Авансови системи при макарите
Публикувано на: Съб Яну 29, 2011 10:39 pm
Какво е аванса.
Независимо дали е преден или заден,аванса при макарите има една и съща функция.А тя е да отпуска равномерно,и с определена сила, за да не се скъса влакното при улов на голяма риба.
Четох изказвания на колеги от други форуми че е като спирачките на колата.Общо взето е така,но не напълно.Ако спирачките трябва да спрат автомобила максимално бързо,и ползват екстри като АБС,то аванса при макарите трябва да отпуска плавно и равномерно,без пресекулки.
За да се постигне това трябва да се използват шайби с голям диаметър,и да са достатъчно на брой.Това е най-добре изпълнимо при предния аванс.
Използвани материали и подредба.
Аванса се състои от шайби от два компонента,метални и неметални.Като неметалните най-често използвани са:
Пресован,импрегниран картон.При евтините модели.Предпоставка за некачествен аванс.
Текстил.що годе добро изпълнение.
Тефлон,използва се при най-качествените макари.
Металните са с два профила,единият е заедно с шпулата:
Другият е с профила на оста:
Подредбата е следната.Почва се от дъното на шпулата,то се явява първа метална шайба.Следва неметална,метална с профила на оста,неметална,метална с профила на шпулата,и т.н.,Като конфигурацията винаги завършва със метална шайба с профила на оста.Това е така за да се предотврати самозатягането на аванса.
Ето и нагледно подредбата:
Освен всичко това,в капачката на аванса има пружина спомагаща плавното и фино регулиране.
Малко за мод на аванса.
Както писах в друга тема смених неметалните шайби на двете си макари с тефлонови такива(или материал близък до тефлона).
Но нека обясня какво точно направих.Първо разглобих шпулите и извадих шайбите.
Измерих шайбите със шублер,след което направих чертеж.Това са точните размери за коморана.
След изработката от стругар трябва да се шлайфат на ръка със шкурка.Това се налага защото материала е по-мек от метала и не може да се отреже точно.Ето как изглежда след струга.
Неравности и мустачки.Ако не се обработят,шайбите не могат да прилепнат плътно и не могат да използват цялата си площ.Както е видно то снимката:
За това се шлайфат на ръка,машинно шлайфане ги топи.Аз използвах шкурка №150.
На равна повърхност ,със въртеливи движения.:
За по сигурно направих същото и с металните шайби.Понякога забелязвам при тях ръбчета.
Ето го и резултата:
Почистете шайбите с мокра кърпичка или друго преди монтаж.
След като шлайфах всички шайби мога да кажа че авансите на макарите ми са такива каквито искам.
Горе написаното е лично мое разсъждение.Няма използвани материали от други автори,нито пък копирани текстове.Не претендирам всичко написано да е абсолютно точно.
Независимо дали е преден или заден,аванса при макарите има една и съща функция.А тя е да отпуска равномерно,и с определена сила, за да не се скъса влакното при улов на голяма риба.
Четох изказвания на колеги от други форуми че е като спирачките на колата.Общо взето е така,но не напълно.Ако спирачките трябва да спрат автомобила максимално бързо,и ползват екстри като АБС,то аванса при макарите трябва да отпуска плавно и равномерно,без пресекулки.
За да се постигне това трябва да се използват шайби с голям диаметър,и да са достатъчно на брой.Това е най-добре изпълнимо при предния аванс.
Използвани материали и подредба.
Аванса се състои от шайби от два компонента,метални и неметални.Като неметалните най-често използвани са:
Пресован,импрегниран картон.При евтините модели.Предпоставка за некачествен аванс.
Текстил.що годе добро изпълнение.
Тефлон,използва се при най-качествените макари.
Металните са с два профила,единият е заедно с шпулата:
Другият е с профила на оста:
Подредбата е следната.Почва се от дъното на шпулата,то се явява първа метална шайба.Следва неметална,метална с профила на оста,неметална,метална с профила на шпулата,и т.н.,Като конфигурацията винаги завършва със метална шайба с профила на оста.Това е така за да се предотврати самозатягането на аванса.
Ето и нагледно подредбата:
Освен всичко това,в капачката на аванса има пружина спомагаща плавното и фино регулиране.
Малко за мод на аванса.
Както писах в друга тема смених неметалните шайби на двете си макари с тефлонови такива(или материал близък до тефлона).
Но нека обясня какво точно направих.Първо разглобих шпулите и извадих шайбите.
Измерих шайбите със шублер,след което направих чертеж.Това са точните размери за коморана.
След изработката от стругар трябва да се шлайфат на ръка със шкурка.Това се налага защото материала е по-мек от метала и не може да се отреже точно.Ето как изглежда след струга.
Неравности и мустачки.Ако не се обработят,шайбите не могат да прилепнат плътно и не могат да използват цялата си площ.Както е видно то снимката:
За това се шлайфат на ръка,машинно шлайфане ги топи.Аз използвах шкурка №150.
На равна повърхност ,със въртеливи движения.:
За по сигурно направих същото и с металните шайби.Понякога забелязвам при тях ръбчета.
Ето го и резултата:
Почистете шайбите с мокра кърпичка или друго преди монтаж.
След като шлайфах всички шайби мога да кажа че авансите на макарите ми са такива каквито искам.
Горе написаното е лично мое разсъждение.Няма използвани материали от други автори,нито пък копирани текстове.Не претендирам всичко написано да е абсолютно точно.