Конски сили на МПС

Модератор: bobopeli

N.Dimitrov
фен клуб-скобар
Мнения: 728
Регистриран на: Пон Юни 23, 2014 4:32 pm
Местоположение: Плевен

Re: Конски сили на МПС

Мнение от N.Dimitrov »

Ми по-горе съм го написал, нищо сигурно не си видял, имам в предвид за Land rover discovery 2.5 115к.с дизел, за мен това е голяма машина.
yankov
новобранец
новобранец
Мнения: 23
Регистриран на: Сря Авг 19, 2009 11:46 am
Местоположение: Бяла Слатина

Re: Конски сили на МПС

Мнение от yankov »

От около шест месеца карам гранд витара 2002г, 2.0 HDI, пежо двигател,а поддръжката му е като на кола, ходовата част няма електроника и мисля, че всеки приличен майстор може да я ремонтира.Разхода на гориво при 100 километра е 7-8, прилична джипка е.
http://www.autohop.bg/%D0%BA%D0%B0%D1%8 ... 10690.html
N.Dimitrov
фен клуб-скобар
Мнения: 728
Регистриран на: Пон Юни 23, 2014 4:32 pm
Местоположение: Плевен

Re: Конски сили на МПС

Мнение от N.Dimitrov »

Колега днес говорих с един човек, също колега, има същата витара и каза ,че е много доволен.
Аватар
piars
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 171
Регистриран на: Пон Юни 22, 2009 8:29 pm
Местоположение: София

Re: Конски сили на МПС

Мнение от piars »

rado25 написа:Това което ще споделя е мое мнение и не ангажирам никого с него.
dimitarii написа: Заглеждам един джип Honda HR-V 105 коня 4х4 и незная дали ще ми върши раабота да тегля колесар с лодка ( 150кг. лодката с мотора заедно )
Понятието джип и Honda HR-V са абсолютно не съвместими.
dimitarii написа: 1. Достатъчно ли са тези 105 коня за джипка да тегли нагоре колесара ?
105 коня са достатъчни, но понякога и не са. Не познавам язовирите които ще посещаваш но, ако бреговете на язовира са, песъчливи, каменисти или асфалтов път влиза в язовира, то тогава не би трябвало да имаш проблем. Но ако брега на язовира е тинест, в смисъл колелата на колесара потъват в тинята, то тогава ще имаш сериозен проблем. При меко дъно точно където се срещат водата и сушата се получава един праг, който може да е висок до 15-20 см, че и повече и като прибавим, че потеглянето е срещу баира, точно тогава тези 105 коня на HR-V-то, ще се окажат абсолютно не достатъчни.
По принцип, масово истинските джипки произведени през 90-е на миналия век и в началото на новия, са около 100-те коня. Обаче, техните 100 коня са извлечени от турбо дизелови двигатели и съответно максималният им въртящ момент е почти двойно по голям от на въпросното HR-V и го постигат при почти двойно по ниски обороти.А както знаем силата-тягата не идва от конете а именно от максималния въртящ момент. Другия + на истинската джипка е, че има и понижаваща предавка. И като вземем 100 коня с висок максимален въртящ момент, постигнат при не повече от 2000 об/мин. + понижаваща предавка, се получава трактор, който при добро сцепление, ако е нужно ще изоре брега с колесара но ще го изкара с лодката.
Това го пиша не за да плюя по HR-V-то, въпреки, че ХОНДА ги уважавам като коли но като СУВ са пълен та..к, а за да се внимава къде си вкарваш колесара. Защото това е един повдигнат автомобил със супер глупаво задвижване на задния мост на които предимството му пред останалите автомобили с RWDили FWD е, че като му се изпикаеш на предната гума и решиш да потеглиш, дори и да превърти предната, задната ще те побутне и ще потеглиш.

От няколко месеца притежавам лодка, която я пускам само на един и същ язовир, но от две различни места. И на двете места пътя влиза в язовира, като на едното място пътя е чакълиран а на другото място е асфалт. Там където е асфалтовия път има един тъпанар (тъпанар защото е бракониер а и не само) който се оставя коритото точно на пътя където влиза във водата, та се наложи да я пусна и после да я вадя отстрани на коритото му, извън пътя. Заради релефа на брега при пускаме и вадене, колата и колесара са под 90* На около метър на вътре от брега се е образувал праг който при пускане на лодката не го преминах защото пускането е лесно. Просто и набих един крак на лодката и тя се сурна по ролките и падна във водата, обаче когато взех да я качвам се наложи да премина прага защото бях сам и нямаше как да я вдигна толкова че да мога да я издърпам. Това е един от малкото моменти в които впрегнах целия потенциал на колата за да мога да издърпам колесара, даже след първите няколко опита се уплаших, че няма да успея, но в крайна сметка успях. А колата ми е 2500 кубика над 150 коня и с два пъти по голям максимален въртящ момент от ходичката.
Така, че внимавайте къде си пускате лодките, защото това са автомобили не танкове.
Колегата го е обяснил супер точно.
Дърпам лодка от 5г.,
първо я дърпах с пасат 1.6ТД,при почти всяко излизане от водата един приятел с джип ми помагаше с въжето :roll:,
след това си взех мицубиши спейс вагон 4x4 с него не ми трябваше помощ,но всеки път чисто новият съединител миришеше все по лошо и след една година счупих и скоростите :shock:
в момента съм с паджеро и нещата си дойдоха на място :D .
както е казал Иванчо"и аз мога и тате може,ама козата си сака пръч"


Поздрави!!!
че ми кае он на мене ТИ кога яз сам ВИЕ!!!
N.Dimitrov
фен клуб-скобар
Мнения: 728
Регистриран на: Пон Юни 23, 2014 4:32 pm
Местоположение: Плевен

Re: Конски сили на МПС

Мнение от N.Dimitrov »

Нито пасата е за тази работа нито мицубишито то си е СУВ не е джип даже а паджерото също е голям звяр :D
Dimy
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 1036
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 1:29 pm
Местоположение: Samokov

Re: Конски сили на МПС

Мнение от Dimy »

Тук колкото хора толкова мнения .
Джипа какъвто и да е е скъп като подръжка и експлоатация!
хондата е много здрава кола , със сивик купе точно 1.6 105 коня съм ходил толкова много по черните пътища . Трябва да си наясно за какво ти е колата , ако караш 100-200 км по асфалт и после 5км черно замисли се заслужава ли си джип ?hrv то е късо и високо 4х4 то му е цикливо като на црв то. но за леко ремарке ще ти свърши работа . Ако е на газ ще ти е около 10-11 л . Джип дизел 2.2 мотора няма да ти е под 7 .
Аз минах на субару легаси 2.2 97г повдигнато на 22см но закачаше доста . Сега съм с оутбек2.5 2005 още не е тестван. Плюса е че и 4х4 постояно + бавни / за ръчните / голям багажник , комфорт на пътя . Минуси гори си доста 2.2 -11/100 газ 2.5 -13/100 газ, това е среден разход .

Може би за теб едно фори 2.0 ще е добро решение ако се притесняваш за 4х4то и мощноста.
Но пак казвам има ли желание и танк може да закъса , ние сме давили рейндж ровър 4.6 V8 при опит да изкараме лодката с колесара та 2 трактора ни вадих после :shock:


Но според мен си вземи това което ти е на сърце
Аватар
ivelin_1976
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 838
Регистриран на: Сря Май 28, 2008 9:00 am
Местоположение: гр.Ямбол

Re: Конски сили на МПС

Мнение от ivelin_1976 »

Dimy написа:Но пак казвам има ли желание и танк може да закъса
Колкото по-високопроходим джип си мислим, че имаме, толкова по-голям трактор ще ни трябва да ни извади :D
shimano ANTARES BX FEEDER HEAVY Изображение
bulgarian
новобранец
новобранец
Мнения: 98
Регистриран на: Сря Авг 29, 2012 8:02 pm

Re: Конски сили на МПС

Мнение от bulgarian »

ivelin_1976 написа:
Dimy написа:Но пак казвам има ли желание и танк може да закъса
Колкото по-високопроходим джип си мислим, че имаме, толкова по-голям трактор ще ни трябва да ни извади :D
Не баце вица е : колкото е по-мощен е джипа толкова по-надалеч ще ходи трактора да го дърпа
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Конски сили на МПС

Мнение от Тедо »

Конските сили не са най-важни, но е хубаво да ги има... 150кг ти е лодка, ама без колесар сигурно... Демек още толкова кг. въпреки това не е проблем за машинката, стига да не е кално...

На Въча "свободното" пускало много често е заето от "колеги" без лодки, които обичат колата да им е до г*за...
На Пясъка може и с лека кола да пускаш...
HR-Vто не е лошо МПС, ако се ползва по предназначение... Ако искаш да го караш офроуд не става, ако искаш да го караш като спортна кола също не става...
Един познат има такова на смешни километри, купувано от магазина... На дълъг път си гори 10/100 бензин /без ремарке/.
Публикувай отговор

Обратно към “Тролинг”