенье и още нещо. Сега малко делово. Мойто скромно корито го продадох (за който не го знае - романтика, плоскодънна, алуминка със сериозен тунинг). Коритото замина за Търговище , а аз още се чудя какво да купя? Спрял съм се на Лагуна 3 - на стъклопласт Царево http://www.stakloplast.com/products.php?product_id=5. Та въпроса ми е как се държи туй чудо при по-силен вятър в затворени водоеми - устойчива ли е или е поредната хуйня? Обикновено карам по Копринка и Жребеца и имам лоши спомени с романтиката, а ми се ще да не изпадам в ситуация на давещ се, при все че ползвам жилетка при всяко влизане с лодка. Моля да се включат в темата само колеги , които имат опит със стъклопластови лодки сходни с тази която съм харесал. Бюджета е 3,5 - 4 к за лодка с колесар. Мерси предварително за акълите.

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Сря Дек 28, 2016 6:22 pm
от kiril_bulgaria
Колега, и аз мойта лодка ще я сменям.
Дори тук, на платформата, като няма какво да правя, съм си подготвил обява. Реално, във форума ще я пусна към 15. януари, когато се прибирам в България. Сега само за твоя информация. А избора ще е твои :)

Продавам си лодката.
Закупена като нова от мене от завод „Пасат – Европа“ – Царево. Като нова струва 2.450лв. Модел: YamahaPassat. Директор тогава беше Киро Червения, с когото деляхме една каюта на БМРТ "Фрегата"
Продавам лодката за: 1.600лв. Договорка.
Лодката се продава без колесар и регистрация.
По желание, Продажбата ще стане с договор за покупко-продажба. Договора се плаща от купувача. (около 70лв в София, в Царево - незнам колко)
Вариант №2 - с договор помежду нас, съпругата е юрист, ще го направи и свидетел ще го разпише.
Във всеки район на Бг мога да я доставя, след като си платите нафтата за рибарският ми микробус, около 7л/100км. (ще я натоварим вътре в микробуса)

По спецификация лодката е:
•Максимален брой лица на борда, съгласно ДИК – 3
•Дължина габаритна: 3.80м
•Широчина: 1.55м
•Надводен борд: 330мм
•Бруто тонаж: 0.44
•Височина на борда: 0.60м
•Нето тонаж: 0.13
•Тегло: около 100кг, двама души я пренасят безпроблемно, от морето до колесаря.
•Височина на транцевата дъска: 381мм, за двигател с къс бутуш.

►Важно: За качеството на вложените материали и технологията на изработка – гарантирам. Проверявах сертификатите за сроковете на вложените материали и пропорциите при изработка. Наблюдавах изработката в завода, на възлови места ПРИ ИЗРАБОТКАТА съм подсилил елементи от конструкцията
Работил съм като нач.ОТК на стъклопласмасов завод „Странджа“ – Мичурин (завода по пътя за Ахтопол). (Настоящ „Пасат – Европа“ – гр.Царево)

►Няма пукнато или пребоядисвано за замазване на пробойни и удари.
►Нормални следи от експлоатация, одраскване на дъното от камънчета при изваждане на плажа. Пукнат капак на носовият отсек.
►Заводски лодката е осигурена за непотопимост. Има и преден рундук за съхранение на багаж и за котвата. С хермитичен капак, който е също част от предвидената от конструктора непотопяемост. За проба, лодката съм я пълнил с вода догоре, няма потъване.
► Лодката е водоизместваш тип, модела е от ветрохода яхта. Христо Евтимов (директора) докара лодка от Норвегия, когато правихме катамараните. В завода направиха матрица. По спецификация е 98кг, сам я обработвам за морето, двигател 5кс, тежи 25кг с бензина в резервоарчето. Двама души на ръце я качваме на колесара, а сам си я издърпвам и пускам. Устойчива е на вълна, правил съм статични опити да я обърна, не става.


Ветроходна? Лодката може да се преправи и като ветроходна. В Царево, на пристанището има една самоделка от старата матрица, където дядото е сложил и платно са радост на внуците, за през лятото, когато не се използва за риболов. Прилагам и снимка на тази самоделна яхтичка за внуци и юноши, да разхождат каките. (снимката е от интернет)

Причина за продажбата: Ще преминавам на по-голяма лодка рибарска, най-после си осигурих лодкостоянка на пристанището. (Ще закупим двама души рибарска лодка, с лодкостоянка , казано - орташка лодка. Скъпичко е, но съседа ще се грижи за всичко. Дано да стане работата).
Самият аз работя в чужбина и реално използване на лодката е няколко пъти в годината, през летният сезон. Този сезон – само 2 пъти.


Двигател: Към нея, по желание, може да закупите двигател ЯМАХА 5к.с, двутактов., закупен като нов от магазина за / около 2300+лв. (не си спомням точно). Двигателят е на не-повече/до 50-70 моточаса - незнам как да ги изчисля, но годишно 2-5 пъти за риба, и то пред църквата, практически нов, технически и грамотно подържан. Колко е каран на риболовен изглед? > Винаги бензина във вграденото резервоарче ми е стигал и не съм доливал в морето. Пълна гаранция от мене - 3 месеца , без оглед на моточасовете. За двигателят може да се каже – прост за обслужване, лек и надежден – а, бе, Калашник сред подобните мотори. И както казват руснаците за него: „Да и вообще лучше Ямахи5, в этой мощности, ничего не придумано, пока!“ & “”чрезвычайной надёжности и практичности””
Да не забравя – аз съм правил разработването от нов на двигателя.
Използвано масло: единствено и само Quicksilver Premium 2-stroke Outboard Oil, закупувано от магазин Атия, в съотношение при разработката 1:25, а впоследствие 1:50
Двигателят е зазимен, с необходимата профилактика, както всяка година по това време.
Продажбата ще стане с договор за покупко-продажба. Договора се плаща от купувача. (около 70лв в София, в Царево незнам колко)
Вариант №2 - с договор помежду нас, съпругата е юрист, ще го направи и свидетел ще го разпише.
Във всеки район на Бг мога да го доставя, след като си платите нафтата за рибарският ми микробус, около 7л/100км. Или по ЕКОНТ. Виждам, че често пътуват такива пратки.


Yamaha Motor Co.Ltd.
Address, : 2500, Shingai, Iwata.
City, : Shizuoka.
Zip, : 438-8501.
Country, : Japan.
Phone, : 81-538-321115. Fax, : 81-538-374252.

Model: 2005
Year : 2005
Nominal power: 3.68KW, (5HP)
Mass: 21-22kg
Serial №: 6Е3 – D1
Цена: 1600лв. Договорка
Причина за продажба: продавам лодката, за която съм го купил.


Колесар: ( не този от снимката) При желание, може и да се закупи колесар, но не съм сигурен дали сина ще е съгласен. На него му е големият джет. Колесарят е оригинален, немски, докаран с джет в Бг на платформа. Главините на джантите са морско изпълнение, водоустойчеви. Но е преправян за лодката, впоследствие и за джета на сина. Няма документи, не може да се регистрира в КАТ.
Цена: 600лв., но пак повтарям: сина ми го е приватизирал. Върху него е големият джет. Единствено може да се продаде, ако Динко му даде (подари) неговият колесар.




PC050036 (Small).JPG
PC050036 (Small).JPG (88.58 KiB) Преглеждано 5679 пъти
Y5hp (3).jpg
Y5hp (3).jpg (109.36 KiB) Преглеждано 5679 пъти
Колесар4 (Small).JPG
Колесар4 (Small).JPG (67.41 KiB) Преглеждано 5679 пъти
DSC_1265 (Small).JPG
DSC_1265 (Small).JPG (153.09 KiB) Преглеждано 5679 пъти

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Чет Дек 29, 2016 10:34 am
от bobo_33333
Що не видиш и някой от тези

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=h64fwj

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Чет Дек 29, 2016 11:03 am
от bai mile1
Питай,търговишките,гледам по Тича,доста ги ползват Mичуринките ,заради цената,твърда лодка под 4м. според мен е несъобразно,аз лично съм с Варан 4.10,закупен чисто нов с чисто нов колесар,с гевезелъците по лодката,тента,леери,люк на носа се включваш в бюджета,Шморхи някъде из форумите беше дал обстоен анализ на качествата и.Както казва тапета не е Куиксилвер,ама и кинтите на са x5 :fishing1:

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Чет Дек 29, 2016 12:05 pm
от dantho.mihov
pacho69 написа: ... как се държи туй чудо при по-силен вятър в затворени водоеми - устойчива ли е ...
Здрасти Пачо !
Включвам се, защото съм излизал на риболов с такава лодка с приятел. Лодката е негова, но е по-къса.
Вярно - не потопяема е. С гребане бързо се движи.
Относно въпроса ти така както е зададен - споделям за по-късата версия. Не е устойчива. Дори и закотвена с двама души на борда при малко вълнение на затворен водоем лодката се повдига и се стреми да се измести. При силен вятър се изнасяме от водоема.
Има висока плаваемост и по-стабилна , когато е натоварена.

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Пет Дек 30, 2016 8:59 am
от prokop4o
На Антона съм ловил костури с нещо подобно.
Беше някакъв ужас.
Ако единия стъпи малко по-близо до борда или се изправи по-рязко се клати страшно много.

А недай си боже за пикаеш през борда и на другия да му клъвне.Ще допикаваш във водата:) :) :)

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Пет Дек 30, 2016 3:28 pm
от fixxer
Пламенски, това с лодките е много сложна работа. Аз преди няколко месеца си купих и направих безброй консултации и проучвания.
Тази лодка, която си пуснал - ЗАБРАВИ за нея. Някой мръдне ли в лодката става страшно.. Изобщо няма да споменавам за това как я подмятат вълните и прочие. С две думи - ще изпиташ същото като с романтиката (да не кажа и по-зле)
Понеже те виждам, че си твърдо решен за твърда лодка, с този бюджет за лодка и колесар определено ще трябва да търсиш нещо втора ръка.

Общо взето ще ти нахвърлям лодките които "стават":
Варан 410 (българска) - 2200лв без конзола / 3000лв с конзола (ако хич не ти се дават пари - няколко идеи по-добра от тази, която си пуснал)
Shark 445 (българска) - 5500лв с конзола
Olympic 400CC (гръцка) - 9850лв с конзола
Olympic 490CC (гръцка) - 11660лв с конзола
Има и гръцки Посейдон и Компас, които също са много хубави, но и техните цени са около тези на олимпика.

Нов хубав колесар ти е в диапазона 1800-2300лв.

И понеже има 1 милион масрафи да започнеш едно по едно, най-бюджетно би било да си потърсиш готов комплект на старо.

Ако все пак имаш опция за гуменяк в главата си, бих ти препоръчал да си вземеш една 4 метрова Хонда (около 2500 нова). Двигател си избери според потребностите. С такава ходихме от Игуменица до Корфу при много сериозен вятър и вълна и изобщо не съм се почувствал застрашен.

Сега ще кажеш, че надуваемите лодки са тесни - е тесни са да, но по-леки, по-бързи и с по-голяма товароподемност.

Ако много се измъчваш за нещо ще звъннеш :)

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Пет Дек 30, 2016 4:19 pm
от bai mile1
:D Много точен пост на колегата фиксер,само внимавай при 2ра злоупотреба,с пластмасинелите в другия форум имаше 2та братя и новата стара лодка препоръчвам да я прочетеш преди да се хвърлиш в закупуването на такава.Иначе гуменяците и рибовете са стабиляги ама отиваме на по голям мАтор,а пък и все си с балони, ама то с малко пари пълно щастие няма,тъй че помисли добре,питай и мисли :lol:

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Пет Дек 30, 2016 5:02 pm
от kiril_bulgaria
Исках да си премълча, ама не мога. Ръцете ме сърбят. Лошото е, че пуснах пост за моята лодка.

Нека да видим изходните данни на първият пост:
Обикновено карам по Копринка и Жребеца
..."Бюджета е 3,5 - 4 к за лодка с колесар"...

Колесар, подцинкован, втора употреба, с регистрация, е около или над 1.600лв, запазен, за лодка до 4.50м.

В най-добрият случай, остават около 2.000лв. за лодка

Продължавам да разсъждавам, като за база вземам написаното от колегата fixxer :
Варан 410 (българска) - 2.200лв без конзола /
Варан 410 (българска) - 3.000лв с конзола (ако хич не ти се дават пари - няколко идеи по-добра от тази, която си пуснал)
Shark 445 (българска) - 5.500лв с конзола
Olympic 400CC (гръцка) - 9.850лв с конзола
Olympic 490CC (гръцка) - 11.660лв с конзола


Всички тези модели са глисиращ тип лодки. Красиви, но... скъпи за обслужване и комплектация с двигател.

От справката, която единствено намерих, лодка Shark 445 е с тегло 220кг.
Тази лодка за да я глисираш с 3 човека + инвентар, гориво..., си трябва двигател.

Въпрос: Какъв двигател, колко кс и каква му е цената като нов, нека някой да отговори. Аз набързо направих справка, и видях, че той двигателя си е сума. Ха прибави и дистанционното управление, аксесоарите - вземай калкулатора и смятай.

Допълнителни въпроси:
Консумация на гориво за такъв двигател
Как се пуска и качва на колесаря тази лодка, къде?

Аз, повече от 4.000 до 4.500 за колесар, лодка и двигател не бих дал. Пък и ако ще да ги копая в градината.

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Пет Дек 30, 2016 6:27 pm
от bai mile1
Нямя да са притесняваш колега ,пишеш туй дет го мислиш пък, колегата да си прави сметката,ама според мен 4к е само лодката с колесара,говорим за нови оттам на сетне двг ,конзола и други екстри отиваме къмто 7и....,защото и аз го имах същия проблем ,ама броим кинтите и все тва е нямах по вече и се спрях на тоз вариант,варана върви и с 10кс мАтор сам към 30км,вятър вълни да си ги нямаме,не че е стабиляга ама пак кавам според МЕН за тез кинти толкоз,иначе ако има кинти на Джидров линдера или на Вестел кимплето,ама пак с пари е лесно :D

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Пет Дек 30, 2016 8:27 pm
от fixxer
Всичко опира до кинти, желание, компромиси. Аз като приключа с моята ще пусна целия проект. Казвам като приключа, защото съм се надскочил и нещата ми се случват бавно

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Сря Яну 04, 2017 11:33 am
от pacho69
Мда, има да си блъскам пак главата, мерси за съветите, ще се ослушвам, но без лодка за на пролет нема да остана ;-)

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Пет Яну 27, 2017 5:26 pm
от GERAZ
Колега , аз от две години съм с "Делфин -370 " производсто на Царево и съм си много доволен - тролинг- джиг - без проблеми. В повечето случаи съм сам но пускане и прибиране на лодката не ме затруднява кой знае колко , стига да няма силен вятър. Двигатела ми е " Ямаха" 9,9 - икономичен и тих- което напълно ме удволетворява. Това е от мен . Поздрави.

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Вто Яну 31, 2017 1:22 pm
от Selva
Зимна цена на Варан 435 (нова, залежала на склад), до 30-40% отстъпка (без ддс) при закупуване и на колесар. Това вече е стабилно корито...

Re: Сменям лодката

Публикувано на: Пон Фев 27, 2017 1:31 pm
от pacho69
привет юнаци, мерси за офертите и съветите. Ма нали съм козел, дорде не се убедя на 100% в решението какво да взема не се хвърлям. След много четене в нета, лутане по форуми, анализиране на оферти, мнения за и против твърда или надувна, и имайки в предвид факта че в краката съм доста кьопав (нали съм с два изкуственяка в тазобедрените) май надделя разума. Дне с и поръчах една нова, новеничка Promarine 330 с алуминиево дъно. СПИЦИАЛНУ благодаря на Плодекс Варна - може да забавят ама не забравят. Като редовен клиент ми пуснаха и 10% отстъпка в цената изразяващи се в допълнителни аксесоари към гуменетката. Дано е на добре, ако не пак ше продавам... ;-)