Страница 2 от 2

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 10:37 pm
от jagger1
" СКОБАРСКАТА ГРУПА " ??????
Това свободен форум ли е или СЕКТА???????

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 11:08 pm
от Troli Rapala
Ягер,интересно ми е дали имаш опит с елетрика двигател? :roll: Отварял ли си "охлювчето",което променя силата на тока,и с това и оборотите на ел.двигателя?Защото мнението ти за 5-та скорост е погрешно! :cry: Чете ли някъде или импровизираш?От 5 годишен опит,знам кво може да се прецака и защо се прецаква! :drinkers:

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 11:32 pm
от jagger1
Ами какво прави в скоростния лост - "цък, цък, цък, цък, цък" и три пъти назад пак "цък, цък, цък" ??? :?: не е тиксо, лепенка или локум, нали? Нещо като вариаторен ключ мисля. Просто го разглоби. Не коментирам електрониката (товарни съпротивления, диоди, интегралки и т.н.н....) Е, не съм най-големия спец във форума, но поне се опитвам да кажа това, което е било проблем при мои приятели. Вярно, че въпросът е зададен доста общо - "Имам лодка... нещо бръмчи, вибрира, ..... не бута лодката, пени се ...." :D :D :D , но както е зададен, такива са и отговорите. Все пак е по-добре съвет, отколкото "Вече не пиша... Само на ЛС-то....ЕЕЕЕЕЕ най-после..... " и в резултат - нищо съществено. Както казват руснаците - Ще поживеем - ще видим. Нищо лично - просто обичам позитивните хора и позитивното мислене. Няма научени и всезнаещи - още по-малко всичко знаещи. И аз се уча - повече от 57 години :D И продължавам да се уча и от по-младите от мен. Между другото - скачал ли си с парашут? Аз и това съм правил. Един месец съм обучавам да го сгъвам, да го проверявам, тренировки и т.н. Е, след като съм правил нещо - нямам ли право на мнение? Ами то не е задължително за никого - който както прецени - приема или не, до там. Наслука колега, много успехи в риболова и нека да гледаме позитивно на нещата :smt023

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 11:38 am
от MITKO70
Троли ,казвай каквото знаеш за ел моторите, :D че и аз съм в процес на проучване ,мисля да взема и един ел мотор.А,това за либрите и на мен ми направи впечатление ,че са малко ,но съм още нов в тази техника -ел мотор за лодка ,и за това си трая.Аз за моята по-малък от 40 либри не гледам,до такъв извод стигнах.Въпроса е Оsapian 40 или Haibo 44 либри.

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 12:02 pm
от evilduck
колкото и да не ми се искаше,и аз самият почнах да вярвам че наистина моторчето ще се окаже слабичко за моита лодка.Балоните са и доста големи товаро-носимост и дават 450кг.Така че следващата тема маи ще я създам в раздел продава риболовни.
Но все пак ето снимките които бях обещал.
ако лавирам в тази насока http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Three-Mi ... iesQ5fGear
дали ще има някакво подобрение има три снимки

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 1:44 pm
от Troli Rapala
Ягер,допада ми кво и как пишеш,та исках ЛИЧНО да те коригирам,га сбъркаш! :wink: Ако не ми се беше развалило това "охлювче",което се скапа по време на тролинг,немаше да вляза да кльонкам на гребла и да фана първият си голям сом на кльонк!Та разглобих двигателя на основни части на гьола и не открих проблема,който идваше от "охлювчето"!Представлява две пластини с пъпки по тях,които правят контакт при завъртане на ръчката!Струва 20-25лв. и не може да се оправи,просто е консуматив!Но не се прецаква от температурата и не се окислява лесно!Това ми се случи на 4-тата година,интензивно ползване!Митак,не знам кой от двата двигателя е с максимайзер/без скорости/,но там ти е ключа!МАКСИМАЙЗЕР-задължително!Даже бих купил без пари двигателя на Тойо,щот си го мечтаем за такъв от 3години,ма той ме изпревари! :rolleyes: За мен остава по-евтиният 401,ма пак си е яка цифра,та още събирам мангизите! :cry: :cry:

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 2:08 pm
от MITKO70
Троли ,и двата мотора за който говорим имат скорости-предни и задни :? МАКСИМАЙЗЕРА е устройство което намалява консумация на ток 2-3 пъти,нали така?Има го отделно доколкото знам или е само вградено.Haibo,май няма индикатори за състоянието на акумулатора доколкото видях,но може и да бъркам.

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 2:40 pm
от Troli Rapala
Имаше преди години един Електричката във форума,който правеше максимайзери,но го отнема нещо!Марко,го знае човека! :wink: Май и двете фирми имат модели с максимайзер,та огледай щот си заслужава!И аз се оглеждам за същото,най-евтиният е на Осапиян и Моторгай/нема го в наличност/.Аз ползвах мултицет вместо индикатори,ма ефекта е никакъв при положение,че го няма максимайзера,който да ми намали консумацията! :drinkers:

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 2:55 pm
от Javor
И аз се инересувах предивреме от тази джаджа и в крайна сметка разбрах че
Максимайзер е наименование на МинКота
Всъщност това е PWM (Speed) Controller
Всеки ел.мотор на който му се регулират плавно оборотите а не е с 4-5 скорости е с такъв контролер.
На всяко моторче с скорости може да му се сложи такъв контролер. Трябва да се търси о/у 40А спийд контролер за четков мотор. Тъй като масово произвежданите рибарски ел.моторчета са с четкови/колекторни мотори. Само най-качествените ел. мотори (Torqueedo например) са с безчеткоеи мотори.

Понякога ми се иска да разбирах от електротехника, човек може да си направи направи и преправи много неща ако е наясно.

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 4:01 pm
от jagger1
evilduck написа:колкото и да не ми се искаше,и аз самият почнах да вярвам че наистина моторчето ще се окаже слабичко за моита лодка.........................................
От снимките, които те помолих да пуснеш виждам, че мога да ти препоръчам само едно: смени си двигателчето. Варианта с витлото за тази лодка няма да ти помогне. Казваш че не е много тежка, ама колко е тежка наистина? Като я гледам е поне 40-50 кг., а може и повече и както казва колегата по-горе + твоите килограми + около 20 кг. акумулатор + 6-7 кг. двигател + риболовен арсенал ..... да не говорим за max. от 400 кг. И да ти е изправен двигателя - слаб е за тази лодка. Затова съвета ми е: вместо около 70 лв. за ново витло (с доставката или от магазин), по-добре си задели тези 70 лв., продай си двигателчето, прибави тази сума към предните 70 лв. и после добави разликата до цената на един нов двигател и ще усетиш разликата. Иначе, това .което те посъветвах за теста с оборотите и проверката на витлото не ти пречи да го направиш, за да си сигурен за себе си, че "повредата не е в телевизора" :D Виж и това, което те съветват и останалите колеги. Не бързах да ти го кажа веднага и аз, защото така, както си описал нещата, остават доста въпросителни за този който ти дава съвет. (........лодката ми не е тежка, ама нещо тресе, пени се... :D :D :D ). Бъди по-точен във въпросите си, за да получиш и точния отговор.
Още веднъж от мен: НОВ ДВИГАТЕЛ. :smt023

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 4:26 pm
от jagger1
Troli Rapala написа:......................................................от "охлювчето"!Представлява две пластини с пъпки по тях,които правят контакт при завъртане на ръчката! .............................
Точно това имам предвид. Това е елементът, който най-често дефектира при ел.двигателчетата от по-ниския клас. Не казвам, че това е проблема в конкретния случа на колегата. Просто го посъветвах да направи един елементарен тест за 30 сек. - 1 мин. за да е сигурен за себе си, че това не е проблема. Лично аз съм имал проблема с пластините на скоростния лост на едно ролерче (сухоземно ел. скутерче), което имам, но то е с плавен електронен вариатор на скоростите (разбирай силата на тока). Нещата са напълно идентични с ел. двидателите за лодка. Най-общо казано има контакт между две или повече пластини и при електронния регулатор (в случая един мощен реостат) и при механичния регулатор. И през двата протичат големи токове. А те вече на какво подават тока като електроника - не го коментирам. Разликата между механичния ключ и електронния, е че през електронния можеш да подадеш по-малък ток за електрониката, която поема по-нататък нещата. Затова и двигателите изпълнени по такава схема са и по-надеждни. Извини ме ако съм прекалил с писането и ако ти повтарям неща, които знаеш, но исках да поясня нещата. А нали има и други колеги във форума :D . МНОГО УСПЕХ ПО ВОДОЕМИТЕ И НАСЛУКА СЪС ЗВЕРЧЕТАТА. :smt023

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 4:37 pm
от evilduck
ясно така и ще направя,благодаря на всички позитивно настроени колеги които ми помогнаха,също така и на тези които не пропуснаха възможноста да я направят темата арена за лично себеизтъкване с коментари нямащи нищо общо с темата.
желая успех.

Re: Помощ за минн кота

Публикувано на: Чет Мар 10, 2011 5:44 pm
от vanbg2
Малко помощ и от мен. Ако перката ти се пени във водата,пробвай да я потопиш - стандартно горната част на перката трябва да е на минимум 15 см. под повърхността на водата (за ел.двигател). Вибрациите ти са от това ,че перката не е потопена правилно.По въпроса за мощността на двигателчето - да малко е -трябва ти поне 30 либри. Възможно е да не можеш да го спуснеш двигателя на тази дълбочина ако не позволява дължината на стойката. При покупка на друг двигател проверявай дължината-възможната за потапяне ,защото и на Минн Кота 30 - също е с 30" дължина на тръбата. Ще чакам отзиви. А и забравих,понеже ремонтирам ел.двитатели за лодки за ВСИЧКИ- предупреждение на максимална скорост на превключвателя на двигателя да се ползва не повече от 10 мин. през горещи летни дни единствено изключение-избягване на буря.