Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от krokibg »

След като сме рибари,някой от нас имат и лодки.Кой с двигател кой с гребла и т.н.Искам в тази тема да опиша основните неща които трябва да се проверят при даден проблем с лодка или двигател и ще ги опиша точка по-точка за да се видят тези неща и след като човек сам си направи проверка,тогава да иска съвети за отстраняването или да търси майстор.Не е редно,за едно и също нещо,писано стотици пъти да се пита постоянно и да се описват едни и същи неща по хиляда пъти.Ако темата не е за тук,нека бъде преместена където трябва и за да е лесна за намиране,ако се прецени от модераторите да се направи важна !!!

Първи евентуални проблеми - двигателя се форсира, а лодката не върви !!!

1.Двигателя е малък за килограмите на лодката и няма как да бута лодка която е за по-голям двигател.
2.Лодката е с транец не отговарящ на дължината на ботуша и се иска или скъсяване или повдигане на транеца.И в двата случая се иска да се измери височината на транеца,който при дългите/морски /ботуши трябва да е висок, от ръба на транеца дето ляга двигателя, до долния ръб в средата на лодката
от 50 до 52см максимум а за късия 38-39 до 40см.Разликата от късия до дългия е максимум 10 - 12 см,като понякога и 1-2 см оказват влияние при определени дъна на лодките.
3.Задължително се тества лодката при различни наклони на двигателя,при положение че самия двигател има технологични отвори,през които стандартно има прекарана ос която започва с Ге и свършва с контричка която след като се вкара в дупката,сама пада и се заключва при определено положение на тази шпилка. Това са основните неща които трябва да се проверят за да се задават въпроси за евентуалното отстраняване.Първо проверете,премерете,тествайте и питайте !!!

Втори евентуален проблем - Двигателя се форсира,включен на скорост но лодката не върви !!!

Три са начините с които производителите зацепват пропелерите/перките/за оста,за да върви лодката:
1.Шлици на оста и на перката.
2.Прорез на оста и прорез във вътрешноста на перката,в които се намества шпонка която зацепва.
3.Дупка на оста,където се вкарва щифт с размера на дупката и специален прорез на перката,където този щифт влиза и зацепва.

И при трите начина на зацепване има вероятност при първия - минимална, да се разбият шлиците и то само на перката,която в повечето случаи или е алуминиева или бронз.Пре втория,шпонката да е от определен по-мек метал и да се къса при удар на перката в дъното в плуващ твърд предмет или в скала.Пре двата случая, 2 и 3, перките се спасяват на 90% а при първия /ползван при големите двигатели/ проблема става сериозен защото в определени случаи когато перката започне да удря в твърд предмет,кърти и зъбчатките в редуктора и ако това не се покаже веднага,то след определено време,проблема излиза на яве като започнат проблеми с включването и исключването от скорост за което ще стане дума по нататък.При начин №1 първо се чупи перката,след което се къса гумената заливка между перката е втулката с шлиците и чак тогава зъбчатките в редуктора но само след няколко такива удара.Понякога и веднага !!! При първия вариант,отпред на перкана при някой двигатели има конус,който е хванат с щифт от неръждаема стомана който се сваля,и след него има гайка с прорези,която също е обезопасена против отвъртане с същия вид щифт.Проверката се прави при загасен и включен на скорост двигател,като се напъне доста сериозно и да се провери дали не превърта перката и т.н.При втория вариянт,също отпред може да има копес с дупка и щифт а след негогайка или направо конуса държи перката плътно навътре и не позволява на шпонката да искочи или през самата перка със щифт.При №3,във всички случаи,перката е пробита и се задържа за оста направо с щифт както е при номер две.

Всички горе изброени манипулации са лесни и за да се проверят или отстранят разни неисправности,изобщо не е нужно да се ходи при майстор и всеки може сам да разглоби и отстрани проблема при вариант № 2 и 3,като при №1,когато втулката е откъсната от гумата с която е залята няма как да се направи на място,вадите лодката и заминава на док,докато се намери перка втора употреба,нова или се направи старата но не всеки може да го направи.

Трети евентуален проблем.

Двигателя е запален,включвате на скорост и лодката тръгва.Върви нормално на бавен ход но при даване на пълна газ,двигателя се исключва от скорост и т.н :

1.Основното нещо, което се прави преди пускането на лодката на вода, всяка пролет се проверява за наличието или липсата на масло в редуктора/торпедото/ преди перката.Всяко торпедо е снабдено с два болта,които са технологичните отвори за смяна на редукторното масло.Много важен момент е там да има винаги -всеки сезон ново и чисто от вода масло.В самия редуктор има закалени зъбчатки,които предават въртеливото движение от вала към оста на перката.При положение че там няма масло,след известно време,неминуемо се стига до майстор с големи финансови загуби за притежателя на двигателя.При големите и бързо оборотни двигатели,при липса на масло циментацията на тези зъбчатки пада,разкаляват се и след известно време започва първо прескачане а по късно тотално незацепване и спиране на оста и перката.
2.Има вариант,оста която свързва лостчето на скоростите с кобилицата сменяща предавките/предна-задна/да е откачено.Тази ос е по дължината на ботуша и в определени двигатели е шестограм о в други е кръгла но завършва и започва с шестограм или квадрат.Това е работа за майстор и хора не знаещи за какво става въпрос,не е желателно да пипат защото е свързано с цепенето на двигателя от ботуша.В много от случаите когато двигателя е стар,има вероятност болтовете да превъртят и ако са на келяво място,проблема става сериозен и труден за отстраняване а и скъп в последствие.

Смяната на редукторното масло се прави при легнал двигател и от едната дупка - горната,наливате редукторно масло докато през долната дупка не вземе да излиза обилно масло.Имайте търпение и при първото протичане рискувайте още няколко грама масло за да сте сигурни че вътре няма въздух и че редуктора е пълен с масло.Предварително го оставяте легнал с пробките надоло за да се оттечат всичките мръсотии и кал/втвърдено масло и вода/заедно с отпадналите при триенето на зъбчатките финни стружки,които е хубаво преди наливането на новото масло да се промият с вретенно и пак да се изцеди и тогава да се налива.

Четвърти Евентуален проблем.

Двигателя пали,върви като луд,само дето в определен момент прекъсва здраво и се чува удар и едно мигновенно тресене :

Всеки двиготел,има семеринги,които играят важна роля и при неправилно консервиране/зазимяване/ идва момент в който се спичат,чупят и започват да пропускат или вода или масло а в определени моменти са важни за компресията:

1.Зазимявайте двигателите и ги дръжте на температури по-високи от външните минусови за да избегнете този проблем.
2.Ако се държи вън и на лодката,погрижете се да го опаковате много добре с дунапрен и брезен а отгоре с мушама за да не се мокри и замръзва дунапрена.
3.Семеринга испуска ли,значи веднага е за смяна.Двигателя гасне за секунда и трудно неразбиращ човек може да прецени че има проблем и го отдава на временно прекъсване на горивото,което няма как да е истина.


Пети евентуален проблем - недостиг на гориво.

Този проблем,може да се дължи на няколко неща:

1.Бензиновата помпа се е прецакала
2.Резервоара е пълен с боклуци и е задръстен
3.Има вода в бензина
4.При двутактовите,маслото е в много голямо количество и изгарянето на сместа е проблем.

След констатацията на такъв проблем,задължително първо се проверява резервоара дали има бензин и дали не е истекъл,дали не е наистина задръстен и след това маркуча дали не е прекъснат и взима въздух.При нормална работа,вътре в резервоара се получава вакум и в много случай това оказва влияние върху захранването с гориво.За да се избегне обаче проблема с влагата и водата в резервоара,винаги носете със себеси по един литър спирт и когато сте със бензин от седмица две в резервоара и сте го държали в лодката и на вода,винаги има влага и с всеки изминал ден се увеличава - факт.Слагайте по 100-200мл спирт в резервояра за по доброто изгаряне и си гарантирайте че няма да ви прекъсва двигателя заради влагата.При констатацията за повече масло в бензина,долейте чист бензин в резевоара и т.н.Това се разбира при наличието на много пушек,и че двигателя неще да пали както трябва и цапа свещите след известно време каране на бавен ход при ниски обороти - задължително разреждане за да нямате димни завеси и гаснене повреме на риболов.


Това са горе-доло основните проблеми но има и още неща които бих могъл да допълня.Като се сетя за друго,веднага ще го допълня и ще направя така че всеки от Вас които не са на ти с двигателите и лодките да имат възможност без да пита да се справят поне с дребните проблеми сами.

Следва евентуално продължение ..........


Шести еветуален проблем и отстраняването му !!!

Двигателя е запален,давате газ но от отверстието от което трябва да излиза водата от охладителната система вода не излиза !!!

Охладителната система както при всички двигатели с водно охлаждане се базира на това,около горивните камери да има околовръс камери,които посредством водни помпи да нагнетяват вода и тази загряла се след охлаждането вода да се изхвърли за да се нагнети нова - студена вода която да охлажда постоянно и така,до безкрай.Охладителната система на извън бордовите двигатели /поне в малките кубатури/,имат само разлика в това,че на колите охладителната система започва и завършва с радиатора за охлаждането,докато при извънбордовите двигатели просто ролята на вадиатора го играе пропелерче - гумено,което е инсталирано на оста за перката и наогнетява постоянно вода и пълни камерите около горивните такиа и веднага я изхвърля навън за да нагнети нова.При констатиране на такъв проблем,веднага спрете двигателя,искарайте лодката на брега и намерете начин да отстраните запушването ако има влязла вътре и настанила си къщичката буболечка !!! тЕЗИ ГАДИНКИ САМО ЗА ДВАДЕСЕТ МИНУТИ,ПРИ КОИТО СТЕ СПРЕЛИ НА БРЕГА ЗА ПО БИРА ИЛИ ЗА КРАТЪК РАЗГОВОР С КОЛЕГИ,СА В СЪСТОЯНИЕ ДА ЗАПУШАТ ТАЗИ ДУПЧИЦА И ПРИ НЕЗНАЕНЕ,ВЕДНАГА СЕ НАБЕДЯВА ПЕРКАТА НА ВОДНАТА ПОМПА :!: :!: :!:

Как става това:

1. Сваляте капака на двигателя.
2.Проследявате въпросното мъркуче къде е вкарано в щуцер някъде по блока на двигателя и винаги е някъде в най-горна точка /поне на тези двигатели които аз съм виждал/
3.Внимателно измъквате този мъркуч/за да не счупите щуцера,особенно ако двигателя е втора ръка/ и с компресор или с уста,издухвате навън мръсотията/обикновенно е кал или там с каквото си правят гнездата тези буболечки / като преди това с тънко телче по-дълго от този мъркуч изчагарквате вътрешноста му.Може накрая да се промие с силна струя вода за по-сигурно почистване
4. НИКОГА НЕ ДУХАЙТЕ С КОМПРЕСОРА ОТ ВЪН-НАВЪТРЕ за да не вкарате мръсотията в системата и после да запуши цялата от вътре на място не досегаемо от вън освен при разглобяване.


Има вариант,ако пропелерчето на водната помпа не работи,също да не охлажда и поради тази причина да не хвърля вода.След горе описаната процедура по почистването на отвора, водата не ще пак да върви,значи трябва да сменяш перката/пропелерчето/ на водната помпа.Процедурата е лесна за разбиращи и лесно се заменя дори и на място но се искат инструменти и човек да разбира що годе.Иска се и да носите резервно пропелерче,което в 99% от колегите съм убеден нямат !!!


Вжен съвет

ВИНАГИ НОСЕТЕ С ВАС,КОМПЛЕКТ КЛЮЧОВЕ С РАЗМЕРА НА БОЛТОВЕТЕ И ГАЙКИТЕ ПО ДВИГАТЕЛЯ,КЛЮЧ ЗА СВЕЩИ,РЕЗЕРВНИ СВЕЩИ,РЕЗЕРВНИ МАРКУЧЕТА ЗА БЕНЗИН И ВОДА,КЛЕЩИ ДВА ВИДА И ФРЕНСКИ КЛЮЧ И ДВАТА ОСНОВНИ ВИДА ОТВМЕРКИ :idea: :idea: :idea: ВИНАГИ КОГАТО ЗАПАЛИТЕ ДВИГАТЕЛЯ,ПОГЛЕЖДАЙТЕ ДАЛИ ОТ ОТВЕРСТТИЕТО ИЗЛИЗА ВОДА :!: :!: :!: Знайте че винаги може да си отстраните повредата ако е минимална,веднага и на вясто само ако си носите такъв комплект.В противен случай ще се наложи да ви теглют до брега и да се прибирате на средата на риболова,еле ако дава и риба,мъката ще е голяма :!: :!: :!:
Последно промяна от krokibg на Сря Окт 28, 2009 9:56 pm, променено общо 3 пъти.
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
pachosz
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1360
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от pachosz »

СУПЕР!!! Винаги има кво да се научи от теб :prayer:
host200
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 152
Регистриран на: Вто Дек 09, 2008 9:34 am
Местоположение: Карлово -София и околностите

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от host200 »

:smt023 :smt023 :smt023
Празнотата е форма и формата е празнота, риболова е някъде по средата
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от Тедо »

искам да внеса една корекция първи проблем т. 1 - когато не достига мощност, давате газ, мотора бучи повече, но скоростта/оборотите/ почти не се променят... т.е. двигателя не фоже да достигне максимални обороти въпреки, че е подадена максимална газ... Това е като качване на голям баир с ниска скорост на 4-та предавка с автомобил.
Дори голяма лодка 5-6 метра ще се движи с малък мотор /например 2.5кс/, но доста бавно и при подаване на пълна газ ще се случва описаното по-горе...
Аватар
MITKO70
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2830
Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
Местоположение: София

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от MITKO70 »

Вярно и на мен ми отговори на един въпрос с тези обяснения Любо-изливане и наливане на масло в редуктора,как става.Полезна тема .
Всичко може,но не всеки го можe.
Изображение
xoxo
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 671
Регистриран на: Пон Юни 23, 2008 9:46 am

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от xoxo »

ето тук има изискванията на Mercury са монтираме на двигател към транеца, малко е на англ но е полезно и ако нещо не е ясно ще му го преведа

http://www.marinepartsman.com/installin ... -boat.html
xoxo
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 671
Регистриран на: Пон Юни 23, 2008 9:46 am

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от xoxo »

Marco Polo написа:Ако имаш време - поне примерите ги преведи, един по един, има хора от форума, за които не всичко е ясно. :wink:
какво наи общо казват хората от Мercury по въпроса за монтажа на извънбордов двигател

Ами че наи добре е да се ползват хидравличните устроиства които повдигат и свалят ,накланят двигателя - трагва се при свален двигател и като набере скорост за max се повдига :shock: . при стационарен монтаж винаги има некакв компромис с нещо. за мярка исползват растояниаето м/у кавитацонен боард???/дъска/ и дъното на лодката. :(
1. може да се сложи под дъното - по сигурен вариант, какво имаме тогава
-лодката се ускорява бърсо и върви добре
-нема опасност от кавитациа/мотора брамчи с пълна сила а лодката не мърда/
-нема опасност отворите на водната помпа да останат на "сухо"
какво е недостатък:
-не може да се достигне max от лодка/двигател
-ако е много надолу и с натоварване се затормозиава изпускателната система на двигателя
-по голям разход на гориво
-вероиатно са това Мercury са дали че техните двигатели ги правят по дълги от колкото ги означават - например за 6-15 hp ознначнените като 15" са 17 3/4" и т.н.
2. за достигане на max и по висока скорост дигателя се монтира по нависоко. спират се подробно в примерите до колко над дъното може да се монтира двигателя при различни видове дъна на лодките. в началото са сложили една диаграма кадето с плътна линиа а показват че при скорост до оклоло 60км/ч не е необходимо да се прави повдигане на двигателя а да се слага успоредно на дъното
предимства:
-по висока скорост и мах от комбинациата лодка/двигател
- по нисък разход на гориво
недостатаци
- може да доведе до кавитациа
-ускориаването е бавно - лодката трябва да се ускорява бавно с плавно подаване на газ докато набере скорост/иначе влиза в кавитациа и само бръмчи с пълана сила а лодката си стои/. като набере скорост - нема проблеми
-може отворите за охлаждане да останат на сухо - треба да се премества назад теглото
-при рязък завои с голяма скорост може да се получи сащото
тук в примерите са дали подробно до колко може да се вдигне двигателя - няма да се спирам подробно на него -все пак тук търсят max скорост и говорят са скорости от 50-100км/ч - kato пример 3 - при монтаж на двигателя на бак плате 300мм двигателя може да се повдигне с 100мм. но все пак тук говорят за скорост около 100км/ч
какъв е моя извод от всичките тези писания на Мercury
за надувни лодки,малки РИБ и пластмасови черупки 3-4м нема голямо значение 1-2sm под или над дъното е anti-ventilation plate. пак и кои ще търси голяма скорост с такoва ? все пак ако искаме да исползваме max може да се повдигне двигателя но тогава ускоряването требва да става бавно докато се набере скорост за да не влезе в кавитациа.
:D накрая моя опит с изванбордови двигатели за да не се обърка някои че съм специалист в тази област :shock:
от /маи вече 20год/ползвам една и съща надувна лодка Аchilles главно за пренасяне на багаж и отвреме на време риболов из плиткажа.взех я с Мariner 2hp и си беше добре. но когато преди време ми се наложи вече да прекарвам повече хора и багаж доиде малък и го смених с едно Сузи 6hp.тои идва по дълак и сега anti-ventilation plate/ненатоварена/е на 3-4 см под дъното. Ами върви си. понеже не ми се дават 100-150кинта за тази алуминиева планка с която да повдигна двигателя така си го карам и си ми е добре :D
Аватар
dedeff
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 1100
Регистриран на: Вто Апр 11, 2006 6:09 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от dedeff »

Имам и аз един въпрос към по-знаещите,та първо двигателят ми е Меркюри 4 к.с двутактов с къс ботуш та какво му стана.Жигльора на карбуратора от долна страна имаше една гарнитурка вътре от твърд материал с дупчица посредата където иглата регулира подаването на гориво но от годините това се разкашна и приспособих една друга нооооо,двигателят ли не може да си вземе гориво или пък взимаше толкова,че почваше да се дави и не мога да го наосам да работи като хората.Идеята ми е от къде мога да си закупя този консуматив и читав майстор който евентуално да му нправи диагностика.От Стара загора съм а двигателят е 1996г производство.Благодаря предварително.
Без жени можем,без риболов не можем!
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от krokibg »

Точно такъв двигател не съм отварял и незнам какво има вътре в карборатора,основните принципи обаче са почти едни и същи.Имат едни пружинки някои от карбораторите и разни ситни дрънкулки,които може да са паднали при разглобяването без да ги видиш :idea: :idea: :idea: Ако са наредени на обратно и не запушват отворите, бензина си влиза свободно колкото си иска при поплавъка.Най-простия начин да си оправиш двигателя е да запалиш колата,качваш двигателя в нея и го докарваш в Пловдив при Жоро Леков,тази марка му е до болка позната и съм сигурен че и резервни части има.За половин час ще ти отстрани проблема но първо му званни.
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
dedeff
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 1100
Регистриран на: Вто Апр 11, 2006 6:09 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от dedeff »

Благодаря колега,намерих телефона на Жоро Леков от друга твоя тема и ще му звънна още утре и евентуално да дойда до Пловдив.Благодря още веднъж.Поздрави.
Без жени можем,без риболов не можем!
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от краси12345678 »

MITKO70 написа:Вярно и на мен ми отговори на един въпрос с тези обяснения Любо-изливане и наливане на масло в редуктора,как става.Полезна тема .
Така става смяната на маслото в редуктора http://www.youtube.com/watch?v=JgX1Q6bk ... re=related , :smt023 :smt023 :smt023
Който нож вади сам пада в него.
sergoryski
новобранец
новобранец
Мнения: 6
Регистриран на: Пет Дек 28, 2007 11:17 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от sergoryski »

искам да попитам как мога да разглобя един мотор Селва 700 щото отвихме всичи болтове и гаики и не можем да разделим ботуша от мотора,колко и да се мьчим .ако може да ни кажете как става ще сьм много благодарен.
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от krokibg »

sergoryski написа:искам да попитам как мога да разглобя един мотор Селва 700 щото отвихме всичи болтове и гаики и не можем да разделим ботуша от мотора,колко и да се мьчим .ако може да ни кажете как става ще сьм много благодарен.
Аз знам един начин, обаче не знам дали при Селвата е също така.След като махнете всички болтове до един,самия мотор се отделя и има малко пространство,където евентуално да се бръкне.От перката нагоре върви една стоманена ос,която е на шлици и влиза в двигателя и не се захваща с нищо,освен с болтовете които сте свалили.Има обаче друга шпилка,която идва пак от доло и е за смяна на скоростите/напред-назад/ и тя,при моя случаи не позволяваше на мотора да се отдели и да излезе от шлиците :idea: :idea: :idea: Шпилката или е на шестограм и се отвива самия шестограм или нещо от този род. Шестограма е с два вида резби от двете страни - лява и дясна.Когато въртиш на едната страна се натяга а на другата се развива.Там търсете проблема или ако не можете пак да го отделите,пиши и ще питам за селвата как е.

Да разбирам ли че този мотор Селва е 700кс или само номерацията на модела е такава и двигателя е 70кс или 7кс :?: :?: :?:
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от Тедо »

няма извънбордов мотор 700кс, още по-малко пък Селва
Аватар
MITKO70
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2830
Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
Местоположение: София

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Мнение от MITKO70 »

краси12345678 написа:
MITKO70 написа:Вярно и на мен ми отговори на един въпрос с тези обяснения Любо-изливане и наливане на масло в редуктора,как става.Полезна тема .
Така става смяната на маслото в редуктора http://www.youtube.com/watch?v=JgX1Q6bk ... re=related , :smt023 :smt023 :smt023
Много нагледно и полезно :smt023
Всичко може,но не всеки го можe.
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”