Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Риболов Сладководен раздел Тактика Въдици и макариАвансови системи при макарите
Модератор: sapuna
- Sleepwalker_
- разбира нещата
- Мнения: 686
- Регистриран на: Вто Апр 26, 2011 10:34 am
- Местоположение: Шумен
Re: Авансови системи при макарите
Колеги, не знам дали тук е мястото да питам, но темата ми се струва подходяща предвид проблема ми.
Та, скоро си купих нова Риоби Ексия 2000. Всичко е супер, върти и реди идеално, но при единствения двучасов излет до момента с нея забелязах нещо, което мен лично ме смущава. Авансът не отпуска плавно, а веднъж на няколко оборота на шпулата "затяга", но не до положение да спре напълно, а просто хода й се затормозява. Не оказва влияние колко натегнат е аванса, дори и на най-разхлабеното положение го има това, макар и не толкова силно изразено.
Та, въпросът ми е дали този проблем се дължи на това, че не е разработена, дали мога по някакъв начин сам да го коригирам (въпреки че технически съм много неграмотен!). Макарата е купувана от онлайн магазин и дори и да ми я приемат, ще трябва да им я пращам, което пък си нямам идея колко време ще отнеме. По-скоро ме интересува дали това е проблем, който аз сам мога да реша или да търся майстор за поправка (щото гаранция - нъц!). За жалост не забелязах проблема при получаване на пратката, иначе да съм я върнал.
И друго - към макарата пристигна и една малка бяла пластмасова шайба в отделно пликче, идентична с тази, която е поставена на оста под шпулата. Каква е ролята на тая шайба и за какво мога да я ползвам. Питам от любопитство
Благодаря предварително!
Та, скоро си купих нова Риоби Ексия 2000. Всичко е супер, върти и реди идеално, но при единствения двучасов излет до момента с нея забелязах нещо, което мен лично ме смущава. Авансът не отпуска плавно, а веднъж на няколко оборота на шпулата "затяга", но не до положение да спре напълно, а просто хода й се затормозява. Не оказва влияние колко натегнат е аванса, дори и на най-разхлабеното положение го има това, макар и не толкова силно изразено.
Та, въпросът ми е дали този проблем се дължи на това, че не е разработена, дали мога по някакъв начин сам да го коригирам (въпреки че технически съм много неграмотен!). Макарата е купувана от онлайн магазин и дори и да ми я приемат, ще трябва да им я пращам, което пък си нямам идея колко време ще отнеме. По-скоро ме интересува дали това е проблем, който аз сам мога да реша или да търся майстор за поправка (щото гаранция - нъц!). За жалост не забелязах проблема при получаване на пратката, иначе да съм я върнал.
И друго - към макарата пристигна и една малка бяла пластмасова шайба в отделно пликче, идентична с тази, която е поставена на оста под шпулата. Каква е ролята на тая шайба и за какво мога да я ползвам. Питам от любопитство
Благодаря предварително!
Re: Авансови системи при макарите
Колега,относно аванса;аз имам същата макара и вече имам доста излети с нея и досега не съм забелязъл такъв проблем!Ексийте по принцип имат доста добъра авансова система!Може да се окаже някъв дефект!
Относно бялата шайба; тя е за да се регулира конуса на навиване на влакното!А именно ако е прав конус(отпред малък а отзад голям)тогава махъш шайби токато се регулира!Развиваш цялото влакно и навиваш наново!Ако е обратен конус може нищо да не предприемаш,защото това е един добър вариант ако ползваш по-леки примамки или примамки с по-малко съпротивление!По този начин нама да ти се получават бради!
УСПЕХ!
Относно бялата шайба; тя е за да се регулира конуса на навиване на влакното!А именно ако е прав конус(отпред малък а отзад голям)тогава махъш шайби токато се регулира!Развиваш цялото влакно и навиваш наново!Ако е обратен конус може нищо да не предприемаш,защото това е един добър вариант ако ползваш по-леки примамки или примамки с по-малко съпротивление!По този начин нама да ти се получават бради!
УСПЕХ!
- Sleepwalker_
- разбира нещата
- Мнения: 686
- Регистриран на: Вто Апр 26, 2011 10:34 am
- Местоположение: Шумен
Re: Авансови системи при макарите
И аз си мисля, че е някакъв дефект, макар да подозирам, че не е кой знае какво. Явно ще търся майстор тука да я погледне...
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Авансови системи при макарите
Темата е полезна и интересна,но за жалост е пълна с грешки! Макарите нямат "авансови системи",колкото и да търсите няма да ги намерите при никоя марка и модел! Всички макари имат една основна система и тя се нарича,ДРАГ=плавно изтегляне=спирачна система! От там-нататък,колкото е по-евтина една макара,толко по-калпав ДРАГ има и не е чудно,че някой има проблем с нова макара!При Корморан и Риоби е малко несериозно да говорим за качества на драг-системата,това са просто непретенциозни макари и няма как да се подобрят с никакви шайби!Та вместо да се тормозите с подобрения си купете нещо истинско и готово да ви служи 20-30години! Какво е мнението на автора за Централния драг при някои макари?
- Павел Иванов
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 14913
- Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 12:29 pm
- Местоположение: София
Re: Авансови системи при макарите
Саше , а какво представлява авансовата система освен "някакви шайби" ? Ако питаш мене най-добре да си я наричаме амбреаж , демек точно каквото представлява
Спинингиста , разсширени вени нямаааааааа !
Риболовът е за разтоварване а не за натоварване!
Павел Иванов
Риболовът е за разтоварване а не за натоварване!
Павел Иванов
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Авансови системи при макарите
При всички марки и модели макари се говори за Драг,Гиър=Предавка,Централна ос и Ротор,а думичката аванс и амбреаж не обозначават точното действие!Думата е важна,щот зад нея се крие някакъв смисъл!Аванс на Френски е предимство,та за това не се използва при макарите!Правилната дума е Драг и тези шайбички в момента присъстват при 99% от макарите!Това е елегантен и евтин вариант за приплъзване,но е далеч от гениалните инженерни постижения при някои модели макари! Слабото място в конструкцията със шайбите е,че са наблъскани в горната част на шпулата,а както знаем тя контактува с Централната ос в долната си част!Това е все едно,накладката при спирачките да е само от външната страна на спирачния диск! Има едно откачено копеле на тема макари-Алън Хоук,той ги разглобява и анализира от години,та ще го включа в темата за да вдигнем техническото ниво на дискусията!
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Авансови системи при макарите
Друга груба грешка на автора на темата е да си мисли,че в неговият Корморан има бронзови конструктивни елементи! Съжалявам,но няма такива! Не всичко което е жълто е злато или бронз!
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Авансови системи при макарите
В момента имам тези две Гениални достижения на инженерната мисъл!Едната е елегантна и сложна и нейната драг система се нарича Про Команд Магнум Драг! Другата е груба и простичка като конструкция,но не по-малко гениална и нейният Драг се нарича Мега Драг!И при двете целта е една,МАКСИМАЛЕН ДРАГ и устойчивост във времето,независимо от големината на рибите!Търси ли са надежден драг и са го открили!
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Авансови системи при макарите
This reel is absolutely disgusting.=Тази макара е абсолютно гнусна!
Това е заключението за един от скъпите модели на Риоби Карнелиън=Граувел Кона Молокай=Тубертини АП Пауър ХЛ! Та мислете и чете преди да се набутате с уж "Японски" макарета!Само името е японско,всичко друго е менте!
Designed and Engineered in Japan". Not the first time a fishing reel bears text making some sort of reference to Japan, and it never ceases to annoy me. What difference does it make where it was designed? Quality is were you find it regardless of the country, and that "designed in Japan" text is nothing but an obnoxious attempt to create an illusion of a pedigree that doesn't exist
Това е заключението за един от скъпите модели на Риоби Карнелиън=Граувел Кона Молокай=Тубертини АП Пауър ХЛ! Та мислете и чете преди да се набутате с уж "Японски" макарета!Само името е японско,всичко друго е менте!
Designed and Engineered in Japan". Not the first time a fishing reel bears text making some sort of reference to Japan, and it never ceases to annoy me. What difference does it make where it was designed? Quality is were you find it regardless of the country, and that "designed in Japan" text is nothing but an obnoxious attempt to create an illusion of a pedigree that doesn't exist
- Павел Иванов
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 14913
- Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 12:29 pm
- Местоположение: София
Re: Авансови системи при макарите
Саше , за Флюгера нищо , баси
Инак имам Сюверана от първата снимка . Като цяло читава макара но за много кратко време . Пазя си я от куртоазия неква . Сантимент ако ме разбираш Много странични проблеми , не е макара за интензивен спининг . Относно Рьобитата , то е всеизвестно че още от средата на осемдесетте не се произвеждат японски такива ама нали човек трябва все някога да открие топлата вода Все пак те са доказано дЪ бест производителят в ниският ценови клас макари , не случайно една купчина народ си прави при тях продукцията и и слага само името си последствие
Спинингиста , разсширени вени нямаааааааа !
Риболовът е за разтоварване а не за натоварване!
Павел Иванов
Риболовът е за разтоварване а не за натоварване!
Павел Иванов
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Авансови системи при макарите
Така де,но ми писна от реплики-"Купих си Екусима преди 3дена и съм много доволен"! И аз бих я препоръчал за 3дена! Флюгер Президента си е екстра макаре,даже са му турили лагерче на основната ос,къде контактува с долната част на шпулата!През всяко Риоби си е Мерцедес! Не съм съгласен за Суверана,та ако решиш да го фърляш,че го е фанал мухъла,веднага давам 100левчета поне! Кажи,кво не му аресваш? Май те е страх да не го надраскаш,а? Тялото на макарата не е боядисано,а това е естественият цвят на метала,само роторът е минал през бояджийския цех!
- Павел Иванов
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 14913
- Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 12:29 pm
- Местоположение: София
Re: Авансови системи при макарите
За едно лято му се скапа бигела , пружина , лостче , всичко каквото се сетиш по него . В момента не затваря сам , а като го затвориш на ръка не държи в най-долно положение , а с едно 30% наклон спрямо как требва да бъде . Това е лесно поправимо но не ми се занимава . Шпулата му е доста тесничка за работа с брейдове , ама и той не е направен за такива де . Като цяло инак наистина е много здрава макара , доста тежичка за размера си , това също е едно от нещата заради които не я ползвам а просто си я имам .Troli Rapala написа:...Кажи,кво не му аресваш?...
пп - понадраскана е тук таме
Спинингиста , разсширени вени нямаааааааа !
Риболовът е за разтоварване а не за натоварване!
Павел Иванов
Риболовът е за разтоварване а не за натоварване!
Павел Иванов
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Авансови системи при макарите
Пускам схемите на най-яките Драг системи при макарите!
№1-Двоен драг на шпулата при Акурат!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... manual.pdf
http://schematics.planetseafishing.com/ ... 30-ipb.pdf
Център-драг при Абу!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... veran.html
Най-скъпата Дайва-Салтига!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... -z6000.pdf
Най-големият размер драг на Ахаб!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... -abs20.pdf
Шимано Стела стар и нов модел!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... (2003).pdf
http://schematics.planetseafishing.com/ ... 0SW_v1.pdf
Има и други марки,разгледайте ги отвътре преди покупка,щот отвън всички са убави и лъскави!
№1-Двоен драг на шпулата при Акурат!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... manual.pdf
http://schematics.planetseafishing.com/ ... 30-ipb.pdf
Център-драг при Абу!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... veran.html
Най-скъпата Дайва-Салтига!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... -z6000.pdf
Най-големият размер драг на Ахаб!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... -abs20.pdf
Шимано Стела стар и нов модел!
http://schematics.planetseafishing.com/ ... (2003).pdf
http://schematics.planetseafishing.com/ ... 0SW_v1.pdf
Има и други марки,разгледайте ги отвътре преди покупка,щот отвън всички са убави и лъскави!
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
-
- ще става разбирач
- Мнения: 307
- Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
- Местоположение: Димитровград
Re: Авансови системи при макарите
На колегата с ексията да му кажа, че не е дефект. Така е и моята - има доста висока стартова инерция. Трудно тръгва да размотава. Според мен (а и според Алън Хоук) се дължи на прекалено или на лоша смазка и може да се коригира. На колегата Троли да му кажа, че Ексия, Заубер и т.н. втулката на шпулата, която контактува с оста е удължена и преминава през пакета с шайбите, което дава допълнителна стабилност. Това, че този модел на Ръоби е калпав не означава, че всички останали са. Ако гледаме ревютата, какво трябва да си мислим за Пенн тогава