Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Venkicha
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 229
Регистриран на: Чет Май 14, 2009 9:33 pm
Местоположение: Бургас

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Venkicha »

chobaka_68 написа:Ако се слага много масло с цел застраховка да се смазва по добре,тогава се получава нагар по свеща и от там идва зацапването,сьщо се получава нагар и по лагера и от там спира да работи мотора или ако се слага евтино масло.За всички 2т мотори сьотношението е 1:50,тоест 1л масло на 50л бензин=20гр на литьр.
На всеки модел съотношението е различно - Има табелка със съотношението върху мотора . Имах Сузуки 4 к.с със съотношение 1:25
Най-посещаваният риболовен форум : въй въй въй.nariba.com
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
chobaka_68
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2850
Регистриран на: Чет Мар 06, 2008 7:54 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от chobaka_68 »

Под 20гр не слагаи,не е добре за мотора,по бьрзо се износва.Имал сьм Вартбург и Трабант и сьм ги карал както го даваха немците 20гр.Работеха като оси.Имам китаиски агрегат ,слагам от това масло дето не пуши и на него,работи много тихо и равномерно,като позагрее не пуши грам.Има много голямо значение какво е маслото.На Валволин е пьлна синтетика,и е зелено на цвят оригинала,взимам го от предстажителството за да сьм сигурен в качеството.
Аз съм много тъп.
VIKI_HARI
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 383
Регистриран на: Чет Май 07, 2009 5:01 pm
Местоположение: София

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от VIKI_HARI »

chobaka_68 написа:Имам Селва Капри 2т 6кс,един цилиндьр.Никога не е зацапвал свещ,повечето го ползвам за тролинг.А за пушенето има специални масла с формула против пушене,пуши само в началото докато загрее,след това изчезва.Слагам 20-25гр масло на литьр бензин.мотора е 2006г.

Колега каде обслужваш двигателя .И още един въпрос при мин обороти не се ли тресе?
Аватар
sampo
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1218
Регистриран на: Сря Юли 13, 2005 7:38 am
Местоположение: София

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от sampo »

chobaka_68 написа:На Валволин е пьлна синтетика,и е зелено на цвят оригинала,взимам го от предстажителството за да сьм сигурен в качеството.
С това второто Super outboard 2T на Валволин имах 11 години интензивен тролинг и нито едно зацапване или нагар по свещта, безпепелно е ... минерално ... не се връзвайте да купувате "маркови" масла с шарени етикети. Производителите на двигатели не произвеждат маркови масла, а ги купуват от производители на масла.
Изображение
На платено не одим !
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от VGS »

От 3 години карам и един 8 коня сузуки от последните двутактови и с два цилиндъра, бута 750 кг празна лодка, сматай над 1 тон като се натоварим. Карал съм го с масло на сузуки, с Valvoline Super Outboard Oil 2T и с Liqui Moly 2-Takt Marine Outboard Motoroil. Да ви кажа и аз май съм най доволен от Liqui Moly , но и Valvoline не е зле. НО винаги си слагам 100:1 както си е по книжка, 50:1 ако се кара комерсиално или за модели за южна Африка. Припушва по стабилно като паля но до минута изчезва видимия дим но при вятър в гърба си понамирисва чат пат :?
С този мотор съм единственно поради факта,че е един от най леките в този клас и е с два цилиндъра има си и шпула за 12волта ток, и си зареждам акумолатора. Обаче ако лодката ми понасяше по тежък мотор веднага се мятах на един 4-такта, но двуцилиндров, макар и да е втора ръка.
Жалко,че в Германия е забранен тролинга във вътрешните водоеми (очаквай скоро и в БГ ), така и не съм го пробвал за трлинг, но все пак за сега съм му навъртял към 400-500 часа без проблеми.
Аватар
chobaka_68
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2850
Регистриран на: Чет Мар 06, 2008 7:54 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от chobaka_68 »

Колеги какво значи 100:1.,10гр масло на 1л бензин ли?
Аз съм много тъп.
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от VGS »

По принцип означава на 100 литра гориво 1литър масло или за 1литър безин 10 гр масло.
Това не ващи 100% за всички мотори, на табелата или в книжката за всеки мотор си пише колко му е нужно, по принцип за повечето е така. Както споменах, ако мотора се използва за комерсиални цели , демек в почти постоянно в движение 50:1, но все пак до към 200-300 часа на година си е новмална употреба и мотора може да изкара и повече от 20-30 години без големи ремонти, но си трябва потдръжка постоянна - примерно на 100 часа инспекция включваща смяна на маслото в скоростната купия (за четеритактови и двигателното) проверка на свещите(състояние и разстояние м/у катод и насно, евентуално промиване или изчистване на карбуратора в ултразвукова вана, проверка на запалващия момент, гресиране на подвижните части птоверка или евентуално смяна на импелера на водната помпа и т.н.), ако не се навъртат 100 часа на година е желателно пъпреки това веднъж годишно да се пине инспекция.
tanosliven
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 172
Регистриран на: Съб Юли 10, 2010 8:18 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от tanosliven »

в момента карам 50к 4т Ямаха и от личен опит с 40к2т -нямат нищо общо,разход, пушек миризма на изгоряло масло -КРАИ и вече се чува радиото :wink:
zanev
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 197
Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от zanev »

http://www.yamaha-motor.at/Images/2006_ ... 108074.pdf
http://continuouswave.com/ubb/Forum4/HTML/006467.html
Горе има малко цифри и факти за феновете на 4т мотори.Аз съм фен на старата 2т технология,но не на Евинруд а на Ямаха(да уточня-без маслена помпа). Разхода на гориво не ме бърка защото правя преходи по 10-15 км, а един 2тYamaha по каталог гори макс.20л/ч срещу 15л/ч за 4т (говориме за 40кс двиг.на едни и същи години и състояние). Тия 15км ги взимам за няколко минути... Не това е важното за мен. Държа на това двиг. да е върхово надежден,с малко подвижни части и електроника,елементарен за обслужване, ремонт,настройка и т.н. Когато си за дни на остров някъде по Дунав(еле пък в Румъния :mrgreen: :mrgreen: ), не се питаш дали имаш бензин да се прибереш(защото знаеш колко си взел) а дали мотора ще работи за да те прибере!:) А когато нещо се скапе да мога да го оправя по най-бързия начин и пак да ида за риба, а не да чакам поръчката за части и някой "кадърен" техник да каже какъв е проблема и да свърши работа след месец, когато вече сезона свърши! Казват за тролене 4т е по-добър.Работел по-добре на ниски обор.,не цапал свещи,не пушел.А 2т всичко наобратно :mrgreen:Това е мит а не истина ! Рових много в нета и устнових, че в джунглите на Амазонка, Руските тайги и Австралия карат 2т Yamaha Enduro. За продължителна и тежка работа и най-близък сервиз на стотици км. Проблема е, че в Европа и САЩ тези двиг. са забранени за продажба в магазините(В Англия ги продават,но се подписва декларация че мотора ще се използва за лични цели) заради по-високите емисии (а дали не гонят печалби и маркетингова политика :wink: )
И понеже винаги съм се чувствал по-близо до колегите на снимката
Изображение
отколкото до останалия "цивилизован" свят, както и многото други причини за които загатнах по-горе, съм собственик на една такава бойна машина:
http://www.knysnamarine.co.za/outboardm ... ntent1.php
http://www.ircenter.ru/ru/product_15836 ... RO-40XWTL-

Иначе всеки може да си направи сметката, къде е в цялата история. Факт е, че света става все по-замърсен и НИТО един двигател с вътрешно горене няма да реши проблема, бил той най-модерен и икономичен.Истината е,че не сме мръднали много напред в технологиите щом все още се движим масово чрез петрол...И тук е мястото да кажа,че само машина която се движи достатъчно бързо без процеса "горене" би ме впечатлила! :prayer:
tanosliven
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 172
Регистриран на: Съб Юли 10, 2010 8:18 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от tanosliven »

новите 2т са на същите цени като 4т и ако се развалят см не пипаш че си е електрника и инжекции и пак горят повече и пак са по ненадеждни, говоря за 50+ коня tldi,e-tec,optimax който ги е взел са се отчаяли а тук са на човек и лодка .За старите 2т -за язовир стават но в открито море НИКОГА ОТНОВО не бих влзъл с такава на 20-30 мили навътре :(
Ivak
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 3426
Регистриран на: Пон Май 02, 2005 9:14 pm
Местоположение: София, Русе
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Ivak »

И на мен ми е на сърце двутактовата Ямаха, от последните модели.
От скромния ми опит се убедих в смазващото предимсво. За малките мотори говоря.

Пример 1, стигаме 3-4 лодки на язовира, всеки надува, слага мотори и почват да се лашкат едни въжета на 4-тактови нови мотори не е истина. Ямахата 2Т пали и заминава

Пример 2 сутрин рано на температура около 10 градуса, тръгваме към лодките Ямахата пали от първия път и пак заминава, другото опъва въжета по 5-6-7 пъти минимум и после чакат да загреят, да не им станело нещо.

Пример 3 3 часа на пълна газ почти без връщане на масура, натоварена лодка яко, невъзможност да глисира. Нито загря, нито спря.

За цял ден каране 50/50 пълна газ влачене 8 коня изгори 12 литра почти

Тано защо не влизаш с 2т в морето?
zanev
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 197
Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от zanev »

Тано,за цените си прав.Една такава 2т.Yamaha с хидравлика е около 9-9500лв.Срещу 10-10500 за 4т.F40. За електрониката и инжекторите също си прав,и то МНОГО!Маса народ е изревал от тях-виж щатските форуми. НО, само за моделите които си посочил. Ендуро модела 40кс има 2цил. и САМО 1карбуратор :mrgreen: ,без маслена помпа,1бензинова помпа която е използвана десетки години в масовите модели до 50-60кс,и елементарно ел.запалване което само е доусъвършенствано но си остава изпитаното старо.И в същото време за взели от модела F40 :антикорозионното покритие(5слойно) + покритие и на водните ризи в двигателя, и монтиран анод пак там. Ограничител на максималните оборотите,както и датчик за висока темп.на двиг.(който е предвидено лесно да се разкачи ако се наложи), който когато сработи обор.се ограничават до 2000 и се вкл.звуков сигнал от кутията за управление(yamaha 703).Ботуша заедно с водната помпа,както и хидравликата и алуминиевата сплав за изработката са 1:1 с тези на F40 :mrgreen: Ако аз трябваше да влизам навътре в морето и трябваше да избирам мотор,не бих се спрял на друг :wink: Но всеки си има предпочитания и някакви принципи които следва.Има хора които са почитатели на върховите технологии и нови иновации-уважавам безстрашието им да ги изпробват,евала :smt023 .В някои отношения съм старомоден и много се кефя на изпитани и гениално прости неща...
Изображение
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Тедо »

Ivak написа:...
Пример 1, стигаме 3-4 лодки на язовира, всеки надува, слага мотори и почват да се лашкат едни въжета на 4-тактови нови мотори не е истина. Ямахата 2Т пали и заминава
това са пълни глупости - аз пък съм се нагледал на 2-тактови баби дето ги подгряват по един час с дърпане на въжето, щот се давят и т.н.
Ivak написа:...
... Ямахата пали от първия път и пак заминава, другото опъва въжета по 5-6-7 пъти минимум и после чакат да загреят, да не им станело нещо.
за 2Т също се препоръчва да поработи 1-2 минути за да загрее, преди да "замине" с пълна газ...
Ivak написа:...
Пример 3 3 часа на пълна газ почти без връщане на масура, натоварена лодка яко, невъзможност да глисира. Нито загря, нито спря.
За цял ден каране 50/50 пълна газ влачене 8 коня изгори 12 литра почти
а колко 4-тактови прегряха и спряха при същата неправилна употреба

това 50/50 явно е било като разстояния, а не като време щото 3ч "яко газ" и 12-те литра ще са спомен...

Тоя разказ ми напомня за думите на един горд собственик на Opel Capitain Изображение
"Давам яко газ, тополите от двете страни на шосето "прелитат", а километража полудява 40-50, 40-50 (км/ч)"
zanev
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 197
Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от zanev »

Човека с Опела може и да се радва от все сърце,лошо няма щом му харесва!! :mrgreen: :mrgreen:Подкрепям! Има различни двигатели и в крайна сметка може да се избира, за всеки според изискванията.
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Тедо »

тия по 3-ия свят искат възможно най-прост двигател, защото са неграмотни в повечето случаи, а горивото е евтино и некачествено...

В нашите условия, когато мотора се ползва от веднъж седмично до веднъж годишно :D (не се смейте, имаме и такива случаи), надеждността не е проблем... Дали ще е 2Т или 4Т, най-честите дефекти са по охлаждането и по запалването... Не съм чул на някой да му се е счупил разпределителен вал или да е скъсал клапан и затова да го е оставил двигателя насред морето...
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”