Страница 2 от 2
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 10:17 am
				от tamihal
				На лагерите никога смазка....само масълце,няколко капки.Смазката е за триещите се и имащи допир части.
			 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 10:40 am
				от ivanpl
				Искаш да кажеш, че ако му капна моторно масълце ще се оправи работата?
			 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 11:19 am
				от takezo
				
			 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 11:45 am
				от tamihal
				Aз говоря по принцип...когато всичко по макарата е ОК.,тогава само масло на лагерите и грес(специална)за зъбните колела и триещи се части.А ако затяга и създава проблеми макарата или някоя част,то трябва отваряне,почистване,подсушаване и отново третиране с по-горе посочените компоненти (масълце и гресчица).
			 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 11:16 pm
				от kolev
				Всъщност аз навремето след измиване и смазване пълнех цялата макара догоре с грес. Незнам дали е било правилно, но не съм имал проблеми.
			 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Съб Фев 13, 2010 7:15 am
				от keymaker
				на зъбни предавки грес никога ! Слага се само течна смазка(масло)  ,греста е за зтворени лагери капсуловани или работещи в самостоятелна кутия ,която се напълва до над 2/3 от обема ,което не позволява на лагера да остане на сухо. 
Маслото е нашата смазка защото от физична точка то неможе да бъде изхвълено от механизма ,а напротив то се впива в зъбните предавки и лагерите( да вземем за пример скоросните кутии на колите в 99.99% от случаите са с масло )
			 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Съб Фев 13, 2010 1:03 pm
				от ivanpl
				Капнах му мъничко масълце, 10/40 . Сега се върти супер, обаче ме притеснява колко време ще се задържи. Иначе за момента ме устройва  

 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Нед Фев 14, 2010 9:27 am
				от takezo
				keymaker написа:Маслото е нашата смазка защото от физична точка то неможе да бъде изхвълено от механизма ,а напротив то се впива в зъбните предавки и лагерите( да вземем за пример скоросните кутии на колите в 99.99% от случаите са с масло )
Да така е ! 
Но къде са гарнитурите и семерингите които да не му позволяват да изтича от "редуктора" .
Не ми отговарай, прочети какво съм писал в предния си пост и темите които съм посочил . 
Греста е ... масло, ама 'айде да не се повтарам пак.
Механизмите на макарите са супер "елементарни" и никак не са в графата бързооборотни, почти няма значение с каква грес се обслужват, за да има такива изисквания към нея.
Като стана дума за скорост и натоварване, помисли как лагер може да се върти на 26 000 об./мин. смазан с калциева грес .
Ииии маслото не се "впива", а полепва във вид на така наречения "маслен клин" които си е там винаги след като е третирано с някакъв вид смазка и винаги този "маслен клин" работи, освен ако мястото не е обработено с обезмаслител.
  Впива, попива, нещо което има порьозна структура, месинга, ЦАМ-а не са с толкова ниска плътност . 
Поздрави !
 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Пон Фев 15, 2010 4:30 pm
				от pachosz
				И аз миналата година реших да отварям макари. Пръсках им обаче след не много щателно почистване една тефлонова смазка, от Метро я бях купил за 7-8 лв. май беше. Спрей, пръскаш и след секунди се изпарява летливата й съставка и леко се сгъстява. Не знам дали е добре тефлонова смазка за макарите, ама станаха осезаемо по-приятни за въртене.
			 
			
					
				Re: Графитна смазка
				Публикувано на: Сря Фев 17, 2010 9:23 am
				от takezo
				Да, добра е !
 