Страница 1 от 1

Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Сря Мар 27, 2013 9:47 pm
от intel98
Здравейте колеги. Имам две макари шимано -stradic 3000 gtm и super x 1000 GTM. И двете са made in japan. Решил съм да и сменя втулките на задния капак с лагери. Интересува ме дали и двете са с един и същи размер лагер /7-11-3/? Другото, което е да ми кажете още какво може да се направи с въпросните модели. Например дали е удачно да се смени втулката на бигела с лагер? На кои други места може да се "тунинговат" въпросните модели?

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Сря Мар 27, 2013 10:08 pm
от del71
И каква е причината за да се направят тези промени. Има едно старо правило- Нещо което работи не се бара.....в смисъл да се ремонтира.

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Сря Мар 27, 2013 10:22 pm
от intel98
Заради пластмасовата втулка тези модели имат луфт в дръжката /така са конструирани/. За да се намали този луфт се заменят с лагери. Така и така ще ги отварям питам ако има още такива "конструктивни недоразумения" да ги поправя. Иначе макарите са перфектни само този луфт леко ме дразни.

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Чет Мар 28, 2013 8:06 am
от toshiro
del71 написа:И каква е причината за да се направят тези промени. Има едно старо правило- Нещо което работи не се бара.....в смисъл да се ремонтира.
:lol: :lol: :lol:
Втулките на бигела, според мен, е най удачно да се сменят с капсуловани неръждаеми лагерчета, стига да се намерят подходящи по размер такива (сигурно два вместо една втулка)! Лагерите на оста с короната увеличават инерцията на макарата и създават усещане за по-лек ход! А също така е вероятно полиамидната или тефлонова втулка да се окаже по корава от оста и да се износи метала вместо полимера... Използването на втулки е само за да има по-скъп вариант, при който втулките са лагери :lol: Примерно от Аливио до Аернос карантията е една и съща. Разликата е в дръжка, шпули и лагери и сите са боклучета :oops:

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Чет Мар 28, 2013 8:55 am
от stich

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Чет Мар 28, 2013 11:27 am
от intel98
Мерси колега за темата. Чел съм я, но там не става ясно дали модел 1000 и 3000 са с еднакви размери втулки /лагерчета/. В тази тема се разбира, че лагерчето трябва да е с размери 7/11/3 за модел 3000, а за модел 1000 дали е същото?

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Чет Мар 28, 2013 7:17 pm
от stefan4etoo
intel98 написа:Мерси колега за темата. Чел съм я, но там не става ясно дали модел 1000 и 3000 са с еднакви размери втулки /лагерчета/. В тази тема се разбира, че лагерчето трябва да е с размери 7/11/3 за модел 3000, а за модел 1000 дали е същото?
Не знам дали е същия колега ама какъв е проблема да я отвориш (мериш, поръчваш и готово :D )Само дето като ти дойде лагера на другия ден пак ще я отваряш :D ама може след първото отваряне да не я затваряш.Аз минах с две отваряния :lol: ,не бях отварял макари до сега и втулки не бях мерил ама се справих от 1-вия път.Поздрави :drinkers:

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Чет Мар 28, 2013 10:57 pm
от mimok
Лагерите са напълно еднакви,и добре си решил да ги смениш.Но недеи да пипаш втулките на ролките,само като ги смазваш трябва да спазваш реда за подредба-втулки,шайби,ролки.

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Пет Мар 29, 2013 4:18 pm
от intel98
Благодаря колеги. Това ме интересуваше.

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Сря Фев 26, 2014 12:38 pm
от fisher38
Втулките(лагерите) същите ли са и при SUPER AERO 1000 и 3000 GTM ?

Re: Тунинг на макари шимано

Публикувано на: Сря Фев 26, 2014 2:04 pm
от lif3house
Това е твоят човек: http://www.nariba.com/forum/viewtopic.php?f=86&t=77011" onclick="window.open(this.href);return false;
Пиши му или се чуйте по телефона и ще ти каже каквото те интересува ;)