Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаИзвънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Сменя се много лесно. Важното е да не се объркат кабелите при съединяването - син със син, червен с чевен...Шморхи написа:А електронния блок...това нещо може ли да се сменя? Защото ако може, и ако не струва кой знае колко....ей къде е Варна. Два пъти ходих за една седмица, последното е днес.
Цената на нов електонен блок за 15-цата на GENOVO (PARSUN) е 200 лв. Ако искаш можем да направим проба при удобен случай и да си вземеш само ако има реален ефект.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Чергата е запалена!
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 197
- Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
- Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Този 2т genovo бил същия като моята ямаха бре..! Promarine колко пари струва един пропелер за твоя двигател-стъпка 14/15? Също много искам да знам дали CDI и реле-регулаторите(МОЯ Е САМО С ИЗПРАВИТЕЛ БЕЗ РЕГУЛАТОР 6G1-81970-61-00) им са едни и същи,а ако ми кажеш и цена си за черпене ?
http://www.boatpartsandspares.co.uk/yam ... 1469-p.asp
Питам защото обичам да съм подготвен за всяка ситуация и АКО се наложи,се надявам китайците да стават за по-евтини донори на части...
http://www.boatpartsandspares.co.uk/yam ... 1469-p.asp
Питам защото обичам да съм подготвен за всяка ситуация и АКО се наложи,се надявам китайците да стават за по-евтини донори на части...
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
1.Не съм казал, че са едни и същи. Мога да твъдя, че над 80% от частите им (най вече механичните) са взаимнозаменяеми. Ако ти се скъса някой вал или се изрони някоя зъбчатка (лагер, семеринги, импелер, корпус на водната помпа,...), съм убеден, че могат да се заменят.zanev написа:Този 2т genovo бил същия като моята ямаха бре..! Promarine колко пари струва един пропелер за твоя двигател-стъпка 14/15? Също много искам да знам дали CDI и реле-регулаторите(МОЯ Е САМО С ИЗПРАВИТЕЛ БЕЗ РЕГУЛАТОР 6G1-81970-61-00) им са едни и същи,а ако ми кажеш и цена си за черпене ?
http://www.boatpartsandspares.co.uk/yam ... 1469-p.asp
Питам защото обичам да съм подготвен за всяка ситуация и АКО се наложи,се надявам китайците да стават за по-евтини донори на части...
2.Китайците имат подходящ пропелер само със стъпка 13, който е на цена 275лв.
3.Не съм сигурен, че електронния блок, както и карбуратора са идентични. По всяка вероятност разликите в тези компоненти има (ако не в друго, то поне в куплунгите). Иначе CDI на 40-ката на GENOVO(PARSUN) е 230 лв (имам го в наличност). В момента нямам каталог за резервните части под ръка, така че утре мога да дам повече инфо...
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Интересни изказвания повечето от които истина , но срещнах на някой редове изказвания, които ме озадачиха дали този който го е писал си вярва ... Например като колегата който сравнява прехода с 3души с 5к.с.2Т и 15к.с.4Т как 2Т прехода му е бил 2.5 часа, а с 4Т 15мин Колега, ако 2Т ти мотор е Вихър, Ветерок тогава съм по склонен да се съглася с теб
Шморхи доста компетентно се е изказал за разликите м/у 2Т и 4Т, най вече от към механична гледна точка откъде и идва по малката тежест в полза на 2Т. Консумативите при 4Т са около 200% по скъпи спряно 2Т. при 2Т. има само масло което трябва да се добавя към двигателя които е мн капризен точно откъм масло Quicksilver.
За сравнението м/у Е-Тек и обикновена 4Т. Ямаха не съм съгласен изобщо. Е-Тек-а е като Оптимакс при Меркури, при Ямаха забравих как беше модела. За това е коректно да се сравнява Е-Тек vs. Оптимакс и т.н .
Като заключение бих написал моето мнение: Твърдо за 2Т. Технология изпипана повече от 60 години, с/у неотвърдените 4Т. наложени почти "силово" на пазара.Мн по лек, удобен за транспортиране, мн по МОЩЕН и ЕКСПАНЗИВЕН. От всяка гледна точка мн по здраво сглобен, лесна поддръжка, искат само хубав бензин + масло ( А98+ Quicksilver ) свещи NGK, и си свиркаш 20 години
Шморхи доста компетентно се е изказал за разликите м/у 2Т и 4Т, най вече от към механична гледна точка откъде и идва по малката тежест в полза на 2Т. Консумативите при 4Т са около 200% по скъпи спряно 2Т. при 2Т. има само масло което трябва да се добавя към двигателя които е мн капризен точно откъм масло Quicksilver.
За сравнението м/у Е-Тек и обикновена 4Т. Ямаха не съм съгласен изобщо. Е-Тек-а е като Оптимакс при Меркури, при Ямаха забравих как беше модела. За това е коректно да се сравнява Е-Тек vs. Оптимакс и т.н .
Като заключение бих написал моето мнение: Твърдо за 2Т. Технология изпипана повече от 60 години, с/у неотвърдените 4Т. наложени почти "силово" на пазара.Мн по лек, удобен за транспортиране, мн по МОЩЕН и ЕКСПАНЗИВЕН. От всяка гледна точка мн по здраво сглобен, лесна поддръжка, искат само хубав бензин + масло ( А98+ Quicksilver ) свещи NGK, и си свиркаш 20 години
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 172
- Регистриран на: Съб Юли 10, 2010 8:18 am
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
колега само не каза колко струва маслото литъра за 2т и разхода на гориво.Оптимакс маслото го горят с кофите ,а за е-тек струва една камара с пари .
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Това не го разбрах.BustaZz написа:... при 2Т. има само масло което трябва да се добавя към двигателя които е мн капризен точно откъм масло Quicksilver...
Аз съм с 40 кс 2-тактов. Маслото което ползвам е YAMALUBE TC-W3 а бензин само 95 и досега не ми се е случвало никога да зацапа свещ или да имам някакъв друг проблем даже след 2-часов тролинг на минимални обороти.
Последно промяна от promarine на Чет Фев 24, 2011 2:32 pm, променено общо 1 път.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Твоят с разделно мазане ли е или трябва да се смеси маслото предварително?
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Ако въпроса е за моя, не е с разделно мазане. При разработка, на един резервояр (малко над 24 л) слагах 500 мл (1:50). Сега наливам по 330 мл (1:72).Шморхи написа:Твоят с разделно мазане ли е или трябва да се смеси маслото предварително?
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Значи, 2 часа ход са 330 мл. х 12 лева за литър - около 4 лева, т.е. 2 лева за час. Не е малко...
Правя си тука едни мои сметки, ама пак не включих кръчмаря в тях.
Правя си тука едни мои сметки, ама пак не включих кръчмаря в тях.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
За два часа спокойно ще измина над 80 км с още трима човека в лодката (а сам над 100).Шморхи написа:Значи, 2 часа ход са 330 мл. х 12 лева за литър - около 4 лева, т.е. 2 лева за час. Не е малко...
Правя си тука едни мои сметки, ама пак не включих кръчмаря в тях.
При последното ми ходене в Турция - за цял ден изгаряхме малко под един резервоар (20 до 21 л). Това включва:
- два прехода (почти на максимална газ) по 14 км (28 км).
- 4-6 малки прехода по 1-2 км (10 км).
- около 4:30-5 часа тролинг (с около 7,5 км/ч = 34 км) .
Като се има предвид че бяхме трима в лодката, смятам че е поносимо...
Последно промяна от promarine на Чет Фев 24, 2011 10:29 pm, променено общо 1 път.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Предвид нашето качество на горивата, най добре е да се презапасяваме с 98 и нагоре октана, мотора осезаемо притихва, Маслото е Quicksilver 16 лв/литър
Доколкото маслото за Оптимакс или Е-Тек то е едно и също като показатели, въпрос на избор, но на Mercury маслата са най-добри
Доколкото маслото за Оптимакс или Е-Тек то е едно и също като показатели, въпрос на избор, но на Mercury маслата са най-добри
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Разлики между 2Т и 4Т.
Аз съм фен на 2Т, обикновените, от мойта практика, затова подхождайте скептично на написаното от мене. Всеки си прави избора сам.
Предимства на 2Т:
•по-ниска цена,
•по-малко тегло на единица мощност,
•прост като Калашник за ремонт (ако се наложи),
•ако не бяха екологичните стандарти, поне аз си мисля, никой производител нямаше да премине на 4Т!
•По мнение на препатили и спецове от форумите, ако „глътне вода“, 2Т просто спира да работи, а не както при 4Т поразии, изискващи много $$$ за ремонт, в КММ.,
Недостатък на 2Т:
•консумацията на гориво е с около 15-25% по голяма. Ама при малките двигатели дали ще е 1л или 1.2л, при 5-10 пъти в морето на година като мене – пука, че ми дреме. А при големите двигатели собствениците са богати, излизащи 1 път на седмица в месеца, лятото. И тях разликата в горивото не ги интересува.
•по-шумен от 4Т. Това е вярно.
•На тролинг, на всеки час трябва да се изфорсира за около 5-10 минути, когато местиш местоположението на лодката. Поне така казват ползвателите, използващи двигателя за този тип риболов.
Предимства и недостатъци на 4Т:
•4Т - по-тихи, по-равномерно работят на ниски обороти,
•Обаче са почти 2 пъти по-скъпи на 1кс. Което си е нормално – много движещи механизми, ама и възможност за по-чести дефекти.
•О, да не забравя, и значително по-скъп ремонт на 4Т, ако нещо стане, не дай Боже!
•и 20-30-40% по-тежки..., което автоматично ги прави неудобни за всекидневно пренасяне напред - назад, особено след 10кс. Дори и за един път в седмицата.
•Във вътрешни водоеми в ЕС е забранено да се регистрират нови 2Т мотори . Уточнявам, от това което са ми казвали италианците, за да няма объркване: само да се регистрират нови 2Тмотори. Старите 2Т с регистрация продължават да се движат, като презумпцията е, че с течение на годините ще намалеят. Така, че мое мнение: някой от 2Т моторите, които идват в БГ „нов внос“, работили само в сладка вода, са на границата на мото ресурса.
СЪВЕТ:
НЯМА евтин мотор за лодка. Няма такова животно! Ако намериш такъв – внимавай за „подводни камъни“!
Аз, от моята практика на ползвател и обслужващ извън бордови мотори ЯМАХА 5кс, 40кс, 75кс, 115кс и 200кс, предпочитам двутактовите, със предварително смесване на маслото в горивният танк. Какво да кажа – безпроблемни са!
Допълнение: Още две теми намерих с мнения във форума;
2Т или 4Т двигател
viewtopic.php?f=29&t=50747
За и против двутактови двигатели, използвани за гумена лодка
viewtopic.php?f=29&t=72673
Аз съм фен на 2Т, обикновените, от мойта практика, затова подхождайте скептично на написаното от мене. Всеки си прави избора сам.
Предимства на 2Т:
•по-ниска цена,
•по-малко тегло на единица мощност,
•прост като Калашник за ремонт (ако се наложи),
•ако не бяха екологичните стандарти, поне аз си мисля, никой производител нямаше да премине на 4Т!
•По мнение на препатили и спецове от форумите, ако „глътне вода“, 2Т просто спира да работи, а не както при 4Т поразии, изискващи много $$$ за ремонт, в КММ.,
Недостатък на 2Т:
•консумацията на гориво е с около 15-25% по голяма. Ама при малките двигатели дали ще е 1л или 1.2л, при 5-10 пъти в морето на година като мене – пука, че ми дреме. А при големите двигатели собствениците са богати, излизащи 1 път на седмица в месеца, лятото. И тях разликата в горивото не ги интересува.
•по-шумен от 4Т. Това е вярно.
•На тролинг, на всеки час трябва да се изфорсира за около 5-10 минути, когато местиш местоположението на лодката. Поне така казват ползвателите, използващи двигателя за този тип риболов.
Предимства и недостатъци на 4Т:
•4Т - по-тихи, по-равномерно работят на ниски обороти,
•Обаче са почти 2 пъти по-скъпи на 1кс. Което си е нормално – много движещи механизми, ама и възможност за по-чести дефекти.
•О, да не забравя, и значително по-скъп ремонт на 4Т, ако нещо стане, не дай Боже!
•и 20-30-40% по-тежки..., което автоматично ги прави неудобни за всекидневно пренасяне напред - назад, особено след 10кс. Дори и за един път в седмицата.
•Във вътрешни водоеми в ЕС е забранено да се регистрират нови 2Т мотори . Уточнявам, от това което са ми казвали италианците, за да няма объркване: само да се регистрират нови 2Тмотори. Старите 2Т с регистрация продължават да се движат, като презумпцията е, че с течение на годините ще намалеят. Така, че мое мнение: някой от 2Т моторите, които идват в БГ „нов внос“, работили само в сладка вода, са на границата на мото ресурса.
СЪВЕТ:
НЯМА евтин мотор за лодка. Няма такова животно! Ако намериш такъв – внимавай за „подводни камъни“!
Аз, от моята практика на ползвател и обслужващ извън бордови мотори ЯМАХА 5кс, 40кс, 75кс, 115кс и 200кс, предпочитам двутактовите, със предварително смесване на маслото в горивният танк. Какво да кажа – безпроблемни са!
Допълнение: Още две теми намерих с мнения във форума;
2Т или 4Т двигател
viewtopic.php?f=29&t=50747
За и против двутактови двигатели, използвани за гумена лодка
viewtopic.php?f=29&t=72673
- rikitikitavi
- разбира нещата
- Мнения: 997
- Регистриран на: Вто Мар 06, 2007 4:29 pm
- Местоположение: Варна
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Предимства на четиритактовите:
Не се занимаваш с масла. Пълниш си бензин като на кола и си караш.
Икономични са ама наистина според стандартни двутактови. Имаш разлика от 15-20лева поне на риболов.
На тихи обороти си го караш часове без да ти пука. Като искаш и цял ден го дръж на ниски обороти на празен ход и пак нямаш проблем
Не пушат толкова много.
Палят по-лесно.
Малко по-тихи са.
Минуси:
Тежът малко повече. Ама един двигател дали е 42 или54кила си е все тая. Все си тежи много.
Струвят повече щот има повече детайли.
Изкарват по-малко години. Ама един двигател си го търпим 7-8години и взимаме друг,че сме сменили вече акъла.
Транспортират се еддинствено прави или на дръжката. Иначе им изтича маслото,давят се и трябва да избършем свеща преди палене.
Стандартния двутактов(2-9 коня) без инжеициони и тн
Плюсове:ако е много дърт е по-надежден от същия набор четиритактов.
По-лек е на същата мощност. Ам.. ..то според човека. На мене лично комфортния максимум за разнасяне на двигател е 25кила.
Носиш си го полегнал както ти харесва. И на рамо става.
Минуси
Ясни са.
Като цяло мои изводи:за малки мощности до 15-20коня четиритактов. И то нов.
Ако ще е втора ръка до 3-4годишен максимум. Ако е по-стар то двутактов с идея за смяна след събиране на финанси. Над тези коне, нов двутактов инжекцион.
Все пак е важно за всеки си от нас да избере не само двигател, но и комплект лодка с двигател. И то такава,която му пасва на начина на риболов. Без да се натиска да става като съседа си.
За себе си съм харесал твърда лодка 310 с двигателче 6коня. Влизам основно сам и лодката ми тежи 40кила,а двигателя 25. Спокойно вдигам 30км/час сам. А разхода е 1.2л на час.
Не се занимаваш с масла. Пълниш си бензин като на кола и си караш.
Икономични са ама наистина според стандартни двутактови. Имаш разлика от 15-20лева поне на риболов.
На тихи обороти си го караш часове без да ти пука. Като искаш и цял ден го дръж на ниски обороти на празен ход и пак нямаш проблем
Не пушат толкова много.
Палят по-лесно.
Малко по-тихи са.
Минуси:
Тежът малко повече. Ама един двигател дали е 42 или54кила си е все тая. Все си тежи много.
Струвят повече щот има повече детайли.
Изкарват по-малко години. Ама един двигател си го търпим 7-8години и взимаме друг,че сме сменили вече акъла.
Транспортират се еддинствено прави или на дръжката. Иначе им изтича маслото,давят се и трябва да избършем свеща преди палене.
Стандартния двутактов(2-9 коня) без инжеициони и тн
Плюсове:ако е много дърт е по-надежден от същия набор четиритактов.
По-лек е на същата мощност. Ам.. ..то според човека. На мене лично комфортния максимум за разнасяне на двигател е 25кила.
Носиш си го полегнал както ти харесва. И на рамо става.
Минуси
Ясни са.
Като цяло мои изводи:за малки мощности до 15-20коня четиритактов. И то нов.
Ако ще е втора ръка до 3-4годишен максимум. Ако е по-стар то двутактов с идея за смяна след събиране на финанси. Над тези коне, нов двутактов инжекцион.
Все пак е важно за всеки си от нас да избере не само двигател, но и комплект лодка с двигател. И то такава,която му пасва на начина на риболов. Без да се натиска да става като съседа си.
За себе си съм харесал твърда лодка 310 с двигателче 6коня. Влизам основно сам и лодката ми тежи 40кила,а двигателя 25. Спокойно вдигам 30км/час сам. А разхода е 1.2л на час.
Е-книгата "Черноморски риболов"
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Извънбордов двигател - "2Т или 4Т?"
Колега, колко часа го караш този мотор за един риболов, та с двутактовия да изгориш за 15-20 лв повече бензин?rikitikitavi написа:.... Имаш разлика от 15-20лева поне на риболов.
......
За себе си съм харесал твърда лодка 310 с двигателче 6коня. Влизам основно сам и лодката ми тежи 40кила,а двигателя 25. Спокойно вдигам 30км/час сам. А разхода е 1.2л на час.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!