Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
Аватар
трапера
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1471
Регистриран на: Пон Апр 09, 2007 10:27 am
Местоположение: Свилен Славов (Мюнхен-Русе)

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от трапера »

Трябва ти помпа с горивен шланг
Единия край на маркуча се присъединява към ДВГто, другия към резервоара, като естествено трябва да се спази посоката на движение на горивото (обозначена е на помпата). Може да ползваш за резервоар и консервена кутия, стига да е:
*пожаро и взривообезопасено
*да има гърловина с капачка и пробка за засмукване на въздух (да не прави вакуум)
*смукателя да стига до дъното на "консервата"
Добре е някъде по бензинопровода да има горивен филтър!!!


Това е самоделка от поцинкована ламарина, облепен с гумено платно(термоизолация), медната тръбичка отива до дъното, на капачката на гърловината е пробката за засмукване на въздух :arrow:
Изображение
лягам си star
събуждам се super star


Alt ist man erst...wenn die Kerzen mehr kosten als die Geburtstagstorte!
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

ogi_peugeot написа:Импелера е пластмасов и се чупи лесно.Не знам но може би за да се застраховат го дават на 100 часа.
Здравейте,доста време не съм влизал за това и не съм се вяствал тук.Гледам,оцелявате и си помагате,което ме радва.

Оги,нередовните импелери за охлаждането може да са пластмаса,истинските са от гума на бронзова втулка или друг материал.Основата може да е и неръждавейка или друго !!! Запомнете,импелерите след доста часове се запичат и стават твърди,започват да се трошат и да създават проблеми вътре и да изяждат/дълбаят по гладката част/ където лягат и ако е изядено защото и водата има ситни примеси от песъчинки,пили повърхността което води до не-добро охлаждане защото не прави добро завихряне и т.н„Незнам да ли го написах както трябва но се опитвам.Имайте в предвид че по водоемите има тонове изхвърлена пластмаса която с годините се разлага и става на ситни парченца,които пък се трошат от слънцето,водата и вятъра и стават фини така влизат през ситната мрежа от където импелера тегли вода за охлаждането !!! Тези фини частици наилон като влязат повече когато се минава през петна във водата с мръсотия/виждал е всеки тролингист такива петна/ найлона от топлата вода се нагрява,полепва и така след като спрете и изстине мотора,размазаното се втвърдява и залепва и при различни мотори спира охлаждането като отлепя гумената част от втулката.При бавни обороти за някои двигатели,импелера се върти и тегли някакси вода и успява да охлажда но при висока скорост,материала се нагрява,и импелера спира да работи защото се е повредил.Съветвам всички постоянно след 40-50 часа след смяната на импелера да си наблюдават винаги струята дали е нормална или е намаляла.Дали при бързите обороти не спира да охлажда и да не ви излъже че като охлажда при бавен ход работи и при бърз :idea: :idea: :idea: Сменяйте си импелерите,ако не го направите а е някакви дребни пари при вносителите или в магазини,може да прегреете двигател и да го блокирате.Не се бъзикайте импелерите винаги е хубаво на всеки сезон да се сменят при по кекавите модели.При по интензивно ползване в мътни води,на три години а понякога и на по малко аз си сменям цялата система,нови болтове,ново уплътнение и импелера.Дано някои се възползва от информацията.Ако не разбирате не барайте,има си сервизи особено когато сте гаранционни.ако ли не,и разбирате и не се страхувате,не е сложно,можете и сами да го направите.При малките мотори без предна-задна е лесно.Уловката е при двигателите със предна и задна скорост,иска си после центровка на лоста и ако не се центрова,започва да прави проблеми при превключването на скоростите !!!!! Надявам се да съм бил в полза на някои колеги :drinkers:

П.П трябва да се внимава и при събирането,вала трябва да с намести,извода на газовете,той е една тръбичка трябва да се намести,а бе внимавайте къде какво сте барали и сваляли,на по-големите двигатели си е играчка и ако забравяте и не помните,най-добре е да си записвате или да си рисувате схеми кое от къде е сваляно.Поздрав !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

bobo_33333 написа:Да питам,понеже ми се налага да ползвам двигател за лодка ,без вграден резервоар,как аджаба ще стане с външно тяло???
Само помпа ли трябва да си закупя,не са ми нещо ясни нещата...
И може ли без резервоар,че са по 12л най малките,ами тази туба за бензина 5л,да се пригоди нещо :roll:
за 10-20лв можеш да си намериш рзервоар,не се занимавай с варели и туби.Рови се по сайтовете където продават лодки и аксесоари,на старо има !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
Nikxon
новобранец
новобранец
Мнения: 18
Регистриран на: Съб Мар 24, 2012 4:55 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от Nikxon »

Здравейте, колеги! Имам нужда от малко помощ! Имам двигател Парсън 5 к.с. Миналата година ми направи проблем с форсирането при първо палене след зимния сезон, но за половин час се оправи, но тази година не се оправя, купих нова свещ и с нея е същото положение! Сложил съм ботуша в бидон с вода мотора пали лесно но се форсира единствено когато спра притока на бензин и то преди да свърши бензина,освен това водата в бидона се омасл. Та въпроса ми е какъв може да е проблема и какво може да се направи? Предварително благодаря!
Аватар
sharko1111
новобранец
новобранец
Мнения: 71
Регистриран на: Вто Апр 29, 2008 9:49 am
Местоположение: burgas

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от sharko1111 »

Виж жиглиора за въздоха,или се е развил и е паднал в коритото на мотора,или се е развил, и иска да го завиеш малко,за това ти се смофорсира мотора ,а масло имаш в бидона защото си държал мотора легнал на дръжката , да това е правилният начин ,но при надолнище мотора вече не е хризонтален ,за това легнал но леко повдигнат ,или наи добре прав на задната седалка.А мотора като поработи 20-30м ще изгори маслото и ще се оправи.
Аватар
sharko1111
новобранец
новобранец
Мнения: 71
Регистриран на: Вто Апр 29, 2008 9:49 am
Местоположение: burgas

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от sharko1111 »

Също отдолу на карборатора, имаш пробка за източване на отаиките от бензина ,съвет сложи една чаша като източиш бензина, и ще видиш какви боклуци има.
Аватар
Nikxon
новобранец
новобранец
Мнения: 18
Регистриран на: Съб Мар 24, 2012 4:55 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от Nikxon »

Благодаря за информацията! Оказа се, че на единия жигльор трябва да има тапичка която е паднала при разглобяване на карбуратора и двата засмукват бензин и затова се дави мотора.
aquariumbg
новобранец
новобранец
Мнения: 2
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2011 9:17 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от aquariumbg »

Здравейте.
Имам извънбордов двигател Yamaha F4 4HP - четиритактов.
Миналото лято на морето 3 дена работеше без проблеми, но последния ден изведнъж се повреди - работи само на смукач, сваля ли смукача и гасне.
Четох накъде, че може да е от некачествен бензин - пък аз тъкмо заредих резервоара в Приморската бензиностанция, и то с 95, май трябваше супер да сложа...
Някой знае ли какъв е проблема, дали е имал подобен или пък към кой да се обърна в София да ми оправи мотора за това лято.
Благодаря предварително.
Аватар
kalin_80
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Апр 17, 2012 9:06 pm
Местоположение: Варна

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от kalin_80 »

Според мен се е запушил карбуратора. Има нужда от почистване.
aquariumbg
новобранец
новобранец
Мнения: 2
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2011 9:17 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от aquariumbg »

Благодаря за отговора. Ще се боря. Някой ако има други идеи - да ги сподели :D
siameca
новобранец
новобранец
Мнения: 4
Регистриран на: Пон Юли 06, 2015 2:04 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от siameca »

Колеги имам един извън бордов двигател JOHNSON BOMBARDIER 60
Проблема е че, двигатела се развърта но винта не, когато го завъртя на ръка се усеща че се движи много леко. Опитвам се да сваля ботуша сега но нещо не ми се получава :(
Някакви съвети или схеми ако имате, ще съм ви много благодарен.
siameca
новобранец
новобранец
Мнения: 4
Регистриран на: Пон Юли 06, 2015 2:04 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от siameca »

Справих се с разглобяването но е станала голяма беля :(
Счупил се е вала който предава въртеливото движение от двигателя към винта :(
Някакви идеи къде ги правят, нов е доста скъп и го няма в България?
siameca
новобранец
новобранец
Мнения: 4
Регистриран на: Пон Юли 06, 2015 2:04 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от siameca »

Сменихме ботуша :) сега има друг проблем....
На пална гас двигателят прекъсва, получава все едно му подаваш гас и отнемаш.
Някакви идеи/??
dizelaki
новобранец
новобранец
Мнения: 11
Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 6:33 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от dizelaki »

Здравейте колеги имам следния проблем с мотор JOHNSON 8 коня 91г.проблема е че от ауспуха излиза вода а не само пушек.Проблем ли е и как да го оправя ако може да сте по подробни мерси
todor471
новобранец
новобранец
Мнения: 42
Регистриран на: Пон Юни 30, 2014 11:24 am

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от todor471 »

Един въпрос колеги,двутактовия мотор има ли си бензинова помпа,интересно ми е как засмуква бензина от резервоара? Става въпрос за Ямаха 15 коня?
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”