Върпос за двигател и капитанско право

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
djart
новобранец
новобранец
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 8:12 pm

Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от djart »

Здравейте. Бих искал да Ви попитам няколко въпросчета относно лодка за разходка в морето. На нашето море, в Гърция примерно.
Значи разполагам със следната лодка JoyCraft

http://www.joycraft.co.jp/products/deta ... tml?id=022

както и с двигателче хонда 4-ри тактово 2.3hp, сигурно съм направил 8-10 часа с него тъй като ми се видя слабичко за лодката, в язовир добре, но незнам дали за морето ще е ок.
На плочката на лодката и дават до 8hp и макс товар 470кг, не съм я мерил ръчно, но предполагам е 3метра 3.30м макс.
Лодката е с надуваем кил, пода също е надуваем, бордовете са като на риб, високи са 42см.
Живот и здраве имам планове за ъпгрейт на двигателя на 10кс. или може и повече ? можеби ще се возим 2-3ма човека, но и сам. Прочетох, че по приницп давали 25% по-малко от максимума за двигател на лодката т.е. можело и 25% повече от това, което са дали производителите ( нямам опит и нищо не мога да кажа за това )
Прочетох из форумите и видях различни мнениея, относно какъв точно двигател 10кс. Гледам, че хората с подобни лодки влизат в морето, аз лично не съм рибар, просто за разходка.
За това ако може съвет за двигател дали да е втора ръка или нов зависи от цената, модел и евентуално ако е втора ръка към какво да се насочя, колко употребяван, на колко часа.

Друг въпрос освен за двигателя, дали ще е необходимо капитанксо право в морето за нашето за в Гърция, Турция.. за такава лодка 3м-3.30м. Прочетох по въпроса, но така и не намерих отговор, четох ,че за Гърция не държали ( когато си взимаш лодка под наем ), имало значение ако ловиш риба или имаш харпун. Също така съм си набелязал плажове точно след границата с Турция при Резово.

Та въпроса е дали с тази лодка ще стане за морето с двигател 10кс. и какъв точно да е и изисквали се капитанско право.
Атанас_Д
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 301
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:02 pm
Местоположение: Асеновград

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от Атанас_Д »

Колега ...Все пак влизаш в море.
Наи малкиат двигател трябва да ти е 5 к.с,но все пак не се знае какво може да ти се случи.
Има и силен вятар и бури така че наи добре си вземи 9.9 к.с
Yamaha или Mercury--- НОВИ--- ако имаш тази възможност разбира се.
Ето пускам един саит да разгледаш и един съвет от мен ...
Лодката ти е с малка транцева дъска вземи си мотор с къс ботуш да може да ти излиза на глисаж.

http://www.hydrostart.com/2.%D0%94%D0%B ... _9.9_FMHS/
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от Шморхи »

Атанас_Д написа:наи добре си вземи 9.9 к.с. Yamaha или Mercury--- НОВИ--- ако имаш тази възможност разбира се.
Точно!
Ако искаш да си наистина мобилен, това е варианта. :) В краен случай 8 к.с. за да можеш да глисираш с повече натоварване. С 5 к.с. ще глисираш, но само когато си сам. Това е личното ми мнение.
Успех!
А лодката изглежда страхотно!!!
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
vladislavista
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 135
Регистриран на: Съб Фев 23, 2008 6:40 pm
Местоположение: гр.София

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от vladislavista »

Здравей, колега лодката е уникална. Мое ли да се поръча от България и как става това????
Бих искъл да те попитам и каква е цената, защото от сайта нищо не ми се отваря????
Благодаря предварително.
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от promarine »

Колега, 15 кс не ти препоръчвам освен ако не е двутактов. Дори и най-лекия 4-тактов е над 45 кг и трудно се обслужва когато си сам.
Освен Yamaha и Mercury, идеална работа ще ти свършат Tohatsu или GENOVO(PARSUN) F9.8
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от Шморхи »

Цената на лодката е 3700 лева в сайта. Дължината и е 303 см.
Същата, но с дължина 336 см. струва 5600 лева. :shock:
А ей това бебче?
Изображение
Това отпред е за ел. двигател. Определено съм впечатлен от тази марка.
А тази пък е с транец за дълъг ботуш, въпреки че е 4 метра с алуминиево дъно. И колко халкички, дръжки и прочие има само.
Изображение
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
djart
новобранец
новобранец
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 8:12 pm

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от djart »

Здравейте, благодаря на отзовалите се :) и благодаря за хубавите мнение за лодката ми :) и аз много си я харесвам, а моята е в същия цвят която Шморхи е показал, но е 303см. и в действителност има за захваще от много страни и от пред си има дори и за котва, пода е под високо наляган мисля, че така се казваше. Лятото я
vladislavista - Здравей колега, значи лодката я закупих от фирма Нипон гр. Пловдив, цената и беше 1000лв, но беше последна имаше и една малка на 260см ( по спомен ) бяла в сайта я има.
Относно Меркюрито бях прочел някъде коментар из форумите, че малките им двигатели не били много добри, но пък в местните сервизи ги познавали повече за разлика от Тухатцото, който бил по-добър от Меркюрито, но пък сервизите не ги познавали толкова...
Promarine верно 15к.с. може да дойде в повече на транеца, пък и кг. за сам човек ще е по-неудобно. Suzuki, Yamaha, Tohatsu от тези май-ямахата е най-скъпа и идва извън рамките...
А относно втора ръка двигател ? Двигателите имат ли някакви оплътнения и такива неща ( не съм запознат.. ) предполагам, че всеки двигател може да се кара в море :)
Също така кажете относно капитанското право Гърция, Турция, България :) ?
vladislavista
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 135
Регистриран на: Съб Фев 23, 2008 6:40 pm
Местоположение: гр.София

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от vladislavista »

Благодаря ти много колега за информацията. Имам приятели в Пловдив и още днес ги пращам да видят фирмата, а на теб много уловени риби и русалки с лодката.
didnik70
новобранец
новобранец
Мнения: 49
Регистриран на: Пет Окт 01, 2010 8:14 am

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от didnik70 »

Здравей колега !
Капитанското право в Бг е задължително , но към днешна дата много много не
проверяват(а и с такава лодка не мисля , че ще ти направят проблем )
Нa остров тасос при наемането на лодка условието беше : при мотор под 25 кс
без капитанско , но само в светлата част деня ( 8-20 часа ако правилно си
спомням ) а при по-голям мотор само с документ .
Ще се радвам , ако съм бил полезен !
Поздрави !
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от promarine »

djart написа: А относно втора ръка двигател ? Двигателите имат ли някакви оплътнения и такива неща ( не съм запознат.. ) предполагам, че всеки двигател може да се кара в море :)
Също така кажете относно капитанското право Гърция, Турция, България :) ?
Има доста писано, какво трябва да се гледа при покупка на двигател втора ръка.
Дори двигателя да пали и работи на пръв поглед добре и да изключим факта, че за някои модели е доста трудно да се намерят части, остава риска да не може да се разглоби водната помпа - нещо много често срещано при двигатели на повече от 3-4 години, особено когато са били експлоатирани в солена вода. Необходимостта от смяна на импелера на водната помпа е един от най-често срещаните проблеми при двигателите, затова отделям внимание именно на този елемент. Стоманените болтове с които е захванат корпуса на помпата правят някакво съединение с алуминия на корпуса на ботуша и е невъзможно да се развият (даже с нагряване). Скъсат ли се, трябва да се разпробиват много точно нови отвори и да се провят нови резби. С две думи, ремонта се "закучва" и започвате да съжалявате, че не сте дали малко повече пари за нов мотор :(

Относно капитанското право:
В България, мненията са много противоречиви (дори на служителите на ДИКа). Някои казват, че надуваемите лодки се водят - спасителни и за тях не е нужно свидетелство за правоспособност (т.нар. капитанско), други са на мнение, че всичко, което плува с мотор, трябва да бъде управлявано от правоспособно лице а трети казват, че свидетелство се изисква само за управление на регистриран плавателен съд (по закон, всички лодки с дължина над 15 фута (4,57 м) с изключение на надуваемите, подлежат на регистрация. Досега не познавам хора, които да са имали проблеми с ДИК-а за това че управляват надуваема лодка без капитанско (ако има такъв нека да напише).
В Турция никой няма да Ви направи проблем (нито ще Ви иска капитанско), ако просто се возите с надуваемата си лодка и не нарушавате някои правила - не пърпорите в пристанища, военни зони, природни и архитектурни резервати (има ги много и трябва да се информирате на място), натоварени плавателни пътища (например проливи - Дарданелите и Босфора), гранични зони (в близост до Гръцки острови!!!) и прочие... Риболова от лодка обаче изисква определени разрешителни документи, които не можете да придобиете ако нямате адресна регистрация. :( Все пак Турците са добронамерени към туристите и дори да риболовствате (стига да е извън гореописаните зони) считам, че в най-лошия случай при първо хващане ще се разминете със забележка а по-вероятно даже да не ви обърнат внимание или да Ви кажат да внимавате и да ви пожелаят "на слука. Имайте предвид, че в Турция също има ограничения относно минималните размери и количествата уловена риба.
Помнете, че учтивостта и културното отношение към хазяите са от полза за Вас и за тези които ще дойдат след Вас :idea:
За Гърция има много писано по форумите но тъй като нямам личен опит, няма да давам съвети...
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
djart
новобранец
новобранец
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 8:12 pm

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от djart »

Благодаря за инфото :)
Имам една чуденка за двигателя, с какво трябва да се съобразявам с конските сили или с килограмите, които ще се носят от транцевата дъска. Т.е. примерно един двутактов 10кс. е 27кг., 10кс. 4-ри такта е 38кг., а гледам, че има и двутактов 15кс., който е 37кг., кое ще е по-добре за лодката при положение, че и дават 8кс. макс., ако се счита, че 8кс. четири тактов тежи колкото 15кс. дву тактов, но горе-долъ двойно по-мощен, има ли някаква опасност за лодката, да не вземе да се разпадне, ако не от килограмите, то от скоростта ?
Двигатели с къс ботуш.
В началото съм написал, но все пак: лодката е 310см. масата и е 36кг. за морето, даже видях, че може да влиза до 5.5км на вътре в морето :)
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от promarine »

djart написа: ... с конските сили или с килограмите, които ще се носят от транцевата дъска. ... да не вземе да се разпадне, ако не от килограмите, то от скоростта ?
По принцип, за да може да бъде продаван, всеки модел лодки преминава сертификация.
Сертифициращият орган преценява с какъв двигател и с какъв товар лодката ще е безопасна за експлуатация.
Понякога сертифициращия орган се презастрахова, намалявайки максималната мощност на двигателя и максималната товароносимост. Това обяснява и факта, че надуваеми лодки на различни производители с абсолютно идентични параметри (дължина, ширина, диаметър на борда) имат много различна посочена товароносимост и допустима мощност на двигателя.
За 3,00 м надуваема лодка с нормален транец, двигател до 10 к.с. не представлява никакъв проблем. Ако диаметъра на борда е по-висок от 42 см (например 45 или 50 см), може да се монтира и 15 к.с. Проблема при късите лодки е, че тежестта е силно изнесена в задната част и много вирват носа, като подадеш газ. Затова, ако няма седнал човек отпред, при подаването на газ трябва да се наведеш максимално напред. Не, че лодката ще се преобърне, но с вдигната предница ще излезе много по-трудно на глисаж а и самото управление става нестабилно.
Според мен, можеш да сложиш двутактова 15-ка, но едва ли има смисъл тъй като и с 10-ка ще върви много добре.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от Тедо »

четиритактовите нови Тохацу и Меркури са идентични, произвеждат се в един и същ завод в Япония и няма как "майсторите да познават меркури, а да не познават тохацу"... По-скоро Тохацу няма развита сервизна база из страната като Меркури.
Аватар
fixxer
Администратор
Администратор
Мнения: 1778
Регистриран на: Нед Мар 14, 2004 6:00 pm
Обратна връзка:

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от fixxer »

Ето пълна информация за капитанско и регистрация на лодка в Гърция. Да седи и тук за бъдещето: https://ezine.nariba.com/?p=739
http://naRiba.com
WINNERS DON'T USE DRUGS
bobi_mv
новобранец
новобранец
Мнения: 1
Регистриран на: Пон Фев 12, 2018 10:08 pm

Re: Върпос за двигател и капитанско право

Мнение от bobi_mv »

Дайте ми сайт за SUZUKI,или някой да ми помогне за сертификата на извънбордов двигател,който е ,,SUZUKI,SUYUKF0250B,N461753 БЕНЗИН,немога да го намериа този документ за да го изтегля .Моля помогнете ми. На лично,,borianka.ivanova@abv.bg,,Имам лодка и немога да я регистрирам тук в Лефкада .Благодаря Ви предварително

Боби
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”