Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Счупили сте любимия си такъм? Попитайте останалите как да се справите с проблема

Модератор: emo vasilev

Потребителски аватар
chopara
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 510
Регистриран на: нед юли 27, 2008 6:57 pm

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот chopara » пон апр 01, 2019 5:55 pm

Направих калъпа за капака и го отлях, дупките за болтовете не се изметнаха, но отливката излезе много груба, ще има доста за китосване. Бялата и жълтата гадория по отливката е пластелин с който запълних фугите на калъпа. Снимките не излязоха в хронологиен ред. Калъпа отново е от фазер, тиксо, летвики и горещ силикон.

+15лв за още смола и стъклоплат
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
кьоркефали

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Реклама



дядо тричко
новобранец
новобранец
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 20, 2019 10:23 am

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот дядо тричко » съб апр 13, 2019 9:58 am

Хлабината между вала и втулката трябва да е минимален, а и той с времето ще се увеличи сам, не ги увеличавай отсега, а центровай вала. Мисля си че биенето идва от съединителната ти муфа, замени я с един маркуч за проба, и направи това което те е посъветвал колегата. От друга страна в работно положение при натоварване вала ще прави значително по ниски обороти, и с това вибрациите ще намалеят. При по големи луфтове между вала и втулката вибрациите ще се увеличават, ако вала и мотора са центровани точно.Когато луфта между втулката и вала се увеличи маншета не може да уплътнява. Идеалният допустим луфт между втулка и вал е 1/100 от диаметъра им, крайното допустимо износване до 2/100. Това означава че , ако вала ти е 5mm,Нормално допустимият луфт трябва да е 0,005 до 0,010. половин до една стотна, докато стане десетина пъти повече или 0,1- 0,2 - 0,3mm до няколко десети. Практически с ръка не трябва да има никакви луфтове. Защото ще ги усетиш когато станата по големи от една две десети- 0,1- 0,2. Ако се побереш в тези допуски, херметичноста ти е гарантирана.

дядо тричко
новобранец
новобранец
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 20, 2019 10:23 am

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот дядо тричко » вт апр 16, 2019 6:46 am

Хрумна ми още една теория за валовете и реших да я споделя. Не знам дали ще ти е полезна? Всеки вал според дължината и диаметрала, има критични обороти. И можем да ги разделим на две групи, те са твърд и еластичен вал. При едните критичните обороти са под номиналните, а при другите над номиналните. Ето един пример.
Работил съм в ТЕЦ. Една от 50 мегаватовите турбини, която имаше работни параметри 3 000 оборота в минута, критичните и обороти бяха 1650. И при запуск, когато оборотите се увеличаваха плавно, за да се изравняват температурите на вала с ротора. Температурата на парата беше 535 градуса и вала се нагряваше по бързо от ротора който имаше габаритите на рейс, и удължаваше по бързо дължината си,(беше около 5-6 м и можеше да се обгърне с ръце) затова се развърташе бавно за около час и повече. Оборотите се контролираха постоянно, както и линейното му разширение. При наближаване на критичните обороти се изчакваше доста след което бързо се преминаваха с усещането на големи вибрации.
При 3 000 оборота за минута, делено на 60 секунди, вала прави 50 оборота в секунда. Опитно трябва да установим критичните обороти и с изменение на дължината да ги променим, ако не са подходящи. Това е едната страна, другата е оптималното закотвяне и заздравяване на опорите. Ако критичните обороти на вала съвпаднат с работните никакви опори и лагеруване няма да ни помогнат.

дядо тричко
новобранец
новобранец
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 20, 2019 10:23 am

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот дядо тричко » пет апр 19, 2019 6:05 am

Трябва пак да се включвам за да поправя грешката си. Номиналната хлабината между втулка и вал не е 1/100 а, 1/1000 от диаметъра. Моля за извинение. :D

konstantin.demirev
новобранец
новобранец
Мнения: 57
Регистриран на: вт яну 15, 2013 9:15 am

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот konstantin.demirev » пет апр 19, 2019 8:13 am

На теория е едно,а на практика-съвсем друго.Бедата е в това,че не може да се намери идеално прав вал ,а да се изработва е безсмислено скъпо и губене на време. По тази причина се налага осигуряване на по-голяма хлабина между втулката и вала.Естествено възникват вибрации,които в значителна степен се избягват като дейдвудът се ,,подпре,, на две места,близо до втулките,моторът се окачва на меки тампони,а връзката между него и вала се направи еластична .

Потребителски аватар
chopara
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 510
Регистриран на: нед юли 27, 2008 6:57 pm

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот chopara » чет май 02, 2019 2:00 pm

След скасяването на дейдвудите и залвпенето у у за стойките вибрациите се намалиха значително. С тефлоновите втулки не можах да намеря перфектния отвор и го напраеих малко по-голям за да се движат по свободно. Сложих семеринги за дейдвуди, доста са стегнати и оказват леко съпротивление въпреки че вала е пълен с грес. Надявам се с времето да се напаснат. 5мин работа във вода и не са протекли. Монтирах и временна вратичка за контейнера и направих палец който ще я отваря. Ще прикача снимки малко по-късно.
кьоркефали

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Реклама



Потребителски аватар
chopara
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 510
Регистриран на: нед юли 27, 2008 6:57 pm

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот chopara » вт май 07, 2019 10:43 am

Моторите са монтирани, боядисах капака, макар и да не е добре китосан защото сезона идва, ще го заглаждам евентуално зимата. Добавих цифров волтметър и водонепромокаем ключ. Добавих и механизма за отваряне на контейнера.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
кьоркефали

Потребителски аватар
chopara
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 510
Регистриран на: нед юли 27, 2008 6:57 pm

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот chopara » пон май 13, 2019 4:09 pm

След първия тест на вода: лодката има достатъчно мощност на 6 волта, трябват ми нови батерии, лодката недозавива. При завой единия мотор забавя и спира да върти, но това не е достатъчно. Ще разбутам настройките на контролерите, за сега миксирам каналите с миксер, но ми се иска да обръща посоката на въртене вместо да спира въртенето, така ще може да се върти на място.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
кьоркефали

дядо тричко
новобранец
новобранец
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 20, 2019 10:23 am

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот дядо тричко » ср май 15, 2019 1:52 am

Поздравления за упоритостта и желанието да споделяш неволите и решенията си. Те ще послужат на много от колегите осмелили се да приемат предизвикателството при направата на лодка.Наслука след откриването на сезона, и улов на трофейни шарани. :fishing9:

Потребителски аватар
chopara
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 510
Регистриран на: нед юли 27, 2008 6:57 pm

Re: Още една лодка за захранка - стъпка по стъпка

Мнениеот chopara » чет май 23, 2019 11:29 pm

Благодаря,
течове през валовете няма, но отвън протече почерняла грес, вероятно протърква гумения семеринг, доста беше стегнат, дано да се напасне и да продължи да няма течове. Лодката излезе 5.5кг, също така взех и литиево-йонни батерии две по 7.2v и по 14.5 амперчаса. Общо около 30 амперчаса, дано да са достатъчни, не ми е останало време да я тествам още. Батериите заедно със зарядното около 300лв (повече от останалата част от лодката). Сглобени са от батерии на самсунг, дано да са сполучливи.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
кьоркефали

Още от naRiba.com



Върни се в “Как да си поправя или направя...?”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта