Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаВърпос за двигател и капитанско право
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Върпос за двигател и капитанско право
Здравейте. Бих искал да Ви попитам няколко въпросчета относно лодка за разходка в морето. На нашето море, в Гърция примерно.
Значи разполагам със следната лодка JoyCraft
http://www.joycraft.co.jp/products/deta ... tml?id=022
както и с двигателче хонда 4-ри тактово 2.3hp, сигурно съм направил 8-10 часа с него тъй като ми се видя слабичко за лодката, в язовир добре, но незнам дали за морето ще е ок.
На плочката на лодката и дават до 8hp и макс товар 470кг, не съм я мерил ръчно, но предполагам е 3метра 3.30м макс.
Лодката е с надуваем кил, пода също е надуваем, бордовете са като на риб, високи са 42см.
Живот и здраве имам планове за ъпгрейт на двигателя на 10кс. или може и повече ? можеби ще се возим 2-3ма човека, но и сам. Прочетох, че по приницп давали 25% по-малко от максимума за двигател на лодката т.е. можело и 25% повече от това, което са дали производителите ( нямам опит и нищо не мога да кажа за това )
Прочетох из форумите и видях различни мнениея, относно какъв точно двигател 10кс. Гледам, че хората с подобни лодки влизат в морето, аз лично не съм рибар, просто за разходка.
За това ако може съвет за двигател дали да е втора ръка или нов зависи от цената, модел и евентуално ако е втора ръка към какво да се насочя, колко употребяван, на колко часа.
Друг въпрос освен за двигателя, дали ще е необходимо капитанксо право в морето за нашето за в Гърция, Турция.. за такава лодка 3м-3.30м. Прочетох по въпроса, но така и не намерих отговор, четох ,че за Гърция не държали ( когато си взимаш лодка под наем ), имало значение ако ловиш риба или имаш харпун. Също така съм си набелязал плажове точно след границата с Турция при Резово.
Та въпроса е дали с тази лодка ще стане за морето с двигател 10кс. и какъв точно да е и изисквали се капитанско право.
Значи разполагам със следната лодка JoyCraft
http://www.joycraft.co.jp/products/deta ... tml?id=022
както и с двигателче хонда 4-ри тактово 2.3hp, сигурно съм направил 8-10 часа с него тъй като ми се видя слабичко за лодката, в язовир добре, но незнам дали за морето ще е ок.
На плочката на лодката и дават до 8hp и макс товар 470кг, не съм я мерил ръчно, но предполагам е 3метра 3.30м макс.
Лодката е с надуваем кил, пода също е надуваем, бордовете са като на риб, високи са 42см.
Живот и здраве имам планове за ъпгрейт на двигателя на 10кс. или може и повече ? можеби ще се возим 2-3ма човека, но и сам. Прочетох, че по приницп давали 25% по-малко от максимума за двигател на лодката т.е. можело и 25% повече от това, което са дали производителите ( нямам опит и нищо не мога да кажа за това )
Прочетох из форумите и видях различни мнениея, относно какъв точно двигател 10кс. Гледам, че хората с подобни лодки влизат в морето, аз лично не съм рибар, просто за разходка.
За това ако може съвет за двигател дали да е втора ръка или нов зависи от цената, модел и евентуално ако е втора ръка към какво да се насочя, колко употребяван, на колко часа.
Друг въпрос освен за двигателя, дали ще е необходимо капитанксо право в морето за нашето за в Гърция, Турция.. за такава лодка 3м-3.30м. Прочетох по въпроса, но така и не намерих отговор, четох ,че за Гърция не държали ( когато си взимаш лодка под наем ), имало значение ако ловиш риба или имаш харпун. Също така съм си набелязал плажове точно след границата с Турция при Резово.
Та въпроса е дали с тази лодка ще стане за морето с двигател 10кс. и какъв точно да е и изисквали се капитанско право.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 301
- Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:02 pm
- Местоположение: Асеновград
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Колега ...Все пак влизаш в море.
Наи малкиат двигател трябва да ти е 5 к.с,но все пак не се знае какво може да ти се случи.
Има и силен вятар и бури така че наи добре си вземи 9.9 к.с
Yamaha или Mercury--- НОВИ--- ако имаш тази възможност разбира се.
Ето пускам един саит да разгледаш и един съвет от мен ...
Лодката ти е с малка транцева дъска вземи си мотор с къс ботуш да може да ти излиза на глисаж.
http://www.hydrostart.com/2.%D0%94%D0%B ... _9.9_FMHS/
Наи малкиат двигател трябва да ти е 5 к.с,но все пак не се знае какво може да ти се случи.
Има и силен вятар и бури така че наи добре си вземи 9.9 к.с
Yamaha или Mercury--- НОВИ--- ако имаш тази възможност разбира се.
Ето пускам един саит да разгледаш и един съвет от мен ...
Лодката ти е с малка транцева дъска вземи си мотор с къс ботуш да може да ти излиза на глисаж.
http://www.hydrostart.com/2.%D0%94%D0%B ... _9.9_FMHS/
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Точно!Атанас_Д написа:наи добре си вземи 9.9 к.с. Yamaha или Mercury--- НОВИ--- ако имаш тази възможност разбира се.
Ако искаш да си наистина мобилен, това е варианта. В краен случай 8 к.с. за да можеш да глисираш с повече натоварване. С 5 к.с. ще глисираш, но само когато си сам. Това е личното ми мнение.
Успех!
А лодката изглежда страхотно!!!
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 135
- Регистриран на: Съб Фев 23, 2008 6:40 pm
- Местоположение: гр.София
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Здравей, колега лодката е уникална. Мое ли да се поръча от България и как става това????
Бих искъл да те попитам и каква е цената, защото от сайта нищо не ми се отваря????
Благодаря предварително.
Бих искъл да те попитам и каква е цената, защото от сайта нищо не ми се отваря????
Благодаря предварително.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Колега, 15 кс не ти препоръчвам освен ако не е двутактов. Дори и най-лекия 4-тактов е над 45 кг и трудно се обслужва когато си сам.
Освен Yamaha и Mercury, идеална работа ще ти свършат Tohatsu или GENOVO(PARSUN) F9.8
Освен Yamaha и Mercury, идеална работа ще ти свършат Tohatsu или GENOVO(PARSUN) F9.8
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Цената на лодката е 3700 лева в сайта. Дължината и е 303 см.
Същата, но с дължина 336 см. струва 5600 лева.
А ей това бебче?
Това отпред е за ел. двигател. Определено съм впечатлен от тази марка.
А тази пък е с транец за дълъг ботуш, въпреки че е 4 метра с алуминиево дъно. И колко халкички, дръжки и прочие има само.
Същата, но с дължина 336 см. струва 5600 лева.
А ей това бебче?
Това отпред е за ел. двигател. Определено съм впечатлен от тази марка.
А тази пък е с транец за дълъг ботуш, въпреки че е 4 метра с алуминиево дъно. И колко халкички, дръжки и прочие има само.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Здравейте, благодаря на отзовалите се и благодаря за хубавите мнение за лодката ми и аз много си я харесвам, а моята е в същия цвят която Шморхи е показал, но е 303см. и в действителност има за захваще от много страни и от пред си има дори и за котва, пода е под високо наляган мисля, че така се казваше. Лятото я
vladislavista - Здравей колега, значи лодката я закупих от фирма Нипон гр. Пловдив, цената и беше 1000лв, но беше последна имаше и една малка на 260см ( по спомен ) бяла в сайта я има.
Относно Меркюрито бях прочел някъде коментар из форумите, че малките им двигатели не били много добри, но пък в местните сервизи ги познавали повече за разлика от Тухатцото, който бил по-добър от Меркюрито, но пък сервизите не ги познавали толкова...
Promarine верно 15к.с. може да дойде в повече на транеца, пък и кг. за сам човек ще е по-неудобно. Suzuki, Yamaha, Tohatsu от тези май-ямахата е най-скъпа и идва извън рамките...
А относно втора ръка двигател ? Двигателите имат ли някакви оплътнения и такива неща ( не съм запознат.. ) предполагам, че всеки двигател може да се кара в море
Също така кажете относно капитанското право Гърция, Турция, България ?
vladislavista - Здравей колега, значи лодката я закупих от фирма Нипон гр. Пловдив, цената и беше 1000лв, но беше последна имаше и една малка на 260см ( по спомен ) бяла в сайта я има.
Относно Меркюрито бях прочел някъде коментар из форумите, че малките им двигатели не били много добри, но пък в местните сервизи ги познавали повече за разлика от Тухатцото, който бил по-добър от Меркюрито, но пък сервизите не ги познавали толкова...
Promarine верно 15к.с. може да дойде в повече на транеца, пък и кг. за сам човек ще е по-неудобно. Suzuki, Yamaha, Tohatsu от тези май-ямахата е най-скъпа и идва извън рамките...
А относно втора ръка двигател ? Двигателите имат ли някакви оплътнения и такива неща ( не съм запознат.. ) предполагам, че всеки двигател може да се кара в море
Също така кажете относно капитанското право Гърция, Турция, България ?
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 135
- Регистриран на: Съб Фев 23, 2008 6:40 pm
- Местоположение: гр.София
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Благодаря ти много колега за информацията. Имам приятели в Пловдив и още днес ги пращам да видят фирмата, а на теб много уловени риби и русалки с лодката.
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Здравей колега !
Капитанското право в Бг е задължително , но към днешна дата много много не
проверяват(а и с такава лодка не мисля , че ще ти направят проблем )
Нa остров тасос при наемането на лодка условието беше : при мотор под 25 кс
без капитанско , но само в светлата част деня ( 8-20 часа ако правилно си
спомням ) а при по-голям мотор само с документ .
Ще се радвам , ако съм бил полезен !
Поздрави !
Капитанското право в Бг е задължително , но към днешна дата много много не
проверяват(а и с такава лодка не мисля , че ще ти направят проблем )
Нa остров тасос при наемането на лодка условието беше : при мотор под 25 кс
без капитанско , но само в светлата част деня ( 8-20 часа ако правилно си
спомням ) а при по-голям мотор само с документ .
Ще се радвам , ако съм бил полезен !
Поздрави !
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Има доста писано, какво трябва да се гледа при покупка на двигател втора ръка.djart написа: А относно втора ръка двигател ? Двигателите имат ли някакви оплътнения и такива неща ( не съм запознат.. ) предполагам, че всеки двигател може да се кара в море
Също така кажете относно капитанското право Гърция, Турция, България ?
Дори двигателя да пали и работи на пръв поглед добре и да изключим факта, че за някои модели е доста трудно да се намерят части, остава риска да не може да се разглоби водната помпа - нещо много често срещано при двигатели на повече от 3-4 години, особено когато са били експлоатирани в солена вода. Необходимостта от смяна на импелера на водната помпа е един от най-често срещаните проблеми при двигателите, затова отделям внимание именно на този елемент. Стоманените болтове с които е захванат корпуса на помпата правят някакво съединение с алуминия на корпуса на ботуша и е невъзможно да се развият (даже с нагряване). Скъсат ли се, трябва да се разпробиват много точно нови отвори и да се провят нови резби. С две думи, ремонта се "закучва" и започвате да съжалявате, че не сте дали малко повече пари за нов мотор
Относно капитанското право:
В България, мненията са много противоречиви (дори на служителите на ДИКа). Някои казват, че надуваемите лодки се водят - спасителни и за тях не е нужно свидетелство за правоспособност (т.нар. капитанско), други са на мнение, че всичко, което плува с мотор, трябва да бъде управлявано от правоспособно лице а трети казват, че свидетелство се изисква само за управление на регистриран плавателен съд (по закон, всички лодки с дължина над 15 фута (4,57 м) с изключение на надуваемите, подлежат на регистрация. Досега не познавам хора, които да са имали проблеми с ДИК-а за това че управляват надуваема лодка без капитанско (ако има такъв нека да напише).
В Турция никой няма да Ви направи проблем (нито ще Ви иска капитанско), ако просто се возите с надуваемата си лодка и не нарушавате някои правила - не пърпорите в пристанища, военни зони, природни и архитектурни резервати (има ги много и трябва да се информирате на място), натоварени плавателни пътища (например проливи - Дарданелите и Босфора), гранични зони (в близост до Гръцки острови!!!) и прочие... Риболова от лодка обаче изисква определени разрешителни документи, които не можете да придобиете ако нямате адресна регистрация. Все пак Турците са добронамерени към туристите и дори да риболовствате (стига да е извън гореописаните зони) считам, че в най-лошия случай при първо хващане ще се разминете със забележка а по-вероятно даже да не ви обърнат внимание или да Ви кажат да внимавате и да ви пожелаят "на слука. Имайте предвид, че в Турция също има ограничения относно минималните размери и количествата уловена риба.
Помнете, че учтивостта и културното отношение към хазяите са от полза за Вас и за тези които ще дойдат след Вас
За Гърция има много писано по форумите но тъй като нямам личен опит, няма да давам съвети...
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Благодаря за инфото
Имам една чуденка за двигателя, с какво трябва да се съобразявам с конските сили или с килограмите, които ще се носят от транцевата дъска. Т.е. примерно един двутактов 10кс. е 27кг., 10кс. 4-ри такта е 38кг., а гледам, че има и двутактов 15кс., който е 37кг., кое ще е по-добре за лодката при положение, че и дават 8кс. макс., ако се счита, че 8кс. четири тактов тежи колкото 15кс. дву тактов, но горе-долъ двойно по-мощен, има ли някаква опасност за лодката, да не вземе да се разпадне, ако не от килограмите, то от скоростта ?
Двигатели с къс ботуш.
В началото съм написал, но все пак: лодката е 310см. масата и е 36кг. за морето, даже видях, че може да влиза до 5.5км на вътре в морето
Имам една чуденка за двигателя, с какво трябва да се съобразявам с конските сили или с килограмите, които ще се носят от транцевата дъска. Т.е. примерно един двутактов 10кс. е 27кг., 10кс. 4-ри такта е 38кг., а гледам, че има и двутактов 15кс., който е 37кг., кое ще е по-добре за лодката при положение, че и дават 8кс. макс., ако се счита, че 8кс. четири тактов тежи колкото 15кс. дву тактов, но горе-долъ двойно по-мощен, има ли някаква опасност за лодката, да не вземе да се разпадне, ако не от килограмите, то от скоростта ?
Двигатели с къс ботуш.
В началото съм написал, но все пак: лодката е 310см. масата и е 36кг. за морето, даже видях, че може да влиза до 5.5км на вътре в морето
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Върпос за двигател и капитанско право
По принцип, за да може да бъде продаван, всеки модел лодки преминава сертификация.djart написа: ... с конските сили или с килограмите, които ще се носят от транцевата дъска. ... да не вземе да се разпадне, ако не от килограмите, то от скоростта ?
Сертифициращият орган преценява с какъв двигател и с какъв товар лодката ще е безопасна за експлуатация.
Понякога сертифициращия орган се презастрахова, намалявайки максималната мощност на двигателя и максималната товароносимост. Това обяснява и факта, че надуваеми лодки на различни производители с абсолютно идентични параметри (дължина, ширина, диаметър на борда) имат много различна посочена товароносимост и допустима мощност на двигателя.
За 3,00 м надуваема лодка с нормален транец, двигател до 10 к.с. не представлява никакъв проблем. Ако диаметъра на борда е по-висок от 42 см (например 45 или 50 см), може да се монтира и 15 к.с. Проблема при късите лодки е, че тежестта е силно изнесена в задната част и много вирват носа, като подадеш газ. Затова, ако няма седнал човек отпред, при подаването на газ трябва да се наведеш максимално напред. Не, че лодката ще се преобърне, но с вдигната предница ще излезе много по-трудно на глисаж а и самото управление става нестабилно.
Според мен, можеш да сложиш двутактова 15-ка, но едва ли има смисъл тъй като и с 10-ка ще върви много добре.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Върпос за двигател и капитанско право
четиритактовите нови Тохацу и Меркури са идентични, произвеждат се в един и същ завод в Япония и няма как "майсторите да познават меркури, а да не познават тохацу"... По-скоро Тохацу няма развита сервизна база из страната като Меркури.
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Ето пълна информация за капитанско и регистрация на лодка в Гърция. Да седи и тук за бъдещето: https://ezine.nariba.com/?p=739
http://naRiba.com
WINNERS DON'T USE DRUGS
WINNERS DON'T USE DRUGS
Re: Върпос за двигател и капитанско право
Дайте ми сайт за SUZUKI,или някой да ми помогне за сертификата на извънбордов двигател,който е ,,SUZUKI,SUYUKF0250B,N461753 БЕНЗИН,немога да го намериа този документ за да го изтегля .Моля помогнете ми. На лично,,borianka.ivanova@abv.bg,,Имам лодка и немога да я регистрирам тук в Лефкада .Благодаря Ви предварително
Боби
Боби