Троли, нали знаеш, че моята е тази и къде си тръгнал през овеса..., и не може да вдигне едно кило при отвес, ...а не пет кила овес....

Как сказал US таварищ....
Бях обещал тази макара да я представя, но от своя светлина

, защото има и други писали за нея, като Alan Hawk....
Няма друга, като нея. Някои и казват" Ролсройса на макарите", Alan Hawk - "Кръстникът", за мен е като пушка за Слонове, оппа...Сомове...
Дават я до 200 кила риби само..
Таман днес я смазах и я готвя за бой...
Размера на шпулата е:
Line Capacity mm/m: 0.35/520m - 0.40/410m - 0.50/250m - 0.60/180m - 0.70/125m
Line Capacity: 15lb/520yds - 20lb/470yds - 25lb/325yds - 30lb/230yds - 40lb/160yds
Тегло - 770 драмя, без смазката...
Предавателно число:
1:3.3 за моя модел.
Има и модел (съшият 5001 се води) и не се различават визуално, който да трепе мултитата..

.., но е рядък ...там е: 1:2.5
Драг - 40 lb. TEST или 18 kg.
Това е първия twin drag, отпред и отзад, единия фрикцион от от азбест (вече забранен за производство). Най-малко температурно разширение след карбона, но може да се замени лесно, когато се изхаби...ама кога не знам....
Задвижващият механизъм е класическа червячна предавка изработена от Фосфорен бронз - много здрава сплав с нисък коефициент на триене и много труден за обработка. Пиньона и оста с механизма е от специална стомана и за разлика от неръждаемата е в пъти по-здрава.
Цялата макара е изработена от метал, като ролката на водача от волфрамов карбид, сплав с твърдост, след диаманта.
Разполага само с един як лагер, като задния край на оста лагерува във втулка от фосфорен бронз, както предавателния механизъм на оста.
Има и тук механизъм, за нареждане на влакното-отпред, равно и отзад.
Това е от мен, за другото Alan Hawk се е погрижил с повече писане и снимки.
http://www.alanhawk.com/reviews/quk51.html