Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаТрансмисионно масло. Редукторно масло.
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Трансмисионно масло. Редукторно масло.
Във тази тема съм използвал и руски източници на информация, от риболовните форуми.
Идва пролет, почваме да се стягаме за риболов. А докато чакаме, тази дъвка с маслата, винаги ще има читатели.
Маслото ВИНАГИ да се източва в буркан. Така ще имате възможност да видите визуално качеството на източеното масло, дали има метални примеси или вода.
Какво показва W? Това е информация до каква минусова температура може да работи трансм. Масло:
85W до -12C
80W до – 24C
75W до – 36C
Цифра перед W90 показывает параметры масла при минусовых температурах, что нам неважно - вода всегда плюсовая, пусть даже +1С.
Нас по поводу вязкости интересует все что заканчивается на 90 - т.е. 80W-90 к примеру, а также 75W-90, 85W-90 .
Дотук, с обозначението #90, всичко е ясно.
Идва пролет, почваме да се стягаме за риболов. А докато чакаме, тази дъвка с маслата, винаги ще има читатели.
Маслото ВИНАГИ да се източва в буркан. Така ще имате възможност да видите визуално качеството на източеното масло, дали има метални примеси или вода.
Какво показва W? Това е информация до каква минусова температура може да работи трансм. Масло:
85W до -12C
80W до – 24C
75W до – 36C
Цифра перед W90 показывает параметры масла при минусовых температурах, что нам неважно - вода всегда плюсовая, пусть даже +1С.
Нас по поводу вязкости интересует все что заканчивается на 90 - т.е. 80W-90 к примеру, а также 75W-90, 85W-90 .
Дотук, с обозначението #90, всичко е ясно.
Последно промяна от kiril_bulgaria на Вто Фев 12, 2019 1:48 pm, променено общо 2 пъти.
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Трансмисионно масло. Редукторно масло.
НО:
Въпроса, над който ще разсъждаваме, е GL-4 или GL-5
Взел съм мнения на руснаци, те са майстори по разсъждения, проба – грешка - проба.
•У меня в паспорте написано использовать гипойдное трансмиссионное масло SAE #90,
где я так понимаю # обозначает, что нижний предел не интересен, гипойдное трансмиссионное GL5.
•А у нас в мануале вообще все просто - SAE 90 и больше ни каих заморочек (Ямаха 20кс)
•В Ямахе 8 CHMS написано GL5 SAE90
•Ямаха 9.9 и 15 кс - Recommended gear oil: Hypoid gear oil SAE #90
Но Hypoid gear oil SAE #90 е винаги GL5
•На тубичката Ямалубе написано трансмиссионное масло SAE #90, GL4
Въпроса е GL-4 или GL-5
Въпроса, над който ще разсъждаваме, е GL-4 или GL-5
Взел съм мнения на руснаци, те са майстори по разсъждения, проба – грешка - проба.
•У меня в паспорте написано использовать гипойдное трансмиссионное масло SAE #90,
где я так понимаю # обозначает, что нижний предел не интересен, гипойдное трансмиссионное GL5.
•А у нас в мануале вообще все просто - SAE 90 и больше ни каих заморочек (Ямаха 20кс)
•В Ямахе 8 CHMS написано GL5 SAE90
•Ямаха 9.9 и 15 кс - Recommended gear oil: Hypoid gear oil SAE #90
Но Hypoid gear oil SAE #90 е винаги GL5
•На тубичката Ямалубе написано трансмиссионное масло SAE #90, GL4
Въпроса е GL-4 или GL-5
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Трансмисионно масло. Редукторно масло.
Маслото GL-5 содержит присадки, разрушающие цветмет детали, а есть ли они в Вашем редукторе - неизвестно.
И не так уж прям агрессивны GL5 к цветным металла, которых в редукторе лодочного мотора нет, если только там не стоит подшипник скольжения, а не качения, попросту втулка.
Масла GL4 льются в коробку,
Масла GL5 в редуктора (гипоидных передач)
Нельзя лить в редуктор GL4! т.к. оно не подходит для гипоидных передач.
У меня в инструкции (2016) написано - GL-5 , а раньше было GL-4. Так что, выводы делайте сами. Я бы залил GL5, не задумываясь. Особенно если учесть всю "сложность" редуктора.
Чо непонятно то? Написано - ГИПОИДНОЕ. Гипоидка бывает ТОЛЬКО GL5, край GL4+. Под # подразумевается W, ну а 90 - индекс этой вязкости.
Ако ще използвате автомобилно, нека да е GL5. Любое трансмиссионное масло для гипоидных передач GL5 с нужной вязкостью, например SAE 80W-90.
И не так уж прям агрессивны GL5 к цветным металла, которых в редукторе лодочного мотора нет, если только там не стоит подшипник скольжения, а не качения, попросту втулка.
Масла GL4 льются в коробку,
Масла GL5 в редуктора (гипоидных передач)
Нельзя лить в редуктор GL4! т.к. оно не подходит для гипоидных передач.
У меня в инструкции (2016) написано - GL-5 , а раньше было GL-4. Так что, выводы делайте сами. Я бы залил GL5, не задумываясь. Особенно если учесть всю "сложность" редуктора.
Чо непонятно то? Написано - ГИПОИДНОЕ. Гипоидка бывает ТОЛЬКО GL5, край GL4+. Под # подразумевается W, ну а 90 - индекс этой вязкости.
Ако ще използвате автомобилно, нека да е GL5. Любое трансмиссионное масло для гипоидных передач GL5 с нужной вязкостью, например SAE 80W-90.
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Трансмисионно масло. Редукторно масло.
Recommended for all general marine
applications requiring a API GL-5 class lubricant.
Ideal for replacing all old hypoid 90
application needs.
Formulated for use in freshwater or saltwater
conditions and all standard marine
applications.
Reduces friction and protects gears, bearings
and other gearcase components.
Replaces: Mercury (Quicksilver) Premium Blend
OMC (System Matched) Hi-Vis Lubricant
Yamaha (Yamalube) LUB-GEARL-11-04
Пишут что их масло класса GL-5 заменяет "Quicksilver Premium Blend", которое используется в редукторах Меркури, Тохацу, Ямахе и других.
Значит, в редуктор можно лить масло класса GL-5. Класс написан мелкими буквами на задней этикетке бутылки, обычно, а на передней крупными буквами - цифрами написана вязкость.
applications requiring a API GL-5 class lubricant.
Ideal for replacing all old hypoid 90
application needs.
Formulated for use in freshwater or saltwater
conditions and all standard marine
applications.
Reduces friction and protects gears, bearings
and other gearcase components.
Replaces: Mercury (Quicksilver) Premium Blend
OMC (System Matched) Hi-Vis Lubricant
Yamaha (Yamalube) LUB-GEARL-11-04
Пишут что их масло класса GL-5 заменяет "Quicksilver Premium Blend", которое используется в редукторах Меркури, Тохацу, Ямахе и других.
Значит, в редуктор можно лить масло класса GL-5. Класс написан мелкими буквами на задней этикетке бутылки, обычно, а на передней крупными буквами - цифрами написана вязкость.
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Трансмисионно масло. Редукторно масло.
У меня в инструкции написано - GL-5 , а раньше было GL-4. Так что, выводы делайте сами. Я бы залил не задумываясь. Особенно если учесть всю "сложность" редуктора.
Чо непонятно то? Написано -ГИПОИДНОЕ. Гипоидка бывает ТОЛЬКО GL5, край GL4+. Под # подразумевается W, ну а 90- индекс этой вязкости.
Своя машина есть? Что в мосты(коробку )льёте? Как выбираете? Примерно такой же подход и здесь! Если менжуетесь - купите спецмасло для редкуторов ПЛМ- голова уже точно болеть не будет.
Е, след толкова различни мнения, сега е време форумните механици и специалисти да си кажат думата.
И нека, който има книжка, да погледне какво е написано в нея, и да го напише. И какъв е двигателят - марка и кс.
Чо непонятно то? Написано -ГИПОИДНОЕ. Гипоидка бывает ТОЛЬКО GL5, край GL4+. Под # подразумевается W, ну а 90- индекс этой вязкости.
Своя машина есть? Что в мосты(коробку )льёте? Как выбираете? Примерно такой же подход и здесь! Если менжуетесь - купите спецмасло для редкуторов ПЛМ- голова уже точно болеть не будет.
Е, след толкова различни мнения, сега е време форумните механици и специалисти да си кажат думата.
И нека, който има книжка, да погледне какво е написано в нея, и да го напише. И какъв е двигателят - марка и кс.
- prokop4o
- ще става разбирач
- Мнения: 592
- Регистриран на: Нед Окт 12, 2008 9:17 pm
- Местоположение: Асеновград
Re: Трансмисионно масло. Редукторно масло.
Браво колега страхотна тема.
Всеки има какво да научи.
П.П. Мисля ,че е по-добре ако е напишеш на Български.
На мен Руския ми куца предполагам и на други колеги.
Поздрави!
Всеки има какво да научи.
П.П. Мисля ,че е по-добре ако е напишеш на Български.
На мен Руския ми куца предполагам и на други колеги.
Поздрави!
Re: Трансмисионно масло. Редукторно масло.
Добре е, първо да се прочете и разбере това... https://www.autodoc.bg/info/motorno-mas ... na-etiketa и след това, примерно ... http://www.yanmar.bg/category/7/masla-i ... ativi.html .... естествено ,че е пример, а не реклама ...
Re: Трансмисионно масло. Редукторно масло.
здравеите,колко мастило за едно масло та чак и руската наса е намесена.GL-3,GL-4,GL-5 са класове масла покриващи изискванията на производителите ,синтетика W 75 от GL-5 ще покрие и наи капризния производител