Re: Лагери
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 9:55 am
Чисто професионално ...хайде да са малко повече.майсторчето страхил написа:Чисто професионално.Какво разбирате под лагер?
Ролков,съчмен или плъзгащ(и трите вида са лагери)

Лагер:
Търкалящите лагери са прецизен машинен елемент. Техните детайли-пръстени и търкалящи тела /сачми, ролки, игли/ са закалени, имат висок клас на точност и голяма чистота /гладкост/ на повърхнините. Всяко нарушаване на качеството на повърхнините води до преждевременно износване и намаляване дълготрайността на лагера. Лагерите се изработват от специални лагерни стомани, които по своето естество са железни сплави, наричани още "черни метали".
Колкото повече , толкова по добре .
Макарата на Чуруликпенчо не че е лоша но ...броя на лагерите тука не е определящ. Т.к. както той описа на повечето възли работят 2х2 ...идеята е механизмите на макарата да са по "стегнати" с по малко луфтове.Затова са повече на брои на една ос.
И причината е всеки лагер има "луфт" така наречената радиална хлабина ...Ако бъде монтиран на водещата ос на шпулата (червяка) и този лагери има радиална хлабина при дължина на оста 100 мм. осевото отклонение в другия край ще е ....няколко милиметра .Затова отсреща има пак лагер.
Друг е въпроса колко са качествени лагерите които се монтират в макари от класа на "TEBEN".
Средната цена на един качествен лагер е ...12-15 лв. лекичко го оскъпява и това е повечето са неръждаеми .Прекалено са нежни и дори конденз може да доведе до корозия ...и нататък Ви е ясно. Затова и повечето маркови макари са ...толкова скъпи. Колкото повече лагери толкова цената и е на горе.
Така наречения стоп-лагер (най изнасящата се част)... работи на принципа не центробежен съединител - обикновенно са иглени , и въртят само на едната посока , когато се завърти в противоположната посока финни пружинки завъртат иглите в такова положение че ги "забиват" към оста и предотвратява движението назад.
Именно и поради тази причина ...това е лагера които се чупи първи ...иди го дири после.
Моето скромно мнение е че тези са достатъчни :
- 2 бр. по един в двата края на водещата ос на шпулата
- 1 бр. на ротора
- 2 бр. по един от двата края на дръжката
- 1 бр. евентуално на водещата ролка на бигела
- стоп лагер - едва ли е задължителен
Демек - и 4 са достатъчни

От мен това , дано да съм бил полезен.
