Страница 5 от 6
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Вто Апр 03, 2012 8:47 am
от Антон Тонев
antivik написа:antivik написа:Те тази седмица ще се разбере как се отнасят търговците към търговците към клиентите. Като към дойна крава или като пълноправен субект в една сделка. За гаранционните срокове и действията при рекламация ми е мисълта, но подробности ще споделя по нататък, когато разбера какво ме чака

.
Както и искаше автора на темата да излезем от конкретния случай, ще си продължа мисълта. Този път с резултат от проверките, конкретна покупка и съответна рекламация. Този път мога да говоря с конкретни резултати. Става дума за закупен надуваем каяк от тази фирма
http://www.plodex.eu/kayak-2p.html.
След второто излизане при надуването дъното на каяка се спука, на рекламноинструкционния клип на сайта/който и соча/, се вижда ето това:

.
При разговори на човека, който ми достави стоката, с фирмата му обяснили, че на тези каяци дъното не се надувало да стане твърдо/здраво/, а само да придаде форма. С една дума сам съм си виновен, това се водело евтина лодка/не и за моите доходи/, бе оправяй се сам

. Та ще се оправя някак си на първо време, а за нататък ще знам какво да правя.
Вики, ако на инструкциите за екплоатация го пише това OK/вината е в теб/.Ако обаче не го пише, това с рекламацията е ебати атнирекламата на въпросната фирма.
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Вто Апр 03, 2012 10:27 am
от antivik
Тони, гимийчето пристигна без ник`ви инструкции. За такива може да се приеме само един клип от сайта на фирмата, де се показва какъв е реда за помпене, но не се уточнява степента на помпене на дъното, нарочно съм шибнал илюстрация точно от този клип да се види как е напомпено дъното. Само за балоните уточняват, че единия първо се помпи на 70%, след него втория на 100% и след това първия се донапомпва. Така че няма какво да им обръщам внимание. Казах ти каво съм си наумил за по нататък, а хората да си правят изводите за отношението търговуец-лиент при нас.
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Вто Апр 03, 2012 10:30 am
от Антон Тонев
antivik написа:Тони, гимийчето пристигна без ник`ви инструкции. За такива може да се приеме само един клип от сайта на фирмата, де се показва какъв е реда за помпене, но не се уточнява степента на помпене на дъното. Само за балоните уточняват, че единия първо се помпи на 70%, след него втория на 100% и след това първия се донапомпва. Така че няма какво да им обръщам внимание. Казах ти каво съм си наумил за по нататък, а хората да си правят изводите за отношението търговуец-лиент при нас.
Много ще ми е интересно, да видя отговора на тази дискусия от страна на въпросната фирма.

Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Вто Апр 03, 2012 10:37 am
от М. Сталев
Звънни във агенцията за защита на потребителите ,или им кажи на въпросната фирма ,че ще се обадиш,да видиш ще се молят пред вратата ти да го подменят със нов,аз така преди време имах такъв спор и така направих ,нямаш си на идея как бързо ,бързо промениха тона и станаха доста услужливи и разбрани.Поздрави
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Вто Апр 10, 2012 11:37 am
от dunavski
Ебават се не ами направо ни го слагат ..........
Преди няколко дена видях, че и у на вече се предлага една от моите любими марки Guru и точно преди това бях си поръчал едни хранилки на въпросната марка от Англия. Сравних цените и познайте. Една хранилка + доставка от Англия ми идва за 7.20лв, а у нас само хранилката е 7.50лв и от еконта като ми вземат 5лв за доставка цената става 12.50 лв.
Сами правете сметката дали се подиграват с нас нашите търговци.
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Вто Апр 10, 2012 12:39 pm
от С.Върбанов
dunavski написа:Ебават се не ами направо ни го слагат ..........
Преди няколко дена видях, че и у на вече се предлага една от моите любими марки Guru и точно преди това бях си поръчал едни хранилки на въпросната марка от Англия. Сравних цените и познайте. Една хранилка + доставка от Англия ми идва за 7.20лв, а у нас само хранилката е 7.50лв и от еконта като ми вземат 5лв за доставка цената става 12.50 лв.
Сами правете сметката дали се подиграват с нас нашите търговци.
Много хора от години не купуват от тук нищо друго освен стръв ! Точно поради тези огромни разлики в цените ! България е доста скъпа страна , като цяло и това е причината да се гледа на външните пазари все повече ! Защо да купувам от тук след ,като от където и да е другаде ще ми е по евтино ? Идеята е ,че всеки може да си поръча нещо от Ибей или , както най-често се случва от Англия и всичко му идва без каквото и да било оскъпяване ! Е как и защо тогава да платя на нашите търговци - ДДС , Еконт и % печалба ? Тук не стига ,че цената е по висока , ами на всичкото отгоре те залъгват с някакви 10% отстъпка

която преди това е умножена по 4 ! Нека да се включи и някой от търговците и да каже на какви цени идва до тях стоката от вносителя и колко процента е отстъпката до него ? Цените в БГ са силно завишени и за това изкуствено поскъпване търговците нямат никакво оправдание !!!
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Вто Апр 10, 2012 7:22 pm
от darakchiev_77
Няма да е лошо да направим една тема и всеки да пише от кои сайтове купува, доволен ли е или не.
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Вто Апр 10, 2012 9:02 pm
от Vid
PikeM написа:Звънни във агенцията за защита на потребителите ,или им кажи на въпросната фирма ,че ще се обадиш,да видиш ще се молят пред вратата ти да го подменят със нов,аз така преди време имах такъв спор и така направих ,нямаш си на идея как бързо ,бързо промениха тона и станаха доста услужливи и разбрани.Поздрави
Това е най-правилното, което можеш да направиш. Има си закони и наредби според които в определени срокове можеш да си върнеш стоката дори "спукана", дори без гаранция и пр...
Можеш да звъннеш, но по-правилното е да изпратиш писмена жалба, като копираш и въпросната фирма (защото приказките заминават, писаното остава).
Преди 2 м. имах проблем с прехвърлянето на няколко номера между мобилни оператори. Опитаха се да ме направят последния глупак на планетата, Но закона за далекосъобщенията е категоричен как става това и в какви срокове, а глобите са много солени..., та работата много бързо се оправи...
Б-я е европейска държава, но ние не сме европейски граждани, които трябва да си търсят правата, а вече има държавни органи които макар и мудно - работят.
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Сря Апр 18, 2012 1:11 pm
от М. Сталев
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Чет Апр 19, 2012 9:59 am
от malkoto ribe
И аз да се включа с конкретен случай.
Кумеца ми го поканиха на един частен водоем с бабанки шарани а той горкия си няма кеп отиваме в риболовните магазини и търсим евтин кеп с дължина около 2 метра, изорахме ги всичките и купихме един алуминиев с текстилна мрежа и триъгълна глава за 19.90 лв. Това става преди малко повече от месец.
Сега за празниците влизам в един "магазин за левче" да си купя алуминиеви тавички за еднократна употреба, и каква бе изненадата ми /направо потрес/ като видях същия кеп за 9.90 лава. Почесах се по "тъпата" кратуна и се замислих нали и единия и другия плащат заплати, наеми и данъци и тоя с цена за 9,90 и той калкулира печалба. Каква е тая разлика от над 100%? не ми отговаряйте въпроса е риторичен.
А за правата ни ами някъде в нета имаше една крилата фраза " Гражданските права са като мускулите за да са силни трябва да се тренират всеки ден".
Няма смисъл да се карате и тръшкате отивате в магазина правите си рекламацията ако не вия удовлетворят искате книгата за рекламации помолете ги да си я впишат претенцията ви. От там направо в комисията за защита на потребителите пишете си жалбата, хващате си един от служителите и право в магазина. От там нататък само стойте и гледайте шоуто.
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Чет Апр 19, 2012 6:29 pm
от Insis
И в Румъния е значително по евтино.Северна част на страната трябва да зарежда от складовете в Букурещ.Ето пример:
Maver Telecarp Evolution 3.6m/3.5Lbs
При комшиите на дребно
168 леи *0.45 лева 75.6 лв./
http://www.magazinpescuit.ro/lanseta-ma ... -6669.html
У нас
108 лева /
http://www.nariba.org/index.php?route=p ... duct_id=87
Нека всеки сам да си изчисли разликата.Така,че търговците да не се чудят защо няма обороти.
Впрочем доста от сайтовете на вносители,вече втора година ''очакват доставка" дано не фалират докато чакат.
И не забравяйте,макар да не ви издадат гаранционна карта имате право на 2/две/ години гаранция.Пазете си касовата бележка.
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Чет Апр 19, 2012 6:40 pm
от М. Сталев
Това със гаранцията е доста спорна работа,има производители които са определили гаранцията на дадена стока да е 1 година,кой тогава ще покрие другата част ??? Никой.Защото никой продавач няма да се съгласи да продава стока за която той трябва сам да гарантира ,и да покрива разходите за отремонтирането и подмяната на продукта, за времето след гаранционният период определен от производителя .
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Чет Апр 19, 2012 7:12 pm
от С.Върбанов
Щом не могат да гарантират за стоката си да зареждат качествени неща за които им се дава гаранция ! А не да поддържат жива Китайската гаражна промишленост и да продават умножено по 10 стока , която не струва и под половината цена без надценката ! Как хората от Германия примерно ми дават гаранция без да ме познават или да са ме виждали някога ??? Просто е там са търговци не търгаши ! Ако продават маркови неща ще има и гаранция ! Но не можете да искате да си купите въдица за 5лв и да Ви бъде дадена гаранция за стоката/боклука който сте купили за тези пари ! Следователно купете си 1 въдица , но да е читава и спрете да подпомагате гаражните производители ! Някой го беше казал някъде много точно - Горчивината от лошото качество остава дълго след като е преминало удоволствието от ниската цена!
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Чет Апр 19, 2012 9:25 pm
от Insis
PikeM написа:Това със гаранцията е доста спорна работа,има производители които са определили гаранцията на дадена стока да е 1 година,кой тогава ще покрие другата част ??? Никой.Защото никой продавач няма да се съгласи да продава стока за която той трябва сам да гарантира ,и да покрива разходите за отремонтирането и подмяната на продукта, за времето след гаранционният период определен от производителя .
.....................
Звъниш тук:
Комисия за Защита на Потребителя
Националния телефон на потребителя 0700 111 22.
При всеки проблем им звънете хората работят много добре.Дават консултации и без да имате проблем.
.................................
Дали потребителя е получил търговска гаранция или не, то има правото да си предяви рекламация пред търговеца на общо основание, т.е. отговорността му за несъответствие на потребителската стока с договореното,
което несъотвествие се е проявило до 2 г. от доставката на стоката /законът нарочно говори за доставка, а не за покупка, защото предаването на стоката може да стане в по късен момент от сключване на договора и плащане на цената/.
6. На кое от двете ще избере да се позове потребителя, зависи само от неговата воля.
.......................................
Re: Еб.ват ли се с нас търговците?! - Sensas Power Match 744
Публикувано на: Пет Апр 20, 2012 8:44 pm
от Vid
PikeM написа:Това със гаранцията е доста спорна работа,има производители които са определили гаранцията на дадена стока да е 1 година,кой тогава ще покрие другата част ??? Никой.Защото никой продавач няма да се съгласи да продава стока за която той трябва сам да гарантира ,и да покрива разходите за отремонтирането и подмяната на продукта, за времето след гаранционният период определен от производителя .
По горното е абсолютно вярно. Но има и друго - производителя е далече, кореспонденцията е трудна относно гаранциите, пък и кво му пука на производителя за пазар като българския...
В Б-я гаранцията е няква пародия... Ще цитирам пример с пръчките на Сен Кроа, гаранция-доживотна. Е, по голям смях от това няма, те не признават 5 год. такива, па камо ли доживотни.... Самата гаранционна карта съдържа толкова много условности, че на практика каквото и да стане, официалния вносител на марката в Б-я много лесно прехвърля вината върху потребителя.
Това, в САЩ никога не може да се случи, защото за производителя по-важни от разходите за подмяна или ремонти са нивата на продажбите, които зависят от ценза, качеството и авторитета на фирмената марка продукти-въдици в случая. За производители от такава класа, които са направили значителни разходи за реклама и или производствени мощности, най малкото е обидно да бъде публикувано мнение във форум или жалба до държавна служба, че продуктите им "не стават". По тези причини, те дори не си позволяват да оспорват гаранции, бе значение кой крив, кой прав... Ама това на запад, а тук сме си на изток....