Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Тедо »

От моя личен опит бих обобщил:
- до 25-30кс 4-Тактовите се за предпочитане
- от 40кс и нагоре бих се замислил и за 2-Тактов от новото поколение с директно впръскване... Предимства - по-ниско тегло /при някои модели/, понякога и по-ниска цена...
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Шморхи »

Моето мнение е точно наопаки.
При по-малките мощности бих избрал 2Т защото ако се налага(а в 90% от случаите се налага) да го носиш, за 15 к.с. си спестяваш поне 10 кг. 15 к.с. 4Т тежи 50 кг, а 15 к.с. 4Т тежи 38(има и по-леки). Тъй дискутирания фактор "разход на гориво" при малките мисля, че не важи толкова сериозно, при максимален разход 5.5 л/ч за 4Т 15 к.с. и 7 литра за 15к.с 2Т, каква ли ще е пък толкова разликата при нормално каране. Вярно, трябва да сложим в списъка и маслото за 2Т, което пак си е пари, но пък 4Т също изисква смяна на масло, филтър, а след известно време и на ремък.
2Т в сравнение с 4Т има по-малко движещи се части и загубите от триене са по-малки. Поради същата причина достига и макс. обороти по-бързо.
Факторът "шум"...и 2Т и 4Т си бръмчат, просто звука е различен. Тук всеки с вкуса си.

При големите двигатели обаче, бих си взел 4Т именно заради разхода на гориво. Ямаха 50 к.с. 2Т в никакъв случай не можеш да я накараш да харчи по-малко от 12 л/ч, а 25 л/ч са много лесно постижими. Аналогичен 4Т би трябвало да харчи съответно 8 и 20. Ако мога да прежаля литър, два или три, ще ми е трудно да прежаля 10-15, че може и 20 литра отгоре. Килограмите в повече за 4Т вече не ме касаят толкова, защото така или иначе, няма да ми се налага да го мъкна на ръце. Не съм много уверен, че новите 2Т с директно впръскване са много леки.
Разликата м/у Евинруд Е-Тек 65/90/115 и Ямаха 4Т със съответната мощност винаги е в порядъка на 15 кг. Ямаха 115 е 188 кг, Евинруд 115 е 170, а Меркури 115 е 181.
Е...ако ми изпадне някой с директен впръск, както каза Тедо, няма да му мисля дълго време. :)
Не съм много уверен, че новите 2Т с директно впръскване са много леки.
Разликата м/у Евинруд Е-Тек 65/90/115 и Ямаха 4Т със съответната мощност винаги е в порядъка на 15 кг.

П.П. В последно време се опитвам да си "сглобя" някакъв по-бюджетен вариант за лодка + мотор и гледах в мобилето. Харесах си една Селва 2Т 30 к.с. за 2800 лева с ръчно управление, както и една Ямаха 4Т 25 к.с. с дистанционно за 5200. Единственото, което ме стресна при селвата е "среден разход 9 л/ч". Среден, а не максимален. В същото време ямахата е с максимален разход от 9 литра.... :( Доста сериозен разход за лодка от порядъка на 3.90-4.40. Затова съм по-фен на 4Т при по-голям двигател. Като знам, че ще пердаша цял ден из морето...разликата отива на...вероятно 10, че може и 15-а литра гориво. В крайна сметка, парите за мотора ги даваш веднъж(ако и да е по-евтин два пъти), но парите за гориво си летят всеки ден(лятото).
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Тедо »

то даже Евинруд е-тес 40кс е по-тежък и по-скъп от Меркури 40кс 4Т :)
Аз по-миналата година обаче докопах едно чисто ново Тохацу (2Т) 50 с всички екстри и тегло 90кг на цената на 25кс 4-тактов :shock:
Колкото и да гори, пак не можеш да си на загуба спрямо същите кс 4-тактов.
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Шморхи »

Не съм много сигурен, но Евинруд в САЩ май имат статуса на Мерцедес...По-по-било да си с Е-тек отколкото с Ямаха, Меркури или нещо друго. Не съм сигурен, че казаното е вярно, но с такова впечатление съм останал. И верно цените им са доста сериозни, а килограмите като за 4Т, но въпреки това са ми любима серия двигатели.
За чиста загуба като пари и обезценяване си прав. Но просто...приемаме, че сега имаш парите и ги даваш. Утре трябва да само да наливаш гориво. Е 100 пъти по 20% повече си е болезнено. Не, че стигнеш разликата в цената на двата двигателя от гориво за една година, но просто...даваш едни пари отгоре и то многократно.
Хубаво е, че си си намерил Тохатсу на добра цена, но на теб това ти е работата - да намираш плаващи неща на добри цени. :) Ние, редовните купувачи...си караме на пазарните цени.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
marine
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 103
Регистриран на: Вто Юли 04, 2006 8:36 am
Местоположение: Варна

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от marine »

И аз каква 6к.с. (шестица) да си взема? Освен от тотото. :)
За 3 метра лодка с надуваем кил и твърдо дъно.. Голяма ли е разликата в разхода? Ще се изминават разтояния от порядъка на 10 километра за деня.
Ivak
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 3426
Регистриран на: Пон Май 02, 2005 9:14 pm
Местоположение: София, Русе
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Ivak »

До 15 коня 2-тактов,
Доводите ми са същите като на Шморхи. Почти винаги се носят и теглото е от значение, а и удобството при транспортиране. Дори и за влачене пак бих си взел 2-такта ако ще го смъквам и слагам на лодката.
Разликата в горенето е доста осезаема, но се преживява.

Всички останали варианти, когато мотора си седи на лодката съм за 4 -такта.


За колегата, който пита какъв да си вземе. Новите Меркури са с най-добри цени в момента.
6-тичка 2-тактова читава доста трудно ще изкочи от някъде, а й ще е към 24-26 кг. Колкото и 4-такта
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Тедо »

Меркури 6кс 4Т ти е 2199лв, а 5-цата 2039лв... и двата са по 25кг и в цената влиза 12л отделен резервоар... Ако искаш без отделен резервоар, взимаш 4кс за 1900лв ...

2Т 6кс нов няма да намериш... старите обикновено са 2-цилиндрови и горе-долу стават (с уговорката, че са поне на 10г, обикновено на 20).

Ако двигателят ще се ползва предимно за тролинг, 2Т почти автоматично отпада... 2 и 3 цилиндровите не зацапват свещите така като 1-цилиндровите, но пушилката си е доста неприятна, ако вятъра е в гръб...
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от VGS »

На надуваемо сузуки 3,20 с 5 кона 2-такта изминавам 15 км за 2,5 часа с 3ма в лодката и харча 5 литра(глисажа е невъзможен) същата лода с 15 коня 4-такта и същите хора вътре за същото разстояние ми трябват 15 мин разход към 1 - 1,2литра. КОе е по добре се преценява лесно, като се има в напредвид и , че 15ката по-бавно може да върви а 5-цата по бързо не.
Другото което е, не бих си взел 2-такта за тролинг (трябва да го издухваш през 30 мин за всеки случай), най си е добре 4 -такта при това двуцилиндров, иначе на обороти мята като кючекчийка.
А за по-големите двутактови мога да кажа само, че съм имал 40-ка ямаха на 4,20 тримаран , харчеше при 8-12 км/ч към 7литра, а на максимални с ппопелер с по-голямо сечение правече към 85км/ч (с GPS засечено) и там разхода стъпваще към 17-20л (предполагаемо, цял час не ми се е налагало да карам с такава скорост :oops: ).
Големия мотор (стига да го понесе лодката) си е по добре както и да го погледнеш, 4-такта ако е с над 1 цилиндър при всички случаи си е пак по добре (лично мнение). А за килограмите (ако го понася лодката) и е до 15-20 коня пак бих го мъкнал (аз го мъкна от гаража до колата 2 метра и от колата до лодката още малко, а той ме вози целия излет и то така как ми е кеф).
Тъй, че има ли човек възможност 4-такта и с над едно бутало.
Аватар
chobaka_68
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2850
Регистриран на: Чет Мар 06, 2008 7:54 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от chobaka_68 »

Имам Селва Капри 2т 6кс,един цилиндьр.Никога не е зацапвал свещ,повечето го ползвам за тролинг.А за пушенето има специални масла с формула против пушене,пуши само в началото докато загрее,след това изчезва.Слагам 20-25гр масло на литьр бензин.мотора е 2006г.
Аз съм много тъп.
Аватар
steaven
новобранец
новобранец
Мнения: 89
Регистриран на: Чет Фев 24, 2005 9:16 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от steaven »

Чобак,би ли се напрегнал плийз,да кажеш наготово кои са тез масла.Благодаря!
сВОБОДНА рИБАРСКА пАРТИЯ - Не се оставяйте да бъдете мамени от други политически партии. Елате при нас!
Аватар
chobaka_68
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2850
Регистриран на: Чет Мар 06, 2008 7:54 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от chobaka_68 »

Има на Валволин,и в всеки магазин за скутери /мотори/.Между 22-26лв е литьр
Аз съм много тъп.
Аватар
chobaka_68
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2850
Регистриран на: Чет Мар 06, 2008 7:54 am

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от chobaka_68 »

Ако се слага много масло с цел застраховка да се смазва по добре,тогава се получава нагар по свеща и от там идва зацапването,сьщо се получава нагар и по лагера и от там спира да работи мотора или ако се слага евтино масло.За всички 2т мотори сьотношението е 1:50,тоест 1л масло на 50л бензин=20гр на литьр.
Аз съм много тъп.
Аватар
brandon76
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 348
Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 10:22 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от brandon76 »

Нашият мотор е Тохацу 12к.с.2такт. бута надуваема лодка 3.20 с твърдо дъно.Като имаме напредвид,че мотора е около 25-26годишен ни вади на глисаж 2души по100кг с багаж без никви ядове. Вярно гори повече от 4такт. и е по-шумен но при тез разлики в цените не се оплакваме,многократно сме засичали разхода на гориво-около0.700 на влачене и 3-4л.на глисаж,за 1час става въпрос!Поздрави :drinkers:
Venkicha
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 229
Регистриран на: Чет Май 14, 2009 9:33 pm
Местоположение: Бургас

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от Venkicha »

Търси масло Кастрол специално за извън бордови двигатели (има на етикета нарисуван извън бордов мотор) . Цената преди около 2 год. 16лв. за литър. Наистина има разлика от обикновените масла , но пак си пуши . Не може да спре да пуши на цяло де .
Най-посещаваният риболовен форум : въй въй въй.nariba.com
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
brandon76
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 348
Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 10:22 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"

Мнение от brandon76 »

chobaka_68 написа:Ако се слага много масло с цел застраховка да се смазва по добре,тогава се получава нагар по свеща и от там идва зацапването,сьщо се получава нагар и по лагера и от там спира да работи мотора или ако се слага евтино масло.За всички 2т мотори сьотношението е 1:50,тоест 1л масло на 50л бензин=20гр на литьр.
Прав си колега,но за всеки мотор си има разлика ,особено при по старите.Ние ползваме масла на Куиксилвър и Ямаха и въпреки това цапаше свещите при тролинг,сега сипваме по16-17гр. и от една година нямаме ядове със свещите-Нито веднъж :!:
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”