Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаИнформация за регистрация на лодка/колесар
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Информация за регистрация на лодка/колесар
Здравейте,
Извинявам се ако темата не е в правилния раздел, порових се доста из форума, но не успях да намеря по-подходящо място за запитването си. Познат, от който зависи работата ми, потърси съдействие и ми се ще да му помогна, но не успях да намеря информация из нета. Притежава лодка, по неговите думи е тип "Зодиак" и се интересува дали са нужни документи, някакво спец. обурудване, което да е задължително, и изобщо процедурата за използването й. Аз имам някаква идея и го питах за техническите параметри на лодката, единственото, което получих е копие от договор за покупко-продажба и нещо като талон, но всичко е на немски, в последствие разбрах, че това са документите на колесара. Та ще ви бъда много благодарен ако можете да ми дадете някакви напътствия. Утре мисля да отида или да се обадя в Морска администрация, но ми се ще да съм предварително подготвен ако изобщо се наложи да ходя при тях. Дали трябва да се регистрира лодката("М.А"/"ДИК"), или колесара(КАТ), дали собственика трябва да има някакъв документ за правоспособност за да я кара и дали има някакви такси/данъци свързани с притежанието на лодката и съответно с местата от където ще се пуска с колесар(от прочетеното из форума, разбрах, че има специални места за тази операция). Благодаря ви предварително!
Извинявам се ако темата не е в правилния раздел, порових се доста из форума, но не успях да намеря по-подходящо място за запитването си. Познат, от който зависи работата ми, потърси съдействие и ми се ще да му помогна, но не успях да намеря информация из нета. Притежава лодка, по неговите думи е тип "Зодиак" и се интересува дали са нужни документи, някакво спец. обурудване, което да е задължително, и изобщо процедурата за използването й. Аз имам някаква идея и го питах за техническите параметри на лодката, единственото, което получих е копие от договор за покупко-продажба и нещо като талон, но всичко е на немски, в последствие разбрах, че това са документите на колесара. Та ще ви бъда много благодарен ако можете да ми дадете някакви напътствия. Утре мисля да отида или да се обадя в Морска администрация, но ми се ще да съм предварително подготвен ако изобщо се наложи да ходя при тях. Дали трябва да се регистрира лодката("М.А"/"ДИК"), или колесара(КАТ), дали собственика трябва да има някакъв документ за правоспособност за да я кара и дали има някакви такси/данъци свързани с притежанието на лодката и съответно с местата от където ще се пуска с колесар(от прочетеното из форума, разбрах, че има специални места за тази операция). Благодаря ви предварително!
- cheatereye
- новобранец
- Мнения: 68
- Регистриран на: Сря Ное 10, 2010 1:29 pm
- Местоположение: Царево, Бургас
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Ето една тема, която намерих относно колесара.
http://www.nariba.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=29801" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nariba.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=29801" onclick="window.open(this.href);return false;
B lo w мy мind & F o ll o w мe
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Кои лодки подлежат на регистрация?
от carstar на Пет Май 16, 2008 9:34 am
Чл. 1. (1) С тази наредба се уреждат условията и редът за вписване на кораби в регистъра на корабите на Република България.
(2) Наредбата не се прилага спрямо военни и гранично-полицейски кораби.
(3) Не подлежат на вписване в регистъра на корабите на Република България:
водни колела,
академични лодки,
кану,
каяк,
надувни лодки,
сърфове,
джетове,
парасейлинг,
хидроделтапланери,
както и ветроходните яхти, използвани само за спортни цели,
и плаващи пристанищни съоръжения, служещи за връзка между кораба и брега.
(4) Плаващите пристанищни съоръжения, служещи за връзка между кораба и брега, се вписват в информационната база данни на пристанищната инфраструктура към регистъра на пристанищата.
(5) Регистрирането на плавателни съдове с максимална дължина до 4,57 метра (15 фута), неизвършващи стопанска дейност, не е задължително.
от carstar на Пет Май 16, 2008 9:34 am
Чл. 1. (1) С тази наредба се уреждат условията и редът за вписване на кораби в регистъра на корабите на Република България.
(2) Наредбата не се прилага спрямо военни и гранично-полицейски кораби.
(3) Не подлежат на вписване в регистъра на корабите на Република България:
водни колела,
академични лодки,
кану,
каяк,
надувни лодки,
сърфове,
джетове,
парасейлинг,
хидроделтапланери,
както и ветроходните яхти, използвани само за спортни цели,
и плаващи пристанищни съоръжения, служещи за връзка между кораба и брега.
(4) Плаващите пристанищни съоръжения, служещи за връзка между кораба и брега, се вписват в информационната база данни на пристанищната инфраструктура към регистъра на пристанищата.
(5) Регистрирането на плавателни съдове с максимална дължина до 4,57 метра (15 фута), неизвършващи стопанска дейност, не е задължително.
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
От адаша КИРО, както и събрано от интернет пространството:
Разпореждане №68 на изпълнителна агенция „Морска администрация“ / 27.юни.2011
Част: морски рибарски лодки – оборудване
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! – за категория I-А – отдалечаване от брега до 500 метра
● ☺ кофа и черпалка
● ☺ съд с вместимост най-малко 20 л., надеждно закрепен за събиране на води, замърсени с нефтопродукти - 1 бр. (ако плавателния съд има стационарен двигател).
● ☺ хвъргало с дължина на въжето 30 м
● ☺ противопожарно покривало
● Български флаг
● фенер водоустойчив, с резервни батерии и крушка
● средство за подаване на звуков сигнал съгласно МППСМ – 72
● Спасителни ризи, одобрен тип, за 100 % от хората на борда, плюс 1 бр. резервна, всички с номер на лодката
● спасителен кръг 1бр, одобрен тип, със спасително въже 30 м., с номер на лодката
● пожарогасител, (прахов или въгледвуокисен), с номер на лодката (ако има двигател)
● аптечка (медицинско снабдяване съгласно Наредба №9 на МТ*.)
● котва, одобрен тип, с достатъчно здраво въже с L > 50 м.
● кука 1 бр
>☺☺ желателно, но не е задължително. Не се изисква при годишен преглед и проверка.
●● авариен комплект за двигателя (запалителна свещ (дюза), стандартни ключове, отверка, клещи, въже за въртене на маховика и др.) >☺ желателно, но не е задължително
●● пиротехника - ръчен червен факел – 2бр >☺ желателно, но не е задължително
●● пиротехника - ръчен оранжев димен сигнал – 2бр >☺ желателно, но не е задължително
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! за категория I-Б – отдалечаване от брега до 2 мили
+++ Оборудване на I-А и допълнително:
● магнитен компас с диаметър на картушата най-малко 75мм
● осветление на компаса, основно и аварийно
● лот ръчен или ехолот
● преносна ръчна помпа
● сигнални светлини и фигури съгласно МППСМ – 72, според назначението и дейноста
● пиротехника - ръчен червен факел – 2бр
● пиротехника - ръчен оранжев димен сигнал – 2бр
● сигнално отличителни светлини
● звуково сигнално средство
● плаваща котва
● посивен радиолокационен отражател
● преносна ръчна помпа
● спасителни плотове, неотговарящи на изискванията на СОЛАС тип COASTAL****
● термокостюми за всяко лице на борда за периода от 15.10 до 15.04
● емкост (контейнери или найлонови чували) за разделно събиране на отпадаци
●● стационарно радиосвързочно средство с канали 6, 13 и 16 >☺ желателно, но не е задължително
Всички принадлежности да бъдат надписани с името / номера/ на лодката в контрастен цвят и височина не по-малка от 8см
Проектни категории на рибарски риболовните лодки, които ни интерисуват:
С – вътрешни морски води, височина на вълната ≤2м., скорост на вятъра ≤6 по скалата на Бофорт
Район на плаване 1-Б > отдалеченост от брега до 2 мили
Район на плаване 1-В > отдалеченост от брега до 5 мили
D – защитени води, височина на вълната ≤0.5м., скорост на вятъра ≤4 по скалата на Бофорт
Район на плаване 1-А > отдалеченост от брега до 500 метра
Разпореждане №68 на изпълнителна агенция „Морска администрация“ / 27.юни.2011
Част: морски рибарски лодки – оборудване
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! – за категория I-А – отдалечаване от брега до 500 метра
● ☺ кофа и черпалка
● ☺ съд с вместимост най-малко 20 л., надеждно закрепен за събиране на води, замърсени с нефтопродукти - 1 бр. (ако плавателния съд има стационарен двигател).
● ☺ хвъргало с дължина на въжето 30 м
● ☺ противопожарно покривало
● Български флаг
● фенер водоустойчив, с резервни батерии и крушка
● средство за подаване на звуков сигнал съгласно МППСМ – 72
● Спасителни ризи, одобрен тип, за 100 % от хората на борда, плюс 1 бр. резервна, всички с номер на лодката
● спасителен кръг 1бр, одобрен тип, със спасително въже 30 м., с номер на лодката
● пожарогасител, (прахов или въгледвуокисен), с номер на лодката (ако има двигател)
● аптечка (медицинско снабдяване съгласно Наредба №9 на МТ*.)
● котва, одобрен тип, с достатъчно здраво въже с L > 50 м.
● кука 1 бр
>☺☺ желателно, но не е задължително. Не се изисква при годишен преглед и проверка.
●● авариен комплект за двигателя (запалителна свещ (дюза), стандартни ключове, отверка, клещи, въже за въртене на маховика и др.) >☺ желателно, но не е задължително
●● пиротехника - ръчен червен факел – 2бр >☺ желателно, но не е задължително
●● пиротехника - ръчен оранжев димен сигнал – 2бр >☺ желателно, но не е задължително
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! за категория I-Б – отдалечаване от брега до 2 мили
+++ Оборудване на I-А и допълнително:
● магнитен компас с диаметър на картушата най-малко 75мм
● осветление на компаса, основно и аварийно
● лот ръчен или ехолот
● преносна ръчна помпа
● сигнални светлини и фигури съгласно МППСМ – 72, според назначението и дейноста
● пиротехника - ръчен червен факел – 2бр
● пиротехника - ръчен оранжев димен сигнал – 2бр
● сигнално отличителни светлини
● звуково сигнално средство
● плаваща котва
● посивен радиолокационен отражател
● преносна ръчна помпа
● спасителни плотове, неотговарящи на изискванията на СОЛАС тип COASTAL****
● термокостюми за всяко лице на борда за периода от 15.10 до 15.04
● емкост (контейнери или найлонови чували) за разделно събиране на отпадаци
●● стационарно радиосвързочно средство с канали 6, 13 и 16 >☺ желателно, но не е задължително
Всички принадлежности да бъдат надписани с името / номера/ на лодката в контрастен цвят и височина не по-малка от 8см
Проектни категории на рибарски риболовните лодки, които ни интерисуват:
С – вътрешни морски води, височина на вълната ≤2м., скорост на вятъра ≤6 по скалата на Бофорт
Район на плаване 1-Б > отдалеченост от брега до 2 мили
Район на плаване 1-В > отдалеченост от брега до 5 мили
D – защитени води, височина на вълната ≤0.5м., скорост на вятъра ≤4 по скалата на Бофорт
Район на плаване 1-А > отдалеченост от брега до 500 метра
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Кире,много ми се видят задълженията за оборудване до 500М.
Бяха 5-6 най-много,ама утре ако имам време ще ги сваля.
Колега hanster54
уточни първо каква е дължината на лодката,и какъв тип е.
Надуваеми при ZODIAK има и над 4,70,с алуминиево дъно.
А за РИБ - и много повече.
И понеже виждам,че си в началото на тези познания,въпреки
сериозната възраст,си позволявам ти покажа няколко снимки
за ориентация.
Това е ZODIAK III FUTURA
Тази е с алуминиево дъно,към 4.50м.
Лодката в момента е регистрирана в ИАМА,за да има право да влиза до
2 мили навътре в морето.
Сега и един малък РИБ.
Към 3,50 е дължината му.
Не е регистриран,няма право да влиза на повече от 500м от брега.
Разликата в двете лодки:
Първата,ако набара в морето някоя дъска,цепи балона отма.
Да,има още 3 секции,но все пак му се налага бързо прибиране в "гаража".
При РИБ-чето,ако и всички балони му се разпорят,пак се прибира
без проблеми в "гаража".
На първо време,за да влезете в морето - по една спасителна жилетка на раменете.
Стабилна котва,с поне 60м въже.6мм ви стига доволно.
Пак да припомня на всички - котва само с арматури,
никаква работа не ви върши при екстремни ситуации.
Само на 300-500м от брега във Варненския залив,особенно вече зад нос Галата,
камъните свършват,и ще орете с такива котви пясъка при западен вятър,
и ще си отивате в открито море на максимална ветрова скорост.
Задължително лични карти в джоба - глобата само за липсата им е към 100кинта.
Както писах по-нагоре,пак ще се поровя за другите неща,
но доколкото знам,това се тръси основно от надуваемите лодки.
И,повече от 800 - 1000м не влизайте навътре,там има друг акт.
Бяха 5-6 най-много,ама утре ако имам време ще ги сваля.
Колега hanster54
уточни първо каква е дължината на лодката,и какъв тип е.
Надуваеми при ZODIAK има и над 4,70,с алуминиево дъно.
А за РИБ - и много повече.
И понеже виждам,че си в началото на тези познания,въпреки
сериозната възраст,си позволявам ти покажа няколко снимки
за ориентация.
Това е ZODIAK III FUTURA
Тази е с алуминиево дъно,към 4.50м.
Лодката в момента е регистрирана в ИАМА,за да има право да влиза до
2 мили навътре в морето.
Сега и един малък РИБ.
Към 3,50 е дължината му.
Не е регистриран,няма право да влиза на повече от 500м от брега.
Разликата в двете лодки:
Първата,ако набара в морето някоя дъска,цепи балона отма.
Да,има още 3 секции,но все пак му се налага бързо прибиране в "гаража".
При РИБ-чето,ако и всички балони му се разпорят,пак се прибира
без проблеми в "гаража".
На първо време,за да влезете в морето - по една спасителна жилетка на раменете.
Стабилна котва,с поне 60м въже.6мм ви стига доволно.
Пак да припомня на всички - котва само с арматури,
никаква работа не ви върши при екстремни ситуации.
Само на 300-500м от брега във Варненския залив,особенно вече зад нос Галата,
камъните свършват,и ще орете с такива котви пясъка при западен вятър,
и ще си отивате в открито море на максимална ветрова скорост.
Задължително лични карти в джоба - глобата само за липсата им е към 100кинта.
Както писах по-нагоре,пак ще се поровя за другите неща,
но доколкото знам,това се тръси основно от надуваемите лодки.
И,повече от 800 - 1000м не влизайте навътре,там има друг акт.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Много благодаря за бързите отговори, до колкото разбрах...за сега само за колесара, трябва да бъде регистриран в КАТ, относно лодката, днес ще се постарая да разбера точно какъв модел е, мисля, че е под 4,5 м., но да кажем, че това е само предположение. Ще пиша по-късно с ново инфо. Благодаря ви още веднъж.
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Това, че лодката няма да се регистрира в ДИК не означава, че не трябва да има оборудване, отговарящо за категория I-А – отдалечаване от брега до 500 метра.
Нека адаша да провери точно какво се изисква, следи неговият пост. Аз писах това, което съм намерил в интернет пространството, но доколко е вярно-незнам. Затова следи поста на ветерана на форума КИРО. Каквото напише-смятай го за вярно!
Общо, аз нося с мене:
Копие на ЛК, капитанско, документ за собственост на лодката,
котва, въже50м, аптечка, авариен комплект за двигателя, телефон (зареден, с номера на представителя на ДИК-Царево), спасителни ризи и български флаг.
За телефона. Ако го сложиш в един презерватив, няма да имаш проблем. Осигурява херметичност.
Нека адаша да провери точно какво се изисква, следи неговият пост. Аз писах това, което съм намерил в интернет пространството, но доколко е вярно-незнам. Затова следи поста на ветерана на форума КИРО. Каквото напише-смятай го за вярно!
Общо, аз нося с мене:
Копие на ЛК, капитанско, документ за собственост на лодката,
котва, въже50м, аптечка, авариен комплект за двигателя, телефон (зареден, с номера на представителя на ДИК-Царево), спасителни ризи и български флаг.
За телефона. Ако го сложиш в един презерватив, няма да имаш проблем. Осигурява херметичност.
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 243
- Регистриран на: Чет Яну 13, 2011 3:30 pm
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
kiril_bulgaria написа: За телефона. Ако го сложиш в един презерватив, няма да имаш проблем. Осигурява херметичност.
Колега, предпочитам презерватива да го ползвам по предназначение и колкото повече, толкова повече!!!
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Не дай боже, след като удавиш телефон за 600+лв, ще разбереш моята мисъл за презерватива.
Сега съм с този телефон Samsung GT-C3350. С по-добри характеристики от показаният на видеото. Доволен като слон! Около 20+дни държи батерията, какво ли не е видял, но продължава да е в добро здраве.
Тук ще видите по-старият модел на Самсунг, имах го, но екрана не ми хареса, по малък е, и го подарих на един от работниците ми.
http://www.youtube.com/v/bO4s3juAltg" onclick="window.open(this.href);return false;
Сега съм с този телефон Samsung GT-C3350. С по-добри характеристики от показаният на видеото. Доволен като слон! Около 20+дни държи батерията, какво ли не е видял, но продължава да е в добро здраве.
Тук ще видите по-старият модел на Самсунг, имах го, но екрана не ми хареса, по малък е, и го подарих на един от работниците ми.
http://www.youtube.com/v/bO4s3juAltg" onclick="window.open(this.href);return false;
- GODzillata
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 16393
- Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 11:12 am
- Местоположение: Outta space
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Айде бе......ама телефонът включен ли е през тези 20+ дни?kiril_bulgaria написа:...Samsung GT-C3350. ...Около 20+дни държи батерията, ...
А по темата да питам - какво точно пише в талоните на колесарите - колесар, ремарке или туристическо ремарке?
На риба - като на война! Fish'n'chicks!
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Samsung GT-C3350
Време в режим на готовност - до 1000часа (около 42дни)
Време за разговор - до 19часа
Справка - където и да погледнеш в интернет
От тук го купих:
http://plesio.bg/mobilni-telefoni-c-699 ... 91926.html" onclick="window.open(this.href);return false;
или в сайта на Самсунг
http://www.samsung.com/bg/consumer/mobi ... 3350AAABGL" onclick="window.open(this.href);return false;
Цена: 159.00 лв
Е, аз го купих преди за около 280лв, цените са паднали драстично.
Време в режим на готовност - до 1000часа (около 42дни)
Време за разговор - до 19часа
Справка - където и да погледнеш в интернет
От тук го купих:
http://plesio.bg/mobilni-telefoni-c-699 ... 91926.html" onclick="window.open(this.href);return false;
или в сайта на Самсунг
http://www.samsung.com/bg/consumer/mobi ... 3350AAABGL" onclick="window.open(this.href);return false;
Цена: 159.00 лв
Е, аз го купих преди за около 280лв, цените са паднали драстично.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
I-А – отдалечаване от брега до 500 метра
- кофа и черпалка
- Съд с вместимост най-малко 20 л., надеждно закрепен за събиране на води, замърсени с нефтопродукти - 1 бр. (ако плавателния съд има двигател).
- Резервен преносим водоустойчив електрически фенер - 1 бр. (с резервни батерии и крушка).
- Средства за подаване на звуков сигнал съгласно МППСМ-72.
- Спасителни ризи, одобрен тип за 100 % от хората на борда плюс 1 бр. резервна (плюс 50 % детски за плавателните съдове извъръшващи сезонен превоз на хора и пътнически кораби)
- - спасителен кръг, одобрен тип със спасително въже 30 м. - 1 бр.
- Хвъргало с дължина 30 м.
- Пожарогасител, прахов или въгледвуокисен - ако има механичен двигател.
- Противопожарно покривало.
- Котва, одобрен тип, с достатъчно здраво въже с L > 50 м. - 1 бр.
- Кука - 1 бр.
- Медицинско снабдяване съгласно Наредба №9 на МТ*.
Ами пичове,това са изискванията за момента до 500м от брега.
- кофа и черпалка
- Съд с вместимост най-малко 20 л., надеждно закрепен за събиране на води, замърсени с нефтопродукти - 1 бр. (ако плавателния съд има двигател).
- Резервен преносим водоустойчив електрически фенер - 1 бр. (с резервни батерии и крушка).
- Средства за подаване на звуков сигнал съгласно МППСМ-72.
- Спасителни ризи, одобрен тип за 100 % от хората на борда плюс 1 бр. резервна (плюс 50 % детски за плавателните съдове извъръшващи сезонен превоз на хора и пътнически кораби)
- - спасителен кръг, одобрен тип със спасително въже 30 м. - 1 бр.
- Хвъргало с дължина 30 м.
- Пожарогасител, прахов или въгледвуокисен - ако има механичен двигател.
- Противопожарно покривало.
- Котва, одобрен тип, с достатъчно здраво въже с L > 50 м. - 1 бр.
- Кука - 1 бр.
- Медицинско снабдяване съгласно Наредба №9 на МТ*.
Ами пичове,това са изискванията за момента до 500м от брега.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- GODzillata
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 16393
- Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 11:12 am
- Местоположение: Outta space
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
Kакво точно пише в талоните на колесарите - колесар, ремарке или туристическо ремарке?
На риба - като на война! Fish'n'chicks!
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 197
- Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
- Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
вече пише - ремарке
- GODzillata
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 16393
- Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 11:12 am
- Местоположение: Outta space
Re: Информация за регистрация на лодка/колесар
zanev написа:вече пише - ремарке
Само "ремарке", така ли?
Предполагам обаче (а и по спомени от мой предишен колесар), че в по-старите регистрации пише "туристическо ремарке", а?
На риба - като на война! Fish'n'chicks!
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...