Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

marine
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 103
Регистриран на: Вто Юли 04, 2006 8:36 am
Местоположение: Варна

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от marine »

Пак се примъквам тук...за двутактова ямаха 2000 година нов внос ориентировъчна цена за профилактика и постягане....?
Че да знам за колко се пазарим :)к
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Тедо »

обичайната профилактика е смяна на маслото в редуктора, почистване на карбуратор, нови свещи... - 50-60лв
Евентуално смяна импелер, но е възможно и други неща да има за правене...
tanosliven
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 172
Регистриран на: Съб Юли 10, 2010 8:18 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от tanosliven »

Всички които съм питал с 2т /нови над 50 коня/имат много по голям разход на бензин и като сложим и маслото направо им се реве Като седне човек и си направи сметката -2т са каца без дъно .Ако беше по-добра технология щяхме да караме само Варбурзи и Трабанти.Аз имам 2т за помощен Ямаха на лодката хем бръмчи хем смърди :D в сравнение с 4т.Не искам да убеждавам ,всеки си има предпочитания и вкусове но икономичен 2т НЯМА
zanev
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 197
Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от zanev »

На тема профилактика не правя компромиси.Подменям всичко за което е написал Тедо + гарнитура или о-пръстен на водната помпа(ако се налага),почистване на бенз.филтър(или нов),и задължително термостат. Да се постави нов,не само да се махне стария каквато е масовата практика! По мое мнение, 90% от колегите около Дунав не обръщат внимание точно на този тънък момент. В края на сезона грамотно зазимяване,ново масло в ботуша и проверка на термостата дали не е "заседнал"(ако карате в солена вода и не промивате двигателя, е почти сигурно).Другите неща след еднократна замяна би трябвало да изкарат поне 200моточаса.Не се иска много,но трабва да се направи!Хамериканците казват по случая: "stay on the safe side" :smt038
А за цената,веднага ти пиша за моя 2тактов бегач:
импелер 40лв/0-пръстен 6лв/термостат 75лв/резисторни свещи 2бр.14лв/масло в редуктор около 400мл.-20лв.за 1л.Yamalube,аз ползвам QUICKSILVER HP
Преди да стигнеш до сделка те съветвам,задължително измери компресия в цил.(разлика в налягане м/у тях макс.до 15-20%),дали има течове от хидравликата(ако е със),провери дали маслото в ботуша не е боза-почти на всички стари двигатели е!!! Маслото което е пресечено с вода и такова което не е, но не е сменявано от години,изглеждат зле НО различно!
И след като си дал нужното, можеш спокойно да вземеш своето-безмилостна но грамотна експлоатация... :mrgreen: :mrgreen:
complast
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 300
Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 11:15 pm
Местоположение: Берковица,Монтана
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от complast »

А моторесурса?Какво ще кажете за 2-3 ПЪТИ по-голям моторесурс за 4Т.Отделно разликата
в разхода е поне 25%.Двутактовите са от миналия век и точка!!!
http://www.bashribar.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
zanev
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 197
Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от zanev »

За разхода си прав,Но, 4т иска качествен бензин! Сега остава някой да каже,че бензина в Бг е качествен! :lol: :lol: :lol: Разликата в ресурса на 4т е около 1,5пъти в повече. На практика при нормална експлоатация от нулата един човешки живот не стига да затъркаш, който и да било двигател над 15-20кс.Примери много,сигурен съм че има къде да ги видите... :mrgreen:
Аватар
ескимос
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 166
Регистриран на: Вто Ное 06, 2007 2:33 pm

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от ескимос »

complast написа:А моторесурса?Какво ще кажете за 2-3 ПЪТИ по-голям моторесурс за 4Т.Отделно разликата
в разхода е поне 25%.Двутактовите са от миналия век и точка!!!
И 5 пъти да е по-голям моторесурса-да няма да ме погребват с тоз двигател!
Разход-да,по голям е,но който има брада си носи и гребен.
На мен ми е необходим двигател 15 коня и двутактовия на тези коне тежи 36 кг-това е максимума,който комфортно се обслужва от един човек.4 т.15 коня е 52 кг-аз да не съм докер.Отделно 4т трябва да се вози много внимателно,а аз съм с лека кола.
И да обобщим-за всеки влак си има пътници.
Ivak
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 3426
Регистриран на: Пон Май 02, 2005 9:14 pm
Местоположение: София, Русе
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Ivak »

Бисер (ескимос) ви го каза, поради същите причини и аз съм с 2Т.

Бяхме говорили за винт навремто, мотора ми е в Русе може да смъкнем моя и да пробваме :wink: :D
Аватар
ескимос
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 166
Регистриран на: Вто Ное 06, 2007 2:33 pm

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от ескимос »

Ивак,не мислиш ли,че е малко хладно за водни проби?
Ivak
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 3426
Регистриран на: Пон Май 02, 2005 9:14 pm
Местоположение: София, Русе
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Ivak »

Въх, нямах предвид сега. :oops:

Преди забраната може да почадим с 2Т на Бели Лом за някоя читава бяла.

И за да не е спам, открих магазин в Англия, който все още продава двутактови Ямахи и Тохатсу :wink:
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от promarine »

И аз съм с двутактов - GENOVO 40 кс
С трима човека, доста багаж и два пълни резервоара по 24л поддържа 47-48 км/час при спокойно море. Като максимален разход му дават 20л/час, но на практика за цял ден тролинг плюс два прехода по 13 км (такова е разстоянието до рифа където ловим) и няколко по-малки, с гореспоменатата скорост и натоварване не изгарям пълен резервоар (от 24л остават към 4-5л). Предполагам, че с 4-тактов бих спестил не повече от 4-5л. (Някой може ли да направи сметка, колко години трябва да карам всеки ден, по цял ден, за да изгоря бензин, колкото е разликата в цената до един 4-тактов) :lol:
Ето и малко клипче от риболова: http://www.youtube.com/watch?v=X0jtCI2lb7E
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
ескимос
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 166
Регистриран на: Вто Ное 06, 2007 2:33 pm

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от ескимос »

Mалка статийка,на руски е.
http://www.mnevka.ru/statia/outboard-15.shtml
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Шморхи »

Много интересен тест. И за жалост...като гледам, моят китаец прави с около 5км/ч по-малко от марковите си събратя. 323 кубика, два варианта на мощност - 13.5 и 15 к.с.(аз съм с по-слабия). Развивам 35 км/ч сам и 30-31 с още един пасажер + малко багаж.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от promarine »

Шморхи написа:Много интересен тест. И за жалост...като гледам, моят китаец прави с около 5км/ч по-малко от марковите си събратя. 323 кубика, два варианта на мощност - 13.5 и 15 к.с.(аз съм с по-слабия). Развивам 35 км/ч сам и 30-31 с още един пасажер + малко багаж.
Китайските 15-ци са с един от следните винтове
9,25 x 11 - скоростен
9,25 x 8 - товарен
Предполагам, че твоя е със скоростния винт иначе щеше до развиваш още по-малко.

По принцип моделът 13,5 кс се отличава от този 15 кс само по това, че са му ограничени максималните обороти (чрез електронния блок). Нормално е при положение, че максималните обороти са намалени с 500, максималната скорост също да е по по-малка.

Един от клиентите ми с надуваема 3,60 с GENOVO F15BMS развиваше 41 км/ч във Варненското езеро (сам в лодката).
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Шморхи »

Ами на винта няма никакви щампи, та не мога да кажа, но вероятно си прав. А електронния блок...това нещо може ли да се сменя? :P Защото ако може, и ако не струва кой знае колко....ей къде е Варна. Два пъти ходих за една седмица, последното е днес. :wink:
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”