Руля е от машика за централно заключване подават му се два минуса през нормално затворените контакти на релета 3 и 4 от дистанционното. При натискане на бутон 3 отпада минуса и включва плюс на негово място. 4 действа обратно. Така машинката или бута или дърпа руля, а връщането в центално положение е с пружина. По същия начин може да се изпълни и откачането на кошовете. Даже може да се изпълни със същите бутони 3 и 4, като за целта едно реле с две вериги да прехвърля управлението (на ход към руля) , при стоп към кошовете. Относно корпуса :обема на стеснената долна част е такъв че да може да носи теглото на почти цялата ненатоварена лодка, като така се намалява челното съпротивление и се постига по голяма скорост с по маломощен двигател, респективно по малък разход на батерията. Освен това в долната част се съсредоточава по голямата част от теглото батерия и двигател, така лодката става устойчива на вълни, а по голямото и газене я прави и устойчива на страничен вятър и по добра работа на винта. Виждал съм много купешки лодки на който винтовете засмукват въздух и губят скорост.
Относно машинките за централно харчат по 7А, което е по малкият проблем, но при работа повече от няколко секунди могат да изгорят. За целта тока им се ограничава, в случая със съпротивление 18 ома 20 вата, което намалява и силата им която е излишно голяма 4 до 7кг при различните модели.
Батериите са две едната за мотора и другите машинарии, другата само за приемника, тъй като се оказа че обхвата на приемника силно се влияе от напрежението, и рязко губи обхват когато падне под 10 волта, което се случва когато се поразреди батерията и мотора се включи. Приемника харчи 70mw така че 12v 1000mah са му много за един риболов.
Управлението на мотора : През релета 1 и 6 (задния ход) от дист. са подадени два минуса през нормално затворените контакти. При натискане на бутон едно минуса се сменя с + на едно допълнително самозадържащо реле, което изключва минуса от бутон едно и подава +. Минуса на това реле минава през нормално затворения контакт на реле 2 от дист. който е стопа. Така при ход на лодката и натискане на бутон 6 се изключва минуса и се включва + , на мотора се появяват два + което води до стоп. Но при стоп на лодката от бутон 2, същият бутон 6 реверсира двигателя тъй като има подаден минус от бутон 1...
Една идея, която обмислям за следващият модел: реле за време реализирано от реле и кондензатор в котвената намотка с по-голям капацитет (естествено въпроса е да е евтино и надежно), захранва се чрез грец от бутоните за рулевата и бутон 1. Кондензатора се разрежда примерно за 7 сек през релето и го изключва. При ненатискане на бутони 3 или 4 или 1 за повече от 7 сек релето разпада схемата на хода и лодката спира. Това с цел ако случайно лодката загуби обхват или удавите дистанционното лодката да спре, а не да обикаляте язовира за да я приберете (случвало се е

.
Ако от това не ви е станало ясно поне малко хванете някой електричар да ви разясни....... Абе аз познавам един дето разбира, ама той............. много го мързи

даже да пише...
Приемам всякакви идеи, в момента проучвам вариант за рулева с непропорционално аналогово серво и средна точка с баланс потенциометър..Всякави препратки към форум моделистика ще бъдат игнорирани, от тях получих само присмех и това мога да им върна. Там мозъците им са лимитирани, те не разбират механиката на нещата просто знаят че така се прави с техните си модели, които на нас рибарите работа не вършат. Аз на зиг заг въдици не ща да разпъвам..