Страница 1 от 1

вьпрос за витло на мотор

Публикувано на: Чет Дек 31, 2009 11:30 am
от chobaka_68
Колеги имам два еднакви ел мотора с различни витла,на единият витлото е с две лопатки,на другият е с четири,та вьпросьт ми е кое витло е по добро,и с каква цел е направено едното с четири лопатки.Благодаря предварително.

Re: вьпрос за витло на мотор

Публикувано на: Чет Дек 31, 2009 5:26 pm
от krokibg
Предполагам че производителя си е направил труда да тества перките преди да реши коя ще е най-удачна да се ползва.Остави си ги по моторите както са си,това ми идва на акъла :roll: :lol: :lol: :lol: :wink:

Re: вьпрос за витло на мотор

Публикувано на: Чет Дек 31, 2009 8:30 pm
от КИРО
Мисля,че имат разлика в оборотите.
Ако са по големи оборотите,4-те лопуса не са ефективни много.

Re: вьпрос за витло на мотор

Публикувано на: Чет Дек 31, 2009 8:40 pm
от krokibg
Мисля че освен да хаби по-бързо акомулатора,друго няма какво да се случи :idea: Тези мотори хората ги ползват да преместят лодката десетина метра и пак да се пуснат на дрейф :!: :!: :!: Ние обаче с българския ни манталитет,веднага се заехме да сменим предназначението на тези двигателчета и взехме да тролим с тях и да искаме по цял ден да ни разкарва горкото из язовира без да изхаби акомулатора.Така че,зависи за какво ще се ползва,ако е по предназначение (местене на лодката на нова позиция) няма значение с каква перка ще бъде.Абе,нащо си е Българска работа :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :lol: :wink:

Re: вьпрос за витло на мотор

Публикувано на: Пет Яну 08, 2010 4:23 pm
от pachosz
Броя на перките на винта вярно има значение според оборотите, но при ел. моторите не мисля, че е има такова голямо значение, щото оборотите на винта не са чак толкова много. Факт е обаче, че на свръх високооборотните винтове на корабните моделчета, чиито винтове правят десетки хиляди обороти/мин., на тия специално със струна дето се въртят в кръг и летят с над 200 км/ч., винта е с ЕДНА перка и балансираща противотежест. Това обаче е друга бира :D

Re: вьпрос за витло на мотор

Публикувано на: Пет Яну 08, 2010 5:04 pm
от krokibg
Повече пера на перката,повече съпротивление и от там и повече консумация.Това е логично да е така.Иначе защо ще правят на 90% от тези ел.двигатели само с две пера перки !!! Пробвал съм и двата вида,няма разлика в скороста на лодката,макар да беше като Прасчо,която е доста лека.Така че,можеше всички двигатели да са си с нормални винтове с по четири пера и да си джасат с тях,няма ше да се опитват да намалят разхода,което и правят с тези си нововъведения.Явно тестовете са го наложили !!!