Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Направи си сам Как да си поправя или направя...?Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Модератор: emo vasilev
- майсторчето страхил
- сериозен играч
- Мнения: 1357
- Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 5:32 pm
- Местоположение: В.ТЪРНОВО
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Приставка към зарядно устройство за акумулаторни батерии Богомил Лъсков Радио, телевизия, електроника 1993/12/стр. 12
Оловните киселинни автомобилни акумулаторни батерии имат твърде „нежна” структура и са особено чувствителни към към недозареждане, презареждане и неправилно обслужване. Плочите на недозаредената акумулаторна батерия, сулфатизират при презареждане, активната им маса се лющи и капацитетът на батерията намалява. При неправилно обслужване, доливане на чешмяна, снежна или дъждовна вода възниква силно саморазреждане, достигащо 5 – 6% на ден, и след 1 – 2 седмици акумулаторната батерия започва да се саморазрушава.
На фиг. 1 е показана електрическата схема на приставка, която може да се ползва към всички видове зарядни устройства за акумулатори. При достигане на 100% зареденост се подава звуков или светлинен сигнал, че процедурата на зареждане е завършена.
Схемата работи по следния начин: при протичане на ток по намотката на термистора RK (ММТ – 1, 1,4 кОm тя се загрява и съпротивлението на термистора намалява (намотката се състои от 6 навивки с меден емйлиран проводник с диаметър0,72 mm). Зарядният ток на акумулаторната батерия създава малък напрежителен спад и в него се разсейва топлинна енергия, която зависи от големината на протичащия ток. Това довежда до увеличаване на базовото напрежение на транзистора VT1 и той се отпушва, а транзисторът VT2 се запушва, като релето К (РП-2) остава отпуснато. С „напълването” на акумулаторната батерия токът намалява, термисторът изстива и VT1 се запушва, а VT2 се отпушва и релето се задейства. То включва контакта SK1, с който се задейства звуков или светлинен сигнал, че акумулаторната батерия е напълно заредена. Ако не се използва зумер, на мястото на релето се включва крушка 12 V/0,1 A. Tермисторът и намотката могат да се поставят в стъклена тръбичка, като отворите и се запушат с гумени тапи. Големината на зарядния ток, при който трябва да се подаде сигнал, се установява с потенциометъра RP. Taази стойност е приблизително 0,04 С, където С е капацитетът на акумулаторната батерия в А/h при зарядни устройства, в зарядната верига на които е включен резистор (реостат).
На фиг. 2 е показано опроводяването на печатната платка, а на фиг. 3 – разположението на елементите върху нея.
Тази схема въпреки че е за зарядно тип стационарно ,би трябвало да ти свърши работа.Ще използваш за изправянето греца който ти предложи Краси -Поборников.На схемата която даваш е дадено двупътно изправяне но тоя ще ти свърши работа.След това монтирваш приставката\доста е упростена\,
НЕ БОЙТЕ СЕ,ТОВА СЪМ АЗ
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Майсторче
Ти какво го направи човека бре ??
Да става жичкаджия ?-Да купува поялник, припой, секачи пинсети чаркове.
Да търси стълкотекстолит и да прави печатни платки ?? Да лепи електроника ??
Прекалявате мамамустара!
------------------------------------
Всичко на ннеговата схема става с проводници,клеми (мъжки и женски) и шлаухи.
Нищо няма да лепи.
P.S. То ако е за електроника аз щях да му предложа абсолютно елегантни решения,
а не като това твоето с една камара чаркове...
Ти какво го направи човека бре ??
Да става жичкаджия ?-Да купува поялник, припой, секачи пинсети чаркове.
Да търси стълкотекстолит и да прави печатни платки ?? Да лепи електроника ??
Прекалявате мамамустара!
------------------------------------
Всичко на ннеговата схема става с проводници,клеми (мъжки и женски) и шлаухи.
Нищо няма да лепи.
P.S. То ако е за електроника аз щях да му предложа абсолютно елегантни решения,
а не като това твоето с една камара чаркове...
- майсторчето страхил
- сериозен играч
- Мнения: 1357
- Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 5:32 pm
- Местоположение: В.ТЪРНОВО
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
аз предлагам,това е евтиния вариант да си пази акумулатора.Pedro написа:Майсторче
Ти какво го направи човека бре ??
Да става жичкаджия ?-Да купува поялник, припой, секачи пинсети чаркове.
Да търси стълкотекстолит и да прави печатни платки ?? Да лепи електроника ??
Прекалявате мамамустара!
------------------------------------
Всичко на ннеговата схема става с проводници,клеми (мъжки и женски) и шлаухи.
Нищо няма да лепи.
НЕ БОЙТЕ СЕ,ТОВА СЪМ АЗ
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Майсторче,
Явно щом допълнението на схемата е такова (а тя не е любителска мисля си) в CDI Unit-a е помислено и за това, да не се стига до големи напрежения във намотката за зареждане на акумулатора...(кой да знае)
Ако е за мене и за тебе , ние бихме си сложили истински регулатори с обратна връзка от акумулатора.
Но при лодките нещата винаги се правят по прости и сигурни.Виждаш - Магнет (като на Балканчето..хи хи) а не алтернатор с диоди и т.н което вече е предпоставка за аварии..
Много трактори също са с "Магнет-и" - на полето в екстремни условия, студ, жега и пепел,дъжд..да е сигурно.
P.S. Тя материята колкото и да е проста, е доста обширна.И ако е Магнет генератор ( с постоянни магнити ) - няма как да се регулира ..освен да се разчита на това, че се работи в един тесен обхват на оборотите и напрежението е горе-долу постоянно по величина.Балканчето е така (в смисъл такива моторчета) и на 1-ва и на 2-ра и на 3-та оборотите не се менят в голяма степен...Освен това напрежението е доста високочестотно ..зависи колко полюса са магнитите и при натоварване не е толкова опасно...
Явно щом допълнението на схемата е такова (а тя не е любителска мисля си) в CDI Unit-a е помислено и за това, да не се стига до големи напрежения във намотката за зареждане на акумулатора...(кой да знае)
Ако е за мене и за тебе , ние бихме си сложили истински регулатори с обратна връзка от акумулатора.
Но при лодките нещата винаги се правят по прости и сигурни.Виждаш - Магнет (като на Балканчето..хи хи) а не алтернатор с диоди и т.н което вече е предпоставка за аварии..
Много трактори също са с "Магнет-и" - на полето в екстремни условия, студ, жега и пепел,дъжд..да е сигурно.
P.S. Тя материята колкото и да е проста, е доста обширна.И ако е Магнет генератор ( с постоянни магнити ) - няма как да се регулира ..освен да се разчита на това, че се работи в един тесен обхват на оборотите и напрежението е горе-долу постоянно по величина.Балканчето е така (в смисъл такива моторчета) и на 1-ва и на 2-ра и на 3-та оборотите не се менят в голяма степен...Освен това напрежението е доста високочестотно ..зависи колко полюса са магнитите и при натоварване не е толкова опасно...
Последно промяна от Pedro на Съб Мар 21, 2009 4:18 pm, променено общо 1 път.
- майсторчето страхил
- сериозен играч
- Мнения: 1357
- Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 5:32 pm
- Местоположение: В.ТЪРНОВО
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Няма проблемиPedro написа:Майсторче,
Явно щом допълнението на схемата е такова (а тя не е любителска мисля си) в CDI Unit-a е помислено и за това, да не се стига до големи напрежения във намотката за зареждане на акумулатора.
Ако е за мене и за тебе , ние бихме си сложили истински регулатори с обратна връзка от акумулатора.
Но при лодките нещата винаги се правят по прости и сигурни.Виждаш - Магнет (като на Балканчето..хи хи) а не алтернатор с диоди и т.н което вече е предпоставка за аварии..
Много трактори също са с "Магнет-и" - на полето в екстремни условия, студ, жега и пепел,дъжд..да е сигурно.
п.п.И така ще му върши работа,като се ограничи по ток.
НЕ БОЙТЕ СЕ,ТОВА СЪМ АЗ
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Майсторче,
Да ти се похваля.
Имам все още Балканче в движение.Сложил съм му вместо чукче -датчик на Hall.Акумулатор -6в/4 амперчаса, релерегулатор и транзисторно запалване... и ампермер с нула в средата (на фара)- да виждам зарежда/незарежда !!
..........................................
Не смея вече да го карам.По документи е на баща ми ( той си "замина" отдавна), но го държа и ...дай акъл как да го ползвам ?? Узаконя ??
Да ти се похваля.
Имам все още Балканче в движение.Сложил съм му вместо чукче -датчик на Hall.Акумулатор -6в/4 амперчаса, релерегулатор и транзисторно запалване... и ампермер с нула в средата (на фара)- да виждам зарежда/незарежда !!
..........................................
Не смея вече да го карам.По документи е на баща ми ( той си "замина" отдавна), но го държа и ...дай акъл как да го ползвам ?? Узаконя ??
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 2753
- Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:59 pm
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
VGS слагай си един грец от показаните и нему мисли,нито акумулатора може да падне толкова че да ти товари динамото нито то дава толкова голям ток та да го презареди.
Pedro,ти щом искаш по сложния и труден начин ето ти чарколяци да си зглобиш едно зарядно с процесорно
управление.
Pedro,ти щом искаш по сложния и труден начин ето ти чарколяци да си зглобиш едно зарядно с процесорно
управление.
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Краси
Не съм предлагал труден начин, а напротив ,и да има инфо за динамото - и човека да е сигурен, че няма да си прецака нищо, а не да се действа на сляпо.
----------------------------------
Иначе съм ги правил всякакви, та ми е писналоооо - дори и с PIC- чета...
Поздрави.
Не съм предлагал труден начин, а напротив ,и да има инфо за динамото - и човека да е сигурен, че няма да си прецака нищо, а не да се действа на сляпо.
----------------------------------
Иначе съм ги правил всякакви, та ми е писналоооо - дори и с PIC- чета...
Поздрави.
- майсторчето страхил
- сериозен играч
- Мнения: 1357
- Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 5:32 pm
- Местоположение: В.ТЪРНОВО
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
ако ти трябва да зареждаш акумулаторче за сонар, хич не се занимавай с регулатори и т.н. - правиш си едно кабелче към запалката за полеви условия и зареждаш от колата...
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 2753
- Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:59 pm
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Ето че човека качи схемата на двигатела и фабрично дават че само един грец е достатъчен,на тези двигатели така е изчеслен тока че немогат да се товари ни динамото нито акумулатора.Pedro написа:Краси
Не съм предлагал труден начин, а напротив ,и да има инфо за динамото - и човека да е сигурен, че няма да си прецака нищо, а не да се действа на сляпо.
----------------------------------
Иначе съм ги правил всякакви, та ми е писналоооо - дори и с PIC- чета...
Поздрави.
Поне на 10тина подобни мотора съм слагал само грец и досега нямат проблеми.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Краси_поборника написа:Ето че човека качи схемата на двигатела и фабрично дават че само един грец е достатъчен,на тези двигатели така е изчеслен тока че немогат да се товари ни динамото нито акумулатора.Pedro написа:Краси
Не съм предлагал труден начин, а напротив ,и да има инфо за динамото - и човека да е сигурен, че няма да си прецака нищо, а не да се действа на сляпо.
----------------------------------
Иначе съм ги правил всякакви, та ми е писналоооо - дори и с PIC- чета...
Поздрави.
Поне на 10тина подобни мотора съм слагал само грец и досега нямат проблеми.
Краси,нали това им казах,ама кой да ти слуша Цели трудове написаха и всички възможни схеми свалиха от нета а никой не иска да чуе че има хора които са пробвали и ползват въпросния Грец и нямаме проблеми То бива ,бива,но тук никой нищо не чува у тоя форум
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
аз само бих добавил един 4-6 А предпазител преди греца с което мисля че ще решим проблемите.аз поне така ще направя на моят.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
Днеска си сложих чисто нов Грец но забравих да запомня кой кабел къде отива.Налага си да чакам майстора да дойде и да го вържи както трябва.Предварително накарах моите да го свалят и направо са искормили кабелите та сега ще чакам.ще кажа на майстора и на мен да ми сложи бушон
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Токоизправител за извънбордов мотор?!?
А дали има нужда от реле което да изклучва когато се зареди акумолатора ?