Въпрос за глисаж.

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

Тодор Василев написа:Когато се случи това с неизлизането на глисаж гемията се движеше около 22км/ч и вълната която се вдигаше след минаването и , беше значително по висока от обикновено .Имах чуство че лодката се опитва да потъне не да изплува :shock: Обикновено излиза на глисаж при скорост доста по ниска от 20км/ч.
Как бяха разпределени хората в лодката? Ако центъра на тежестта е прекалено изместен към носовата част или обратно към кърмата, лодката по-трудно глисира отколкото когато е в центъра. Колкото по-натоварена е лодката толкова по-голяма скорост е нужна за да излезе на глисаж и вълната, която остава зад себе си е по-голяма. Влияние оказва и наклона на двигателя. Ако си със Z-колона и имаш възможност да регулираш трима, можеш донякъде да компенсираш неправилното разпределение на тежестта в лодката.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

promarine написа:
Тодор Василев написа:Когато се случи това с неизлизането на глисаж гемията се движеше около 22км/ч и вълната която се вдигаше след минаването и , беше значително по висока от обикновено .Имах чуство че лодката се опитва да потъне не да изплува :shock: Обикновено излиза на глисаж при скорост доста по ниска от 20км/ч.
Как бяха разпределени хората в лодката? Ако центъра на тежестта е прекалено изместен към носовата част или обратно към кърмата, лодката по-трудно глисира отколкото когато е в центъра. Колкото по-натоварена е лодката толкова по-голяма скорост е нужна за да излезе на глисаж и вълната, която остава зад себе си е по-голяма. Влияние оказва и наклона на двигателя. Ако си със Z-колона и имаш възможност да регулираш трима, можеш донякъде да компенсираш неправилното разпределение на тежестта в лодката.
Двигателя е горе долу по средата на лодката , ъгъла на витлото не може да се променя. Двамата пасажери ги местих и отпред и отзад ефекта беше нулев.Коритото е Стар ГДР еиски скутер (оригинално е с един варентбург мотор) витлото е чистоново оригинално за лодката. Характеристиките на оригиналния и мотора дето съм сложил са сходни (обороти ,въртящ момент и коне) дизела е 30 кила по тежък но пък харчи 5пъти по малко гориво и е само 4-5км/ч по бавен.
Пак да питам ако сложа перки успоредни на дъното на лодката няма ли да улесня излизането на глисаж :roll:
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

Тодор Василев написа: Двигателя е горе долу по средата на лодката, ...
Пак да питам ако сложа перки успоредни на дъното на лодката няма ли да улесня излизането на глисаж :roll:
Според мен дизеловия двигател има по-ниски максимални обороти от двутактовия двигател на варбурга. Това значи, че винта не може да достигне същите обороти и съответно същата максимална скорост. Тъй като дизела би трябвало да има по-голям въртящ момент, вариантите са два:
1.По лесния - просто слагане на винт с по-голям диаметър.
2.Добавяне на редуктор, с по-високо предавателно число към винта.
Относно крилата, доколкото разбрах лодката не е със Z-колона, така че къде смяташ, че могат да се монтират? (ако имаш предвид крила от този тип: http://www.plodex.eu/accessories.html#hydrofoils). Крилата помагат за по-бързото излизане на глисаж, но в повечето случай снижават леко максималната скорост.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

promarine написа:
Тодор Василев написа: Двигателя е горе долу по средата на лодката, ...
Пак да питам ако сложа перки успоредни на дъното на лодката няма ли да улесня излизането на глисаж :roll:
Според мен дизеловия двигател има по-ниски максимални обороти от двутактовия двигател на варбурга. Това значи, че винта не може да достигне същите обороти и съответно същата максимална скорост. Тъй като дизела би трябвало да има по-голям въртящ момент, вариантите са два:
1.По лесния - просто слагане на винт с по-голям диаметър.
2.Добавяне на редуктор, с по-високо предавателно число към винта.
Относно крилата, доколкото разбрах лодката не е със Z-колона, така че къде смяташ, че могат да се монтират? (ако имаш предвид крила от този тип: http://www.plodex.eu/accessories.html#hydrofoils). Крилата помагат за по-бързото излизане на глисаж, но в повечето случай снижават леко максималната скорост.
Учудващо и за мене двата двигатела са почти сходни като обороти и въртящ момент :shock: Вартбурга има двигатели от 40 до 65 коня през 2-3 коня ако предположиме че моя е бил 60 коня кото значи че е имал 100н/м и максимални обороти 6000 (които не може да достигне щото въртящия момент е почнал да пада при 5000 оборота) дизеловия двигател има е 57 коня при 5400 оборота и пак около 105 н/м. Така че двигателите са горе долу еднакви. Нямам Z колона и мисля крилата да ги направя на кормилото само дето не знам колко голям да е триъгълника .Също така не знам кое е по добре да са по близко до дъното на лодката или по далече :shock:
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от КИРО »

Варбурга е 2Т мотор,има доста по-големи обороти.5500 - 6500.
Не виждам как дизела ще ти ги даде такива.
Карал съм подобен скутер с два такива мотора Варгбург.
И с два винта.10л за 10мин ги гълташе,но и прехода си беше мамата.
При това дължината му беше малко над 4м,но беше направен за
дърпане на скиори,както и да е.
Това което искаш да направиш,да сложиш винтовете на
перата на руля,направо го забрави.
Както Промарин ти писа,проблема вече ти е във винта.
За дизел ти трябва по-голяма перка с по-голям ъгъл на атака на водата.
Мощност имаш предостатъчна.
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

КИРО написа:Варбурга е 2Т мотор,има доста по-големи обороти.5500 - 6500.
Не виждам как дизела ще ти ги даде такива.
Карал съм подобен скутер с два такива мотора Варгбург.
И с два винта.10л за 10мин ги гълташе,но и прехода си беше мамата.
При това дължината му беше малко над 4м,но беше направен за
дърпане на скиори,както и да е.

Както Промарин ти писа,проблема вече ти е във винта.
За дизел ти трябва по-голяма перка с по-голям ъгъл на атака на водата.
Мощност имаш предостатъчна.
Вартбурга заводски трудно подминава 6000 оборота(имам в предвид монтиран на кола) на моита лодка със същия винт едвам стигаше 5700 оборота (премерени с точност ) дизеловия мотор пак с тоя винт (пак премерено с точност) достига 5450оборота (пак премерено) ако 250 оборота на винта са причина за по голям винт :? по лесно ще накарам дизела да върти още 300 оборота отколкото да сложа друг винт :roll Освен ако няма винт които да ми пасне на оригиналната ос.
КИРО написа:Това което искаш да направиш,да сложиш винтовете на
перата на руля,направо го забрави.

Какво имаш в предвид ВИНТОВЕ :shock: (обясни ми щото съм пълен ламер и лодкарските термини са ми неясни)
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от КИРО »

Тодор Василев написа:Здравейте.......... Имам идея да сложа две перки (хоризонтални) на кормилото (кормило викам на едно квадратно жилязо дето кара лодката да завива когато въртя волана) дали мисля в правилна посока и ако е така колко големи да са перките дали мястото което съм намислил е удачно :shock:
Извинявай,малко бързо съм прочел първото ти мнение.
Помислих че искаш пропелери(перки) да сложиш на руля(кормилото де). :D
Перка = винт = пропелер - зависи кой как говори де.
Измери диаметъра на пропелера,и диаметъра на оста - имам някой друг пропелер.
И колко ти е дебелината на основата,между предната и задната част на винта.
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

КИРО написа:
Тодор Василев написа:Здравейте.......... Имам идея да сложа две перки (хоризонтални) на кормилото (кормило викам на едно квадратно жилязо дето кара лодката да завива когато въртя волана) дали мисля в правилна посока и ако е така колко големи да са перките дали мястото което съм намислил е удачно :shock:
Извинявай,малко бързо съм прочел първото ти мнение.
Помислих че искаш пропелери(перки) да сложиш на руля(кормилото де). :D
Перка = винт = пропелер - зависи кой как говори де.
Измери диаметъра на пропелера,и диаметъра на оста - имам някой друг пропелер.
И колко ти е дебелината на основата,между предната и задната част на винта.
Не мога да сколасам да сваля винта и да го премеря .Какво мислиш за крилцата дето мисля да ги направя на кормилото .
Аватар
marinco
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 219
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 8:28 pm
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от marinco »

Тодор Василев написа:
КИРО написа:
Тодор Василев написа:Здравейте.......... Имам идея да сложа две перки (хоризонтални) на кормилото (кормило викам на едно квадратно жилязо дето кара лодката да завива когато въртя волана) дали мисля в правилна посока и ако е така колко големи да са перките дали мястото което съм намислил е удачно :shock:
Извинявай,малко бързо съм прочел първото ти мнение.
Помислих че искаш пропелери(перки) да сложиш на руля(кормилото де). :D
Перка = винт = пропелер - зависи кой как говори де.
Измери диаметъра на пропелера,и диаметъра на оста - имам някой друг пропелер.
И колко ти е дебелината на основата,между предната и задната част на винта.
Не мога да сколасам да сваля винта и да го премеря .Какво мислиш за крилцата дето мисля да ги направя на кормилото .
А бе Тодоре, защо не си направиш труда да снимаш лодката отвън и отвътре/особенно винта/ и да стане ясно и на нас и на теб за какво иде реч. Стига си се напъвал перки, та перки. Колегите пет пъти ти обясняват за винта, ти пак перки. И как точно го охлаждаш тоя двигател и манифолдовете.
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

marinco написа: А бе Тодоре, защо не си направиш труда да снимаш лодката отвън и отвътре/особенно винта/ и да стане ясно и на нас и на теб за какво иде реч. Стига си се напъвал перки, та перки. Колегите пет пъти ти обясняват за винта, ти пак перки. И как точно го охлаждаш тоя двигател и манифолдовете.
:lol: Без нерви колега ще снимам и лодката и винта и канчето дето поливам с него колекторите :lol: Но за тази цел са ми нужни няколко свободни часа(дето ги нямам ) да извадя лодката и цялата екипировка дето е в нея иначе няма да ми станат Ясни снимките :lol:
Аватар
Вехтия
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 134
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 10:35 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Вехтия »

Доколкото зацепих, от прехвърлрните набързо мнения, зорлията иска да си монтира т. нар. "антикавитазионни пластини. Някъде преди бях споменал за тях. Но ако ги монтираш на РУЛЯ - забрави за него!
Водният поток оказва значително натоварване на тези плоскости и просто ще ти изкриви оста на "кормилото" , а даже можеш и да состанеш без него.
Въпросните устроиства се монтират на ТРАНЕЦА. Деъстват на принципа на вертикалният стабилизатор пи самолетите. И задължително ти трябват регулируеми такива, за да можеш да "напипаш" нужните ти режими - лека лодка, с малко товар или с максимален.
а и не на последно място - глисирането и неговата възможност са пряко зависими от формата на дъното и максимално допустимият товар за този режим. който няма как да откриеш, ако нямаш оригиналните документи на съда.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
коко келеша
новобранец
новобранец
Мнения: 6
Регистриран на: Съб Апр 21, 2012 5:51 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от коко келеша »

Транцевите плочи наистина може и да помогнат. Естествено е по-добре да са регулируеми. Някъде по старите "Катера и яхти" имаше и вариант с плочи на руля, но оста му минаваше през хелмпорт. Ако руля е окачен на транеца, наистина можеш да останеш без него.
Аватар
Вехтия
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 134
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 10:35 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Вехтия »

Най-удачно, според мен, е транцеви плочи с няколко предварително подбрани позиции, които се фиксират от перфорирана секторна пластина, или назъбена рейка със фиксиращ зъб - бързо превключваш при промяна на режима и товара.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

Ето снимки наи на края. Това на първата снимка е кормилото което влиза през дъното на лодката.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тодор Василев
новобранец
новобранец
Мнения: 90
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Тодор Василев »

А това е дупката през която влиза кормилото :shock:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”