Re: Конски сили на МПС
Публикувано на: Чет Авг 06, 2015 8:56 pm
Ми по-горе съм го написал, нищо сигурно не си видял, имам в предвид за Land rover discovery 2.5 115к.с дизел, за мен това е голяма машина.
Колегата го е обяснил супер точно.rado25 написа:Това което ще споделя е мое мнение и не ангажирам никого с него.
Понятието джип и Honda HR-V са абсолютно не съвместими.dimitarii написа: Заглеждам един джип Honda HR-V 105 коня 4х4 и незная дали ще ми върши раабота да тегля колесар с лодка ( 150кг. лодката с мотора заедно )
105 коня са достатъчни, но понякога и не са. Не познавам язовирите които ще посещаваш но, ако бреговете на язовира са, песъчливи, каменисти или асфалтов път влиза в язовира, то тогава не би трябвало да имаш проблем. Но ако брега на язовира е тинест, в смисъл колелата на колесара потъват в тинята, то тогава ще имаш сериозен проблем. При меко дъно точно където се срещат водата и сушата се получава един праг, който може да е висок до 15-20 см, че и повече и като прибавим, че потеглянето е срещу баира, точно тогава тези 105 коня на HR-V-то, ще се окажат абсолютно не достатъчни.dimitarii написа: 1. Достатъчно ли са тези 105 коня за джипка да тегли нагоре колесара ?
По принцип, масово истинските джипки произведени през 90-е на миналия век и в началото на новия, са около 100-те коня. Обаче, техните 100 коня са извлечени от турбо дизелови двигатели и съответно максималният им въртящ момент е почти двойно по голям от на въпросното HR-V и го постигат при почти двойно по ниски обороти.А както знаем силата-тягата не идва от конете а именно от максималния въртящ момент. Другия + на истинската джипка е, че има и понижаваща предавка. И като вземем 100 коня с висок максимален въртящ момент, постигнат при не повече от 2000 об/мин. + понижаваща предавка, се получава трактор, който при добро сцепление, ако е нужно ще изоре брега с колесара но ще го изкара с лодката.
Това го пиша не за да плюя по HR-V-то, въпреки, че ХОНДА ги уважавам като коли но като СУВ са пълен та..к, а за да се внимава къде си вкарваш колесара. Защото това е един повдигнат автомобил със супер глупаво задвижване на задния мост на които предимството му пред останалите автомобили с RWDили FWD е, че като му се изпикаеш на предната гума и решиш да потеглиш, дори и да превърти предната, задната ще те побутне и ще потеглиш.
От няколко месеца притежавам лодка, която я пускам само на един и същ язовир, но от две различни места. И на двете места пътя влиза в язовира, като на едното място пътя е чакълиран а на другото място е асфалт. Там където е асфалтовия път има един тъпанар (тъпанар защото е бракониер а и не само) който се оставя коритото точно на пътя където влиза във водата, та се наложи да я пусна и после да я вадя отстрани на коритото му, извън пътя. Заради релефа на брега при пускаме и вадене, колата и колесара са под 90* На около метър на вътре от брега се е образувал праг който при пускане на лодката не го преминах защото пускането е лесно. Просто и набих един крак на лодката и тя се сурна по ролките и падна във водата, обаче когато взех да я качвам се наложи да премина прага защото бях сам и нямаше как да я вдигна толкова че да мога да я издърпам. Това е един от малкото моменти в които впрегнах целия потенциал на колата за да мога да издърпам колесара, даже след първите няколко опита се уплаших, че няма да успея, но в крайна сметка успях. А колата ми е 2500 кубика над 150 коня и с два пъти по голям максимален въртящ момент от ходичката.
Така, че внимавайте къде си пускате лодките, защото това са автомобили не танкове.
Колкото по-високопроходим джип си мислим, че имаме, толкова по-голям трактор ще ни трябва да ни извадиDimy написа:Но пак казвам има ли желание и танк може да закъса
Не баце вица е : колкото е по-мощен е джипа толкова по-надалеч ще ходи трактора да го дърпаivelin_1976 написа:Колкото по-високопроходим джип си мислим, че имаме, толкова по-голям трактор ще ни трябва да ни извадиDimy написа:Но пак казвам има ли желание и танк може да закъса