Страница 1 от 1
Смазване на макари
Публикувано на: Сря Мар 18, 2009 8:34 pm
от ЕМИЛ ЙОРДАНОВ
Както всички знаете новите макари са със много малко грес.
Със каква грес да ги смазвам ?
Re: Смазване на макари
Публикувано на: Сря Мар 18, 2009 8:53 pm
от lovo-бай СТОЯН
Re: Смазване на макари
Публикувано на: Сря Мар 18, 2009 10:05 pm
от takezo
Re: Смазване на макари
Публикувано на: Сря Мар 18, 2009 10:26 pm
от bruxelman
Колега техническия вазелин е истината.Ако мойе да си набавиш от някаде ще бъде идеално.Продава се в магазините за електронни компоненти.
Re: Смазване на макари
Публикувано на: Сря Мар 18, 2009 10:52 pm
от takezo
bruxelman написа: техническия вазелин е истината.Ако мойе да си набавиш от някаде ще бъде идеално.Продава се в магазините за електронни компоненти.
Предполагам ще излезе скъпичко в тези магазини .Мога да насоча къде има кутии от по 400 гр. които са някъде около 6 лева.

Re: Смазване на макари
Публикувано на: Чет Мар 19, 2009 6:01 am
от nikikati
Колеги, навремето ми бяха подарили една малка кутийка грес, която имаше много голям диапазон на температуроустойчивост! За съжаление не помня техническото и наименование, но помня че беше бяла на цвят! Работеше перфектно и стоеше след един сезон точно там където съм намазал! Ако някой има представа от къде мога да си намеря пак такава ще съм му много благодарен! Иначе Wurth имат много голямо разнообразие във флакони с точни характеристики коя за какво е! Успех!
Re: Смазване на макари
Публикувано на: Чет Мар 19, 2009 8:43 am
от ЕМИЛ ЙОРДАНОВ
Колеги чувал съм ,че техническият вазелин не е добро решение.
Re: Смазване на макари
Публикувано на: Чет Мар 19, 2009 9:58 am
от takezo
За ниски температури да не се получава това което каза Марко. :
ЦИАТИМ смазката , дето някои са я срещали в казармата опакована в консервени кутии е различни типове - ЦИАТМ-203 коефициент на триене 1x10-4 , за разлика от ЛИТОЛ-24 с коефициент от 1x10-1 до 1,5x10-1 .
ЦИАТИМ 203 - Работна температура от -50 до +100.
Превъзхожда ЦИАТИМ-201 по химическа и колоидна стабилност, водоустойчивост и противоизносни характеристики.
ЦИАТИМ 201 - Нисктемпературна смазка. Представлява светло жълта до кафява маса с гладка текстура. Получава се от базово масло с нисък вискозитет, сгъстено с литиев сапун на стеариновата киселина, към което се прибавя антиокислителна присадка.Използува се в авиационната техника във възли на триене в системите на управление и в някои вспомагателни механизми, в отделни прибори.
ЦИАТИМ 221- представлява еднородна маса със светло жълт до светло кафяв цвят. Получава се от силициевоорганична течност сгъстена с комплексен сапун, с добавка на антиокислителна присадка.Неразтворима във вода, хигроскопична, стабилна даже при кипене. Химически устойчива и инертна към гума и полимерни материали. Работоспособна при температури от - 60 до + 150 гр.С.
Или полутечната :
ТРАНСОЛ 0, 00 и 000 Полутечни смазки за промишлеността - тежко натоварени редуктори, зъбни и червячни предавки, повдигателни винтове. Работоспособни в границите от -20 до +100 °C
ЛИТЕЛ У-00-С Полутечна автомобилна смазка за централизирано смазване на тежкотоварни автомобили.
PS.: nikikati написа:на Wurth имат много голямо разнообразие във флакони с точни характеристики коя за какво е! Успех!
Вюрт са
търговска фирма!Те
НЕ произвеждат греси само опаковката е тяхна.
.
Re: Смазване на макари
Публикувано на: Съб Мар 21, 2009 8:24 pm
от bruxelman
Имам макари от памти века дето се вика и ги подържам с технически вазелин.Не сам имал проблеми.Но всеки сас своите предпочитания.