Страница 1 от 6
Всичко за ел. двигателите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 3:47 pm
от toyo1
Колеги понеже тая тема ще стане много актуална за водоемите около София предлагам тези които имат опит с ЕЛ .ДВИГАТЕЛИТЕ да кажат кое как е?Колко либри за каква големина (кг) се препоръчват ,тяговите акомулатори колко издържат при Х часа каране ,зарядни устроиства,соларни панели и др.Както е тръгнало маи за цялата страна ще влезне в сила така че не е лошо да сме готови.Аз вече се оборудвах с MINN KOTA endura36 и го тествах над два часа и си буташе лотдката прилично но на 5скорост иначе едвам движи.Акомулатора ми е тягов и е в комплект със соларен панел и дигитален уред за зареждане с цензур за светлина (но панела не съм го монтирал още и само на акомулатор го пробвах).Вие сте
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 5:46 pm
от atanas atanasov
Колега дай малко повече информация какъв акумулатор (марка ,капацитет , от къде е купен и за колко пари)Иначе за този двигател ще ти трябва минимум акумулатор 115-120 амперчаса.Аз също мисля да си закупя скоро акумулатор че затова питам.
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 6:04 pm
от toyo1
atanas atanasov написа:Колега дай малко повече информация какъв акумулатор (марка ,капацитет , от къде е купен и за колко пари)Иначе за този двигател ще ти трябва минимум акумулатор 115-120 амперчаса.Аз също мисля да си закупя скоро акумулатор че затова питам.
Колега 100ампера 20часа пише купих го в комплект със соларен панел 1м2 (олекотен)+устроиство което свързва солара с акомулатора и може да захранва 15вата 10часа (при слънчево време) има и сензур за светлина и таимер ,купих го за 1300лв но мисля да го комбинирам с още един тягов аком които да го свържа към алтернатора на бензиновия (там където ще го ползвам е разрешен полвината водоем с бензинов а останалата на гребла ,платна или ел .мотор (спрях се на последния.......) Ако се получи ще сложа още един панел и ще си брамча на ток.MINN KOTA предлагат и едно устроиство Макси мисер с каето намалява разхода почти двоино и качва оборотитено чакам цена .А германците са направили 10кс на ток

издържа 4часа на пълна гас и 20часа на тролинг но е 3200евро.TORQEEDO
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 6:39 pm
от atanas atanasov
Колега много се съмнявам в слънчевия панел ,с него може само една ел.лапма да свети.Като гледам какво мислят да направят за яз.Искър може скоро и по другите язовири така да стане.В Европа на много водоеми не се ползват бензиновите мотори.Ако ще тролиш само за 3-4 часа на ел.двигател може и да ти стигне капацитета на твоя акумулатор.
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 8:00 pm
от Troli Rapala
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 8:31 pm
от atanas atanasov
Тролинг без тягов акумулатор не може!Стартерните акум.са просто компромис който струва скъпо и за малко(за един сезон най-много)В БГ трудно се намира може да се купи истински тягов.Все полу-тягови предлагат .Иначе аз бих си купил за 500 лева тягов с капацитет 120-130 амперчаса ама няма от къде.
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 8:43 pm
от Troli Rapala
atanas atanasov написа:Тролинг без тягов акумулатор не може!Стартерните акум.са просто компромис който струва скъпо и за малко(за един сезон най-много)В БГ трудно се намира може да се купи истински тягов.Все полу-тягови предлагат .Иначе аз бих си купил за 500 лева тягов с капацитет 120-130 амперчаса ама няма от къде.
Така ли било,бре Танасе?

Аз толко риби извадих на тролинг през годините с 100Ач ОБИКНОВЕН акумулатор,че още ръцете ме болят!

От мъкненето им,де!

Ред-риби,ред-акумулатори!Кажи сега бате,как стигна до тези изводи?На база опит или теоретично по интернет?

Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 9:08 pm
от team rudozem
Като става въпрос за тягови акумулатори може да хвърлите тук едно око
http://caraudio-bg.com/carbattery/Groun ... oduct.html , най-вече за 12 волтовите клетки.
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 9:35 pm
от atanas atanasov
Тролка не искам да се заяждаме на тема тролинг и акумулатори ама и да не се хвалиме.Че аз тролих с 62 амперчаса и без максимазер.Виж ако изкаж да кажеш и покажеш какъв си добър рибар или там месар кажи.Ама като става дума за заряд и разряд,капацитет на акумулатори айде нейдей.Иначе имам подръка стартов акумулатор 180 амперчаса мога три дена да джиткам с него из язовира.За мен риболова е религия и удоволствие.Особено с лодка.
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 9:47 pm
от Troli Rapala
120Ач за 1120лв.!

Понеже съм беден и си взимам ОБИКНОВЕННИ 100Ач. за по 165лв. и си тролим 20-30часа без проблем 2години,дали съм се минал?

Тяговите акумулатори са скъп и тягостен мит,от който няма голяма полза в риболова!

Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Пон Авг 30, 2010 10:03 pm
от Troli Rapala
Насе,не е заяждане а споделяне на опит от 2004г. до сега!

Навсякъде ме гледаха,като извънземен или с насмешка,па като видят рибите и почват въпросите!№1-Хвана ли нещо?-,като очакваният отговор е нищо?-После,като видят рибите!№2-Колко време ти издържа акумулатора?

И после,само цъкат-цъкат!

Ако всички те мислят за луд,не е гаранция,че наистина си луд!

И аз съм,религиозен!

Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Вто Авг 31, 2010 11:01 am
от atanas atanasov
Аз с 62 амперчаса акумулатор на монбат ползван от москвич карах едно лято почти и сега още работи акумулатора.Моята надуваема я буташе по 4-5 часа на 2-3 скорост.Винаги си носех в лодката и мултицет да меря напрежението за да не разредя опасно много акумулатора. .То може да се ползва стартов акумулатор,но има една поговорка "скупой платит дважды".Жена ми ми я каза.Ако не се допускат дълбоки разряди да може да ползва.Аз затова си търся тягов акумулатор постоянно да не меря с мултицета . Според мен един качествен и тягов ще изкара повече от 2-3 обикновени стартерни акумулатори.
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Вто Авг 31, 2010 1:31 pm
от Troli Rapala
Насе,тягов 50Ач е 450лв. и имаш 5часа тролене на 2-ра скорост нон-стоп и край!С обикновен 100Ач,ще карам 10часа на 2-ра скорост.Верно,че за 2-3години ще го скапя,но излиза по-тънко и троля двойно повече часове от тези с тяговите!След 2-3години купувам нов и пак съм на далавера!

В случая евтиното излиза по-евтино,а скъпото е прекалено скъпо и неефективно!Така го сметам и излиза,че и в пари,и във време нема сми от тягов,който ще изкара 10години,ма само с 5часа тролене на ден!

Като отидеш за 2дена некъде и треа да мъкнеш 3тягови по 450лв.!

Не мерси,неам такива пари!

Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Вто Авг 31, 2010 10:26 pm
от team rudozem
Хора, несе съди за акумулатора само по това колко ампер часа е , важно е от каква химия и много други неща, аз ще си взема едно тягово 45 Ампера, а вие си вземете два обикновенни по 100 и да видим какво ще се получи, особенно ако е малко по студено времето, сега без да се заяждам, наистина от доста време се интересувам от акумулатори защото имам доста работа с тях и определено не съм съгласен с идеята че евтиното излиза по евтино, усобенно когато се стига често до разреждането на самия акумулаторите. Лично аз съм прецакал само за последната година акумулатори поне за 2-3 хиляди лв и доста марки са ми минали през ръцете. Но в крайна сметка от угромно значение е и как се грижим за самите акумулатори след експлатацията им.
Re: Всичко за ел. двигятелите
Публикувано на: Сря Сеп 01, 2010 6:25 am
от Troli Rapala
Амперчасовете,са най-важни във водата!

Ще го разбереш след време и ще се сетиш за мен!

След 4-5 часа тролене на 2-ра скорост,тяговият 45Ач е аут!Тролил съм през март и ноември с обикновен,пада по-бързо,но пак ще изкара повече от тяговият,който също се влияе от студа!

Понякога тролиш 5-6часа без резултат и изведнъж бялата риба полудява за 1час,хващаш 5-10бр. и после пак суша!Като немаш достатъчно амперчасове в лодката,просто изпускаш тези моменти и се прибираш капо!

При по-силен вятър,запасът от амперчасове е още по-необходим!
