Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаГлисаж!
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- Анатоли Стоименов
- научил се да хвърля
- Мнения: 138
- Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 11:09 pm
- Местоположение: Варна
Re: Глисаж!
[quote="ЖАБИ-2"] Под ‘бърз’ винт вероятно имаш предвид винт с по-голяма стъпка (което означава че е и с по-голям диаметър) [quote]
Ко?
Не!
Ко?
Не!
- kalin_80
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто Апр 17, 2012 9:06 pm
- Местоположение: Варна
Re: Глисаж!
Най добре смени моторчето с 15hp. Ще хванеш малко повечко риба в морето и не можеш да излезеш
Трябва да имаш запас от мощност за специални случаи, а такива винаги има. Може да влезе вода в лодката и тя да натежи още много.
Трябва да имаш запас от мощност за специални случаи, а такива винаги има. Може да влезе вода в лодката и тя да натежи още много.
Re: Глисаж!
Трудно ми е да приема израза "запас от мощност". Двигателите не могат да се карат на половин мощност, кеф ти 10к.с , кеф ти 15к.сkalin_80 написа:Най добре смени моторчето с 15hp. Ще хванеш малко повечко риба в морето и не можеш да излезеш
Трябва да имаш запас от мощност за специални случаи, а такива винаги има. Може да влезе вода в лодката и тя да натежи още много.
Re: Глисаж!
При нас с колегата нещата са почти същите.gunter написа:
2 души х 90кг.=180кг.
лодка=50кг.
багаж=20кг.(котви,резервоар с бензин,такъми и тн.)
Ако трябва да смятам и теглото на мотора(27кг.) стана да си е..е м...та
Аз 90 той 80кг. лодка надуваема ал. дъно около 70 кг. ( 3,60),
останалото същото, но мотора двутактов 10 коня.
При равно море 25 км/ч на глисаж
Излиза винаги на глисаж. стига да не сме го щракнали (лоста при дросела) на 9 км/ч. като за влачене.
Изработка на сайт: http://www.sitemiroki.net
- kalin_80
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто Апр 17, 2012 9:06 pm
- Местоположение: Варна
Re: Глисаж!
zhikata написа:Трудно ми е да приема израза "запас от мощност". Двигателите не могат да се карат на половин мощност, кеф ти 10к.с , кеф ти 15к.сkalin_80 написа:Най добре смени моторчето с 15hp. Ще хванеш малко повечко риба в морето и не можеш да излезеш
Трябва да имаш запас от мощност за специални случаи, а такива винаги има. Може да влезе вода в лодката и тя да натежи още много.
Според мен не е така точно. Един двигател може да се кара с малко газ, с много газ, и без газ
Моя мотор е 15hp и като ме хване течение в морето или,като има голяма вълна ми се иска да е поне 25hp.
Аз съм RIB 4м. и съм с минимума за тази лодка.
- barutchiata ©
- Администратор
- Мнения: 5592
- Регистриран на: Нед Апр 24, 2005 9:35 pm
- Местоположение: България & Österreich
Re: Глисаж!
Стигнал съм до извода, че двигателя трябва да е с максимално допустимите к.с. за лодката. Колкото до запаса от мощност, той никога не е излишен стига да се използва внимателно. За хидрофойлите съм пробвал и поне при мен направиха лодката по тромава, единственото което беше плюс, че стана по устойчива на завои, но според мен това зависи и от самия профил на коритото.
Та всеки който има възможност да слага максималният двигател на лодката си, щото по някога трябва да се излиза много бързо от водата, още повече ако си в морето.
Та всеки който има възможност да слага максималният двигател на лодката си, щото по някога трябва да се излиза много бързо от водата, още повече ако си в морето.
- nabor4eto
- ще става разбирач
- Мнения: 385
- Регистриран на: Съб Май 25, 2013 8:04 am
- Местоположение: Варна
Re: Глисаж!
gunter написа:Здравейте колеги!Имам питане към по-опитните и с по-голям стаж при риболов от лодка..........
Лодката ми е гумена 3.30 с ал.дъно и надуваем кил.Мотора,с който я бутам е двутактова Ямаха 8к.с.
Когато съм сам лодката си излиза бързо на глисаж и си глисира перфектно...........но когато сме двама с малко багаж,при правилно разпределение на товара,една идея не достига и лодката е както се казва"на ръба"......
Един колега ми погледна винта на мотора и ми каза,че бил "бавен винт" и ако съм си го сменил нямало да имам проблем при глисирането с двама души в лодката.......Какво всъщност е БАВЕН и БЪРЗ винт?Ако монтирам хидрофойл дали ще има ефект?
Благодаря предварително
Здрасти колега Гънтер..доста време е минало от както си пуснал темата, но пък може да ти е от полза това което ще напиша..това дали винта е БЪРЗ или БАВЕН е много относително т.е. за някои лодки един винт ще е бърз , а за други лодки ще е бавен...на всеки винт има щампа на която са обозначени следните неща-диаметър на винта в инчове, стъпката на винта и броя на лопосите/перките/...стъпката на винта означава разстоянието, което ще измине за един оборот в плътна среда, също като резбата на болтовете...когато сложиш бавен винт това означава винт с по-малка стъпка и диаметър от този който използваш, ще намалиш максималната скорост с която можеш да се движиш, но ще увеличиш средната си скорост, на двигателя ти ще му олекни и ще може да се развърти /да достигне максималните си обороти/ по-лесно. Такъв винт се слага , когато мотора е слаб за лодката на която си го сложил. Ако на слаб мотор сложиш бърз винт /с по голяма стъпка и диаметър/, това не означава, че лодката ти ще върви по-бързо, дори точно обратното....Това е по отношение на винтовете. Моето лично мнение е както на другите колеги да сложиш по-мощен двигател 10-15 к.с и няма да имаш проблеми от този род.....Дано да съм бил полезен
Ненавременното изпиване на втората чаша, обезсмисляло първата
Re: Глисаж!
Колега обърни внимание на колко сантиметра отстояние се намира анти кавитационата плоча от наи ниската точка на транеца.Тези сантиметри не трябва да са повече от три!При по голямо газене на ботуша скороста ти пада и по трудно излизаш на глисаж!
При мене беше точно така а.к.п. беше на 6см. под най ниска точка на транеца и след повдигане на транеца с 3см лодката започна да излиза на глисаж доста по лесно и максималната скорост се качи с 4-5км/ч.Също и ъгъла на ботуша спрямо транеца е от значение!
Мисля че двигателя ти ще ти върши работа ако направиш тези настройки...
При мене беше точно така а.к.п. беше на 6см. под най ниска точка на транеца и след повдигане на транеца с 3см лодката започна да излиза на глисаж доста по лесно и максималната скорост се качи с 4-5км/ч.Също и ъгъла на ботуша спрямо транеца е от значение!
Мисля че двигателя ти ще ти върши работа ако направиш тези настройки...
-
- ще става разбирач
- Мнения: 341
- Регистриран на: Съб Юни 12, 2010 5:12 am
- Местоположение: варна
Re: Глисаж!
провери колко ти гази ботуша и какъв наклон има . ако всичко е ок и 8 те коня са живи не трябва да имаш проблем . Карали сме двама по 115 кила багаж още 25кг. двигател 25-30кг. лодка 3,20 около40-50 кг. със 10ка меркури 2т си глисираме и то в морето . багажа разпределяй добре .
-
- ще става разбирач
- Мнения: 341
- Регистриран на: Съб Юни 12, 2010 5:12 am
- Местоположение: варна
Re: Глисаж!
zhikata написа:Трудно ми е да приема израза "запас от мощност". Двигателите не могат да се карат на половин мощност, кеф ти 10к.с , кеф ти 15к.сkalin_80 написа:Най добре смени моторчето с 15hp. Ще хванеш малко повечко риба в морето и не можеш да излезеш
Трябва да имаш запас от мощност за специални случаи, а такива винаги има. Може да влезе вода в лодката и тя да натежи още много.
трудно ти е щото не си ял попарата я пред фара на Шабла я Пред Галата
Re: Глисаж!
[/quote]
трудно ти е щото не си ял попарата я пред фара на Шабла я Пред Галата [/quote]
Със сигурност съм ял попарата доста преди тебе и знам за какво става въпрос. И когато един мотор е примерно 15к.с
той не е 10к.с плюс запас от още 5к.с., а си е 15к.с. Сигурно повечето разбирачи си слагат НИТРО на лодките и от там идва запаса на мощност.
трудно ти е щото не си ял попарата я пред фара на Шабла я Пред Галата [/quote]
Със сигурност съм ял попарата доста преди тебе и знам за какво става въпрос. И когато един мотор е примерно 15к.с
той не е 10к.с плюс запас от още 5к.с., а си е 15к.с. Сигурно повечето разбирачи си слагат НИТРО на лодките и от там идва запаса на мощност.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Глисаж!
"запас от мощност" е ако ти трябват минимум 10кс да излезеш на глисаж, да сложиш на лодката 15кс.
имайте предвид, че за малките двигатели докъм 40кс почти няма избор на различни стъпки на пропелерите - обикновено стандартния, с който идва е нещо средно, а освен него има примерно един "по-бавен" /по-малка стъпка с по-голям диаметър/ и един "по-бърз" /по-голяма стъпка с по-малък диаметър/... Разбира се, има и изключения - за Сузуки 15-20кс инжекцион има 5 модела винтове, а стандартният е 10Р. При мен се получава следното:
- като съм сам, давам газ докрай, броя до 5 и съм достигнал максималните обороти /включва се ограничителя на оборотите/, като сме 3 човека, стъпката идва тамън - излиза на глисаж и достига около 5500оборота.
Изкушавам се да сложа 12Р (най-голямата стъпка), но се опасявам, че с трима човека глисажът ще стане мираж... Пък и же се вдигне минималната скорост на тролинг... Та засега си оставам с 10Р и просто не давам пълна газ, когато съм сам или сме двама...
имайте предвид, че за малките двигатели докъм 40кс почти няма избор на различни стъпки на пропелерите - обикновено стандартния, с който идва е нещо средно, а освен него има примерно един "по-бавен" /по-малка стъпка с по-голям диаметър/ и един "по-бърз" /по-голяма стъпка с по-малък диаметър/... Разбира се, има и изключения - за Сузуки 15-20кс инжекцион има 5 модела винтове, а стандартният е 10Р. При мен се получава следното:
- като съм сам, давам газ докрай, броя до 5 и съм достигнал максималните обороти /включва се ограничителя на оборотите/, като сме 3 човека, стъпката идва тамън - излиза на глисаж и достига около 5500оборота.
Изкушавам се да сложа 12Р (най-голямата стъпка), но се опасявам, че с трима човека глисажът ще стане мираж... Пък и же се вдигне минималната скорост на тролинг... Та засега си оставам с 10Р и просто не давам пълна газ, когато съм сам или сме двама...
Re: Глисаж!
Моя винт е 3-200*190 и ми е големи4ък за Хонда 5
сега на по новите са с по малък винт.
Та питането ми е ако намля диaметъра от 200мм на 190 мм на струг
дали ще има някакъв ефект или ще го ще го осерем тотално ?
В този саит има винтове и пише 4е са с ходни за яамаха ,хонда ,парсун ,
оба4е не може да ми гарантира 4е са взаимно заменяеми . http://www.plodex.eu/accessories.html" onclick="window.open(this.href);return false;
сега на по новите са с по малък винт.
Та питането ми е ако намля диaметъра от 200мм на 190 мм на струг
дали ще има някакъв ефект или ще го ще го осерем тотално ?
В този саит има винтове и пише 4е са с ходни за яамаха ,хонда ,парсун ,
оба4е не може да ми гарантира 4е са взаимно заменяеми . http://www.plodex.eu/accessories.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GODzillata
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 16393
- Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 11:12 am
- Местоположение: Outta space
Re: Глисаж!
Тедо, можеш ли да пуснеш снимки и на трите вида?Тедо написа:...обикновено стандартния, с който идва е нещо средно, а освен него има примерно един "по-бавен" /по-малка стъпка с по-голям диаметър/ и един "по-бърз" /по-голяма стъпка с по-малък диаметър/... ...
Аз сега смятам да си отливам за Ямахата едно витло от алуминий, което би трябвало да е именно третия "бърз" размер..........ако съм сам или двама, така би трябвало хем най-бързо да се движа, хем най-икономично - така ли?
На риба - като на война! Fish'n'chicks!
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...