Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване Екипировкаобслужване извънбордов двигател
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- hgtod
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 262
- Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 3:28 pm
- Местоположение: Бургазъ Репутация: 0.1
обслужване извънбордов двигател
Здравейте,
за мен сезона приключи и се захванах с обслужване на двигателя. Оказа се, че уплътнителните шайби на двата болта за смяна на маслото на торпедото са за смяна. Някой има ли идея от какъв материал са? Мисля да си ги направя от клингерит, но не знам как ще му се отрази морската вода.
за мен сезона приключи и се захванах с обслужване на двигателя. Оказа се, че уплътнителните шайби на двата болта за смяна на маслото на торпедото са за смяна. Някой има ли идея от какъв материал са? Мисля да си ги направя от клингерит, но не знам как ще му се отрази морската вода.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб Май 22, 2010 12:23 pm
- Местоположение: Варна
Re: обслужване извънбордов двигател
Всеки път майстора слага каквито има, последните са гумени, обикновени и държат, но се сплескани при затягането.
Re: обслужване извънбордов двигател
A такааа,май, ще питаме,стария Кемаф!?... ЛС...?...
- dako71
- сериозен играч
- Мнения: 1311
- Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 3:14 am
- Местоположение: Фидер отбор Пирдоп
- Обратна връзка:
Re: обслужване извънбордов двигател
Тук ще намериш решение. http://www.dbk-dimitrov.com/%D0%BA%D1%8 ... 0%B3%D0%B8
Има и гумирани дифтунги които ще са най удачни.
Има и гумирани дифтунги които ще са най удачни.
-
- новобранец
- Мнения: 20
- Регистриран на: Чет Авг 13, 2015 7:33 am
- Местоположение: около Бургас
Re: обслужване извънбордов двигател
Здравей,колега hgtod ! Да споделя и аз опит.И аз сменях маслото на въпросния редуктор и се оказа ,че уплътнителните шайби са точно от клингерит.Става въпрос за чисто нов двигател на който маслото се сменя за първи път и това са оригиналните шайби .Двигателя е Парсън,но мисля,че и на други марки е от същия материал.Материала е устойчив на всякакви влияния,така,че притеснения не трябва да има.Моите не бяха повредени и сложих пак старите и не тече .Двигателя дойде с резервни шайби и пробки.Аболютно никакъв проблем не е да си ги направиш стига да имаш материал.Ако нямаш - ЛС .Живея близо до Бургас и материал за две шайби все ще се намери.Надявам се да съм полезен.Поздрави!
- hgtod
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 262
- Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 3:28 pm
- Местоположение: Бургазъ Репутация: 0.1
Re: обслужване извънбордов двигател
Благодаря на всички отзовали се! Намерих едно парче клингерит и днес ще си направя уплътнения. Оригиналните са толкова смачкани, че не личи от какво са изработени - прилича на смачкана кожа - най-вероятно е клингерит. Медните дифтунги също са добро решение, ако намеря в магазин в Бургас ще си купя.
- fishermann2
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 230
- Регистриран на: Сря Апр 24, 2013 10:34 am
- Местоположение: Добрич
Re: обслужване извънбордов двигател
Виждал съм и уплътнения от пластмаса.По добре,дихтунги от алумин,за да не се пренатяга резбата.Ако са медни,се нагряват до червено и във вода, да се разкалят и станат по меки.
Re: обслужване извънбордов двигател
Това с алуминия не е много добра идея.
направи каквото трябва пък да става каквото ще
Re: обслужване извънбордов двигател
Естествено!Морската вода го окислява и прави на прах!
- fishermann2
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 230
- Регистриран на: Сря Апр 24, 2013 10:34 am
- Местоположение: Добрич
Re: обслужване извънбордов двигател
И за колко време ще стане на прах?Защото,струват жълти стотинки и се сменят всеки сезон със смяната на маслото.След като се деформират от стягането,е все пак добре да се подменят.
Re: обслужване извънбордов двигател
Сигурността в Морето,струва повече от ....жълти стотинки ! Ако ,ще е,,дехтунг,, да е разкален меден!!! Ако ще е ,,О,,-пръстен силиконов такъв!!!...Наслука!
-
- сериозен играч
- Мнения: 1288
- Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
- Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/
Re: обслужване извънбордов двигател
Ей тука има малка уловка. Щом има бърза корозия по елементите и повърхността на мотора значи не е наред или липсва анодния протектор (малко парче обикновено от цинк).За моторите използвани в сладка вода не е толкова фатално но в солена вода е от голямо значение за мотора.lozzy.68 написа:Естествено!Морската вода го окислява и прави на прах!
Re: обслужване извънбордов двигател
Абсолютно,си прав ,колега!!! Съгласен съм с тебе на 100%! Но Ицо, питаше ,от ,какъв материал е направено,,ТУИ,, нещо,което уплътнява пробката?!Тъй ,като разбрал,че видимо е неузнаваемо?! Айде, ИЦО,драсни два реда,че темата много набъбва,а е излишно.
-
- сериозен играч
- Мнения: 1288
- Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
- Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/
Re: обслужване извънбордов двигател
От какъвто и материал да направи шайбата ще стане (метал,пластмаса,картон) .В редуктора няма висока температура и високо налягане ,така че особени изисквания към материала не би трябвало да има.Разбира се ако има оригинални консумативи ще е най-добре но и homemade или заместители често се използват безпроблемно.