въпрос за транец и витло

Всико за лодките сонарите и атрибути към тях.

Модератори: emo vasilev, Кърцата

хрис
новобранец
новобранец
Мнения: 9
Регистриран на: вт апр 07, 2009 7:56 pm
Местоположение: Разград

въпрос за транец и витло

Мнениеот хрис » ср дек 30, 2009 4:49 pm

Здравейте Колеги,
Честита Коледа и Весело посрещане на новата година!
Искам да запитам знаещите за някои неща от които
хич не разбирам и дано не бъда нападнат здраво:
Имам надуваема лодка 3,4 с височина на транеца 40см.
Намерих си и двигател 5кс на витлото му пише 3-7 1/2-*7 ,
не ми харесва как се движи лодката.След като напъна мотора след половината
от възможностите му само бучи, пени едни води а скороста не се увеличава,
максималната е около 11км/ч
Ще използвам снимка на колега за да дам и данни за височините му
Изображение
Коя част 1 или 2 трябва да бъде под дъното на лодката, и ако сменя
витлото с 3-7 1/2 *6 което го дават за по малък двигател ще се подобрят ли нещата?
Лодката тежи 60кг и аз 90 + мотора и оборудване общо не повече от 185-190кг
Благодаря предварително на отговорилите!

въпрос за транец и витло

Реклама





Потребителски аватар
фишфрена
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 136
Регистриран на: чет мар 05, 2009 10:28 pm
Местоположение: ИСПЕРИХ

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот фишфрена » ср дек 30, 2009 5:48 pm

Колко коня е мотора?
Грешка видях. Трябва да караш с удължител на дръжката за да изместиш тежеста, като седнеш в средата на лодката.
Моторчето е малко слабичко.
Последна промяна от фишфрена на ср дек 30, 2009 5:58 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 460
Регистриран на: пон май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот краси12345678 » ср дек 30, 2009 5:52 pm

Здравей колега, във форума има много мнения за транеца просто напиши в търсачката "транец "и чети.Височината на транеца е позиция 2 аза витлото немога да ти помогна нека другите да се включат.Нещо не мога да маркирам линковете та да се ориентираш по лесно каде да четеш.

outsider 59
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 396
Регистриран на: нед ное 09, 2008 9:33 pm
Местоположение: Силистра,на Реката

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот outsider 59 » ср дек 30, 2009 8:29 pm

http://fishercity.narod.ru/300/226_268_1.htm
Намали стъпката на 6 или 6и1/2(зависи от вносителя),огледай таблиците в книгата,доста неща ще ти станат ясни,за да вдигнеш кърмата слажи хидрофойли на антикавитационната плоча(тя е на р-р 44)и не на последно място правилното разпределение на багажа :wink: със всичко това ще постигнеш глисаж без проблеми :smt023
Поздрави!

Потребителски аватар
Venkicha
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 216
Регистриран на: чет май 14, 2009 9:33 pm
Местоположение: Бургас

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот Venkicha » ср дек 30, 2009 8:30 pm

Мотора ти е слабичък! Може да опиташ да промениш ъгъла на атака посредством пина. При теб е на втората дупка което за твоята лодка трябва да е нормално . Но не очаквай съществена разлика. Трябва ти по голям мотор. Аз имах същия проблем с надуваема лодка 3,30 с твърдо дъно и двигател Сузуки 4 коня - имах усещането че двигателя има мощност но не върви както трябва. Какво ли не правих не върви и не върви. продадох го и си купих 8 коня . Сега направо летя ! Ей таквиз ми станаха очите :shock: :shock: :shock: като се качих за първи път с новия мотор. И още нещо тежестта трябва да изнесеш напред, както спомена колегата по-нагоре. Ако тръгнеш да сменяш моторчето търси от 8 коня нагоре . най добре 10 си вземи за да може и да я понатовариш малко лодката. Може и компания да имаш някой ден .
Най-посещаваният риболовен форум : въй въй въй.nariba.com
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
dryzkiq
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 167
Регистриран на: вт окт 28, 2008 7:30 pm
Местоположение: Мездра

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот dryzkiq » ср дек 30, 2009 8:35 pm

Здравей хрис,значи Kroki беше пуснал цяла тема просто го попитай той знае.
Весели празници. :D :drinkers:

Re: въпрос за транец и витло

Реклама





Потребителски аватар
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: чет мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот VGS » чет дек 31, 2009 1:13 am

Ако транеца ти е 40см и ако показаното растояне там до кавитационната платка ти е 44см(както си го показал) значи не ти е там проблема, това си е даже много добре.
Проблема ти идва от това, че мотора е малко слаб за тази лодка. А ако си държиш на мотора ще ти трабва витло(пропелр) с по малко сечение, т.е. ще имаш по малка максимална скорост( по-малка от лодка на 2,60 със същия мотор, но по висока от до сегашната ти ) и ще разполагаш с по голяма мощност. Като намалиш сечението мотора ще може да развие нормалните си работни наксимални обороти.
Познавам хора които бутат водоизместващи лодки с тегло от 800кг със същия мотор, но с бутащо витло (Schubpropeller) и нямат никакъв проблем (максимална скорост 12км/ч).
За твойта лодка оптималния мотор би бил 15 коня според мен.

И един сайт, даже и да не знаеш немски от картинките става ясно :
http://www.wassersport-kellermann.de/pa ... opterm.htm

Потребителски аватар
skorpion
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 327
Регистриран на: пон фев 18, 2008 5:27 pm
Местоположение: РАЗГРАД

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот skorpion » чет дек 31, 2009 12:15 pm

Аз карам с 3,30 и 5кс - успях да докарам скорост от 15км.
Казвах ти че мотора е слабичък за високи скорости.
Както казват 10кс е най добре.
Един градски взема същата но с 9,8кс и като видях как се
движи ми стана мечта, а и отработените газове при него излизат над водата,
не при витлото.И въпреки че е китайски не е по шумен от Тохасу. Но пустите пари не стигат.
Ако сложа пропилер от 2,6кс дали ще ми падне минималната
скорост, щото сега в тихо време, намалих оборотите до минимални за
устойчива работа на двигателя и 4-4,1 по GPS, идва ми висока за някои воблери
при тролинга.
Весели празници на всички!!

хрис
новобранец
новобранец
Мнения: 9
Регистриран на: вт апр 07, 2009 7:56 pm
Местоположение: Разград

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот хрис » пет яну 08, 2010 9:28 pm

Попрочетох малко из темите, но съм малко простичък
и не ми стана много ясно.
На пропилера ми е отпечатано 3-7 1/2 х 7
КОЯ цифра какво значи
Намерих в магазин на който пише 3-7 1/2 Х 6
Това 3-7 1/2 Х 6 по-малък диаметър ли има, стъпката ли е по малка
Какво ще спечеля ако го сменя

Потребителски аватар
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: чет мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот VGS » пет яну 08, 2010 11:33 pm

3-7 1/2 х 7
Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта). КОгато всичко това е оптимирано за дадена лодка се постига оптимален резултат, не се мъчи мотора (работи при оптимални условия, може да качва на маскимални на ход примерно) , и така нататък да не се повтаряме вече многократно.
Ако сложиш сечение 6 ще ти се подобри работата на мотора значително, но все пак не очаквай чудеса, лодката няма да литне с 5 коня мотор. Писах вече, че имам лодка със същтата големина и бях с 5 коня мотор и издържах една година, сега съм с 15(изпадна ми по евтино), но според мен за големината 10 са оптимални.
Има специални бутащи пропелери които са оптимирани за да задвижват големи и тежки водоизместващи лодки (платноходки и прочие), примерно повечето от мойто пристанище бутат платноходки от 700 до 3000кг с моторчета от 4 до 10 коня. Всички са с бутащи пропелери, но пък никой не цели доляма скорост.

хрис
новобранец
новобранец
Мнения: 9
Регистриран на: вт апр 07, 2009 7:56 pm
Местоположение: Разград

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот хрис » съб яну 09, 2010 12:59 pm

Благодаря!
Поне вече схващам какво значат размерите и какво ще се получи
с по малкото витло.
А това лято ще пробваме да докараме по голям двигател
от странство.Те и инглизите ще имат криза.

Re: въпрос за транец и витло

Реклама





Пламен Великов
новобранец
новобранец
Мнения: 1
Регистриран на: ср фев 03, 2010 8:09 am

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот Пламен Великов » ср фев 03, 2010 7:19 pm

Здравей колега,ако не съм закъснял с моето мнение то е че част 2 трябва да е на една линия с килът на лодката ако ли няма кил тогава с най-ниската част на самото дъно.Това по принцип е идеалното съотношение.Дано съм ти помогнал

Потребителски аватар
skorpion
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 327
Регистриран на: пон фев 18, 2008 5:27 pm
Местоположение: РАЗГРАД

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот skorpion » пон мар 01, 2010 4:45 pm

Само за сведение ня някой който ще има интерес.
Вчера направих проба с моя комплект от Промарине 3,30 и 5кс Геново.
С оригиналния пропилер по GPS 14,6км/ч
Смених пропилера с по малък, от 2,6кс и достигнах скорост 20,4км/ч
Не съм си правил експерименти с промяна на ъгъла, удължаване на дръжка и тн.
че ми беше каръшки ден.
Но сега и шума на двигатела е по-добре и връщам ръчката почти на половината ход,
като скороста пада до 19,7- 19,6км/ч.
В общи линие подобрението е явно, доволен съм.

Потребителски аватар
pachosz
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1360
Регистриран на: чет юни 18, 2009 6:23 am
Местоположение: Стара Загора

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот pachosz » пон мар 01, 2010 8:17 pm

6 км/ч! Сериозна е разликата наистина.
Благодарности на колегата skorpion за полезния пост :smt023
Почвам и аз да си търся по-малък пропелер да пробвам. Само че откъде... за сега не знам :?:
п.п. колега, да не тия 20 км/ч на връщане по надолнището да са били :lol: Шегувам се разбира се, има логика когато е с по-малък винт, по-малко да се товари моторчето
Последна промяна от pachosz на вт мар 02, 2010 7:41 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11092
Регистриран на: пон авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Контакти:

Re: въпрос за транец и витло

Мнениеот КИРО » пон мар 01, 2010 10:16 pm

:smt017 Скорпи,я дай малко подробности,ся ша питам :
– пропелера от 2,5 к.с колко е по малък по диаметър,
- и има ли разлика в ъгъла на атака
Питам,че искам да направя промени в моя пропелер,ама се чудя какви.
Мощност имам в повече - та ме заинтригува де.
Абе едни снимки ако може - ще вдяна де.
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА


Върни се в “Лодки и сонари”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта