Проблеми с извънбордови двигатели

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

maxi1
новобранец
новобранец
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Апр 02, 2015 9:53 am

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от maxi1 »

Здравей колега,аз имам 4 к.с. двутактов,двуцилиндров Джонсън - като осичка е. Имах същия проблем - оказа се скъсано платно на горивната помпа.Явно за да сработи иглата на поплавъка трябва да има налягане в горивната система.По подобен начин реагира моторчето и при задръстен горивен филтър.Можеш да тестваш това като разкачиш щуцера на горивния шланг/ако си на външен резервоар/ и подадеш газ.Моето моторче се стабилизираше тогава и като смених филтрите - литна. Оттогава когато излизам от морето предварително откачам щуцера и го чакам да изгасне само.Полезно е за карбуратора... :finga:
Аватар
fishermann2
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 230
Регистриран на: Сря Апр 24, 2013 10:34 am
Местоположение: Добрич

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от fishermann2 »

Моето двигателче се оправи без да ходя при майстори и сега си мрънка като коте.Аз пък му обещах да го изплакна с морска водица,че тая във варела много мазна стана.
Ами проблема беше,който следи темата,една леко сцепена гарнитурка м/у карбуратора и всмикателния колектор.Другата причина бяха свещите.С тия с които го взех не искаше да работи.Сложих му Шампион седмица от доброто старо време и моторчето се кротна.Не съм предполагал,че свещите ще оказват толкова голямо влияние.
Ами,нека всеки пише за проблеми с моторетките си и тяхното решение.Така ще сме по-подготвени за следващото премеждие което неминуемо ще ни се случи докато шетаме на хобито.
Наслука на всички колеги и да смелите сафрида още с първото му появявате.Малееее как му се каня. :fishing6:
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от КИРО »

Ееее,готов за подвизи вече.
Вързвай чепаретата,че дядо Иван вече спи в морето,
ще прегради пътя на сафрида. :fishing6:
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Аватар
fishermann2
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 230
Регистриран на: Сря Апр 24, 2013 10:34 am
Местоположение: Добрич

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от fishermann2 »

Понеже при ремонта установих,че има свещи с които двигателя не подържа обороти,а свещите които в последствие паснаха си искаха регулиране на разстоянието м/у полюсите.Същото се отнася и за чукчетата.Моят двигател е с чукчета,от по-старите модели,въпреки,че изглежда на нов,неползван.
Та,ако има знаещи по въпроса за свещите,тяхното топлинно число,регулиране на полюсите и разстояниет м/у чукчетата,да пише.
От опитите установих,че дори и при малка промяна на регулировката,видимо се забелязваше разлика в работата на двигателя.Така,че тази информация е много важна и ще е полезна на всички
решили да си приведат двигаталите в изправност.
Наслука колеги. :fishing12:
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от КИРО »

По спомени,едно време на Ветерока на чукчетата
правехме разстояние 0,4мм,а на свещите 0,7мм.
При теб сигурно ще има разлики,но не вярвам да са много големи.
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
pepericos
новобранец
новобранец
Мнения: 81
Регистриран на: Съб Мар 27, 2010 5:34 pm

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от pepericos »

Здравейте.Ще подхвана пак тази тема .Става въпрос за двигател меркури 15 кс четиритактов на един сезон.Вчера се прибирах към брега на максимални обороти понеже почна да гърми.Като наближих брега отнех газта и мотора угасна.Пробвах да запаля,но успях само на смукач,въпреки ,че двигателя беше загрят.Тази сутрин същия проблем- запалва на смукач ,но с принудително подадена газ.Като върна смукача гасне.Вдигнах малко оборотите- същата работа.Смених свещите.Разкачих маркуча преди филтъра и го вкарах в шише с бензин- пак гасне.Карбуратора не съм го свалял още.МОЛЯ за съвет,тъкмо тръгна рибата и аз останах на сухо.Ще съм благодарен на всеки ,който напише мнение по въпроса.
zerin1
новобранец
новобранец
Мнения: 56
Регистриран на: Съб Юни 25, 2011 12:20 pm
Местоположение: Бурса

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от zerin1 »

Стегнат всмукателен клапан .По4ваи от там .
pepericos
новобранец
новобранец
Мнения: 81
Регистриран на: Съб Мар 27, 2010 5:34 pm

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от pepericos »

Свалих карбуратора и го продухах с компресорче за помпене на гуми на12 волта.Двигателя се отпуши и сега работи.Странно ,че се появи проблем с изключването от скорост.Паля ,тръгвам,и като реша да спра не мога да изключа от скорост и направо гася.Натегнах жилата и ми се струва ,че изглади.Сега не мога да тествам,много вълни има.Жалко ,че е нов мотора,а ми прави проблеми.Купен от България,но тук в Гърция не признават гаранция.Опитвам се сам да се оправям и за това пиша,ако някой е патил ,да помага.
valio_suzumar
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 217
Регистриран на: Нед Юни 17, 2012 9:02 pm

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от valio_suzumar »

И на мен ми се случи при големи вълни и подскачане да гасне мотора.Оказа се боклученца в карбуратора.Наскоро хванах една мрежа на едни мангали на завоя в новия канал,няма буй нито тапи щях да се убия и пропелера ми превъртя.На високи обороти превърта и не върви.Ремонт 150 лв.за Ямаха 8 коня.
gogo71
новобранец
новобранец
Мнения: 86
Регистриран на: Пон Авг 24, 2009 2:33 pm
Местоположение: Бургас

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от gogo71 »

Колеги дайте телефон на добър механик в Бургас. Предварително благодаря!
Аватар
КОЛЬО
новобранец
новобранец
Мнения: 66
Регистриран на: Съб Яну 15, 2011 1:27 pm

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от КОЛЬО »

gogo71 написа:Колеги дайте телефон на добър механик в Бургас. Предварително благодаря!
0887870405 Пламен Каравелов
Пламен Николов
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 146
Регистриран на: Пет Дек 09, 2011 8:24 pm
Местоположение: Варна

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от Пламен Николов »

Колеги, от доста време ме мъчи един въпрос - Сузуки ДТ 14 два такта, колко масло в бензина?- никъде в нета не мога да намеря отговор или не знам къде да търся, намерих едни ТТ данни за Сузуки ДТ 15, ама вече последно поколение мотори, там го дават 1:100, аз на моя му слагам 1:50, при студено време пали по трудно, докато загрее си мени и оборотите, карбуратора свети от чистота, свещите са точно тези които ги дават по каталог, ама като ги извадя от тях капе масло, даже и Панко му направи профилактика, ама промяна няма , и той не можа да ми каже за съотношението масло-бензин, верно че мотора е един рядък модел........
donkor
новобранец
новобранец
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Юли 08, 2012 8:34 am

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от donkor »

Здравейте, колеги,
От скоро съм собственик на Меркури 6 к.с.
В момента е на разработване и съм му навъртял 4 ч. Вчера ми направи впечатление, че когато му подам газ от средата нагоре никаква реакция.
Нито вдига повече обороти нито ръмжи повече, все едно не му подавам повече газ.
Моля за съвети.
Аватар
kiril_bulgaria
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 404
Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
Местоположение: Царево
Обратна връзка:

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от kiril_bulgaria »

А какви са оборотите максималните, които подържа?
Изображение
donkor
новобранец
новобранец
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Юли 08, 2012 8:34 am

Re: Проблеми с извънбордови двигатели

Мнение от donkor »

По спецификация го дават 5000-6000 оборота.
Само да спомена, че в лодката бяхме двама човека около 150 кг. общо.
Лодката е 3м.
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”