Страница 1 от 1
Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 10:36 am
от maycal
оста на зъбното колело е с шестограмен профил, и когато дръжката се завива с лява резба към водещото зъбно колело!?
Предполагам, че в първия случай би трябвало използваните материали да са с гарантирано качество, за да компенсират по-неблагоприятното откъм възможност за износване (поради наличието на луфт между шестограмната ос и водещото зъбчато колело) конструктивно решение!?..При макарите на Шимано на кой от двата принципа е заложено?
Впрочем, къде точно се проверява за луфтове при една макара-най-вече и само? се гледа луфта на оста на зъбното колело и на оста на шпулата?...
Кажете някоя макара с дръжка, която се завива с лява резба. Аз имам една такава Шекспир и една Пфлюгер.

Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 10:42 am
от takezo
Нищо не ти разбрах ама карай ...луфтове има и ще има всяка ...в темата за лагери обясних защо.
Щом има триене ще има и износване . ...някога във времето.
Дали е много съществена разликата, когато оста на зъбното колело е с шестограмен профил, и когато дръжката се завива с лява резба към водещото зъбно колело!?
А сега си прочети поста пак ...двете части на "сложното" изречение ....казват две отделни "неща" .
Че го чета за 20-ти път и нещо не вдявам , каква е идеята.
Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 10:48 am
от maycal
takezo написа:Нищо не ти разбрах ама карай ...луфтове има и ще има всяка ...в темата за лагери обясних защо.


Е ти не знаеш ли, че има два типа макари-при единия оста на зъбното колело е шестограм и дръжката се освобождава чрез развъртане на болт, който се намира от другата страна на шестограма...При другия тип макари, дръжката се завива с лява резба към водещото зъбно колело, съответно, от другата страна на оста на това колело, няма болт!
А за (повишените) луфтове съм чел, че идват и от това, че леглата на лагерите при непрецизно изработените макари, може да са малко по-широки от желателното-така монтажа на макарата е по-лесен-не трябва да се набиват лагерите, но пък луфтът е по-голям!
Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 10:57 am
от takezo
ОК това долу горе - ясно .
До колкото разбирам , дали дръжката минава през шестограмната ос на макарата или се завива с обратна резба - и в двата случая нямат общо с "..-неблагоприятното откъм възможност за износване конструктивно решение!?.."
Ще се износват равномерно

Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 11:01 am
от maycal
Въпросът е, че когато дръжката се завива с лява резба към водещото зъбно колело, се получава един цялостен блок без луфтове, докато при шестограмова ос, има немалък луфт между нея и водещото зъбно колело!

Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 11:12 am
от takezo
maycal написа:
Въпросът е, че когато дръжката се завива с лява резба към водещото зъбно колело, се получава един цялостен блок без луфтове, докато при шестограмова ос, има немалък луфт между нея и водещото зъбно колело!

Ако се замислиш по отдалече не е точно тъй
1-ви вариант - лява резба - оста на зъбното колело е плътна опира в двата края на корпуса (капачките) на лагери или втулки няма значение ...натам ясно
2-ри вариант - кух шестоетен няма разлика спрямо горното само дето е кух , дръжката е също шестостен ...виж вече тук може и да има луфтове , но те са само в допуските на сглобките м-ду двата шестостена - кух и плътен.
...съгласен ...?
Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 11:22 am
от maycal
takezo написа:".... дръжката е също шестостен ...виж вече тук може и да има луфтове , но те са само в допуските на сглоките м-ду двата шестостена - кух и плътен.
...съгласен ...?"
Струва ми се, че ти слагаш акцента върху връзката на дръжката с шестограмната ос, докато аз обръщам внимание върху връзката между оста и водещото зъбно колело вътре в корпуса!Тази връзка е напълно стабилна и неподвижна в единия случай (с лявата резба) и поне малко хлабава във втория ( с шестограмна ос, която минава свободно (В СМИСЪЛ ЧЕ СЕ ВАДИ -заедно с дръжката) през водещото зъбно колело)

Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 11:41 am
от takezo
Може може - не споря , но моите всички макари са със шестограм ...
И оста на зъбчатката не се вади .
Хубав ден желая.

Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 11:48 am
от maycal
Ето снимки:

Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 11:50 am
от takezo
Няма разлика ...помисли .

Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 11:59 am
от maycal
takezo написа:Може може - не споря , но моите всички макари са със шестограм ...
И оста на зъбчатката не се вади .
Хубав ден желая.


Благодаря! И на теб!
Все пак развий болта отстрани, и пробвай да извадиш шестограмовата ос на макарите ти!...Според мен ще успееш!

Re: Дали е много съществена разликата, когато
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 12:02 pm
от takezo
Ще опитам , но на SERT-а е отливка ...за другите не зная не съм ги разтурял .