Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Направи си сам Как да си поправя или направя...?Възстановяване на лодка
Модератор: emo vasilev
Възстановяване на лодка
Наскоро купих тази лодка имам желание да я възстановя и да влизам с нея в морето.На всякакви коментари съвети и напътствия ще съм благодарен и ще ми са от полза,защото съм пълен лаик и незнам от къде да започна.А лодката не е малка 6,50 ветроходен корпус е и с възможност за извънбордов двигател.Очаквам вашите мнения.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Обичай морето ама си стой в кръчмата.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Възстановяване на лодка
Лодката ти не е за глисиращ вариант,водоизместваща е.
Така че,не мисли за извънбордов , а за бордови двигател.
И задължително дизел - нищо че аз съм с бензин.
Няма как сега да сменям и мотор,затова оставам с него,а и други мисъли ме гонят.
Извънбордовите двигатели са за глисиращи лодки,тоест - за скорост.
Гледам кила ти е малко прекъснат - първо него оправи.
Скоро почвам ремонт на моята лодка,ако имаш мерак,проследи го,
ще вдянеш много неща.
Харесва ми лодката ти - шест е за морето.Не бързай при ремонта,
че един път сложиш ли я на хелинга,години ще минат за втори ремонт.
Така че,не мисли за извънбордов , а за бордови двигател.
И задължително дизел - нищо че аз съм с бензин.
Няма как сега да сменям и мотор,затова оставам с него,а и други мисъли ме гонят.
Извънбордовите двигатели са за глисиращи лодки,тоест - за скорост.
Гледам кила ти е малко прекъснат - първо него оправи.
Скоро почвам ремонт на моята лодка,ако имаш мерак,проследи го,
ще вдянеш много неща.
Харесва ми лодката ти - шест е за морето.Не бързай при ремонта,
че един път сложиш ли я на хелинга,години ще минат за втори ремонт.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Възстановяване на лодка
Като за начало, разедини палубата от корпуса. И както казва адаша, всичко, каквото направиш сега, това ще остане. После за допълнителни ремонти, няма време.
Виж и тази тема
http://bulti.forumn.org/t444-topic
Следи в по-късен етап темата на КИРО
Допълнение: И сложи малко по-хубави снимки. Поглед ляв и десен борд, кърмата как е изпълнена. И някъкви размери - широчина, височина на борд
Виж и тази тема
http://bulti.forumn.org/t444-topic
Следи в по-късен етап темата на КИРО
Допълнение: И сложи малко по-хубави снимки. Поглед ляв и десен борд, кърмата как е изпълнена. И някъкви размери - широчина, височина на борд
Re: Възстановяване на лодка
Колега,...нищо лично,ноо,....откъде го изкопА, тоя пустиняк?!?!?!Тук има работа за .....2 години и половин Китай!!!Извинявай ,но това е мое лично,мнение!!! Успех!!!
Re: Възстановяване на лодка
Благодаря за съветите към колегата Киро това с глисирането ме оздачи,преди е била ветроходна с бордов, шверт и всичко но са ги махнали,какво ще рече не е за глисиране дъното й отзад е плоско а й както каза извънбордовите са за скорост,ветроходния корпус е правен за скорост,а и по спомени преди ми казаха че,била карана с извънбордов двигател.Става въпрос че сега ако тръгна да я приспособявам за бордов много си усложнявам.Да имам мерак в изболие незнам обаче къде да проследя ремонта ти.Кила и двете карини тези който са отстрани сам ги махнал вече,ще правим нови от дъб,сега времето е пречка ама няма как.Мерси че ти е харесала лодката ми,дано да стане още по красива. Другия колега Кирил ще сложа по хубави снимки тези бяха от вечерта като я взехме и като я сложих на трупчетата.При теб очуди ме разединяването на палубата от корпуса,че сега ще има такива интервенций ще има пък цяло разидиняване.Тя палубата е от гетинакс нищо й няма ,само ще го постегна да не скърца ,че някъде са се разлепили,и отдоло в рупката,ще сложа една тръба ПВЦ някъде Ф80 да е като поп и да държи тавана,и един ден мога направо да облека рубката с стакломат.И някое друго ребро мисля да направя ако мога хахаха.Колега lozzy знам че коритото е малко стар модел ама няма как и е на поне 20 години модела.Омега 3 се води модела била е ветроходна но лошо са я стопанисвали и всичко е изгнило и са я изкорубили за 500лв толкова хахах. kiril размерите ще я премеря,ама дължината е 6,50 другите размери ще ги взема.Това е че сега времето не позволява смисъл студа не ми пречи ама ако почна да я лепя смолите няма да хванат.А отделно за тея смоли и лепенето ми е неясно. Лека от мен очаквам развитие по темата мерси пак за съветите отивам при кораба хахах
Обичай морето ама си стой в кръчмата.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Възстановяване на лодка
Още не съм пуснал тема за ремонта на моята лодка,и мен студа ме спира,
а и имам да отремонтирам още 2-3 лодки,след това почвам моята.
Имала е извънбордов твоята,но той е за аварийно предвижване.Или иначе казано,на бавен ход,
но все пак да се прибереш
За смолите си прав - искат си 20-те градуса,иначе нищо не правиш.
Но приготви се да загубиш една година в ремонт,после сам ще си благодариш.
По-добре е всичко да се премисли няколко пъти,и после да се действа.
Ако ти е малък опита в морето,питаш,а ний с каквото можем помагаме.
Сега като начало,няма как ветроходна яхта да е глисираща,тя трябва да е газеща лодка,
даже имат и допълнителни килове по над метър под корпуса,иначе няма как да устояват
на напора на вятъра в платната.Глисиращата при глисаж само се плъзга над водата.
Тогава извънбордов двигател работи на едни средни обороти,и не се товари.
Когато бута водоизместваща лодка,този същия двигател го товариш на максимални обороти,
за да направиш скорост - от което той ти гълта много повече,ако е на глисираща лодка.
И после,не можеш да направиш скороста като при глисажа.
Да,виждал съм и сеферки да глисират,ама с бордови двигател на GOLF-2.
Не знам по колко години издържат,че не е само двигателя определящия фактор.
Двигателя си иска отзад определена дебелина на вала,диаметър на перката,брой на лопусите на перката,
ъгъл на атака на водата,големината на опорния (бутащия)лагер,и много хъп подробности.
Обаче тази лодка с бордови двигател към 20к.с,може да ти докара скорост от 7 - 9 мили/час.
Казвам го малко наизуст,не знам колко гази,колко е широка - но там някъде си.
Ако искаш нещо повече като скорост - тази лодка не е твоята.
И мое мнение,не знам за какво всички налитат да карат по вода,като по писта на F1 ?
а и имам да отремонтирам още 2-3 лодки,след това почвам моята.
Имала е извънбордов твоята,но той е за аварийно предвижване.Или иначе казано,на бавен ход,
но все пак да се прибереш
За смолите си прав - искат си 20-те градуса,иначе нищо не правиш.
Но приготви се да загубиш една година в ремонт,после сам ще си благодариш.
По-добре е всичко да се премисли няколко пъти,и после да се действа.
Ако ти е малък опита в морето,питаш,а ний с каквото можем помагаме.
Сега като начало,няма как ветроходна яхта да е глисираща,тя трябва да е газеща лодка,
даже имат и допълнителни килове по над метър под корпуса,иначе няма как да устояват
на напора на вятъра в платната.Глисиращата при глисаж само се плъзга над водата.
Тогава извънбордов двигател работи на едни средни обороти,и не се товари.
Когато бута водоизместваща лодка,този същия двигател го товариш на максимални обороти,
за да направиш скорост - от което той ти гълта много повече,ако е на глисираща лодка.
И после,не можеш да направиш скороста като при глисажа.
Да,виждал съм и сеферки да глисират,ама с бордови двигател на GOLF-2.
Не знам по колко години издържат,че не е само двигателя определящия фактор.
Двигателя си иска отзад определена дебелина на вала,диаметър на перката,брой на лопусите на перката,
ъгъл на атака на водата,големината на опорния (бутащия)лагер,и много хъп подробности.
Обаче тази лодка с бордови двигател към 20к.с,може да ти докара скорост от 7 - 9 мили/час.
Казвам го малко наизуст,не знам колко гази,колко е широка - но там някъде си.
Ако искаш нещо повече като скорост - тази лодка не е твоята.
И мое мнение,не знам за какво всички налитат да карат по вода,като по писта на F1 ?
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Възстановяване на лодка
Колега Киро мерси за много изчерпателния отговор мен като цяло скоростта където и да било и при коли и при лодки не ме блазне,така че бавно, е ще си зема по-голям двигател едно 20кс,въпреки че ми казаха че 10 я изправяли,тя е лека не е мн тежка на колесар се носи без проблем с едно фиатче я докарахме .Днеска вършех други задачи и неможах да я отвия и да я снимам пак,смянях гумите на колата с зимни таркала:) А и друго ако исках скорост,щях да си зема някой скутер който е корпус и двигател за бордови чак евнтуално един ден когато искам да достигна нови висоти хаахаха А сега като е студено става за търкане с шкурката и телената четка да подготвя палубата за боядисване с палубна боя.20 мили е бая аз на някой друг възел съм доволен 5 примерно. Като цяло цялостно оборудване ще ми трябва котва,буртик да си направя кнехтове и всичко друго за което се сещаш.А горе рубката тея грозни дървета ще ги хвърля.и ще остане по алуминиеви профили и ще сложа на тях плексиглас,ще го залепя с полиуретан.Стойката за котвата ще я мислим някакси и трябва да видим каква ще е на Данфор съм се спрял,където е като лястовица на култиватор заедно с тялото,за големи лодки и яхти тя била добре ама само за пясък. Оххх много неща са но никой не ме гони в двора е. чао колеги
Обичай морето ама си стой в кръчмата.
- rikitikitavi
- разбира нещата
- Мнения: 997
- Регистриран на: Вто Мар 06, 2007 4:29 pm
- Местоположение: Варна
Re: Възстановяване на лодка
Колега,между думите ти мяркам някаква. ..как да кажа....липса на основна информация. Мисля не си се занимавал никога с лодки. Не е фатално и всеки е тръгнал. Ама няколко важни неща:разглоби каквото успееш по тази лодка. Свали напълно палуба,настройки и квот можеш. Оправи счупения кил. Подсили го и отвътре. Херметизиирай корпуса. Засмоли го или го облепи със смола. Подмени напълно подпорите на рубката. Захвания за корпуса с неръждаеми винтове. Засмоли или облепи и нея. Тогава боядисвай.
Двигател се избира по носимост на транеца. Не ти препоръчвам да слагаш много тежък двигател. Може да изкъртиш транеца.
Намери старата тема на Киро за ремомнта.
Прочети я!
Това от мен.
Двигател се избира по носимост на транеца. Не ти препоръчвам да слагаш много тежък двигател. Може да изкъртиш транеца.
Намери старата тема на Киро за ремомнта.
Прочети я!
Това от мен.
Е-книгата "Черноморски риболов"
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
- rikitikitavi
- разбира нещата
- Мнения: 997
- Регистриран на: Вто Мар 06, 2007 4:29 pm
- Местоположение: Варна
Re: Възстановяване на лодка
Е-книгата "Черноморски риболов"
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Възстановяване на лодка
Тя самата тема е малко по-нагоре - viewtopic.php?f=21&t=31625
Само да кажа,че идеята да работя с дървен материал,и то чам,не излезе добра.
Е,издържа 6г,и се получиха много неща които не ми харесват.
Затова лодката ми е пак на док.
Но този път плана е за съвсем друго разположение на таковата в лодката.
Ама айде да почна,че тогава ще се мечтае.
Само да кажа,че идеята да работя с дървен материал,и то чам,не излезе добра.
Е,издържа 6г,и се получиха много неща които не ми харесват.
Затова лодката ми е пак на док.
Но този път плана е за съвсем друго разположение на таковата в лодката.
Ама айде да почна,че тогава ще се мечтае.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Възстановяване на лодка
rikitikitavi Прав си колега е старая се да запълня тази липса от тук от там,ще чета точно работата с смолата както каза засмоляването и обличането с плат не ми са ясни.Ето сега това за транеца е ново носимостта му,ами как мога да разбера той колко носи. А относно опита като карах капитанското право там карахме една моторна лодка в пристанещето и съм се качвал на някой друга лодка това е опита ми хахах
Обичай морето ама си стой в кръчмата.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 300
- Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 11:15 pm
- Местоположение: Берковица,Монтана
- Обратна връзка:
Re: Възстановяване на лодка
Киро влизаш в материя която ти е малко мътна.Оптималната скорост на водоизместващите лодки се определя от числото на Фруд.
За една 6 метрова лодка тази скорост е 10-12км/час. и се постига с двигател 2-4кс. Важното е икономията.Глисираща 6м. лодка с такъв двигател ще вдигне 10-ч2км./час когато кълвач почне да чука по циментов стълб.
За една 6 метрова лодка тази скорост е 10-12км/час. и се постига с двигател 2-4кс. Важното е икономията.Глисираща 6м. лодка с такъв двигател ще вдигне 10-ч2км./час когато кълвач почне да чука по циментов стълб.
http://www.bashribar.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- ще става разбирач
- Мнения: 300
- Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 11:15 pm
- Местоположение: Берковица,Монтана
- Обратна връзка:
Re: Възстановяване на лодка
С тази лодка колегите направо са влетели в ТУИН ПИИКС.
http://www.bashribar.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Възстановяване на лодка
Да ударя едно рамо в обясненията на колегата complast, писал съм го и преди няколко години:
Имаше формула, по която се изчисляваше колко кс трябва да е оптималният двигател. В нея влизаха обороти, въртящ момент, диаметър на гребен винт, тегло, дължина, широчина и газене на лодката, тип на лодката.
Говорим за лодки, за нашите любителски лодки до 6м. Останало ми е като спомен, отпреди 30г, че за лодка водоизместваш тип, като работих в "Странджа" - Мичурин:
Колкото е дължината на лодката в метри + 2 до3до4кс още отгоре са си напълно достатъчни за морето, в зависимост от газенето и товара в нея.
При водоизместващ тип лодка се търси икономия и сигурност при движение в морето и вълната. Това ще ти покрива изискванията за бързо придвижване и изненади в морето.
Другото е разточителство.
За глисиращите лодки, там е друга бира.
Първо купуваш лодката, след това търсиш двигателя. Още по-добре е да използваш за проба двигател на колега, преди да закупиш твой двигател.
Необходимият двигател (к.с, > обороти > подбор на винта) се изчислява, след като се знае тежината на лодката, килограмите, които ще носи. И въпреки всичко, при една и съща маса на к.с, се гледа обвода на лодката.
Имаше формула, по която се изчисляваше колко кс трябва да е оптималният двигател. В нея влизаха обороти, въртящ момент, диаметър на гребен винт, тегло, дължина, широчина и газене на лодката, тип на лодката.
Говорим за лодки, за нашите любителски лодки до 6м. Останало ми е като спомен, отпреди 30г, че за лодка водоизместваш тип, като работих в "Странджа" - Мичурин:
Колкото е дължината на лодката в метри + 2 до3до4кс още отгоре са си напълно достатъчни за морето, в зависимост от газенето и товара в нея.
При водоизместващ тип лодка се търси икономия и сигурност при движение в морето и вълната. Това ще ти покрива изискванията за бързо придвижване и изненади в морето.
Другото е разточителство.
За глисиращите лодки, там е друга бира.
Първо купуваш лодката, след това търсиш двигателя. Още по-добре е да използваш за проба двигател на колега, преди да закупиш твой двигател.
Необходимият двигател (к.с, > обороти > подбор на винта) се изчислява, след като се знае тежината на лодката, килограмите, които ще носи. И въпреки всичко, при една и съща маса на к.с, се гледа обвода на лодката.
Re: Възстановяване на лодка
Колега,дай една снимка по дължина на лодката и една на кърмата отзад. Вариянта с бордови мотор ще те вкара в голям филм (ще имаш да правиш фундамент за мотора,муфа,вал линия,лагери,диафуди,охлаждания,инсталация,управление и т.н. ) Ако имаш широчина отзад на кърмата,прави един подсилен транец и слагай извънбордака.