Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Направи си сам Как да си поправя или направя...?Ремонт на лодка - СЕФЕРКА
Модератор: emo vasilev
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Ремонт на лодка - СЕФЕРКА
Може би ще е интересно за някои,а и такива лодки все повече отиват в "пенсия",
на мода излизат стъклопластовите,затова ще се помъча да обясня как ще мине ремонта при моя случай.
А и такива ремонти не се правят всяка година.Надявам се,след този ремонт,лодката да ме издържи поне още 10г.
Зимата е подходяща за такива дейности,свободното време е повече,а има и добри дни за работа.
И понеже стоянката на лодката ми е малко далеч ( 15км),реших да я докарам у дома.
Тук чака за вдигане.
Вече пред гаража
Пренесох я с камион с кран,който ми излезе 130лв.
Остана да чакам по-добри дни.
на мода излизат стъклопластовите,затова ще се помъча да обясня как ще мине ремонта при моя случай.
А и такива ремонти не се правят всяка година.Надявам се,след този ремонт,лодката да ме издържи поне още 10г.
Зимата е подходяща за такива дейности,свободното време е повече,а има и добри дни за работа.
И понеже стоянката на лодката ми е малко далеч ( 15км),реших да я докарам у дома.
Тук чака за вдигане.
Вече пред гаража
Пренесох я с камион с кран,който ми излезе 130лв.
Остана да чакам по-добри дни.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
И след студеното време,дойде време да се почне от единия край.
Трябва да се смени носовия отсек ( баша ).
моторния отсек ( кубрика )
скарите по дъното
двигателя ще мине 1 или 2 ребра по-напред
всичко това трябва да лъсне до дъска
бордовете да се изравнят ( да няма такива чупки )
И не се знае какви изненади ще има по ребрата и бордовете.
Най вероятно ще има изгнило,ще трябва да се сменя.
И трябва да се пипа внимателно,защото отвън лодката е направена със стъкломат,
да не го нацепя.
Трябва да се смени носовия отсек ( баша ).
моторния отсек ( кубрика )
скарите по дъното
двигателя ще мине 1 или 2 ребра по-напред
всичко това трябва да лъсне до дъска
бордовете да се изравнят ( да няма такива чупки )
И не се знае какви изненади ще има по ребрата и бордовете.
Най вероятно ще има изгнило,ще трябва да се сменя.
И трябва да се пипа внимателно,защото отвън лодката е направена със стъкломат,
да не го нацепя.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Много работа ме чака,няма време за губене.
Почвам с "къртенето" на баша.
Тъй като там постоянно стоят някои задължителни за морето неща,
( котвите,въжетата,плаващата котва,пожарогасителя,противопожарното одеало и други дреболии )
в отсека е в повечето време влажно,очаквам лоши новини.
Под дъските е имало преди това шперплат - изгнил е
Както и тази скара,няма как - ще се сменят.
Става все по-лошо,има и изгнили ребра.Може още да изкарат,
но точно на носа не мога да рискувам,те поемат ударите по вълните.
Трябва да се търси сериозен материал за ребрата.Ясен или осен,
ще се обикаля по гората,но нека да видя колко ще ми трябва.
След като отворих носа,дойде ред на бордовете.
С малко мамата,ги махнах и тях.
И става все по-лошо,оказа се че има и няколко изгнили места и по най-горната дъска.
Тях ще ги мисля после.Най вероятно след като разчистя изгнилите места,
ще ги запълня със стъкломат.
Защото идеята ми е,да повдигна с 5-6см бордовете.
До тук - добре.Почвам да търся каквото ми трябва.
Като продължа,ще пиша.
А темата ще я отворя след като привърша с целия ремонт.
Весели празници за сега.
Почвам с "къртенето" на баша.
Тъй като там постоянно стоят някои задължителни за морето неща,
( котвите,въжетата,плаващата котва,пожарогасителя,противопожарното одеало и други дреболии )
в отсека е в повечето време влажно,очаквам лоши новини.
Под дъските е имало преди това шперплат - изгнил е
Както и тази скара,няма как - ще се сменят.
Става все по-лошо,има и изгнили ребра.Може още да изкарат,
но точно на носа не мога да рискувам,те поемат ударите по вълните.
Трябва да се търси сериозен материал за ребрата.Ясен или осен,
ще се обикаля по гората,но нека да видя колко ще ми трябва.
След като отворих носа,дойде ред на бордовете.
С малко мамата,ги махнах и тях.
И става все по-лошо,оказа се че има и няколко изгнили места и по най-горната дъска.
Тях ще ги мисля после.Най вероятно след като разчистя изгнилите места,
ще ги запълня със стъкломат.
Защото идеята ми е,да повдигна с 5-6см бордовете.
До тук - добре.Почвам да търся каквото ми трябва.
Като продължа,ще пиша.
А темата ще я отворя след като привърша с целия ремонт.
Весели празници за сега.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Ами днес лошо дъждовно време,пък не ми се стои затворен цял ден,
айде в гаража да видим до къде отива изгнилото,и какво ще мислим.
Почнах левия борд,изгнило е само където бяха местата за греблата.
Обшивката на лодката е от чамови дъски с дебелина 15мм,
другото което се вижда навън е стъкломат.
Имаше изгнили места на 15-20мм надолу,което пък е добрата новина,
защото няма да пипам стъкломата.
Грубо изчистих левия борд
Изправянето ще е в по-късен етап,когато ще припасвам с новите дъски.
Същото е положението и на десния борд
И той е готов
И тук има малки изгнили места
Следва махане на боята отвътре,там вече ще е трудоемко май.
Но като почна,ще разбера.
Може би ще се наложи първо да си приготвя ребрата ( материала вече го има на линия )
айде в гаража да видим до къде отива изгнилото,и какво ще мислим.
Почнах левия борд,изгнило е само където бяха местата за греблата.
Обшивката на лодката е от чамови дъски с дебелина 15мм,
другото което се вижда навън е стъкломат.
Имаше изгнили места на 15-20мм надолу,което пък е добрата новина,
защото няма да пипам стъкломата.
Грубо изчистих левия борд
Изправянето ще е в по-късен етап,когато ще припасвам с новите дъски.
Същото е положението и на десния борд
И той е готов
И тук има малки изгнили места
Следва махане на боята отвътре,там вече ще е трудоемко май.
Но като почна,ще разбера.
Може би ще се наложи първо да си приготвя ребрата ( материала вече го има на линия )
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Днес студено,ама и в къщи не се стои цял ден я.
Айде да пробваме как ще свалим боята с пищова.
Пистолет с горещ въздух и шпаклата,абе където е дебел слоя- става
Ама за около час и нещо,само 3 секции.Бавно става,
а и е студено.
Оказа се,че доста добре е била подготвена лодката преди.
Има един червен грунд,не излиза с пистолета.После на шкурката
ще го видя дали ще издържи.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/maEioDXCU5s&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/maEioDXCU5s&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Айде да пробваме как ще свалим боята с пищова.
Пистолет с горещ въздух и шпаклата,абе където е дебел слоя- става
Ама за около час и нещо,само 3 секции.Бавно става,
а и е студено.
Оказа се,че доста добре е била подготвена лодката преди.
Има един червен грунд,не излиза с пистолета.После на шкурката
ще го видя дали ще издържи.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/maEioDXCU5s&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/maEioDXCU5s&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Продължавам със свалянето на боята.Но понеже с пистолета става трудно,
минавам и на друг вариант.Първо нанасям препарат за сваляне на боята.
Казаха ми да изчакам 15-20 мин,и тя се надигала.
Да,ама не.И след час нямаше и следа че препарата действа.
Но на другия ден се видя вече това.
Аха,повече чакане се иска.Това е препарата.
На следващия ден рано сутринта нацапах цялата лодка
и след 2-3 часа препарата беше почнал да действа
Пак с пистолета,но вече много по-бързо се работеше
Пък и много малко боя оставяше по дъските.Абе добра работа се свърши вчера.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RY21BoN8z_s&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RY21BoN8z_s&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Днес продължавам,че пак ще е хубаво времето.Това е най трудната част де.
минавам и на друг вариант.Първо нанасям препарат за сваляне на боята.
Казаха ми да изчакам 15-20 мин,и тя се надигала.
Да,ама не.И след час нямаше и следа че препарата действа.
Но на другия ден се видя вече това.
Аха,повече чакане се иска.Това е препарата.
На следващия ден рано сутринта нацапах цялата лодка
и след 2-3 часа препарата беше почнал да действа
Пак с пистолета,но вече много по-бързо се работеше
Пък и много малко боя оставяше по дъските.Абе добра работа се свърши вчера.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RY21BoN8z_s&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RY21BoN8z_s&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Днес продължавам,че пак ще е хубаво времето.Това е най трудната част де.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
И минавам към втората трудна част - шкуренето.
До тук привърших със свалянето на боята,едно почистване
Подготвяне на инструмента
И пак навеждане и работа.
Общо взето,това се получава.
Според мен е добре,но доста е студено,
и бързо привърших за днес.
Като стигна следващата фаза,пак ще пиша.
Тука иначе нищо интересно - шкурене.
До тук привърших със свалянето на боята,едно почистване
Подготвяне на инструмента
И пак навеждане и работа.
Общо взето,това се получава.
Според мен е добре,но доста е студено,
и бързо привърших за днес.
Като стигна следващата фаза,пак ще пиша.
Тука иначе нищо интересно - шкурене.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Днес най - накрая светна малко времето,но
за шкурене не става,много влага е навсякъде.
Почнах да свалям схемата на ел.инсталацията на двигателя,
че много жица,а не би трябвало да е толкова сложно.
След като си сваля всичко,ще се помъча да го кача тук.
То надали някой има като моя мотор,но поне няма да е излишно.
Не съм се отказал от писането по ремонта,
просто много дълго задържа тук студа.
за шкурене не става,много влага е навсякъде.
Почнах да свалям схемата на ел.инсталацията на двигателя,
че много жица,а не би трябвало да е толкова сложно.
След като си сваля всичко,ще се помъча да го кача тук.
То надали някой има като моя мотор,но поне няма да е излишно.
Не съм се отказал от писането по ремонта,
просто много дълго задържа тук студа.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Още преди 2 г се интересувах от тази схема,питах и в манията,но никой нямаше идея.
Затова ще пиша,че ако някой все пак дойде до моето дередже,да има от къде да прочете.
Мотора е КАМА - 390 G - произведен в Китай,сглобен в Гърция
13 к,с.
четиритактов,едноцилиндров,
бензинов,въждушно охлаждане
има си стартер,както и зареждане на акумулатора
( което се оказа малко фалшиво де )
но по-надолу ще се види.
За тази лодка е предвиден мотор 6-10 к.с,така че този ми е добър.
Разход при нормален ход го дават 1л/ч,но гори по-малко.
Имах и проблем със стартера,след като го проверих се оказа,
че не беше стегнато едно болтче на едната четка.
Така че имам винаги едно на ум с тази комбинация на производство и сглобки.
Както писах в предния пост,много жица.
Това е контактния ключ,по-точно пакета.
и кабелите които излизат от него
И това е схемата която си е свалих днес.
Това което е в синьо,ще се прави допълнително.
Самата схема,като влезете в галерията,може да си я увеличите още.
Много се чудех защо не ми зарежда акумулатора,ами динамото дава
променливо напрежение от 14.7V,но се изправя само от един диод,
който след като го изправи напрежението - става 7.4 V
Затова ще се прави допълнението с греца.
Плюса и минуса от динамото излизат отделно от мотора.
Бялата букса на снимката
Следва, ами и аз не знам какво,зависи от времето де.
Понеже получих няколко ЛС,какво става че не пиша,
отговарям - ами много дълго време беше студа при мен,
невъзможно бе да се работи.
Ще пиша всичко каквото направя,не се притеснявайте.
Преди 2г видях един агрегат,
мисля че беше TOSHIBA
1:1 с този мотор
Затова ще пиша,че ако някой все пак дойде до моето дередже,да има от къде да прочете.
Мотора е КАМА - 390 G - произведен в Китай,сглобен в Гърция
13 к,с.
четиритактов,едноцилиндров,
бензинов,въждушно охлаждане
има си стартер,както и зареждане на акумулатора
( което се оказа малко фалшиво де )
но по-надолу ще се види.
За тази лодка е предвиден мотор 6-10 к.с,така че този ми е добър.
Разход при нормален ход го дават 1л/ч,но гори по-малко.
Имах и проблем със стартера,след като го проверих се оказа,
че не беше стегнато едно болтче на едната четка.
Така че имам винаги едно на ум с тази комбинация на производство и сглобки.
Както писах в предния пост,много жица.
Това е контактния ключ,по-точно пакета.
и кабелите които излизат от него
И това е схемата която си е свалих днес.
Това което е в синьо,ще се прави допълнително.
Самата схема,като влезете в галерията,може да си я увеличите още.
Много се чудех защо не ми зарежда акумулатора,ами динамото дава
променливо напрежение от 14.7V,но се изправя само от един диод,
който след като го изправи напрежението - става 7.4 V
Затова ще се прави допълнението с греца.
Плюса и минуса от динамото излизат отделно от мотора.
Бялата букса на снимката
Следва, ами и аз не знам какво,зависи от времето де.
Понеже получих няколко ЛС,какво става че не пиша,
отговарям - ами много дълго време беше студа при мен,
невъзможно бе да се работи.
Ще пиша всичко каквото направя,не се притеснявайте.
Преди 2г видях един агрегат,
мисля че беше TOSHIBA
1:1 с този мотор
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Днес от сутринта едно хубаво слънце,че и топло,
айде в гаража.Времето напредна,лодката до никъде.
За шкурене - влажна е,не става,мятаме другите задачи.
По бордовете.Като за начало,скъсяване на ребрата.
Нов циркуляр на шлайфчето и ......
Гледам реброто да го махна по средата на дъската,че много
гвоздеи са играли там навремето.После с чука и длетото лесно се маха парчето.
Тук са предните ребра,там ги отрязах по-надолу,да махна изгнилото.
Както казах - не са пестели материала
Отне ми по-малко време,отколкото си мислех.
и другия борд
До тук добре,но имах още свободно време,появи ми се и шурито.
Айде да оправим и мотора.
Набързо го свалихме,отсека се освободи.
После дойде Орльо,малко лаф и с него,ама докато приказвахме
махнахме и отсека
Ще видя утре кое накъде ще е,ще си подготвя ребрата.
айде в гаража.Времето напредна,лодката до никъде.
За шкурене - влажна е,не става,мятаме другите задачи.
По бордовете.Като за начало,скъсяване на ребрата.
Нов циркуляр на шлайфчето и ......
Гледам реброто да го махна по средата на дъската,че много
гвоздеи са играли там навремето.После с чука и длетото лесно се маха парчето.
Тук са предните ребра,там ги отрязах по-надолу,да махна изгнилото.
Както казах - не са пестели материала
Отне ми по-малко време,отколкото си мислех.
и другия борд
До тук добре,но имах още свободно време,появи ми се и шурито.
Айде да оправим и мотора.
Набързо го свалихме,отсека се освободи.
После дойде Орльо,малко лаф и с него,ама докато приказвахме
махнахме и отсека
Ще видя утре кое накъде ще е,ще си подготвя ребрата.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Пък днес отрано я метнах.
Първо отидох до дърводелната да си изкарам заготовките за ребрата,ама там няма фото,
че е опасно с една ръка да работиш по машините,заготовките по-късно ще покажа,че ми свърши батерията на фотото.
Дойде време още малко да свалям,по-точно да изравня бордовете,
преди да сложа допълнителите ребра.Иначе ще пречат.
Като за начало,внимателен преглед за гвоздеи.
Има малко за рендосване
Това ми е машината - двойника ( рендето де )
Остава малко луфт,но като се натисне леко нивела си идва на място
Добре става,нали и между дъските ще има силикон после.
Докато не съм забравил,си нивелирах лодката,после ще ми трябва
Погледнах я и отпред,малко не идва,но ще я докарам после.
Хайде и другия борд.Пак се появиха скрити гвоздеи.
После пак двойника
Проверка - добре се получава.
И тук сме готови вече
Сега едно кафенце,докато се заредят батериите малко на фотото,
и пак отивам в "дока"
Първо отидох до дърводелната да си изкарам заготовките за ребрата,ама там няма фото,
че е опасно с една ръка да работиш по машините,заготовките по-късно ще покажа,че ми свърши батерията на фотото.
Дойде време още малко да свалям,по-точно да изравня бордовете,
преди да сложа допълнителите ребра.Иначе ще пречат.
Като за начало,внимателен преглед за гвоздеи.
Има малко за рендосване
Това ми е машината - двойника ( рендето де )
Остава малко луфт,но като се натисне леко нивела си идва на място
Добре става,нали и между дъските ще има силикон после.
Докато не съм забравил,си нивелирах лодката,после ще ми трябва
Погледнах я и отпред,малко не идва,но ще я докарам после.
Хайде и другия борд.Пак се появиха скрити гвоздеи.
После пак двойника
Проверка - добре се получава.
И тук сме готови вече
Сега едно кафенце,докато се заредят батериите малко на фотото,
и пак отивам в "дока"
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Така,това е материала за ребрата - ясен,дебелината е 32мм,широчината различна,
всяко ребро поотделно ще се оразмерява.
Инструмента който ще ми трябва,силикона за винтовете,и лепилото за дърво.
Един "канап" по който ориентировъчно ще се водя.На това ниво ще
са допълнителните дъски по бордовете,затова ребрата ще са с 2см по-ниски.
Ами от тук ще режем като начало.
Трябва и контрол да има.
Добре се шлайфа мястото където ще легне реброто
Следва припасване,понеже малко ми трябваше,направо със шкурката.
Добре си легна на мястото.
Пробиване първо на реброто с 5мм
После и към борда,там по средата на всяка дъска.Винтовете са 5мм.
Тези винтове са 5/50 и са за връзката към ребрата,а 4/40 от борда към новото ребро
Намазваме лепилото
Добре го разнасяме
И го стягаме
С 3мм пробиваме през 5-те мм ясена,иначе винта няма да се навие
Първо навивам винтовете от към борда,като предварително пълня
дупката със силикона ( само че тук нямах помощник за снимките )
После стягаме и към реброто
Това са винтовете отвън борда,за сега само съм ги покрил със силикон
по късно ще останат под стъкломата
Лепилото добре е избило и от двете страни
Ами по тази технология ще се работи,остават още
19 такива операции,който може би няма да снимам,
че много ме бавят тези снимки.
И кандидат капитана на лодката,неотлъчно до мен.
Утре сигурно поне до обяд ще се работи,после
ами Тодоров ден,семеен празник е.
всяко ребро поотделно ще се оразмерява.
Инструмента който ще ми трябва,силикона за винтовете,и лепилото за дърво.
Един "канап" по който ориентировъчно ще се водя.На това ниво ще
са допълнителните дъски по бордовете,затова ребрата ще са с 2см по-ниски.
Ами от тук ще режем като начало.
Трябва и контрол да има.
Добре се шлайфа мястото където ще легне реброто
Следва припасване,понеже малко ми трябваше,направо със шкурката.
Добре си легна на мястото.
Пробиване първо на реброто с 5мм
После и към борда,там по средата на всяка дъска.Винтовете са 5мм.
Тези винтове са 5/50 и са за връзката към ребрата,а 4/40 от борда към новото ребро
Намазваме лепилото
Добре го разнасяме
И го стягаме
С 3мм пробиваме през 5-те мм ясена,иначе винта няма да се навие
Първо навивам винтовете от към борда,като предварително пълня
дупката със силикона ( само че тук нямах помощник за снимките )
После стягаме и към реброто
Това са винтовете отвън борда,за сега само съм ги покрил със силикон
по късно ще останат под стъкломата
Лепилото добре е избило и от двете страни
Ами по тази технология ще се работи,остават още
19 такива операции,който може би няма да снимам,
че много ме бавят тези снимки.
И кандидат капитана на лодката,неотлъчно до мен.
Утре сигурно поне до обяд ще се работи,после
ами Тодоров ден,семеен празник е.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
А днес забелязах как е втвърдило лепилото
Явно единия от компонентите е полиуретана,така че,
силикона отпадна като елемент за сега.Пълня директно дупките
с това лепило и после винта.
По горе писах че нивелирам лодката,ами по нивела се ръководя за другия борд,
както и рулетката.Меря от пода от двете сртани на борда,после нивела.
Това е и лепилото
Явно единия от компонентите е полиуретана,така че,
силикона отпадна като елемент за сега.Пълня директно дупките
с това лепило и после винта.
По горе писах че нивелирам лодката,ами по нивела се ръководя за другия борд,
както и рулетката.Меря от пода от двете сртани на борда,после нивела.
Това е и лепилото
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Имах да сложа едно ребро,вече е на мястото си де.
Питахте ме за какво ми е струга,ето още една функция дето изпълнява.
Тук е готово да се почне с обшивката ( надстрояването де )
горе-долу добре се получи
Това полиуретаново лепило добра работа свърши.
Винтовете после ще останат под стъкломата.
По принцип,така се съединяват двете дъски,наполовината на реброто
Лепилото избива по своботните места,така че въпроса с влагата там мисля че е решен.
Лепилото е с 4 компонента,не само полиуретан.
Утре продължавам с другия борд
Тук показвам как са хванати двете ребра,с по-дълги винтове,
лепило в дуките на винтовете съм слагал обилно.
Питахте ме за какво ми е струга,ето още една функция дето изпълнява.
Тук е готово да се почне с обшивката ( надстрояването де )
горе-долу добре се получи
Това полиуретаново лепило добра работа свърши.
Винтовете после ще останат под стъкломата.
По принцип,така се съединяват двете дъски,наполовината на реброто
Лепилото избива по своботните места,така че въпроса с влагата там мисля че е решен.
Лепилото е с 4 компонента,не само полиуретан.
Утре продължавам с другия борд
Тук показвам как са хванати двете ребра,с по-дълги винтове,
лепило в дуките на винтовете съм слагал обилно.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Днес едно ребро монтирах,ама си беше доста играчка,
пък и реших да снимам доколкото ми позволява ситуацията.
Пак няма помощник за фотото.
Вчера бях стигнал до тук,за днес ми оставаше да монтирам последните 2 ребра.
Обаче тук вече се наложи да се монтира по-голямо ребро,защото имаше изгнило от старото,което беше премахнато.В началото бях ги показал изгнилите около носа на лодката.
А по-дългото ребро си имаше своите изиквания,или - да се докара точно дъгата на реброто.
Така изглежда преди обработката.
Или,най-голямото разстояние бе 2 см
В няколко точки маркирам какво е разстоянието между борда и реброто
След това с малко сметки чертая дъгата където ще играе дзегито.
След изрязването,пак проверка
Горе-долу се получи.Следва малко шлайфане и припасване докато стигнем задоволителното
лягане на реброто върху борда
След това се наложи да поставя една " кама ",която ми отне също доста време
докато я припасна
И дойде един проблем,как да захвана ребрата помежду им.
Следва търчане и търсене на подходящите болтове,открих ги накрая
при шурито.В магазина имаше,ама 10см,а на мен ми трябваха 11см.
Първо пробих единия отвор през ребрата и поставих болта без да стягам
След това хванах реброто през борда,но навих винтовете на сухо с малко стягане
пробих и втория отвор между ребрата,и демонтирах реброто,
време беше вече лепилото да влиза в действие.
Първо пълня отворите на старите ребра
намазвам добре реброто от двете страни
и монтаж към ребрата,като добре смазвам с лепилото самите болтове.
камата също добре е смазана и поставена на място
следва затягане на двете ребра
след това стягане към борда (предварително дупките съм ги напълнил с лепило )
Според мен добре си пасна реброто
Малко заливане с лепилото в празното място с цел да не влиза влагата там
Тук сега описах до колкото мога подробно технологията,защото
това е едно от важните ребра по носа на лодката.
Тази част поема по-големите удари на вълните,и трябва да сме сигурни в здравината на ребрата.
това е 4-тото ребро на десния борд
което беше запланувано за смяна
За днес това,че имам и друга работа.
пък и реших да снимам доколкото ми позволява ситуацията.
Пак няма помощник за фотото.
Вчера бях стигнал до тук,за днес ми оставаше да монтирам последните 2 ребра.
Обаче тук вече се наложи да се монтира по-голямо ребро,защото имаше изгнило от старото,което беше премахнато.В началото бях ги показал изгнилите около носа на лодката.
А по-дългото ребро си имаше своите изиквания,или - да се докара точно дъгата на реброто.
Така изглежда преди обработката.
Или,най-голямото разстояние бе 2 см
В няколко точки маркирам какво е разстоянието между борда и реброто
След това с малко сметки чертая дъгата където ще играе дзегито.
След изрязването,пак проверка
Горе-долу се получи.Следва малко шлайфане и припасване докато стигнем задоволителното
лягане на реброто върху борда
След това се наложи да поставя една " кама ",която ми отне също доста време
докато я припасна
И дойде един проблем,как да захвана ребрата помежду им.
Следва търчане и търсене на подходящите болтове,открих ги накрая
при шурито.В магазина имаше,ама 10см,а на мен ми трябваха 11см.
Първо пробих единия отвор през ребрата и поставих болта без да стягам
След това хванах реброто през борда,но навих винтовете на сухо с малко стягане
пробих и втория отвор между ребрата,и демонтирах реброто,
време беше вече лепилото да влиза в действие.
Първо пълня отворите на старите ребра
намазвам добре реброто от двете страни
и монтаж към ребрата,като добре смазвам с лепилото самите болтове.
камата също добре е смазана и поставена на място
следва затягане на двете ребра
след това стягане към борда (предварително дупките съм ги напълнил с лепило )
Според мен добре си пасна реброто
Малко заливане с лепилото в празното място с цел да не влиза влагата там
Тук сега описах до колкото мога подробно технологията,защото
това е едно от важните ребра по носа на лодката.
Тази част поема по-големите удари на вълните,и трябва да сме сигурни в здравината на ребрата.
това е 4-тото ребро на десния борд
което беше запланувано за смяна
За днес това,че имам и друга работа.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА