Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаВъпрос за глисаж.
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Въпрос за глисаж.
Прочети последните три коментара под темата....
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Въпрос за глисаж.
Тутакси ще ти кажа, в началото - да. После използва тъй нареченото "помпане". Подаване на газ на импулси, като едновременно с това тласка и с цяло тяло, при което се получва засилващ се резонансен момент от водната повърхост с нарастваща амлитуда. като краен ефект от това идва вдигането на лодката само върху петата на двигателя с гребния винт.bokser написа:Баси! Тоя дали глисира?
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=bYhmxhVdbYw
Обърни внимание на конструкцията и размерите на коритото - това е олекотена чисто спотрна конструкция - нещо като "рали-автомобил", изпразнен от излишно оборудване, много лек, съчетано с огромен за тези размери двигател ! Това чи е чиста "гъзария", невъзможна за изпълнение със плавателните съдове на нашего брата. А и не е нужно.
Чисто фактологически - когато корпусът не докосва водната повърхност - глисирането като процес липсва. Тъй като липсва неговата основна компонента - хидродинамичното налягане, образувано от водният поток върху дънната повърхост на лодката.
Остава единствено реактивният поток от пропелера.
А пък глисирането с такъв огромен ъгъл на атака - няма да ти казвам за какъв разход на гориво става въпрос!! Това е еквивалент на пиленето на гуми на място при моторджиите - се едно да изливаш бензина на асфалта.
Да обобщя - смисълът на глисиращите лодки е да се постигне висока ефективност на придвижване с минимално съпротивление и разход на гориво при висока скорост.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
глисира разбира се... Обаче нарочно е надигнал двигателя и за това така му се "вири" лодката... Което е много опасно (виж на 2:52) за една бройка да се захлупят...bokser написа:Баси! Тоя дали глисира?
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=bYhmxhVdbYw
Ако имаш желание, може да си купиш такава лодка - води се "speed cat boat" и не е много скъпа... ще ти трябва и мотор 25 или 40кс със спортен винт.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
ето още едно видео с подобни лодки... Дали излизат на плажа
http://youtu.be/Y6Wpe4CRUlM
А при неправилен наклон (вдигнат мотор) всяка лодка се "вирва" и може да се захлупи при пълна газ...
http://youtu.be/Y6Wpe4CRUlM
А при неправилен наклон (вдигнат мотор) всяка лодка се "вирва" и може да се захлупи при пълна газ...
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Здравейте.От миналата година се запалих по риболова от лодка . Та купих си едно старо 4.5м. ГДРеиско корито с остатъци от вартбургов мотор.Ремонтирах го основно и коритото и мотора.След тестове установих че вартбурга е мотор за скучаещи маистори богаташи .Веднага го изхвърлих и монтирах 1.7D от опел.Сега лодката върви с 46км/ч и харчи 10л./ч. до тук добре ма качих двама младежи с общо тегло 250кг.+85кг.моя милост +50л. нафталин и така обурудвано коритото не пожела да излезе на глисж. Та въпроса ми е следния , как да накарам гемията да излезе на глисаж. Имам идея да сложа две перки (хоризонтални) на кормилото (кормило викам на едно квадратно жилязо дето кара лодката да завива когато въртя волана) дали мисля в правилна посока и ако е така колко големи да са перките дали мястото което съм намислил е удачно
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
Трябва ти винт с по-малка стъпка и по-голям диаметър.Тодор Василев написа:Здравейте.От миналата година се запалих по риболова от лодка . ...... качих двама младежи с общо тегло 250кг.+85кг.моя милост +50л. нафталин и така обурудвано коритото не пожела да излезе на глисж. Та въпроса ми е следния , как да накарам гемията да излезе на глисаж ? ....
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
- pezz
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Чет Сеп 30, 2010 9:29 pm
- Местоположение: гр.Твърдица
Re: Въпрос за глисаж.
А това http://www.morskimagazin.com/index.php? ... &view=1797 дали върши някаква работа?Помага ли при излизане на глисаж?
ЗА ДОБРИЯ ШОФЬОР ЛОША КОЛА НЯМА
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Би ли ми обяснил по подробно (като на дете идиот).promarine написа:Трябва ти винт с по-малка стъпка и по-голям диаметър.Тодор Василев написа:Здравейте.От миналата година се запалих по риболова от лодка . ...... качих двама младежи с общо тегло 250кг.+85кг.моя милост +50л. нафталин и така обурудвано коритото не пожела да излезе на глисж. Та въпроса ми е следния , как да накарам гемията да излезе на глисаж ? ....
- piars
- научил се да хвърля
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон Юни 22, 2009 8:29 pm
- Местоположение: София
Re: Въпрос за глисаж.
Когато малко не ти достига да глисираш помага,помага и по-бързо да излезеш на глисаж,но до колкото съм чел мнения на други колеги намалява с 2-3км. максималната скорост и малко вдига разхода.pezz написа:А това http://www.morskimagazin.com/index.php? ... &view=1797 дали върши някаква работа?Помага ли при излизане на глисаж?
че ми кае он на мене ТИ кога яз сам ВИЕ!!!
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
Би ли ми обяснил по подробно (като на дете идиот).[/quote]Тодор Василев написа: Трябва ти винт с по-малка стъпка и по-голям диаметър.
Винтовете имат три основни параметъра - брой витла, диаметър и стъпка. Най-често се използват 3-витлови винтове но има и такива с две или с четири лопатки. Външния диаметър на винта предполагам ти е ясен. Стъпката на винта, това е разстоянието, което винта би изминал за един оборот при липса на преплъзване (в среда като желе например).
Колкото е по-голям диаметъра на винта и колкото е по-голяма стъпката, толкова по-бързо би се движила лодката, но толкова по-голяма мощност се изисква от двигателя.
В твоя случай, когато лодката ти не е много натоварена, твоя винт е подходящ, двигателя успява да достигне максималните си обороти и да работи на пълна мощност. Натовариш ли повечко лодката, трябва "да превключиш на по-ниска предавка", за да има двигателя достатъчно мощност. За тази цел ти трябва винт с по-малка стъпка, но по-голям диаметър.
Винта с по-малка стъпка не може да развие толкова висока максимална скорост с лека лодка и мощен двигател, но при тежка лодка или двигателя не може да достигне максималните обороти, защото се товари много или винта се преплъзва и "буксува". В този случай е необходим винт с по-голям диаметър (и съответно по-малко преплъзване).
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
promarine написа:Би ли ми обяснил по подробно (като на дете идиот).[/quote.Тодор Василев написа: Трябва ти винт с по-малка стъпка и по-голям диаметър.
В твоя случай, когато лодката ти не е много натоварена, твоя винт е подходящ, двигателя успява да достигне максималните си обороти и да работи на пълна мощност. Натовариш ли повечко лодката, трябва "да превключиш на по-ниска предавка", за да има двигателя достатъчно мощност. За тази цел ти трябва винт с по-малка стъпка, но по-голям диаметър.
Винта с по-малка стъпка не може да развие толкова висока максимална скорост с лека лодка и мощен двигател, но при тежка лодка или двигателя не може да достигне максималните обороти, защото се товари много или винта се преплъзва и "буксува". В този случай е необходим винт с по-голям диаметър (и съответно по-малко преплъзване).
Всичко което си написал явно е вярно Обаче не разбрах дали лодката ми (винта ) боксува или мотора няма достатъчно сила . При тая конфигурация по голям винт няма къде да сложа (още по трудно е да намеря)
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
Двигателя 1,7Д от Опел трябва да е поне 70-80 кончета, така че не може да няма достатъчно мощност. Въпроса е в останалата конфигурация - форма на дъното, подбор на винта, разпределение на тежестта в лодката.Тодор Василев написа:
Всичко което си написал явно е вярно Обаче не разбрах дали лодката ми (винта ) боксува или мотора няма достатъчно сила . При тая конфигурация по голям винт няма къде да сложа (още по трудно е да намеря)
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Въпрос за глисаж.
1.7d ако е атмосферен е 57 к.с.
1.7тд(турбо) - 82 к.с.
1.7тд(турбо) - 82 к.с.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
И 50 коня да е, пак е достатъчно за да може да глисира с 4-5 човека на борда.Шморхи написа:1.7d ако е атмосферен е 57 к.с.
1.7тд(турбо) - 82 к.с.
Явно проблема не е в мощността на мотора.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Когато се случи това с неизлизането на глисаж гемията се движеше около 22км/ч и вълната която се вдигаше след минаването и , беше значително по висока от обикновено .Имах чуство че лодката се опитва да потъне не да изплува Обикновено излиза на глисаж при скорост доста по ниска от 20км/ч.