Страница 2 от 5

Публикувано на: Вто Дек 11, 2007 8:26 pm
от keymaker
пичове както се изказваше мои колега: Машина от смазване и П.......(дамски инструмент) от е...... не се развалят.
и в главата на флекса има същите колела като в макарата , но са по яки и работи и без грес ,но се слага такава ,и там греста се изхвърля от колелата ,но ако я няма там следва блокаж. затова си мажа яко с литол и си свиркам . А имам и една макара Риоби с отвор за гресиране и такъв за контрол на пълненето (докато не започне да излиза)макарата е 100% японска донесена е от там преди около 30 години и до ден днешен няма никакви луфтове ,а бащата я е ползвал предимно на морето за чепаре по цял сезон ,а пък аз колко съм я ритал по разни водоеми незнам но е много. вече е пенсионерка и стои за показно какво е правено някога и какво се прави сега

Публикувано на: Вто Дек 11, 2007 8:36 pm
от genoty4
Това е от инструкция за смазване на Mitchell.
И не прекалявайте с количеството смаска.
Смазвате, изтривате излишната смаска и затваряте плътно макарата.
Успех!

Изображение

Публикувано на: Вто Дек 11, 2007 8:44 pm
от nicki4
аз смазвам неподвижните части с фин грес, а подвижните с масло от немските аналогови телефонни централи А-29 ако имате познат в БТК поискайте си вършат чудесна работа.

Публикувано на: Вто Дек 11, 2007 8:44 pm
от dekata
В един от броевете на сп."На Риба" четох статия-интервю с един виден английски майстор на риболовни такъми.Ремонтирал всякакви макари и пръчки.За смазването на макарите той казваше-''Отварям макарата,почиствам,пръскам с WD-40 и затварям''.

Публикувано на: Вто Дек 11, 2007 9:16 pm
от Pedro
WD-40 ползвам от 1986 година, когато в България беше непознато.Внасяха ни го за машините, които поддържахме.
Сега го има навсякъде.Не е най доброто за смазване - то почиства по скоро... и леко смазва..но бързо изфирясва..все едно го е нямало.Все пак е спрей.
Не бих го ползвал за смазване..временно решение е ,но ако се прави по често това "смазване" с него, става.
Нещата са ясни.Това е видно и от инструкциите за смазване на маркови макари приложени от колегите по-горе.
И най-накрая ще кажа че даже и свинската мас става за случая - по добре е, отколкото нищо.

Публикувано на: Вто Дек 11, 2007 9:32 pm
от dekata
Напълно съм съгласен с теб.Просто се сетих за тази статия и написах ингилизина какво беше казал :wink:

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Чет Май 29, 2008 1:11 am
от Jechev
Като се замисля, макарата която най често ползвам за спининг(вадила е всякакви риби .... дръве и тонове водораслост!), а и на морето си я връткам няколко пъти годишно,а не съм я смазвал от както е купена, тоест 8 година....върти перфектно...нямам и намерение да я отварям... :roll: 8)

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Пет Май 30, 2008 7:31 pm
от INCUBUS
Изобщо не смазвам-почиствам само външно и толкоз!Кат спре да работи-фърляш и купуваш следващата.В крайна сметка,и макарата е консуматив.Макар,че очевидно попадам на екземпляри,които без смазване си работят по 4-5 години.

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Пон Мар 09, 2009 11:21 am
от Fat
Питам тука, защото е най-близо до въпроса ми.
Има ли някой, който е разглобявал и обслужвал макари от скъпите
със заден аванс и по-новите системи - крос, байт и т.н. ?

Лагерите са капсаловани и триещи с плъзгане двойки от типа цам-хромирано
ли полиамид-полирано няма ... Т.е. питам за истинско обслужване
на водещи канали и сложни направляващи профилни канали.

Въпроса е принципен.

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Пон Мар 09, 2009 12:08 pm
от takezo
Няма БАВНООБОРОТНА ГРЕС !

Термина е:" температура на протичане ", което е пряко свързано с пълнителя на греста ... :wink:

WD40 - OTМИВА греста, така че внимавайте к'во пра'ите.

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Пон Мар 09, 2009 2:45 pm
от krokibg
Редовно си смазвам макарите,като слагам по няколко капки от специалните масла на водещите фирми.Както казва и Педро,може да слагат и лайна вътре,но според мен са мазила които са проверени от спуциалистите им.Като знам Японците какви педанти са,просто немога да си представя че ще ни мамят.Иначе,когато човек разбира от греси и смазки,както някой колеги от форума,може спокойно да ги ползват но не е препоръчително да се прави с каквото ви падне и от хора които не разбират.Има си специалисти които могат да разглобят и зглобят на ново всука макара,за това,не се препоръчва на всеки да човърка където не му е работа,освен ако макарата не е обикновенна и ефтина,за да не съжалявате после че сте я преебали от майсторлък !!!

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Пон Мар 09, 2009 3:02 pm
от snegk
takezo написа:Няма БАВНООБОРОТНА ГРЕС !

Термина е:" температура на протичане ", което е пряко свързано с пълнителя на греста ... :wink:

WD40 - OTМИВА греста, така че внимавайте к'во пра'ите.
Има обаче бързо оборотна-демек издържа на по големи температури :lol: :lol: :lol: Това е мое мнение,незнам научно дали е така :wink:
п.п.Аз не смазвам,няма да се женя за нея :lol: :lol: Като се счупи и хвърлям :lol: :lol: Най старите ми ментаци сигурно са на над 10г.не съм ги смазвал никога.Захвърлил съм ги в кемпера,но си бачкат нормално,и със тях извадих по-миналата година най голямата риба :lol: :lol: :lol:

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Пон Мар 09, 2009 3:30 pm
от takezo
snegk написа: Това е мое мнение,незнам научно дали е така :wink:
"Научно" е долу горе така :

Греста представлява минерално масло напоено в една "дунапренена гъба".( представи си го де ) :wink: Тази "гъба" е така наречения "пълнител", "сгъстител" .Когато този пълнител е Калции - греста е калциева и има температура на прокапване 50-60°С .Когато този пълнителя е Литий, имаме литиева грес и температура вече е 120°С базова Литиевата грес е по масово използваната, при добавяне на на подходящи Алуминиеви присадки (не знам какво значи това) има горна граница на температурата до +150 °С . От горно написаното следва, че гресите са основно два вида (не че няма и други) .

-калциеви от -20°С до +50°С
-литиеви от -30° до +120°С


И те тЕка ... :D

ps.:Последно за тези които си мислят, че имат бързооборотни макари .Когато постигнете скорост от над 53 000 об./мин. НЕ може да мажете с Литиева грес, а трябва да сложите смазка с тефлонов пълнител . :wink:

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Пон Мар 09, 2009 4:19 pm
от Fat
За да върна пак към въпроса -
не питам как да си долея масло в колата,
нито как да сменя маслото на колата ...
Питам дали някой си разглобява макарата и маха ЦЯЛАТА стара смазка
и слага нова, като след това макарата да работи, ако може.

Но май вече получих отговор, че които го могат - взимат пари за това.
А това с WD40 e некво недоразумение в превода! :|

Re: Време е да смажем макарите

Публикувано на: Вто Мар 10, 2009 7:05 pm
от chanio
Аз също ги смазвам.Правя го всяка година февруари(за мен-умрял откъм риболова месец).Малко грес ,къдет има триене и тва е.Макари не хвърлям,те не че ще се развалят,ако не ги смажа ама...въртенето и звукът са други.Отварям,чистя,после малко грес и са кат нови.профилактика така да се каже,годишен технически :D Ловя с малки макари,гледам да са изправни.Имам неква грес в малка матална кутийка(изглежда скъпа,качествена) :D незнам ква е,но ми върши работа