Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Въдици и макари
naRiba.com

Форум




Авансови системи при макарите
Модератор: sapuna
Авансови системи при макарите
Какво е аванса.
Независимо дали е преден или заден,аванса при макарите има една и съща функция.А тя е да отпуска равномерно,и с определена сила, за да не се скъса влакното при улов на голяма риба.
Четох изказвания на колеги от други форуми че е като спирачките на колата.Общо взето е така,но не напълно.Ако спирачките трябва да спрат автомобила максимално бързо,и ползват екстри като АБС,то аванса при макарите трябва да отпуска плавно и равномерно,без пресекулки.
За да се постигне това трябва да се използват шайби с голям диаметър,и да са достатъчно на брой.Това е най-добре изпълнимо при предния аванс.
Използвани материали и подредба.
Аванса се състои от шайби от два компонента,метални и неметални.Като неметалните най-често използвани са:
Пресован,импрегниран картон.При евтините модели.Предпоставка за некачествен аванс.

Текстил.що годе добро изпълнение.

Тефлон,използва се при най-качествените макари.

Металните са с два профила,единият е заедно с шпулата:

Другият е с профила на оста:

Подредбата е следната.Почва се от дъното на шпулата,то се явява първа метална шайба.Следва неметална,метална с профила на оста,неметална,метална с профила на шпулата,и т.н.,Като конфигурацията винаги завършва със метална шайба с профила на оста.Това е така за да се предотврати самозатягането на аванса.
Ето и нагледно подредбата:

Освен всичко това,в капачката на аванса има пружина спомагаща плавното и фино регулиране.

Малко за мод на аванса.
Както писах в друга тема смених неметалните шайби на двете си макари с тефлонови такива(или материал близък до тефлона).
Но нека обясня какво точно направих.Първо разглобих шпулите и извадих шайбите.


Измерих шайбите със шублер,след което направих чертеж.Това са точните размери за коморана.

След изработката от стругар трябва да се шлайфат на ръка със шкурка.Това се налага защото материала е по-мек от метала и не може да се отреже точно.Ето как изглежда след струга.

Неравности и мустачки.Ако не се обработят,шайбите не могат да прилепнат плътно и не могат да използват цялата си площ.Както е видно то снимката:


За това се шлайфат на ръка,машинно шлайфане ги топи.Аз използвах шкурка №150.
На равна повърхност ,със въртеливи движения.:

За по сигурно направих същото и с металните шайби.Понякога забелязвам при тях ръбчета.

Ето го и резултата:


Почистете шайбите с мокра кърпичка или друго преди монтаж.
След като шлайфах всички шайби мога да кажа че авансите на макарите ми са такива каквито искам.
Горе написаното е лично мое разсъждение.Няма използвани материали от други автори,нито пък копирани текстове.Не претендирам всичко написано да е абсолютно точно.
Независимо дали е преден или заден,аванса при макарите има една и съща функция.А тя е да отпуска равномерно,и с определена сила, за да не се скъса влакното при улов на голяма риба.
Четох изказвания на колеги от други форуми че е като спирачките на колата.Общо взето е така,но не напълно.Ако спирачките трябва да спрат автомобила максимално бързо,и ползват екстри като АБС,то аванса при макарите трябва да отпуска плавно и равномерно,без пресекулки.
За да се постигне това трябва да се използват шайби с голям диаметър,и да са достатъчно на брой.Това е най-добре изпълнимо при предния аванс.
Използвани материали и подредба.
Аванса се състои от шайби от два компонента,метални и неметални.Като неметалните най-често използвани са:
Пресован,импрегниран картон.При евтините модели.Предпоставка за некачествен аванс.

Текстил.що годе добро изпълнение.

Тефлон,използва се при най-качествените макари.

Металните са с два профила,единият е заедно с шпулата:

Другият е с профила на оста:

Подредбата е следната.Почва се от дъното на шпулата,то се явява първа метална шайба.Следва неметална,метална с профила на оста,неметална,метална с профила на шпулата,и т.н.,Като конфигурацията винаги завършва със метална шайба с профила на оста.Това е така за да се предотврати самозатягането на аванса.
Ето и нагледно подредбата:

Освен всичко това,в капачката на аванса има пружина спомагаща плавното и фино регулиране.

Малко за мод на аванса.
Както писах в друга тема смених неметалните шайби на двете си макари с тефлонови такива(или материал близък до тефлона).
Но нека обясня какво точно направих.Първо разглобих шпулите и извадих шайбите.


Измерих шайбите със шублер,след което направих чертеж.Това са точните размери за коморана.

След изработката от стругар трябва да се шлайфат на ръка със шкурка.Това се налага защото материала е по-мек от метала и не може да се отреже точно.Ето как изглежда след струга.

Неравности и мустачки.Ако не се обработят,шайбите не могат да прилепнат плътно и не могат да използват цялата си площ.Както е видно то снимката:


За това се шлайфат на ръка,машинно шлайфане ги топи.Аз използвах шкурка №150.
На равна повърхност ,със въртеливи движения.:

За по сигурно направих същото и с металните шайби.Понякога забелязвам при тях ръбчета.

Ето го и резултата:


Почистете шайбите с мокра кърпичка или друго преди монтаж.
След като шлайфах всички шайби мога да кажа че авансите на макарите ми са такива каквито искам.
Горе написаното е лично мое разсъждение.Няма използвани материали от други автори,нито пък копирани текстове.Не претендирам всичко написано да е абсолютно точно.
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 294
- Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 11:09 am
- Местоположение: Дряново
Re: Авансови системи при макарите
страхотно, браво колега
Re: Авансови системи при макарите



Риболовци.
- StoychevV
- разбира нещата
- Мнения: 683
- Регистриран на: Чет Апр 01, 2010 10:30 pm
- Местоположение: Габрово.България
Re: Авансови системи при макарите
Интересна темичка,Браво.Поздравления за положения труд 

Re: Авансови системи при макарите
Браво за усилията колега.Интересуваме на кой модел от Корморан си извършил тая интервенция.
Re: Авансови системи при макарите
На тази:iliqn_d написа:....Интересуваме на кой модел от Корморан си извършил тая интервенция.
http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=44&t=41436
И тази:
http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=44&t=42686
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пон Окт 01, 2007 9:20 pm
- Местоположение: Смолян
Re: Авансови системи при макарите
Похвално,колега,ама за това трябва да си имаш в кръвта заложеното любопитство и техническо предразположение.На мен ми стига,че аванса работи -ако започне да не ми харесва как действа,макарата заминава на боклука и се вади друга-или от запасите в кашона,или от магазин 

Re: Авансови системи при макарите
От скоро съм собственик на тази макара



Все още не съм я изпитвал в бойни условия ,но се надявам да е скоро!
Реди влакното така :




Все още не съм я изпитвал в бойни условия ,но се надявам да е скоро!
Реди влакното така :

-
- научил се да хвърля
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 2:25 pm
- Местоположение: Търговище
Re: Авансови системи при макарите
Страшно полезна тема!А от какъв материал са неметалните шайби?
Re: Авансови системи при макарите
Черните са от рубалит,това име го знам от завода в който работех.Но не мога да съм 100% сигурен че е така.tzetzo62 написа:....А от какъв материал са неметалните шайби?
Белите шайби са от подобен материал,полиамид.Но пак не съм сигурен за името.Материалите са много близки до тефлона,използвахме ги за заместител на бронза....втулки и други подобни.
-
- сериозен играч
- Мнения: 1409
- Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 5:31 pm
- Местоположение: гр.Бургас
Re: Авансови системи при макарите
Страхотна тема колега.Поздравления за труда.
- tsvetkoff
- ще става разбирач
- Мнения: 532
- Регистриран на: Нед Авг 02, 2009 6:59 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Авансови системи при макарите



п.п. ........ще ми бъде интересно да видя същия материал,но за макара със заден авонс.
