Страница 1 от 1

Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Съб Фев 26, 2011 2:08 pm
от BRIG
Здравейте колеги,искам да попитам дали някой от вас използвал иридиеви запалителни свещи за извънбордов двигател?
Препоръчаха ми ги от гледна точка на ,по-малкото нагар коЙто образували върху електродите по време на работа на двигателя на ниски обороти (при тролинг).
Интересува ме вашето мнение по въпроса ,и евентуални отзиви .

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Съб Фев 26, 2011 5:31 pm
от HAZART
СПОРЕД МЕН

1 Нагар върху електрода -зависи от качеството на горивната смес и центровка на запалване.

2 Иридиеви свещи и ниски обороти(тролинг)-този модел свещи се използват при тунинг на двигател,"бегачки" ,защото издържат на големи натоварвания.

Не споменаваш за мотора дали е 4Т или 2Т.Ако е 2Т обърни внимание на центровка и качествено 2Т масло(без пепелно) и работата ще се подобри.
Ако сложиш такива свещи не очаквай чудеса,мотора ще си работи по старо му.

Пак казвам,че това е мое мнение.

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Съб Фев 26, 2011 8:40 pm
от BRIG
Здравей колега,относно двигателя ползвам Yamaha четиритактов 2.5кс .
За центровката на запалването и горивната смес съм съгласен ,но всички настройки в тази насока са направени в сервизни условия,дори по два пъти за сезон .
До момента използвам свещи NGK, които се препоръчват за тези мотори от производителя но не съм доволен от работата .
Спазвам топлинното число което се препоръчва,но двигателя след определено време работа(може би като позагрее) започва да променя оборотите и да прихълцва .През определени интервали от време го подкарвам на по-високи обороти за да се продуха ( казано разговорно )но проблема се повтаря.
За свещите които питам четах,че не се образуват толкова отлагания по електродите и искрата е по-добра .Също мисля че четах ,че са от така наречените по- студени свещи .

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Съб Фев 26, 2011 11:30 pm
от rsimeonov
Колега ако сложиш по студени свеши ще ти се повиши разходът осезателно.А и тези свещи са доста по скъпи.

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Съб Фев 26, 2011 11:32 pm
от HAZART
Колега,аз имам Сузуки 5 к.с.4Т и на мен ми правеше подобни мизерии (хълца,даже гаснеше ако му подадеш по рязко газ) оказа се ,че е от "хубавия" бензин,сложих филтър преди карбуратора и се оправи.Ползвам 96Н октана.

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 8:17 am
от plomba
подкрепям изцяло мнението на колегата HAZART,също ако горивната смес е обогатена повече,опитай да намалиш бензина в реални условия на работа

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 2:44 pm
от BRIG
Здравейте , относно поставянето на горивен филтър преди карбуратора съм го мислил и аз,но ме притеснява да не възпрепятства нормалният приток към карбуратора .
Филтърът за които споменава колегата специален ли е ,или обикновен от тези прозрачните ?
За реглажа на горивната смес в реални условия(по време на риболов ) се въздържам да го правя , защото не ми се прибира от средата на водоема на гребла .

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Пон Фев 28, 2011 12:03 am
от Тедо
филтъра няма да попречи, но и едва ли ще помогне, ако ползваш бензин от нормална бензиностанция и чиста пластмасова туба...
Бензинът не бива да се съхранява повече от 20-30 дни (ако си с бенз. кола останалото след излет сипвай на колата) или трябва да ползваш стабилизатор...

реглажът "в реални условия" може да се прави, но трябва да запомниш началното положение, за да не се прибираш на гребла...

На някои коли скъпите свещи хич не им понасят, сигурно и при ИБ-двигателите е така... не пречи да пробваш - ако няма ефект, просто ще върнеш старата свещ...

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Публикувано на: Пон Фев 28, 2011 12:07 pm
от tomik
Според мен няма смисъл от тези свещи. Описаното на опаковката не отговаря на истината. Това са различни рекламни тактики на различните фирми.
Аз мисля, че имаш проблем с карбуратора, може би е замърсен. И другото, което мисля, че като ти правят настройката в сервиза им кажи да я направят на топъл двигател, т.е. нека да го запалят и да го оставят да поработи 20 мин. да загрее и тогава да го настроят.
Естествено, че като му нагласят горивната смес като е студен, после той няма да работи както трябва.
По-добре е като ти е студен да прихълцва и придърпва но тогава си имаш обогатител, който можеш да дръпнеш, отколкото да работи така топъл и да не ти върши работа.