Въпрос за глисаж.

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Шморхи »

Прочети последните три коментара под темата....
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Аватар
Вехтия
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 134
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 10:35 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Вехтия »

bokser написа:Баси! Тоя дали глисира? :roll:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=bYhmxhVdbYw
Тутакси ще ти кажа, в началото - да. После използва тъй нареченото "помпане". Подаване на газ на импулси, като едновременно с това тласка и с цяло тяло, при което се получва засилващ се резонансен момент от водната повърхост с нарастваща амлитуда. като краен ефект от това идва вдигането на лодката само върху петата на двигателя с гребния винт.
Обърни внимание на конструкцията и размерите на коритото - това е олекотена чисто спотрна конструкция - нещо като "рали-автомобил", изпразнен от излишно оборудване, много лек, съчетано с огромен за тези размери двигател ! Това чи е чиста "гъзария", невъзможна за изпълнение със плавателните съдове на нашего брата. А и не е нужно.
Чисто фактологически - когато корпусът не докосва водната повърхност - глисирането като процес липсва. Тъй като липсва неговата основна компонента - хидродинамичното налягане, образувано от водният поток върху дънната повърхост на лодката.
Остава единствено реактивният поток от пропелера.

А пък глисирането с такъв огромен ъгъл на атака - няма да ти казвам за какъв разход на гориво става въпрос!! Това е еквивалент на пиленето на гуми на място при моторджиите - се едно да изливаш бензина на асфалта.
Да обобщя - смисълът на глисиращите лодки е да се постигне висока ефективност на придвижване с минимално съпротивление и разход на гориво при висока скорост.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тедо »

bokser написа:Баси! Тоя дали глисира? :roll:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=bYhmxhVdbYw
глисира разбира се... Обаче нарочно е надигнал двигателя и за това така му се "вири" лодката... Което е много опасно (виж на 2:52) за една бройка да се захлупят...

Ако имаш желание, може да си купиш такава лодка - води се "speed cat boat" и не е много скъпа... ще ти трябва и мотор 25 или 40кс със спортен винт.
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тедо »

ето още едно видео с подобни лодки... Дали излизат на плажа :)
http://youtu.be/Y6Wpe4CRUlM

А при неправилен наклон (вдигнат мотор) всяка лодка се "вирва" и може да се захлупи при пълна газ...
Изображение
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

Здравейте.От миналата година се запалих по риболова от лодка . Та купих си едно старо 4.5м. ГДРеиско корито с остатъци от вартбургов мотор.Ремонтирах го основно и коритото и мотора.След тестове установих че вартбурга е мотор за скучаещи маистори богаташи .Веднага го изхвърлих и монтирах 1.7D от опел.Сега лодката върви с 46км/ч и харчи 10л./ч. до тук добре ма качих двама младежи с общо тегло 250кг.+85кг.моя милост +50л. нафталин и така обурудвано коритото не пожела да излезе на глисж. Та въпроса ми е следния , как да накарам гемията да излезе на глисаж. Имам идея да сложа две перки (хоризонтални) на кормилото (кормило викам на едно квадратно жилязо дето кара лодката да завива когато въртя волана) дали мисля в правилна посока и ако е така колко големи да са перките дали мястото което съм намислил е удачно :shock:
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

Тодор Василев написа:Здравейте.От миналата година се запалих по риболова от лодка . ...... качих двама младежи с общо тегло 250кг.+85кг.моя милост +50л. нафталин и така обурудвано коритото не пожела да излезе на глисж. Та въпроса ми е следния , как да накарам гемията да излезе на глисаж ? ....
Трябва ти винт с по-малка стъпка и по-голям диаметър. :wink:
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
pezz
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 281
Регистриран на: Чет Сеп 30, 2010 9:29 pm
Местоположение: гр.Твърдица

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от pezz »

А това http://www.morskimagazin.com/index.php? ... &view=1797 дали върши някаква работа?Помага ли при излизане на глисаж?
ЗА ДОБРИЯ ШОФЬОР ЛОША КОЛА НЯМА
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

promarine написа:
Тодор Василев написа:Здравейте.От миналата година се запалих по риболова от лодка . ...... качих двама младежи с общо тегло 250кг.+85кг.моя милост +50л. нафталин и така обурудвано коритото не пожела да излезе на глисж. Та въпроса ми е следния , как да накарам гемията да излезе на глисаж ? ....
Трябва ти винт с по-малка стъпка и по-голям диаметър. :wink:
Би ли ми обяснил по подробно (като на дете идиот).
Аватар
piars
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 171
Регистриран на: Пон Юни 22, 2009 8:29 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от piars »

pezz написа:А това http://www.morskimagazin.com/index.php? ... &view=1797 дали върши някаква работа?Помага ли при излизане на глисаж?
Когато малко не ти достига да глисираш помага,помага и по-бързо да излезеш на глисаж,но до колкото съм чел мнения на други колеги намалява с 2-3км. максималната скорост и малко вдига разхода.
че ми кае он на мене ТИ кога яз сам ВИЕ!!!
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

Тодор Василев написа: Трябва ти винт с по-малка стъпка и по-голям диаметър. :wink:
Би ли ми обяснил по подробно (като на дете идиот).[/quote]

Винтовете имат три основни параметъра - брой витла, диаметър и стъпка. Най-често се използват 3-витлови винтове но има и такива с две или с четири лопатки. Външния диаметър на винта предполагам ти е ясен. Стъпката на винта, това е разстоянието, което винта би изминал за един оборот при липса на преплъзване (в среда като желе например).
Колкото е по-голям диаметъра на винта и колкото е по-голяма стъпката, толкова по-бързо би се движила лодката, но толкова по-голяма мощност се изисква от двигателя.
В твоя случай, когато лодката ти не е много натоварена, твоя винт е подходящ, двигателя успява да достигне максималните си обороти и да работи на пълна мощност. Натовариш ли повечко лодката, трябва "да превключиш на по-ниска предавка", за да има двигателя достатъчно мощност. За тази цел ти трябва винт с по-малка стъпка, но по-голям диаметър.
Винта с по-малка стъпка не може да развие толкова висока максимална скорост с лека лодка и мощен двигател, но при тежка лодка или двигателя не може да достигне максималните обороти, защото се товари много или винта се преплъзва и "буксува". В този случай е необходим винт с по-голям диаметър (и съответно по-малко преплъзване).
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

promarine написа:
Тодор Василев написа: Трябва ти винт с по-малка стъпка и по-голям диаметър. :wink:
Би ли ми обяснил по подробно (като на дете идиот).[/quote.
В твоя случай, когато лодката ти не е много натоварена, твоя винт е подходящ, двигателя успява да достигне максималните си обороти и да работи на пълна мощност. Натовариш ли повечко лодката, трябва "да превключиш на по-ниска предавка", за да има двигателя достатъчно мощност. За тази цел ти трябва винт с по-малка стъпка, но по-голям диаметър.
Винта с по-малка стъпка не може да развие толкова висока максимална скорост с лека лодка и мощен двигател, но при тежка лодка или двигателя не може да достигне максималните обороти, защото се товари много или винта се преплъзва и "буксува". В този случай е необходим винт с по-голям диаметър (и съответно по-малко преплъзване).

Всичко което си написал явно е вярно :shock: Обаче не разбрах дали лодката ми (винта ) боксува или мотора няма достатъчно сила . При тая конфигурация по голям винт няма къде да сложа (още по трудно е да намеря) :roll:
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

Тодор Василев написа:
Всичко което си написал явно е вярно :shock: Обаче не разбрах дали лодката ми (винта ) боксува или мотора няма достатъчно сила . При тая конфигурация по голям винт няма къде да сложа (още по трудно е да намеря) :roll:
Двигателя 1,7Д от Опел трябва да е поне 70-80 кончета, така че не може да няма достатъчно мощност. Въпроса е в останалата конфигурация - форма на дъното, подбор на винта, разпределение на тежестта в лодката.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Шморхи »

1.7d ако е атмосферен е 57 к.с.
1.7тд(турбо) - 82 к.с.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

Шморхи написа:1.7d ако е атмосферен е 57 к.с.
1.7тд(турбо) - 82 к.с.
И 50 коня да е, пак е достатъчно за да може да глисира с 4-5 човека на борда.
Явно проблема не е в мощността на мотора.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

Когато се случи това с неизлизането на глисаж гемията се движеше около 22км/ч и вълната която се вдигаше след минаването и , беше значително по висока от обикновено .Имах чуство че лодката се опитва да потъне не да изплува :shock: Обикновено излиза на глисаж при скорост доста по ниска от 20км/ч.
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”