Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаЗазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
-
- новобранец
- Мнения: 50
- Регистриран на: Пет Авг 07, 2009 1:05 pm
- Местоположение: Варна
Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Колеги след приключване на риболовния сезон или по други причини,налага ли се зазимяване на извънбордов двигател 4 тактов когато няма да се ползва повече от месец-два до три? И какво точно трябва да му се прави като профилактика?
Също като дойде време да се вади за следващия сезон какво трябва да му се смени за да си продължи да работи като часовниче?
Също като дойде време да се вади за следващия сезон какво трябва да му се смени за да си продължи да работи като часовниче?
Или си намери начин,или сам си го създай.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 509
- Регистриран на: Вто Дек 11, 2007 10:56 am
- Местоположение: kazanlak
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Та сезона едва сега започва колега,не го зазимявай.Сега е сезона на бялата риба,на костура ,на щуката.Колкото по студено става, толкова по добре.
И падащата звезда е била изгряваща .
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
"по книга" трябва да му смениш маслото, да капнеш по малко масло в цилиндрите и да дръпнеш 1-2 пъти без да пали... също така се източва бензина от втрадения резервоар или се оставя да работи на място докато го изгори...
Ако го ползваш веднъж в месеца и не го съхраняваш при отрицателни темп., може и да не се зазимява
Ако го ползваш веднъж в месеца и не го съхраняваш при отрицателни темп., може и да не се зазимява
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Колегата е решил да го зазими така, че по скоро има нужда от съвет за това а не от хитроумни съвети. Не съм "голям спец" но ето малко съвети :
- Прави се промивка на охлаждащата система - за целта има специални накрайници които се монтират на ботуша за да се подаде вода под налягане. Ако не разполагаш с това просто остави ДВГ-то да поработи 10 мин. в чиста сладка вода в достатъчно голям съд - бидон или варел .
- Смазване на цилиндрите - Демонтираш свещите и впръскваш със спринцовка малко двигателно масло около (15мл) директно в цилиндъра. След ,което превърташ буталата няколко пъти за да се разнесе маслото и да образува филм който няма да позволи евентуална корозия ако двигателя се съхранява в по - влажна среда. Монтираш свещите. Хермитизираш смукателния колектор на двигателя - за да ограничиш достъпа на външна влага до вътрешноста на мотора - аз например използвам стреч фолио.
Ако го съхраняваш на сухо и топло място няма да имаш никакви проблеми дори и след 2 години покой. Естествено понеже разбирам че си с 4 тактов - обърни внимание как трябва да стои правилно мотора така, че маслото да си остане в картера.
- Прави се промивка на охлаждащата система - за целта има специални накрайници които се монтират на ботуша за да се подаде вода под налягане. Ако не разполагаш с това просто остави ДВГ-то да поработи 10 мин. в чиста сладка вода в достатъчно голям съд - бидон или варел .
- Смазване на цилиндрите - Демонтираш свещите и впръскваш със спринцовка малко двигателно масло около (15мл) директно в цилиндъра. След ,което превърташ буталата няколко пъти за да се разнесе маслото и да образува филм който няма да позволи евентуална корозия ако двигателя се съхранява в по - влажна среда. Монтираш свещите. Хермитизираш смукателния колектор на двигателя - за да ограничиш достъпа на външна влага до вътрешноста на мотора - аз например използвам стреч фолио.
Ако го съхраняваш на сухо и топло място няма да имаш никакви проблеми дори и след 2 години покой. Естествено понеже разбирам че си с 4 тактов - обърни внимание как трябва да стои правилно мотора така, че маслото да си остане в картера.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
4Т най-добре да стои прав... ако нямаш стойка, го подпри в някой ъгъл... Легнал е допустимо за няколко часа при транспортиране, но за постоянно не е добре.
Ако е каран в язовир, за какво да го промива?
Ако пък се ползва в морето, трябва да се промива по-честичко - не само веднъж при зазимяването...
Ако е каран в язовир, за какво да го промива?
Ако пък се ползва в морето, трябва да се промива по-честичко - не само веднъж при зазимяването...
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Някой да е чул да се зазимяват хилядите коли по автокъщите , киснещи от години там ?
Според мен една смяна на двигателното масло напролет е напълно достатъчна грижа. За маниаците : въртиш пропелера /перката/ докато усетиш съпротивление, това означава че клапаните са затворени и влага няма да влезе в цилиндъра, валидно е за едноцилиндрови 4Т бръмчалки, така практикувам аз. Останалото са алабалистики на сервизите, докарващи си допълнителни сезонни доходи и авторитет /тежест/ на професията.
Според мен една смяна на двигателното масло напролет е напълно достатъчна грижа. За маниаците : въртиш пропелера /перката/ докато усетиш съпротивление, това означава че клапаните са затворени и влага няма да влезе в цилиндъра, валидно е за едноцилиндрови 4Т бръмчалки, така практикувам аз. Останалото са алабалистики на сервизите, докарващи си допълнителни сезонни доходи и авторитет /тежест/ на професията.
На платено не одим !
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
да, ама не - маслото се сменя преди, а не след зимуването...
Старото масло съдържа 200 различни химически вещества продукт на горенето в цилиндрите и затова трябва да се съхранява с чисто масло...
да не забравяме - трябва да се сменя и маслото в редуктора!
Старото масло съдържа 200 различни химически вещества продукт на горенето в цилиндрите и затова трябва да се съхранява с чисто масло...
да не забравяме - трябва да се сменя и маслото в редуктора!
-
- новобранец
- Мнения: 50
- Регистриран на: Пет Авг 07, 2009 1:05 pm
- Местоположение: Варна
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Благодаря колеги за съветите
Или си намери начин,или сам си го създай.
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Да добавя за маслото в редуктора-торпедото - налива се отдолу на горе с помоща на спринцовка и е специално - скъпо е но обикновено се слагат около 150/200 гр. При източване на старото масло се следи за наличие на вода - ако има - семеринга на вала за смяна. Препоръчителна смяна на всеки сезон за да няма после - амииии кво станаааа.
И още нещо - колите по авто морго къщите изобщо не са критерий за добра техническа поддръжка. Там са поизлъскани само за да се продадат а най често след покупката се открива - ЧУДЕСНОТО ТЕХНИЧЕСКО НЕИЗПРАВИЕ
И още нещо - колите по авто морго къщите изобщо не са критерий за добра техническа поддръжка. Там са поизлъскани само за да се продадат а най често след покупката се открива - ЧУДЕСНОТО ТЕХНИЧЕСКО НЕИЗПРАВИЕ
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 233
- Регистриран на: Сря Мар 01, 2006 6:15 pm
- Местоположение: Добрич - 43˚34'25" N, 27˚49'43" E
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Колега, това ли са тези накрайници ?lefera1 написа:...Не съм "голям спец" но ето малко съвети :
- Прави се промивка на охлаждащата система - за целта има специални накрайници които се монтират на ботуша за да се подаде вода под налягане. ........
Ако са това, как се работи с тях? Интересува ме последователността в действията, примерно: първо пускаш водата, след това палиш мотора и т.н. А ако някой има снимка с монтиран накрайник на мотора, нека си направи труда да я пусне, защото ме е страх да не пре..а мотора.
!!! Едно е да си ПРОСТОСМЪРТЕН,а съвсем различно е да си ПРОСТ и СМЪРТЕН ...... но някои така и не го разбраха !!!
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Задължително първо пускаш водата, после стартираш двигателя. Гледай да легнат хубаво, а ако може да се вакумират още по-добре. Да не стане така, водата да си върви, но да не циркулира в двигателя, а само да олива ботуша долу.
Няма какво толкова да се обяснява....слагаш ги там където двигателя засмуква вода, гледаш да са по-стегнати, пускаш водата, палиш и гледаш дали излиза топла вода от двигателя. Ако водата не тръгне до....5-6 сек. гасиш мотора незабавно. Явно нещо не ти се получава гимнастиката и трябва да видиш къде грешиш. С такива слушалки, моята пърпаретка съм я оставял да работи 10-15 минути, но винаги стоя до нея, да не от тресенето да се изхлузят и....т.н.
Няма какво толкова да се обяснява....слагаш ги там където двигателя засмуква вода, гледаш да са по-стегнати, пускаш водата, палиш и гледаш дали излиза топла вода от двигателя. Ако водата не тръгне до....5-6 сек. гасиш мотора незабавно. Явно нещо не ти се получава гимнастиката и трябва да видиш къде грешиш. С такива слушалки, моята пърпаретка съм я оставял да работи 10-15 минути, но винаги стоя до нея, да не от тресенето да се изхлузят и....т.н.
Последно промяна от Шморхи на Сря Окт 28, 2009 12:47 pm, променено общо 1 път.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- краси12345678
- ще става разбирач
- Мнения: 450
- Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
- Местоположение: Козлодуй-Пловдив
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Здавейте , в You Tube има доста клипчета ето от тях-http://www.youtube.com/watch?v=Y0uurBGa ... re=related ,http://www.youtube.com/watch?v=ycjygemE ... latedвижда се че първо е пусната водата и след това се включва двигатиля.Успех.
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 233
- Регистриран на: Сря Мар 01, 2006 6:15 pm
- Местоположение: Добрич - 43˚34'25" N, 27˚49'43" E
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
!!! Едно е да си ПРОСТОСМЪРТЕН,а съвсем различно е да си ПРОСТ и СМЪРТЕН ...... но някои така и не го разбраха !!!
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
С тези слушалки,мотора може да работи и цял ден без да се притеснявате !!!
Както казаха и прежде пишещите,ако мотора е на сухо и топло място,може да се мине и без много -много да го мислите.Ако обаче е на вън,трябва си зазимяване по горе описаните начини и задължително - повиване на двигателя с дунапрени доло при редуктора/опазва малката перка вътре на водната помпа/ и опакован с непромокаеми - чувал,брезент или оригинален калъф ушит за мотора.Не подценявайте дунапрените при редуктора да не стане така че някой ден на средата на водоема да ви спре охлаждането и да блокирате двигателя.Успех !!!
Забравих да ви напомня,непременно да запушите дупчицата или мъркуча през който излиза водата за охлаждането Има едни гадни буболечки,които си правят там гнезда от кал и запушват дупката,казвам го от собствен опит и на пролет да не се чудите защо не тече водата от охлаждащата система.А за по сигурно,на пролет непременно да се продуха системата с компресор през същата тази дупка ако не сте я запушили !!!!
Както казаха и прежде пишещите,ако мотора е на сухо и топло място,може да се мине и без много -много да го мислите.Ако обаче е на вън,трябва си зазимяване по горе описаните начини и задължително - повиване на двигателя с дунапрени доло при редуктора/опазва малката перка вътре на водната помпа/ и опакован с непромокаеми - чувал,брезент или оригинален калъф ушит за мотора.Не подценявайте дунапрените при редуктора да не стане така че някой ден на средата на водоема да ви спре охлаждането и да блокирате двигателя.Успех !!!
Забравих да ви напомня,непременно да запушите дупчицата или мъркуча през който излиза водата за охлаждането Има едни гадни буболечки,които си правят там гнезда от кал и запушват дупката,казвам го от собствен опит и на пролет да не се чудите защо не тече водата от охлаждащата система.А за по сигурно,на пролет непременно да се продуха системата с компресор през същата тази дупка ако не сте я запушили !!!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Ще си позволя малко да отклоня темата, но Кроки каза нещо, което ме вълнува. Извънбордовите нали имат една малка цицка, току под коша на мотора от която църка вода. Нямам идея каква е функцията и, но....при мен след второ-трето ползване спря да върви вода.....Когато го паля на със слушалките, от по-долните отвори вода си тече, топла е, всичко както трябва, но от тази цицка не върви...Фатално ли е, каква може да е причината.....?
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост