Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаВъпрос за глисиране !
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Въпрос за глисиране !
Не разбрах съвсем точно на колегата кука70 какъв му е проблема с лодката но от снимките се вижда, че този двигател с къс ботуш идва доста над кила и от може да се получава проблем.
,Колега кука 70 пробвай да сложиш двигател с дълъг ботуш на твоя транец, мисля си че с още едни 12см. надолу може и да се оправи вървенето и в никакъв случай не режи кила.
,Колега кука 70 пробвай да сложиш двигател с дълъг ботуш на твоя транец, мисля си че с още едни 12см. надолу може и да се оправи вървенето и в никакъв случай не режи кила.
Re: Въпрос за глисиране !
Не разбрах съвсем точно на колегата кука70 какъв му е проблема с лодката но от снимките се вижда, че този двигател с къс ботуш идва доста над кила и от може да се получава проблем.
,Колега кука 70 пробвай да сложиш двигател с дълъг ботуш на твоя транец, мисля си че с още едни 12см. надолу може и да се оправи вървенето и в никакъв случай не режи кила.
,Колега кука 70 пробвай да сложиш двигател с дълъг ботуш на твоя транец, мисля си че с още едни 12см. надолу може и да се оправи вървенето и в никакъв случай не режи кила.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб Май 22, 2010 12:23 pm
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за глисиране !
Благодаря на колегите, които вземат отношение! Гледайте клипа! Транеца е около 40 см, антикавитационната плоча на ботуша е горе-долу 2-3 см наравно с дъното! Двигателя е монтиран от сервизен майстор, според него тази лодка не глисира! С напасване на точния пропелер и точния хидрофойл, трима и баланс на товара, ще се вземе мах КПД на мотора! И достижима мах скорост 35-40 км/ч при мах 5500 оборота.
Re: Въпрос за глисиране !
Много е прост проблема,лодката не е направена да глисира и 35-40км/ч няма как да направиш с нея.Тури и някакво по-малко моторче за да си икономичен.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб Май 22, 2010 12:23 pm
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за глисиране !
vakril.k: от Италия дойде с 20 кс къс ботуш, едвам достигаше 12-13 км/ч. В нета е пълно с клипове pilotina granchi , повечето са с над 20 кс! И се движат бързо. Според руските специалисти vodnimir.ru и формулите за изчисление на мах скорост според типа на коритото и съответно разхода на гориво / КПД/ , тази лодка с 50 кс 2 т- ов, 5-метрова, с това водоизместващо корито и тегло МОЖЕ да достигне v=30 км/ч при мах натоварване на мотора.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб Май 22, 2010 12:23 pm
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за глисиране !
Решено: кила ще се коригира! Намерихме снимки на същата лодка с модифициран кил! Днес поредния тест - 2-ма борци класици по 130 кг + мен/75/ на пълна газ 4000 оборота 23 км. Ще трябва и винт с по-малка стъпка -9 или11? за да развием мах обороти.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб Май 22, 2010 12:23 pm
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за глисиране !
Тест с винт 12.5х8Р + хидрофойл=32км/ч! Оборотите стигнаха 6000! Лодката се държи добре и при завой- не крени към външния борд. Следващата стъпка е корекция на кила!
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб Май 22, 2010 12:23 pm
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за глисиране !
Плочата на ботуша е 3 см под дъното и транеца си е за къс ботуш.
- shturetc
- ще става разбирач
- Мнения: 451
- Регистриран на: Пон Окт 03, 2011 9:24 am
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за глисиране !
Aбе,я и аз да ви питам--позицията на предностоящия има ли значение при глисаж?
Есенес с Бананамен и лодката му хвърчахме като луд вятър (изключая случая,когато по форсмажорни обстоятелства се наложи да качим брата на Борката).И двамата сме люнгури,готови за националните отбори по баскетбол и волейбол,а аз и гъз 130 кила съм отпрал,ама... висях на носа на лодката така,че само дирника и ногите ми бяха в нея. Шкембака и празната ми кратуна аха-аха и във/връз водите.Та,подобно позициониране на стоящия на носа ми се стори доста полезно и позволяващо на двигателя да достигне по-бързо до добра мощност и да изведе лодката на/във глисаж!?
Есенес с Бананамен и лодката му хвърчахме като луд вятър (изключая случая,когато по форсмажорни обстоятелства се наложи да качим брата на Борката).И двамата сме люнгури,готови за националните отбори по баскетбол и волейбол,а аз и гъз 130 кила съм отпрал,ама... висях на носа на лодката така,че само дирника и ногите ми бяха в нея. Шкембака и празната ми кратуна аха-аха и във/връз водите.Та,подобно позициониране на стоящия на носа ми се стори доста полезно и позволяващо на двигателя да достигне по-бързо до добра мощност и да изведе лодката на/във глисаж!?
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб Май 22, 2010 12:23 pm
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за глисиране !
КИРО: Не сме засекли, но вероятно не! Но пък ще стигаме по-бързо или по-далеч със същия разход!
stretch: Баланса на товара влияе със сигурност: при нас най-добре е когато товарът е в средата, преместване на товар на носа или на кърмата водеше до падане на макс. скорост с около 10 %
stretch: Баланса на товара влияе със сигурност: при нас най-добре е когато товарът е в средата, преместване на товар на носа или на кърмата водеше до падане на макс. скорост с около 10 %
- Моряка
- кандидат преподавател
- Мнения: 2969
- Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 8:06 pm
- Местоположение: Иван Димитров-Варна
Re: Въпрос за глисиране !
Това с дупенето на носа съм го правил и аз, на гуменетка, да излезем по-лесно на глисаж, ама мотора на ръба, много кила, много багаж, и като сложиш 10 бири в хладилната чанта се зори
А сега де?
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто Юли 26, 2011 2:11 pm
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за глисиране !
Браво колеги - в спора се ражда истината... и експериментите помагат - не глисирал този корпус, а??? Всичко се свежда до проста математика - в частност физика и хидродинамика, т.е: достатъчна мощност + правилен винт + добре разпределен товар = прилична скорост ... като оправите кила ще вдигнете и 20 възла - БРАВО!!!
И най-лошия ден на риболов е много по-добър от най-добрия ден на работа!
- shturetc
- ще става разбирач
- Мнения: 451
- Регистриран на: Пон Окт 03, 2011 9:24 am
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за глисиране !
Абе,верно двигателят и лодката са от първостепенно значение (Бананамен,колко ти бяха параметрите,бре?Аз имам спомени за Тохамаран 320см и двигател къмто 8-10 коня ),а и ние бая багаж носехме,че и вода доста се плискаше в самата лодка,особено по аркутинско,кога глисирахме в едни вълни,от които още имам синки по колената ...миии,през две ги прескачакме и буффф във водата ...и после пак така,а аз нЪл надупен на колене на носа , ама... идеята ми беше,че това притискане на носа към водата определено има позитивен ефектМоряка написа:Това с дупенето на носа съм го правил и аз, на гуменетка, да излезем по-лесно на глисаж, ама мотора на ръба, много кила, много багаж, и като сложиш 10 бири в хладилната чанта се зори
- Borkata
- сериозен играч
- Мнения: 1553
- Регистриран на: Вто Окт 21, 2008 5:56 pm
- Местоположение: Бургас
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисиране !
Той Алеко май вече не е с миналогодишната моторетка.Май купи нова:)
http://www.chepare.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Качествени чепарета Borkata