Re: Мълния и лодка?
Публикувано на: Сря Юли 07, 2010 9:37 pm
[quote="Franko"]С прочитането на горния пост искам да споделя подобна случка.В лодката облегнати на борда стоят два карбонови пръта.На няма и километър трещат гръмотевици ,една след друга.
Това което ми направи впечатление е ,че се чуваше ,същото припукване от прътите дори и искри се виждаха,така че всеки да му мисли.
[color=#FF0000]Малко по нагоре прочетох друг колега да споменава ,че "разреждането"ставало на най високите и остри места.Нека да го поправя леко.Електричеството търси винаги най краткия път,тъй че може и да не е високо и остро важно е да е проводник.[/color]
Когато сме в лодката и около нас е равнина логично е гръмотевицата да ни тресне право в тимбарицата,ние сме най високата точка и сме проводника в случая.
На колегата който споменава за покрива че е спасение,ще кажа,че зависи от покрива.Фургон сложен на земята(без шаси и гуми) с прекарано електричество и два гръмоотвода до него,такава гръмотевица се изтряска в крушката,че как оцеляхме незнам.Проби 2мм ламарина и 5мм фазер и направи крушката на прах.Шока беше неописуем.
Мое мнение-не рискувайте в такова време с лодките.Преди буря и след нея ,най давало.
По време на самата буря,гледайте да сте на сухо.
[/quote]
Ако прочетеш внимателно,какво съм "споменал" ще видиш,че ме цитираш неправилно
Писал съм [b]най-вероятните[/b] места за разряд(пробив) са най-високите и заострени предмети(ако са и мокри няма голямо значение дали са и метални, т.е ще са проводими.)Да съм споменал ,че точно там ще стане разряда???
Не напразно съм писал и за ТОТО-то(ако не е нагласено разбира се) 
"такава гръмотевица се изтряска в крушката"-"гръмотевицата" не е пробила ламарината и фазера
Паднала е наблизо(може би и върху фургона),крушката е гръмнала от пренапрежението(какво е пренапрежение и как се получава-има го писано някъде)
.
Това което ми направи впечатление е ,че се чуваше ,същото припукване от прътите дори и искри се виждаха,така че всеки да му мисли.
[color=#FF0000]Малко по нагоре прочетох друг колега да споменава ,че "разреждането"ставало на най високите и остри места.Нека да го поправя леко.Електричеството търси винаги най краткия път,тъй че може и да не е високо и остро важно е да е проводник.[/color]
Когато сме в лодката и около нас е равнина логично е гръмотевицата да ни тресне право в тимбарицата,ние сме най високата точка и сме проводника в случая.
На колегата който споменава за покрива че е спасение,ще кажа,че зависи от покрива.Фургон сложен на земята(без шаси и гуми) с прекарано електричество и два гръмоотвода до него,такава гръмотевица се изтряска в крушката,че как оцеляхме незнам.Проби 2мм ламарина и 5мм фазер и направи крушката на прах.Шока беше неописуем.
Мое мнение-не рискувайте в такова време с лодките.Преди буря и след нея ,най давало.
По време на самата буря,гледайте да сте на сухо.

Ако прочетеш внимателно,какво съм "споменал" ще видиш,че ме цитираш неправилно



"такава гръмотевица се изтряска в крушката"-"гръмотевицата" не е пробила ламарината и фазера

