Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаЛодка за захранка-помощ при избор
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Колеги ГЪРМЯЩИТЕ лодки идват от Русе,една от русенските едва не откъсна ръцете на д-р от Шумен.
- С.Върбанов
- учете се от него
- Мнения: 7045
- Регистриран на: Пон Яну 30, 2012 10:19 pm
- Местоположение: Стара Загора
- Обратна връзка:
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
HR-MAN написа:Колеги ГЪРМЯЩИТЕ лодки идват от Русе,една от русенските едва не откъсна ръцете на д-р от Шумен.
Кое точно гръмна в нея ? И този д-р да не е ловил с динамит вместо с царевица ?
Горчивината от лошото качество остава дълго след , като е преминало краткото удоволствие от ниската цена!
https://www.facebook.com/groups/227639040739150/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/227639040739150/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Те колегите от Русе сигурно са объркали пратката,била е за летище Сарафово.Извинявам се за неуместната шега и съжалявам за д-р,ама хора,четете инструкциите-акумолаторната батерия се зарежда на проветриво място.В противен случай се натрупва водород,моторчето дава искри от четките и.....правим фойерверки.Да не ви мързи,достатъчно е при зареждане да махнете капака,водорода е по лек и излита нагоре.Аз също съм направил няколко лодки и категорично отказвам да слагам външна букса за зареждане и не приемам рекламации при използване на евтини lead acid акумолатори.Използвайте гелови,малко по скъпи са,но ви спестяват куп главоболия.HR-MAN написа:Колеги ГЪРМЯЩИТЕ лодки идват от Русе,една от русенските едва не откъсна ръцете на д-р от Шумен.
Не си мисли,че ония работи висят по дърветата и само трябва да протегнеш врат и да ги лапнеш.
- MiTaKa™
- сериозен играч
- Мнения: 1396
- Регистриран на: Пет Фев 09, 2007 9:34 pm
- Местоположение: От СоФиЯ Бе БаТе
- Обратна връзка:
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
И сега няколко години след пускането на темата , какви за тенденцийте за качество и цена .
Кое излиза по добре да ти я направи човек , който се занимава с това или нова от рибарски магазин .
Кое излиза по добре да ти я направи човек , който се занимава с това или нова от рибарски магазин .
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Случаят е същият какъвто обясни колегата elbosi.С.Върбанов написа:HR-MAN написа:Колеги ГЪРМЯЩИТЕ лодки идват от Русе,една от русенските едва не откъсна ръцете на д-р от Шумен.
Кое точно гръмна в нея ? И този д-р да не е ловил с динамит вместо с царевица ?
Четем, ама като не пише...elbosi написа: ...четете инструкциите-акумолаторната батерия се зарежда на проветриво място.В противен случай се натрупва водород,моторчето дава искри от четките и.....правим фойерверки.Да не ви мързи,достатъчно е при зареждане да махнете капака,водорода е по лек и излита нагоре...
Русенските лодки вървяха с упътване на БГ и там пишеше точно обратното - ако ще я зареждаме да затворим капака. Не ми се търси оригиналното упътване, но не вярвам да не е преведено правилно или изпуснато.
Иначе точно комбинацията от водород и искра беше причината за Русенската бомба.
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Писаното от мен преди година все още важи. Аз съм с правена лодка и изобщо не съжалявам - старата версия на Тази .Парахода от линка го препоръчвам на хора, които имат около 1000 лв.MiTaKa™ написа:И сега няколко години след пускането на темата , какви за тенденцийте за качество и цена .
Кое излиза по добре да ти я направи човек , който се занимава с това или нова от рибарски магазин .
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Колега писал съм ти на лично за ' този параход '
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Той,китайския е труден език за превеждане.Ако говориш за лодките JABO които се продават в магазина на Родан е съвсем разбираемо-каквото е качеството на лодките такова е и на превода.Между впрочем,точно такава гръмна на езерото край Русе.Когато правя лодка,винаги слагам буксата за зареждане вътре за да се отвори капака.Има и още една причина поради която трябва да се отваря капака при всяка възможност-мотора,спиида и другата техника при работа греят и от разликата в температурите се получава конденз а знаете какво става с електрониката когато се накисне с вода.Абе с две думи който не си харесва лодката може да не спазва никакви правила като колегата който възроди темата,пък после да търси други виновни.Съжалявам за приятеля му,но техниката си е техника,не се ли отнасяш добре с нея тя си го връщаkasabinho написа:Случаят е същият какъвто обясни колегата elbosi.С.Върбанов написа:HR-MAN написа:Колеги ГЪРМЯЩИТЕ лодки идват от Русе,една от русенските едва не откъсна ръцете на д-р от Шумен.
Кое точно гръмна в нея ? И този д-р да не е ловил с динамит вместо с царевица ?
Четем, ама като не пише...elbosi написа: ...четете инструкциите-акумолаторната батерия се зарежда на проветриво място.В противен случай се натрупва водород,моторчето дава искри от четките и.....правим фойерверки.Да не ви мързи,достатъчно е при зареждане да махнете капака,водорода е по лек и излита нагоре...
Русенските лодки вървяха с упътване на БГ и там пишеше точно обратното - ако ще я зареждаме да затворим капака. Не ми се търси оригиналното упътване, но не вярвам да не е преведено правилно или изпуснато.
Иначе точно комбинацията от водород и искра беше причината за Русенската бомба.
Не си мисли,че ония работи висят по дърветата и само трябва да протегнеш врат и да ги лапнеш.
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Да уточним за другите, че водород се отделя при зареждане на оловни батерии. При литиево полимерни обаче има опасност от запалване и за това не трябва да се оставят без надзор при зареждане. Това се получава най-често, при разлика в напреженията на клетките когато зареждаме. Поради тази цел аз ползвам балансер , чрез който клетките се зареждат така, че да не се получават разлики. Колкото до отваряне на капаците след експлоатация - честно казано не познавам друг освен мен, който го прави. Хората са неинформирани, а и не съм виждал Manual/Ръководство, в което го пише. Може би търговски трик за по-бърза амортизация.
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
kasabinho написа:Да уточним за другите, че водород се отделя при зареждане на оловни батерии. При литиево полимерни обаче има опасност от запалване и за това не трябва да се оставят без надзор при зареждане. Това се получава най-често, при разлика в напреженията на клетките когато зареждаме. Поради тази цел аз ползвам балансер , чрез който клетките се зареждат така, че да не се получават разлики. Колкото до отваряне на капаците след експлоатация - честно казано не познавам друг освен мен, който го прави. Хората са неинформирани, а и не съм виждал Manual/Ръководство, в което го пише. Може би търговски трик за по-бърза амортизация.
Литий полимерките не са много препоръчителни за лодка за захранка,тъй като контролерите за тях имат cutt-off функция което значи че при падане на напрежението под 3в на клетка лодката спира на средата на езерото и трябва да вадим гумената за да я прибираме.NiMH са доста добър вариант,но в предвид на доста високата им цена за амперчас много хора ги избягват.А ръководства в нета колкото искаш,просто трябва да се поразровиш ако искаш,а и на всеки оловен акумулатор който съм купувал има една малка хартийка залепена за него и там си пише ,ама ние нали знаем всичко просто я изхвърляме.
Не си мисли,че ония работи висят по дърветата и само трябва да протегнеш врат и да ги лапнеш.
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
- не са препоръчителни за лодка със захранка, а за хеликоптери и самолети са ? След cut-off лодката остава във водата и можем да си я вземем, а при самолетите/хеликоптерите просто падат и после нищо не става от тях . За тази цел се слагат индикатори/бъзери с пищялки, които след падане на напрежение на клетка започват да викат и успяваме да си приберем лодката/самолета без да е останала във водата или се е натрошила.elbosi написа:kasabinho написа:Да уточним за другите, че водород се отделя при зареждане на оловни батерии. При литиево полимерни обаче има опасност от запалване и за това не трябва да се оставят без надзор при зареждане. Това се получава най-често, при разлика в напреженията на клетките когато зареждаме. Поради тази цел аз ползвам балансер , чрез който клетките се зареждат така, че да не се получават разлики. Колкото до отваряне на капаците след експлоатация - честно казано не познавам друг освен мен, който го прави. Хората са неинформирани, а и не съм виждал Manual/Ръководство, в което го пише. Може би търговски трик за по-бърза амортизация.
Литий полимерките не са много препоръчителни за лодка за захранка,тъй като контролерите за тях имат cutt-off функция което значи че при падане на напрежението под 3в на клетка лодката спира на средата на езерото и трябва да вадим гумената за да я прибираме.
Оловните батерии като цяло са вече почти отживелица. След време като падне още цената на LiPo няма и да си помисляме за оловни. Ще ги ползваме само за утежняване на лодката . За предимствата на литиево полимерните пред оловните няма смисъл да пишем.
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Няма спор за предимствата на литиевите акумулатори,но има неща с които трябва да се съобразяваме,ако разпъваш на 200метра едва ли ще чуеш бъзера пък и да го чуеш само ще се надяваш да го чуваш по дълго за да гребеш по малко.А хелито трудно си го представям да се пъне да вдигне оловен кутук 7 амперчаса.Предполагам,че два пакета литийполимерки ще свършат работа/единият за резерва да се вклиучва при нужда/но тогава трябва да слагаме баласт на лодката защото при вълна и вятър ще е проблемkasabinho написа:- не са препоръчителни за лодка със захранка, а за хеликоптери и самолети са ? След cut-off лодката остава във водата и можем да си я вземем, а при самолетите/хеликоптерите просто падат и после нищо не става от тях . За тази цел се слагат индикатори/бъзери с пищялки, които след падане на напрежение на клетка започват да викат и успяваме да си приберем лодката/самолета без да е останала във водата или се е натрошила.elbosi написа:kasabinho написа:Да уточним за другите, че водород се отделя при зареждане на оловни батерии. При литиево полимерни обаче има опасност от запалване и за това не трябва да се оставят без надзор при зареждане. Това се получава най-често, при разлика в напреженията на клетките когато зареждаме. Поради тази цел аз ползвам балансер , чрез който клетките се зареждат така, че да не се получават разлики. Колкото до отваряне на капаците след експлоатация - честно казано не познавам друг освен мен, който го прави. Хората са неинформирани, а и не съм виждал Manual/Ръководство, в което го пише. Може би търговски трик за по-бърза амортизация.
Литий полимерките не са много препоръчителни за лодка за захранка,тъй като контролерите за тях имат cutt-off функция което значи че при падане на напрежението под 3в на клетка лодката спира на средата на езерото и трябва да вадим гумената за да я прибираме.
Оловните батерии като цяло са вече почти отживелица. След време като падне още цената на LiPo няма и да си помисляме за оловни. Ще ги ползваме само за утежняване на лодката . За предимствата на литиево полимерните пред оловните няма смисъл да пишем.
Не си мисли,че ония работи висят по дърветата и само трябва да протегнеш врат и да ги лапнеш.
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Занимаваш се с правене на лодки, а говориш странни и нелогични неща, та направо глупости - ЛиПо-то не било препоръчително за лодка, щото лодката щяла да остане; като чуеш бъзера имало вариант да не стигне лодката до брега . Ми като го направиш некадърно ще се и къпеш.elbosi написа:но има неща с които трябва да се съобразяваме,ако разпъваш на 200метра едва ли ще чуеш бъзера пък и да го чуеш само ще се надяваш да го чуваш по дълго за да гребеш по малко
Ако си вземеш бъзер който пищи под 3.05V нормално да плуваш и да си гониш лодката. За тази цел си вземаш такъв, който след като писне лодката да измине определено/желано разстояние от теб 500м, 700м, 800м - колкото искаш. Има и бъзери, които са с настройващо напрежение. Като искаш можеш да го настроиш да пищи и под 3.5V, 3.4V, 3.3V. Въпрос на изчисления. Ако не можеш да изчислиш какъв праг на напрежението за cut-off ти трябва можеш да го разбереш и с опити.
На времето бях гледал, че има и програмируеми контролери - които имат една камара глупости - настройка на hard cut-off, soft cut-off ....., та ми се струва, че ще може да се нагласи след определено напрежение лодката да върви бавно, когато клетка достигне определено напрежение. Нормалния потребител след като забележи, че лодката върви бавно ще си зареди батерията. Варианти много стига да има някой, да ги направи.
Колкото до баласта - мисля, че това ти е последния проблем за една такава лодка.
Ако все още смяташ, че не можеш да се справиш с този толкова голям проблем за теб, че след cut-off лодката ще остане във водата ми се обади и заедно с моето инженерно образование с радост ще ти помогнем .
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Става ли ние тримата,аз,ти и твоето инженерно образувание да спрем да се заяждаме и да акаме в и без това оаканата тема.Когато успееш да докараш за около 9000мАчаса литийполимер плюс цялата съпровождаща техника с балансовата зареждачка цена под 100 лева разлика от моето захранване,може да ми се обадиш/става и на лични/за да ми помогнеш.А когато срещнеш рибар,който си връща лодката с линията заедно за да я зарежда,по добре му дай някой Еко стандарт за да си играе.Тук става дума не за някой Ролс Ройс,а за off road жипка,която трябва да е проста,здрава и надеждна,да добавя и за България-ЕВТИНА.kasabinho написа:Занимаваш се с правене на лодки, а говориш странни и нелогични неща, та направо глупости - ЛиПо-то не било препоръчително за лодка, щото лодката щяла да остане; като чуеш бъзера имало вариант да не стигне лодката до брега . Ми като го направиш некадърно ще се и къпеш.elbosi написа:но има неща с които трябва да се съобразяваме,ако разпъваш на 200метра едва ли ще чуеш бъзера пък и да го чуеш само ще се надяваш да го чуваш по дълго за да гребеш по малко
Ако си вземеш бъзер който пищи под 3.05V нормално да плуваш и да си гониш лодката. За тази цел си вземаш такъв, който след като писне лодката да измине определено/желано разстояние от теб 500м, 700м, 800м - колкото искаш. Има и бъзери, които са с настройващо напрежение. Като искаш можеш да го настроиш да пищи и под 3.5V, 3.4V, 3.3V. Въпрос на изчисления. Ако не можеш да изчислиш какъв праг на напрежението за
cut-off ти трябва можеш да го разбереш и с опити.
На времето бях гледал, че има и програмируеми контролери - които имат една камара глупости - настройка на hard cut-off, soft cut-off ....., та ми се струва, че ще може да се нагласи след определено напрежение лодката да върви бавно, когато клетка достигне определено напрежение. Нормалния потребител след като забележи, че лодката върви бавно ще си зареди батерията. Варианти много стига да има някой, да ги направи.
Колкото до баласта - мисля, че това ти е последния проблем за една такава лодка.
Ако все още смяташ, че не можеш да се справиш с този толкова голям проблем за теб, че след cut-off лодката ще остане във водата ми се обади и заедно с моето инженерно образование с радост ще ти помогнем .
П.П. Имам един бъзер на Граупнер,за който дадох доста пари,ама мога да ти го подаря,сработва когато си поиска ама ти си инженер и ще си го поправиш.
П.П.П.Забравих да спомена,че двигателите които ползвам и харчат при товар около3 ампера с ама много прилична скорост за 8 килограмова лодка,нещо не харесват 3те клетки.Така че ако ще се обаждаш,помисли и за подобно задвижване на цена около 30 лева.
И една молба,тъй като виждам че си напред с материала,моля,кажи ми кой голям производител на лодки за захранка ползва литий полимер,за да се запозная с новостите.
Не си мисли,че ония работи висят по дърветата и само трябва да протегнеш врат и да ги лапнеш.
Re: Лодка за захранка-помощ при избор
Хаха, по гръб не падаш. Както виждаш темата си беше ок, докато ти не започна да пишеш глупости.
Жив и здрав, не се заяждам.
Успех с продажбите на лодките .
Жив и здрав, не се заяждам.
Успех с продажбите на лодките .